fiets gestolen

20-11-2012 16:41 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op dit moment mijn tranen terug naar binnen te persen. Vandaag is bij de c1000 mijn fiets gestolen bij de stalling. Ik ben gelijk terug naar binnen gegaan om te vragen of ze toevallig buiten geen camera's hebben maar ze heeft nog nagebeld en het was niet zo helaas.

Nu is dit de fiets van een vrienden van mijn moeder die ik al een tijdje leen tot ik geld en tijd heb om een nieuwe fiets te kopen voor mezelf, aangezien de vorige ook in het centrum met uitgaan een keer was gestolen (ook op slot overigens). Nu is deze dus gejat en ik word helemaal gek. Ik weet even niet meer wat ik moet doen en zit nu ook met mijn vervoer naar school vanaf morgen. Mijn ouders weten het nog niet en ik ben zo bang om het hun en die vriendin te moeten vertellen.

Hij zat overigens op slot, maar alleen met extra slot, want het gewone slot was al kapot. De enige verklaring die ik heb is dat ik deze niet goed vastgeklikt heb, want zo'n ketting doorzagen in een kwartier met al die mensen daar lijkt me onmogelijk. Aangifte doen doe ik morgen wel, de politie gaat er toch geen zak aan doen.

Ik weet écht even niet wat ik nu moet doen. Jullie?
Aangifte doen via internet! Misschien in de buurt van de winkel rond gaan kijken. ( achter schuttingen, tuintjes, brandgangetjes. stations etc. ) Zo heb ik de fiets van mijn man eens teruggevonden bij iemand in de tuin. Die stond ook op slot en daar nog steeds. Man heeft fiets toen weer terug gejat ;)
Als je verstandig bent ga je zelf naar de mensen van die fiets toe en vertelt zelf dat ie gestolen is.

Mocht het mijn fiets geweest zijn, ik zou het niet zo dramatisch vinden. Ik bedoel, een fiets met een kapot slot is over het algemeen al niet de nieuwste en als ik hem uitleen heb ik hem zelf niet heel erg hard nodig.

Kijk eens bij verkopen bij het politiebureau, gevonden fietsen die niet worden opgehaald worden eens in de zoveel tijd verkocht.
Veel steden hebben een buurt-website, daar worden ook spullen te koop aangeboden, verder nog gratis-op-te-halen punt nl, zoekertjes, tweedehands punt net, en er zijn meer sites. Tik op google ´fiets te koop´ in en je krijgt nog best aardig wat opties.

Een goed slot is trouwens haast even duur als een tweedehands fiets. Dochter heeft een goed slot, maar van de prijs werd ik niet vrolijk .
RARA70 wat fijn!

Kun je me een mail sturen op 1990@student.juvenaat.nl ?

Dan hoef je je eigen mail hier niet achter te laten en kan ik je bereiken.
Kijk eens op gratisaftehalen.nl en zoek op "fiets". Er staan er meerdere op!
Vervelend dat je ouders boos op je worden als je je alzo rot voelt! Zeg je dat ook? Dat je het heel naar vindt? En gewoon aangeven dat je hem goed op slot hebt gedaan hoor! Dit is niet jouw schuld!!
You've got mail;-)
Ooit was mijn fiets gestolen... Uit de achtertuin, niet op slot, gewoon dom. Wel aangifte gedaan, maar geen hoop. Paar weken later loop ik de supermarkt uit en wat zie ik daar? Mijn fiets!!!

Dus ik netjes de politie gebeld of ze mijn aangifte wilde verscheuren en of ik mijn fiets zo mee kon nemen. De dame aan de telefoon vertelde mij dat ik m'n aangifte moest hebben, dat een agent deze kwam controleren en dan mijn fiets kon meenemen.

Ik netjes gewacht en m'n moeder de aangifte gebracht. Komt de politieagent om alles te controleren, zegt hij: "hoe weten we zeker dat deze fiets van jou is?" Ik heb toen netjes verwezen naar de aangifte over de standaard, de bel en het fietscomputertje. Verteld oom agent: "Er kan nog wel zo iemand zijn met deze combinatie..." Bijna onmogelijk, want een zeldzaam merk, verschillende kenmerken, maar er stond geen framenummer op de aangifte. Zelfs de fietsenmaker nog gebeld om hem te laten vertellen dat dit echt mijn fiets was (framenummer doorgegeven, stond in systeem), maar ik kreeg mijn fiets niet mee.

Na twee weken in quarantaine te hebben gestaan is mijn fiets gelukkig weer bij mij terecht gekomen.
Toen ik studeerde, zo'n 120 jaar geleden, liepen er al types bij het station rond met een sporttas vol betonscharen ed. Dan is zo'n kettingslot echt zó door, ook al ziet het er nog zo degelijk uit. En niemand wil een knal voor z'n kop met een stuk gereedschap, dus meestal konden ze gewoon hun gang gaan. Was voor de tijd van de mobieltjes, dus politie werd over het algemeen ook niet gebeld. En als dat wel gebeurde, kwamen die toch te laat...

Zo snel kan dat dus gebeuren, ook al staat een fiets wel degelijk op slot.
Een fiets kopen van een zwerver vind ik trouwens écht niet kunnen. Wees dan een 'held' en jat hem zelf...
geef jezelf niet de schuld meid, het is niet je schuld. Doe wel aangifte ( doen ze waarschijndelijk niet veel mee ) maaar toch, kan de politie dan uit kijken, en geeft het voor jezelf toch een '' beter '' gevoel..

Verder: gewoon vertellen, jij kan er niets aan doen.. ze moeten met hun poten van andermans spullen afblijven..

succes met vertellen!! Komt goed
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:wished- schreef op 20 november 2012 @ 18:17:

geef jezelf niet de schuld meid, het is niet je schuld. Doe wel aangifte ( doen ze waarschijndelijk niet veel mee ) maaar toch, kan de politie dan uit kijken, en geeft het voor jezelf toch een '' beter '' gevoel..

Verder: gewoon vertellen, jij kan er niets aan doen.. ze moeten met hun poten van andermans spullen afblijven..

succes met vertellen!! Komt goedHelemaal mee eens!
Balen! Mijn fiets is dit jaar ook gestolen, voor mijn voordeur & op slot (''gelukkig'' wel die van mezelf!). Ik zou het opbiechten (vervelend maar wel het beste) en sparen voor een tweedehands fiets voor hem/haar. Gekke tip, maar kijk eens op marktplaats. Veel gestolen fietsen worden aangeboden op het internet. Proberen kan geen kwaad...Succes!
Dream it, Wish it, Do it!
quote:lionlily schreef op 20 november 2012 @ 17:37:

Ik heb ooit eens geparkeerd voor een huis met een camera en laptop in de auto. Vriendin staat op de uitkijk, ik naar binnen om te plassen. Zij gaat net binnen de deur even in haar tas rommelen en roept wat naar mij. Ze hoort lawaai en een raam is ingeslagen, laptop en camera weg. In de verte zag ze nog iemand rennen. Te bizar.Dat kan toch niet? Als je een raam ingeslagen hoort worden, kijk je toch gelijk? En dan is de dief echt niet ineens honderd meter verderop.
Wat ik nu zou doen als ik jou was: naar die mensen van wie je de fiets hebt geleend met excuses en de vraag hoe duur de fiets was. Stel het was een fiets van een paar honderd euro, dan kan je die natuurlijk niet vervangen met een tweedehandsje van 5 tientjes.
Zeg maar Spijker.
quote:domesticgoddess, 31 minuten geleden

Een fiets kopen van een zwerver vind ik trouwens écht niet kunnen. Wees dan een 'held' en jat hem zelf...

Heel erg eens!

Ster_, ik vind een fiets van een zwerver kopen zelfs nog lager dan zelf jatten!!
TO, misschien weet je iemand met een zootje postcodeloterij fietsen? Die zijn heel degelijk.

Of op marktplaats. Worden er waarschijnlijk zoveel aangeboden dat je flink de prijs naar beneden kan kletsen!
quote:IsabellaJosephine schreef op 20 november 2012 @ 18:38:

[...]

Dat kan toch niet? Als je een raam ingeslagen hoort worden, kijk je toch gelijk? En dan is de dief echt niet ineens honderd meter verderop.Nou, het was een autoraam en dat maakt veel minder lawaai dan je denkt. Die vriendin was in ieder geval niet zo helder, dat blijkt maar weer. Ik was ook behoorlijk pissig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven