Ochtendspits richting Brussel

21-11-2012 13:22 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moetn binnenkort doordeweeks in Brussel zijn op station Zuid-Midi. Met het ov is het meer dan 2 uur reizen. Met de auto 1,5 uur. Ik moet er om 10 uur zijn. Weet iemand tot hoe lang de ochtendspits normaal duurt in die richting? Ik moet via Breda-Antwerpen-Brussel, dat lijkt me een druk stuk. Misschien is de trein toch sneller..
Misschien toch gewoon met het ov gaan? Lijkt me een stuk relaxer om in de trein te zitten dan in de file te komen en dan te stressen of je wel op tijd bent.
volgens mij is de spits richting brussel een kriem iedere dag maar ik kom er nooit dus zkr weten doe ik t niet.

Ik zou voor t ov gaan. Maar dat ben ik
Trein is absoluut sneller. Je moet ook nog eens midden in Brussel zijn. Tel er in de spits maar minstens uur reistijd bij op (of een stuk langer als het mistig is, regent, ergens een ongeluk is gebeurd).
's ochtends is de ring rond Brussel erg vol. Je zou het anders eens in de gaten moeten houden op http://www.touringmobilis.be/
Met de auto naar Essen, daar parkeren (gratis) en van daaruit naar Brussel.

Als je wilt laat ik het zoon even uitzoeken, die is er bekend mee. Ik hoor het wel..
Absoluut niet aan te raden. De ringen rond Antwerpen en Brussel staan altijd vol tot ongeveer 9.30 uur, er is ook bijna elke dag wel een ongeval daar met een gekantelde vrachtwagen.

Pak de trein.
Ik ga elke dag van de buurt van Mechelen naar centrum Brussel (ongeveer jouw laatste stukje dus). Daar doe ik, met vertrek iets voor 9u 's ochtends, meestal een uur over. Als ik goed kan doorrijden -uitzonderlijk op een zondag of zo- dan red ik het van deur tot deur op 25 minuten.

Mocht ik in het zuidstation moeten zijn, zou bij dat uur nog eens een kwartier à twintig minuten bijkomen, schat ik. Vooral het centrum is een hel 's ochtends. Dat je het redt in 1,5 uur vanuit Nederland in de ochtendspits lijkt mij sterk.

Als je toch met de auto wil dan is een mogelijk snellere optie de A12. Daar staat iets minder file dan op de E19 en het stuk ring dat je moet doen is dan ook kleiner.
Oh ik hoor alweer dat de trein het beste is. Elke keer als ik het OV pak, zijn er altijd vertragingen en problemen. Daarom wilde ik eea kunnen vergelijken..
OV, absoluut. Antwerpen en Brussel zijn de hel in de spits.
Trein, ik heb nog nooit zoveel gescholden op het verkeer als met een opdracht waarvoor ik gedurende 3 maanden elke maandagochtend heen en woensdagmiddag terug moest van en naar Antwerpen...
OV. Ik zou er niet eens over nadenken om in de spits naar Brussel te rijden. Gewoon relaxed in de trein. Boekje erbij, beetje gestreste mensen kijken en voor je het weet ben je er.
Ga met de trein, met de auto is echt een drama.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven