Geld & Recht alle pijlers

auto particulier verkopen?

20-11-2012 11:17 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er wel eens zelf een auto verkocht aan een andere particulier? Man heeft misschien kans op een baan met leaseauto en we hebben zelf een vrij nieuwe auto (1 jaar oud), die we dan wel kwijt willen.

Hoe doe je het als iemand een proefrit wil maken? Ga je dan mee? laat je ze een paspoort achterlaten (wat als die vals blijkt te zijn??)

En laat je contant betalen (gaat om een bedrag tussen de 17 en 20 duizend ws.).

Welke sites zijn goed om te adverteren? Of zijn er andere mogelijkheden?

Wie heeft ervaring?
Altijd mee en nooit papieren afgeven voor je de betaling hebt ontvangen en mee om te vrijwaren zodat je het vrijwaringsbewijs in handen hebt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb wel ervaring. Twee keer verkocht via marktplaats. Ging makkelijk en goed.

Maar een auto voor zo'n bedrag zou ik nooit zo verkopen. En ook niet kopen trouwens...
Ik heb nog nooit een auto verkocht,maar wel particulier gekocht.

Bij ons ging het net zoals Fame beschrijf. Wij kamen met onze eigen auto daar aan, en die stond op het moment dat wij een proefrit maakten op het erf van de eigenaren van de auto, ik heb nooit iets als een paspoort oid afgegeven.

Het ging in mijn geval wel om een auto die een stuk goedkoper was, en wij moesten het gewoon meteen betalen.
Ik heb ook een auto verkocht via marktplaats....was 1,5 jaar oud.

Er reageren meestal handelaars op die met een belachelijke lage prijs beginnen te bieden.

Je moet geluk hebben als er toevallig net een particulier op zoek is naar zo'n auto.....
Kylie, ik vind het ook lastig, maar hoe moeten we anders de auto verkopen? De dealer neemt hem niet meer terug neem ik aan.

Misschien kan de leasemaatschappij hem overnemen? Zou dat wel eens gebeuren? Ik heb geen idee. Het is nog maar de vraag of man deze baan gaat krijgen, dus misschien is het helemaal niet aan de orde, maar ik denk er toch vast over na.
Powervrouw, is het bij jou uiteindelijk wel gelukt tegen een redelijke prijs?
In principe neemt een lease maatschappij geen auto's over...ze hebben er al zoveel die terug komen na een paar jaar....het is sowieso moeilijk om zo'n dure auto kwijt te raken....
Nou...het was voor mij acceptabel...ik had een peugeot 107 een luxe uitvoering....kostte 11.000 euro en heb hem verkocht voor 7000 euro.....dus wel veel in moeten leveren.
Ja, dat zal inderdaad wel zo zijn helaas....

Maar goed, dan moet man maar zeggen dat ie geen leaseauto wil, maar een km-vergoeding mocht het zover komen.
Is het niet mogelijk je eigen auto te lease. Deze constructie heeft mijn vader ook gehad. (ook omdat hij pas een nieuwe auto had en opeens mocht/moest gaan lease)
Ik weet niet of dat kan....niet alle bedrijven willen dat, maar dat zou wel de beste oplossing zijn.

Mijn peugeot had nog geen 8000 km. gereden trouwens.
Voor anderhalf jaar oud, valt het mij dan mee hoor powervrouw, wat je hebt moeten inleveren.

Onze auto kostte nieuw bijna 26.000, wij hebben hem gekocht van de dealer (was demo-auto) en hebben 19.000 betaald. Toen was hij een paar maanden oud...
Sowieso schrijf je ontzettend veel af op een auto als hij de garage nog maar net is uitgereden. Gaat zo een paar duizend vanaf dan.

Zelf wel ooit een auto via mp gekocht, maar niet voor zo'n bedrag. Bij ons idd verkoper mee met proefrit en contant betaald.

Heb je de dealer al gevraagd of die hem terug wil kopen trouwens? Gebeurt vaak hoor, die hebben meestal ook een voorraad tweedehands auto's staan en daar is jullie auto wel een goede voor denk ik.
Hebben wij ook gedaan, een aantal jaar terug. Dealer bood 4.500 inruilwaarde, we hebben hem uiteindelijk via mp voor 9.500 verkocht.

Papieren had ik, mijn man is achterin gestapt voor de proefrit.

Daarna op eigen gelegenheid naar het postkantoor gegaan om over te schrijven. Geld kregen we contant, hebben we bij de bank laten controleren.
Gordijn....dat ligt aan het bedrijf waar je gaat werken, maar het is altijd te proberen.
Deze auto heeft nu 7200 op de teller....
Je eigen auto leasen, dat lijkt me ook een goed plan. Misschien is dat een oplossing voor ons!
Vergeet niet dat mijn auto erg gewild was.....geen belasting, luxe uitvoering met airco..handelaars begonnen met 4000 euro.

Ik was ook tevreden hoor.
Wij hebben inderdaad ook wel eens een demo auto gekocht...scheelt aanzienlijk.....eerst maar even afwachten maria....wie weet maak je je druk om niks.....
hahaha poldervrouw, inderdaad: ik maak me vast druk om niets... (is wel een beetje de aard van het beestje...). En als het zover komt, komt vast wel een oplossing voor de auto.
quote:mariap schreef op 20 november 2012 @ 11:32:

Deze auto heeft nu 7200 op de teller....

Doodzonde om te verkopen.. ga je zoveel verlies op lijden. Als je het geld niet nodig hebt zou ik hem dan nog eerder uit de verzekering halen en in de garage zetten voor die jaren dat je man een leaseauto heeft.

Ik heb wel een auto verkocht via marktplaats maar niet voor zo'n bedrag. Als je dat doet en iemand wil contant betalen doe dit dan in een bankfiliaal dat je het geld direct via de stortmachine op je rekening kan zetten voor de veiligheid.
Toen mijn man een lease auto mocht uitzoeken heeft hij zijn eigen auto verkocht aan het autobedrijf waar hij de lease auto afnam. Prima prijs voor gekregen, en weinig gedoe van gehad.
Dat is een mooie oplossing sandt...wie weet kan het bij maria ook.
quote:Ivetje schreef op 20 november 2012 @ 11:31:

Heb je de dealer al gevraagd of die hem terug wil kopen trouwens? Gebeurt vaak hoor, die hebben meestal ook een voorraad tweedehands auto's staan en daar is jullie auto wel een goede voor denk ik.Gezien de leeftijd zit er ook nog een stuk fabrieksgarantie op, dat en het aantal kilometers op de teller zijn gunstig. Ik zou het gewoon navragen bij de dealer/merkgarage, wat die er voor geeft. En een stuk online recherche wat hij waard is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven