Kattentrapeze

20-11-2012 08:38 15 berichten
Heeft iemand ervaring met de kattentrapeze? Zijn je katten er dol op?
Alle reacties Link kopieren
bedoel je zo'n kattenpaal/klimrek ding? die van ons zijn er dol op, maar krabbelen nog steeds op deurposten e.d. dus geen garantie dat ze er mee stoppen
Zelf geen ervaring mee, maar op een groot kattenforum hoor ik er veel positieve geluiden over. Vervelend dat je gordijnen niet veilig zijn, heb ik hier gelukkig geen last van. Heb je wel een goede krabpaal staan?
Ja ik heb er zelf 1, mijn moeder maakt ze.

Je moet er wel voor zorgen dat hij het liefste een meter van alle muren afhangt. Wat zodra ze erop springen vliegt hij alle kanten op. Dus nie in de buurt van de tv want valt geheid en keer op de grond. Ik heb hem bevestigd met een haak vanaf het plafond met een dubbele snelbinder. Zodat hij niet alleen naar links en rechts vliegt als ze er op springen. Hou er rekening dat je een betonnenplanfon met hebben want er komt veel gewicht aan te hangen als de katten erin springen vliegt hij van boven naar beneden en weer naar boven. Mijn katten en de katten van de buurvrouw ( die hebben er ook 1) vinden het geweldig om ermee te spelen/slapen. Je kan zelf nog eventueel speetjes eraan maken wat de trapeze nog veel leuker maakt voor ze.
PS als krappaal doet hij niet zijn werk. Ze vliegen er wel in maar dit stof is echt te dun daarvoor. Mijn gordijnen zijn een stuk veiliger, al zitten ze daar soms ook nog in. Ik moet nog op zoek naar een grote krabpaal voor ernaast
Ik zat met precies hetzelfde, kwam er toen 1 tegen bij de action (wel een kleinere dan ik wilde) voor 4 euro. Meegenomen en had ie t niets gevonden, weg ermee!
Bedoel je zoiets:

Ik heb er geen en moet er ook niet aan denken. Mijn Maine Coons zijn gek op hun krabpaal. Die staat stevig op de grond, ze kunnen erin liggen, klimmen, ravotten. Dit hangt aan het plafond, beweegt, zwiert door de kamer.

Het ligt natuurlijk aan wat voor katten je hebt, maar ik ga er maar niet aan beginnen.

Alhoewel het véél goedkoper is dan een goede krabpaal, dat dan weer wel.
quote:gizz schreef op 20 november 2012 @ 08:53:

bedoel je zo'n kattenpaal/klimrek ding? die van ons zijn er dol op, maar krabbelen nog steeds op deurposten e.d. dus geen garantie dat ze er mee stoppenIk kan helaas geen plaatjes plakken, maar dit is een kattentrapeze:

http://www.depoezenshop.c ... /p172_Katten_Trapeze.html
quote:hedda2hedda schreef op 20 november 2012 @ 08:54:

Zelf geen ervaring mee, maar op een groot kattenforum hoor ik er veel positieve geluiden over. Vervelend dat je gordijnen niet veilig zijn, heb ik hier gelukkig geen last van. Heb je wel een goede krabpaal staan?Ik heb een (kleine) krabpaal en 3 deurmatten waar hij dol op is en veel aan krabt. Maar die gordijnen zijn vooral heel spannend volgensmij. Dat geslinger! Vandaar dat ik aan een kattentrapeze zit te denken.
quote:juf_deetje schreef op 20 november 2012 @ 09:07:

Bedoel je zoiets:[img]http://www.kattentrapeze.nl/data/storag ... 4a0f2d.jpg[/img]

Ik heb er geen en moet er ook niet aan denken. Mijn Maine Coons zijn gek op hun krabpaal. Die staat stevig op de grond, ze kunnen erin liggen, klimmen, ravotten. Dit hangt aan het plafond, beweegt, zwiert door de kamer.

Het ligt natuurlijk aan wat voor katten je hebt, maar ik ga er maar niet aan beginnen.

Alhoewel het véél goedkoper is dan een goede krabpaal, dat dan weer wel.Ja, dat bedoel ik! Ik twijfel omdat het een behoorlijk groot ding is en het niet heel mooi staat in mijn huis. Maar ik wil m'n beestje graag gelukkig maken nu hij niet meer zoveel naar buiten kan.
quote:joy76 schreef op 20 november 2012 @ 08:59:

Ja ik heb er zelf 1, mijn moeder maakt ze.

Je moet er wel voor zorgen dat hij het liefste een meter van alle muren afhangt. Wat zodra ze erop springen vliegt hij alle kanten op. Dus nie in de buurt van de tv want valt geheid en keer op de grond. Ik heb hem bevestigd met een haak vanaf het plafond met een dubbele snelbinder. Zodat hij niet alleen naar links en rechts vliegt als ze er op springen. Hou er rekening dat je een betonnenplanfon met hebben want er komt veel gewicht aan te hangen als de katten erin springen vliegt hij van boven naar beneden en weer naar boven. Mijn katten en de katten van de buurvrouw ( die hebben er ook 1) vinden het geweldig om ermee te spelen/slapen. Je kan zelf nog eventueel speetjes eraan maken wat de trapeze nog veel leuker maakt voor ze.Wat leuk dat je moeder ze zelf maakt! Heeft ze een eigen site/webshop? Wat vraagt ze voor een zelfgemaakte kattentrapeze?
quote:Milady87 schreef op 20 november 2012 @ 09:09:

[...]

Ik heb een (kleine) krabpaal en 3 deurmatten waar hij dol op is en veel aan krabt. Maar die gordijnen zijn vooral heel spannend volgensmij. Dat geslinger! Vandaar dat ik aan een kattentrapeze zit te denken.De gordijnen pakt-ie vanuit zijn klimbehoefte, niet vanuit zijn krabbebhoefte. In die kleine krabpaaltjes kan hij niet klimmen, dus wordt uitgeweken naar wat anders.
quote:doxycycline schreef op 20 november 2012 @ 10:11:

[...]

De gordijnen pakt-ie vanuit zijn klimbehoefte, niet vanuit zijn krabbebhoefte. In die kleine krabpaaltjes kan hij niet klimmen, dus wordt uitgeweken naar wat anders.

Ja precies, vandaar dat ik wat vervangends wil voor de gordijnen.

Gaf alleen antwoord op de vraag over klimpalen ;)
Mijn moeder maakt trapeze's met 1 kussen dus niet meerdere boven en onder elkaar. Geloof dat ze iets van 30 a 40 euro vraagt. Ik weet het niet uit mijn hoofd hoeveel precies.

Ze heeft geen website want ze ze doet dit puur voor de lol en om andere kattenlievers in haar omgeving blij te maken.

Ze maakt ook geen winst, de kosten zijn puur wat zij er voor kwijt is.

Mocht je meer info willen kan je me een prive bericht sturen.
Huh, waarom is TO ineens anoniem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven