Ochtendspits richting Brussel
woensdag 21 november 2012 om 13:22
Ik moetn binnenkort doordeweeks in Brussel zijn op station Zuid-Midi. Met het ov is het meer dan 2 uur reizen. Met de auto 1,5 uur. Ik moet er om 10 uur zijn. Weet iemand tot hoe lang de ochtendspits normaal duurt in die richting? Ik moet via Breda-Antwerpen-Brussel, dat lijkt me een druk stuk. Misschien is de trein toch sneller..
woensdag 21 november 2012 om 13:47
's ochtends is de ring rond Brussel erg vol. Je zou het anders eens in de gaten moeten houden op http://www.touringmobilis.be/
woensdag 21 november 2012 om 14:04
Ik ga elke dag van de buurt van Mechelen naar centrum Brussel (ongeveer jouw laatste stukje dus). Daar doe ik, met vertrek iets voor 9u 's ochtends, meestal een uur over. Als ik goed kan doorrijden -uitzonderlijk op een zondag of zo- dan red ik het van deur tot deur op 25 minuten.
Mocht ik in het zuidstation moeten zijn, zou bij dat uur nog eens een kwartier à twintig minuten bijkomen, schat ik. Vooral het centrum is een hel 's ochtends. Dat je het redt in 1,5 uur vanuit Nederland in de ochtendspits lijkt mij sterk.
Als je toch met de auto wil dan is een mogelijk snellere optie de A12. Daar staat iets minder file dan op de E19 en het stuk ring dat je moet doen is dan ook kleiner.
Mocht ik in het zuidstation moeten zijn, zou bij dat uur nog eens een kwartier à twintig minuten bijkomen, schat ik. Vooral het centrum is een hel 's ochtends. Dat je het redt in 1,5 uur vanuit Nederland in de ochtendspits lijkt mij sterk.
Als je toch met de auto wil dan is een mogelijk snellere optie de A12. Daar staat iets minder file dan op de E19 en het stuk ring dat je moet doen is dan ook kleiner.