Vriendinnendagje... tips?

20-11-2012 21:44 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin neemt me vrijdag een dagje mee op sleeptouw. Superlief. Maarrr... moet ik wel zeggen wat we gaan doen! :( Moeilijk... er kan zoveel!! En shoppen vinden we allebei maar eventjes leuk. Zoek meer iets om te bekijken... misschien een leuke tijdelijke expositie, in combinatie met leuk en lekker lunchen. Dus een stad denk ik... mag best een stukje rijden zijn, maar we denken 11.00 te vertrekken (omg. A'dam) dus willen ook niet urenlang in de auto zitten.

Weet iemand toevallig iets leuks bij hem of haar in de buurt wat een dagje uit waard is?
Zaanse schans combineren met winkelen in Zaandam? Of toeristje spelen in Volendam?
Het Zaans Museum, naast de Zaanse Schans, is ook leuk om te doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Verder zit in Hoorn het museum van de 20e eeuw, ook leuk. En Hoorn is leuk winkelen en je kunt er lekker eten.
Als je pas rond de middag vertrekt is het in elk geval geen dag. Zou ofwel vroeg vertrekken (8-9 uur ofzo) of gewoon iets dicht bij huis doen.

Wellness/sauna niets voor jullie? Eerst ochtendje stad in, lekker lunchen en daarna lekker relaxen.
Wat wij pas hebben gedaan en wat heel erg leuk was; een fotosessie met alle vriendinnen. Maar is wel wat duurder dan een museum.
Haarlem?

http://www.kunstacademiehaarlem.nl/kh-tips.htm

Of het singer in Laren, daar is de tentoonstelling Erotique Rodin, met tekeningen die zeer zelden in de openbaarheid komen.
Saunatypes zijn we allebei niet... En aan 11.00 zitten we helaas vast, omdat ze daarvoor nog iets voor haar werk moet doen... andere tips zijn wel 'n overweging waard, al denk ik dat zo'n fotosessie wat overdreven is met z'n tweetjes.. ;)
quote:himalaya schreef op 20 november 2012 @ 21:51:

Verder zit in Hoorn het museum van de 20e eeuw, ook leuk. En Hoorn is leuk winkelen en je kunt er lekker eten.Daar wil ik ook altijd nog een keer heen, lijkt me zó leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja Hoorn is ook mooi om bijvoorbeeld te wandelen! Heeft een mooie haven met prachtige panden eraan, scheepsjongens van bontekoe, hoofdtoren, etc. Je kunt er lekker lunchen bij bijvoorbeeld "in de verleden tijd". Op de roode steen (het plein met standbeeld van JP Coen) zitten ook wel eettentjes, maar die vind ik zelf niet zo goed en gezellig. Al kan de Ouder Waegh soms wel goed zijn. Als je met uitzicht over het ijsselmeer wilt lunchen kan dat in het restaurant van het Park schouwburg. Als jullie er 's avonds nog zijn kan je eten bij de Peardestal, Bommels of wat luxer bij Spijckers. En dan naar het filmhuis in de oude penitentiaire inrichting. En overdag dus de musea en gezellig winkelen, zoals Himalaya zegt. Veel plezier!
Museum van de 20ste eeuw staat al een tijdje op m'n lijstje... Maar ik heb ook 2 kinderen en het lijkt me ook zo leuk om zoiets met hen te doen... in de kerstvakantie ofzo. Ben sowieso blij met de (eet)adresjes!
quote:Nouschi schreef op 20 november 2012 @ 22:11:

[...]

Daar wil ik ook altijd nog een keer heen, lijkt me zó leuk.Het is ontzettend leuk! Maar ook wel confronterend om te zien dat er dingen in het museum staan waar je zelf ook nog mee hebt gespeeld of meubels/gebruiksvoorwerpen die we in het ouderlijk huis hadden staan... ik word een dagje ouder!
Ik doe ook wel eens een "klein vriendinnendagje" en dan gaan we eerst naar dr. Fish in de van Baerlestraat. Doet helemaal geen zak voor je eelt ofzo, stel je daar niets van voor. Maar het is gewoon gezellig en leuk, en de chocolaatjes zijn lekker.

Wij gaan daarna soort van winkelen voor we weer huiswaarts keren.

Een guided tour over de wallen kan trouwens ook echt erg leuk zijn voor Hollanders, maar geef wel even aan wat je verwachtingen zijn. Ik woon zelf vlakbij Amsteram maar vond de tour van het bureau van dokter Erik (MCW), Rob van Hulst, echt heel erg leuk. Behalve dat je dan telkens "Zeg Reinie...."op een heel knieperige manier toch hoort..... Nou ja, als je van voor '76 bent wel iig.

In de Noordhollandse krant, die wij provinciaaltjes boven Amsterdam, ontvangen, staan trouwens ook vaak erg leuke wandelroutes. Je kunt ook zo'n route doen, vriendin zorgt voor proviand (o wat hoop ik dan voor jou dat ze niet in de gierigaardstopics hoor;-) ).
quote:Maar ik heb ook 2 kinderen en het lijkt me ook zo leuk om zoiets met hen te doen... in de kerstvakantie ofzo. Ben sowieso blij met de (eet)adresjes!

Vanaf Hoorn 5 minuten de dijk langs het IJselmeer volgen en je vindt een heel leuk pannenkoekenhuis waar de kinderen lekker kunnen spelen, in het plaatsje Scharwoude.

Of als je lunchen wil kan ik je Turf aanraden, een lunchroom met een zandbak in de zaak.
Om met je vriendin heen te gaan is "in den ouden tijd" erg leuk of "de Tuinkamer" om te lunchen of als je lekker wil dineren dan zijn "Speijkers" en "Vis" echt aanraders.

Alles in Hoorn.
Als je graag met de kinderen (als het echt kleintjes zijn) wil, dan zou ik naar Sprookjesland (hebben ook Sprookjeswinterland) Enkhuizen gaan.

En het is nog een beetje ver weg, maar voor de zomer, bad Warder.
In den Haag. De meest geweldige mode tentoonstelling, fabulous fifties, fabulous fashion! http://www.gemeentemuseum ... -fifties-fabulous-fashion

Voor een impressie: http://fiftiesdarling.blo ... es-exhibition-part-i.html
quote:Vl43inder schreef op 21 november 2012 @ 01:40:

Als je graag met de kinderen (als het echt kleintjes zijn) wil, dan zou ik naar Sprookjesland (hebben ook Sprookjeswinterland) Enkhuizen gaan.

Sprookjeswonderland is gesloten deze tijd van het jaar.

Verder krijg ik niet de indruk dat TO echt iets met haar kinderen wil gaan doen op het vriendinnenmiddagje, want anders ga je toch niet 'winkelen' overwegen?
Ik vond het Fotografiemuseum ook leuk in Rotterdam, een mooie expositie op dit moment en een hele leuke interactieve tentoonstelling. http://www.nederlandsfotomuseum.nl/

Het zit naast de Erasmusbrug dus je kunt daarna doorlopen naar Hotel New York voor een lunch ofzo, en winkelen kun je in Rotterdam ook. En met de trein zit je er zo.
Ja... Sprookjeswonderland is erg leuk met kleintjes, daar heb ik goeie herinneringen liggen... maar inmiddels zijn mijn kinderen tieners... ;)

Bedankt! Denk dat 't toch Hoorn, R'dam of misschien nog Den Haag gaat worden... zijn leuke ideeen allemaal! ;)
Haha, om nog even verder te gaan over Hoorn... Je hebt daar vlak bij de roode steen ook een speelgoedmuseumpje. Is van een leuk vrouwtje, kost iets van 2 euro en je kan dat allerlei speelgoed van nu tot vroeger bekijken. Je bent er maximaal een half uur kwijt. Heel leuk om met je kinderen even langs te wippen!

Het is als je vanaf de roode steen het west op loopt en dan linksaf de kleine havensteeg in. Dan is het in een klein pandje aan je rechterhand. Even zoeken, maar de moeite waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven