Wone in het centrum?

19-11-2012 14:55 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Mijn vriendin en ik zitten te dimdammen over onze verhuizing. Nouja verhuizing? We willen verhuizen.

En wel naar de binnenstad van Arnhem. Huizen bekeken en veel informatie opgevraagd aan de makelaar.

Toch blijven we een beetje twijfelen omdat wonen in het centrum toch heel anders is dan een woonwijk.

Daarom wil ik graag vragen of iemand daar informatie overheeft. Misschien woont iemand zelf wel in een binnenstad.

Wij zitten zelf met de vragen van:

Overlast snachts? , veilig gevoel in je huis? , hoe zit dat met boodschappen? je kunt in een binnenstad niet ff je auto voor de deur parkeren . Of als je iets besteld bij een Ikea, hoe bezorgen ze dat dan? Of als je op vakantie gaat, je auto kun je niet zomaar ff voor de deur inladen.

Er zijn nog wel meer vragen waar ik op het moment niet op kom. Maar het zijn van die kleine dingen waar je je zorgen over maakt. En die zorgen neemt een makelaar niet weg haha.

We hopen op informatie dat onze keuze kan beinvloeden! bedankt alvast
*
Ander pijler. Ook prima. Nogmaals:

Auto voor de deur parkeren kun je vergeten. Als je geluk hebt, kun je de auto tijdens het uitladen even op straat laten staan. meestal heb je je auto, indien je in het bezit bent van een parkeervergunning, verderop staan. Winkels heb je juist in de buurt, maar boodschappen halen doe je dan wel op de fiets.

Qua overlast ligt het er aan waar in het centrum je woont. Woon je boven een café, of in een steegje? Je bent juist wel weer meer onder de mensen, dus er zou meer controle moeten zijn.

Ik vond het geweldig om in het centrum te wonen, maar zodra er bij ons kinderen in het spel kwamen, zijn we verhuisd. Veel te veel gedoe.
Ik heb op je andere op gereageerd die je hebt weggehaald. Was misschien even netjes geweest als je had gemeld dat je je op wilde verplaatsen.

Anyway: ik ga niet weer het hele verhaal typen, dus in het kort: ik voel me superveilig, doe boodschappen lopend, de ikea komt gewoon bezorgen en de buren hebben hun auto in de garage van de straat staan. Auto kan hier gewoon voor de deur als je gaat in en uitladen.

Geen geluidsoverlast want ik woon niet op de looproute voor de cafés of winkels. Af en toe hangjongeren die übernetjes eigenlijk alleen maar hangen.
Mijn pa woont midden in het centrum van Haarlem en ik wist niet dat het kon.. Maar hij gaat nóg meer in het centrum wonen. Tja, overlast wel. Jongeren, vechten en gedoe. Maar dat neemt ie voor lief. Een auto is bijna onmogelijk of je moet 100 rondjes willen rijden om te zoeken. Inpakken wordt met verhuizen ook nog een kunst want de auto blokkeerd de hele straat.. Kwestie van om 7 uur beginnen en hopelijk snel weg zijn. Boodschappen kan toch ook met de fiets of lopend.
Haha sorry voor de verwarring, maar ik had hem onder psyche ( ofzo) gezet, en volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling haha
Voor iemand van 24 vind ik dat je wel érg burgerlijke overwegingen schrijft hier.

De boodschappen? Die doe je toch op de fiets??

De bezorging van de IKEA???
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Oke, zet ik hem hier even neer:

Ik!

Ik woon in een stadscentrum en ik zou echt nooit meer anders willen. Ik vind het heerlijk. Er is een supermarkt in de buurt waar je gratis kunt parkeren, en een supermarkt die echt midden in de stad ligt, dan pak ik gewoon de fiets, geen probleem.

Overlast 's nachts? Valt heel erg mee. Ja, er komen wel eens wat mensen zingend de stad uitgerold maar dat vind ik dan wel weer grappig. Ook de auto's die voorbij razen, heerlijk. Het gevoel dat er altijd leven is. Ik voel me ook veilig in de zin van: ik woon in de stad, dus je zit altijd tussen de mensen en in een stadscentrum is politiebureau meestal ook dichtbij. En inbraken tja, die komen wel eens voor.

Heb nooit laten bezorgen door de Ikea, wel door een witgoedzaak en dat ging prima hoor. Hou er wel rekening mee dat je voor je auto waarschijnlijk wel een parkeervergunning aan moet vragen.

Zijn er nog meer dingen die je wilt weten of waar je je zorgen over maakt?
quote:Koettie schreef op 19 november 2012 @ 15:00:

Mijn pa woont midden in het centrum van Haarlem en ik wist niet dat het kon.. Maar hij gaat nóg meer in het centrum wonen. Tja, overlast wel. Jongeren, vechten en gedoe. Maar dat neemt ie voor lief. Een auto is bijna onmogelijk of je moet 100 rondjes willen rijden om te zoeken. Inpakken wordt met verhuizen ook nog een kunst want de auto blokkeerd de hele straat.. Kwestie van om 7 uur beginnen en hopelijk snel weg zijn. Boodschappen kan toch ook met de fiets of lopend.in het centrum in diezelfde stad kan je ook géén gedoe hebben. Ik heb nooit vechten en gedoe voor de deur. Dus wie weet, wordt hij mijn buurman en woont hij straks in een verschrikkelijk stil straatje;)
quote:EvyBlissy schreef op 19 november 2012 @ 15:02:

Voor iemand van 24 vind ik dat je wel érg burgerlijke overwegingen schrijft hier.

De boodschappen? Die doe je toch op de fiets??

De bezorging van de IKEA???
Hahah, wie weet! Hij zat eerst bij het Spaarne, veel mensen natuurlijk. Hoewel hij dat nooit zo erg vond volgens mij. Gewoon de ramen dicht en verder sapen.
Anyway... ik woonde voorheen in hartje centrum van een grote stad. Nu woon ik -gehuurd- aan de rand van de stad.

Als ik een huis ga kopen, willen mijn vriend en ik weer in het centrum wonen. Het is onhandig, je kan je auto niet kwijt, het is lawaaierig en duur, maar...

- Het is gezellig en goed voor je sociaal leven.

- Je kan lopend lekker de stad in voor een biertje of lekker uit eten gaan

- Het is er vaak mooier dan in Suburbia.

- Na werktijd lekker nog even de stad in om te shoppen is makkelijker.

- Je bent snel bij het station om de trein te pakken naar de rest van Nederland.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik woon ook in het centrum en ik wil er nooit meer weg. Wat een heerlijkheid. Wij hebben dan wel de mogelijkheid voor het huis te kunnen parkeren. Helaas is de straat wel een doorgangroute naar andere wijken. Dus veel auto's door de straat. In het weekend jeugd die of de stad in gaat of er weer uit gaat. Persoonlijk heb ik daar geen last van want ik slaap aan de achterkant en wij hebben de woonkamer niet aan de straatkant.

En niet de hele binnenstad is een uitgaansgebied toch? Hangt er maar net van af waar je gaat wonen. boven een kroeg heb je natuurlijk meer last dan als je aan de rand van de binnenstad gaat wonen. En nu ken ik Arnhem een beetje en daar kan je prima ook rustig wonen.
quote:Koettie schreef op 19 november 2012 @ 15:05:

Hahah, wie weet! Hij zat eerst bij het Spaarne, veel mensen natuurlijk. Hoewel hij dat nooit zo erg vond volgens mij. Gewoon de ramen dicht en verder sapen.ja, zodra je op de loop-/fietsroute woont, krijg je dat. Ik woon nu wel aan een looproute, maar dat is een GR-route, dus de meeste overlast heb ik van kwebbelende 50+ers met grote wandelschoenen aan
Ik maak misschien burgelijke overwegingen omdat ik niet een pakje boter ga kopen

Het lijkt mij ook heerlijk om in het centrum te wonen. Altijd levendigheid om je heen enzo.

We wonen nu in een dorp. En daar moet je met de auto naar een supermarkt. Dus met die gedachte had ik er ff neit aangedacht dat je dan met de fiets boodschappen kon doen natuurlijk. Stom!

Maargoed dat maakt niet uit. Het zijn gewoon kleine dingetjes waar je je druk om maakt.

Mayhem: voor de parkeervergunning heb ik al navraag gedaan bij de gemeente, qua kosten enzo. Dat moet geen probleem zijn. Ook voor bezoekers is er een vergunning te regelen. Dat is wel ideaal
Ik woon in het centrum van amsterdam, maar dan ook in een bekende / drukke straat. En vind het overlast juist eerder fijn; vind t gezellig om mensen te horen praten en de trams te horen. Ik vind het ook veiliger voelen dan in een buitenwijk, omdat er altijd veel mensen om me heen zijn. De boodschappen doe ik gewoon lopend of op de fiets en heb geen auto. Ben lekker dicht bij alles en centraal; vrienden komen veel sneller langs dan toen ik verder woonde.
'Het' voor overlast moet weg.
Ik woon al 12 jaar hartje binnenstad en ik vind het heerlijk! Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik geen horeca op dichte afstand heb want dat lijkt mij niet fijn i.v.m. lawaai. Als ik mijn voordeur uit stap zit ik zo in de grootste winkelstraat en natuurlijk restaurants, bioscoop en kroeg alles op loopafstand. Het enige nadeel is dat je je auto niet voor de deur kwijt kunt maar met een parkeervergunning kun je redelijk dichtbij parkeren. De voordelen wegen wat mij betreft ruim tegen de nadelen op.
Je verhaal kan ik me wel in vinden Fjordson.

Wij wonen nu wat tja... geisoleerder. Vrienden komen ook minder vaak.

Daarvoor gaan we niet verhuizen hoor. Het lijkt me ook heerlijk om vanuit je huis ff snel een winkel in telopen bijvoorbeeld.

Toevallig hebbenn wij een huis op het oog dat aan de voorkant een drukke winkelstraat heeft en aan de achterkant rustige stadstuinen. Heb je van beiden werelden wat toch?

Het is nogal een ommezwaai, van dorp naar stadscentrum. Dus ja een beetje erin verdiepen en mening van andere mensen is nooit verkeerd
Wat zijn jou voor en nadelen dan Malu3?
Wat een prachtig woord is 'dimdammen' !

Overigens een tijdje in een centrum gewoond, maar nu naar de buitenwijk. Werd het inderdaad beu om de auto nergens kwijt te kunnen.
Ik woon in het winkelcentrum van een wat minder grote stad dan Arnhem. Hier mag je elke ochtend tot 12 uur met de auto voor de deur komen(laden/lossen). Dus dan zorgen we dat we dan de zware dingen doen. Gewone boodschappen doe ik gewoon lopend, dit gaat sneller dan dat ik eerst naar de auto moet lopen en dan door een drukke straat naar de AH.

Er wordt hier gewoon aan de deur bezorgd, dit gebeurt ook voor 12 uur. Qua overlast is het mij alles meegevallen, als je de ramen open hebt hoor je hier wel wat aan de straatkant, maar aan de andere kant van het huis hoor je vrijwel nooit wat.

Het bevalt mij goed, het enige nadeel vind ik dus wel dat je de auto niet voor de deur kunt zetten. Als we hier 's avonds rond 9 uur thuiskomen, is er ook nergens in de buurt een parkeerplek meer. (Vaak rijden we dan toch de auto voor de deur over de stoep heen en zetten we hem 's ochtends weer weg).
quote:markjee schreef op 19 november 2012 @ 15:20:

Je verhaal kan ik me wel in vinden Fjordson.

Wij wonen nu wat tja... geisoleerder. Vrienden komen ook minder vaak.

Daarvoor gaan we niet verhuizen hoor. Het lijkt me ook heerlijk om vanuit je huis ff snel een winkel in telopen bijvoorbeeld.

Toevallig hebbenn wij een huis op het oog dat aan de voorkant een drukke winkelstraat heeft en aan de achterkant rustige stadstuinen. Heb je van beiden werelden wat toch?

Het is nogal een ommezwaai, van dorp naar stadscentrum. Dus ja een beetje erin verdiepen en mening van andere mensen is nooit verkeerdDit had ik in een ander huis en vond dat echt helemaal fantastisch. Wij woonden in een huis aan een drukke verkeersstraat, maar aan de achterkant aan een héle grote tuin. Ik schrok me soms een hoedje als ik eens overdag (meestal was dat ivm werk vóór de grote trek opgan kwam) naar buiten stapte. Wát een verschil/ Thuis hoorde ik de vogeltjes fluiten, buiten werd ik bijna weggeblazen door de auto's.
Mijn broertje woont trouwens aan zo'n winkelstraat waar hij helemaal niet met de auto mag komen, ook voor 9-en niet. Dat lijkt me dan weer wel behoorlijk onhandig, ook al heb ik zelf geen auto.
quote:markjee schreef op 19 november 2012 @ 15:21:

Wat zijn jou voor en nadelen dan Malu3?Voordelen: alles op loopafstand (Hema, V&D, AH XL, restaurants, kroeg, bioscoop, Schouwburg).

Nadeel: dat je je auto niet voor de deur kunt zetten maar dat heb ik er graag voor over. Als ik met de auto boodschappen haal, neem ik zo'n karretje mee zodat ik het niet een eind hoef te dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven