Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
En mijn tweede kaartje is ontvangen in Frankrijk
Van mij nog niks ontvangen. Heb ze ook maandag verstuurd naar: china, finland, VS, Duitsland en Tsjechie. Nog geen bericht dat er iets ontvangen is helaas.

Wacht ook nog vol spanning af.
Jeuh, Finland en Frankrijk zijn binnen, nu wachten op de aan mij gestuurde kaartjes....
1tje van mij is binnen.. Duitsland..

Ben ook weer druk aan get taggen! Gisteren uit de kroeg weer een stapel Boomerangs meegenomen..

X Babzy
Vandaag mn eerste kaart weer binnen! Van een tag.. Uit Frankrijk.

Mn kaarten naar Duitsland, Oostenrijk en Finland zijn inmiddels aangekomen en heb meteen weer 3 adressen aangevraagd: Duitsland, Australie en Finland weer..
Leuk zeg, het werkt echt!

Vanmorgen kreeg ik mijn eerste kaartje... uit Italië!
De afgelopen week zijn er twee van mijn kaartjes aangekomen: 1 in Finland, de ander in Amerika. Wat er met het kaartje naar Duitsland is gebeurd is me een raadsel, dat ding is toch echt zeker al een week onderweg.....

Nu maar afwachten op de kaartjes die ik krijg: ben benieuwd

(en natuurlijk ook weer wat nieuwe adressen aanvragen)
Mijn kaartje naar Duitsland is blijkbaar ook nog niet ontvangen, vorige week maandag verstuurd.

Ook nog geen bericht uit de USA en Canada. Wel een kaartje uit België ontvangen, leuk!
Mijn kaart naar Duitsland is gisteren ontvangen. Is dus meer dan een week onderweg geweest. Mijn andere kaarten heb ik nog niks van gehoord. Ben benieuwd on of daar nog wat van gaat aankomen.
Jee, vandaag is echt een Postcrossing dag! Er zijn vandaag drie van mijn kaarten aangekomen: in China, Roemenië en de USA *en* ik had vandaag mijn eerste kaartje bij de post: uit Hannover!

Echt leuk. Ik ben dus druk aan het schrijven weer; de volgende drie gaan vandaag weg (en er was al één aangekomen...).
Josephine en Helaholala, het kan best zijn dat jullie kaart al is aangekomen, maar dat diegene nog geen tijd/zin/gelegenheid heeft gehad om hem te registreren.

Ik heb me ook aangemeld, 2 kaarten ontvangen, het is leuk om een kaartje uit verweggistan te krijgen tussen rekeningen en de folders. En bovendien leuk ik met de kaarten mijn saaie tegels in de WC op...
Yep, is ook zo, VanPuffelen
Kaarten naar Finland komen naar mijn idee het snelst aan..

Ik heb inmiddels zelf 2 kaarten terug.. Frankrijk en Zwitserland..

Allebei van tags..

Wat zijn jullie nicks op het forum/site?
Het is echt een grappig systeem, heb inmiddels al diverse kaartjes ontvangen; Taiwan, Singapore, Hongarije en een paar uit Duitsland. Leuk zulke post!!
Heb er van de week weer eentje naar de USA gestuurd. Die naar Duitsland is blijkbaar nog steeds niet aangekomen, of ik heb een luie ontvanger.... Verder heb ik inmiddels 2 kaartjes ontvangen: een uit Finland en een uit Noorwegen.
Mijn kaartje naar Duitsland is pas eergister als ontvangen geregistreerd ( 16 dagen of zo), Canada sinds gisteren. Dus nu alleen nog die naar de USA.

Vandaag heb ik gestuurd naar Frankrijk, Italië, Duitsland en Finland.

Ontvangen kaartjes staat nog op 2, uit België en Italië.
Girl, je kunt ook even in het profiel kijken van degene aan wie je het kaartje hebt gestuurd; dan kun je zien of diegene recentelijk nog op de site is geweest. Ik heb ook al 2 weken geleden een kaartje naar Canada gestuurd en diegene is ook al meer dan een week niet op de site geweest dus het kan zomaar zo zijn dat ze op vakantie is.
Hij is binnen hoor, het kaartje naar Duitsland! Misschien iets misgegaan met de post, aangezien die van Hela er ook zo lang over gedaan heeft. Wel heel leuk, want het berichtje dat ze als 'bedankje' achterliet was in het Nederlands!
Post naar Finland gaat blijkbaar razendsnel, kaartje dinsdag verstuurd en vandaag al geregistreerd!
Ik zal blij zijn als de zomer komt, en die Finnen wat anders te doen hebben dan te postcrossen....

Van de 7 ontvangen kaarten komen er 5 uit Finland, en van de verstuurde 10 kaarten gaan er 4 naar Finland.. Nu weer even een ander kaartje dan een besneeuwd bos in mijn brievenbus aub!
Bedankt voor de tip, TO! Vind het erg leuk om te doen!

Enne van Puffelen.. ik heb inderdaad ook elke keer kaartjes uit Finland.. Nogal populair daar geloof ik!

Wel grappig trouwens.. ik had een kaartje met Sinterklaas op de voorkant gestuurd naar iemand uit de VS, ze dacht eerst dat het de Paus was, die was toevallig net op bezoek in Washington toen ze mijn kaartje kreeg..
Ik vind het echt superleuk! Ik heb inmiddels twaalf kaartjes verstuurd en er vijf ontvangen: twee uit Duitsland, een uit België (leuk maar erg dichtbij allebei), eentje uit Finland en eentje helemaal uit Taiwan! Ik ben verslaafd...
WAARSCHUWING!!

Begin niet aan taggen!!

Het werkt verslavend!!

Afgelopen week 25 kaarten verstuurd...
Ik had er 2 verstuurd, bij wijze van beginnetje, en tot op heden niets vernomen van de ontvangers. Einde experiment.
Had je gewoon adressen aangevraagd Misschicken?

Of via een tag?

Soms duurt het even voordat de kaarten geregistreerd worden.Je kunt evt kijken in het profiel van de mensen waar je ze hebt heengestuurd of ze de laatste tijd nog online zijn geweest.

Ik heb al best veel kaarten ontvangen. Loop zo maar weer eens naar beneden om te zien of er vandaag wat in de bus zit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven