Gezondheid alle pijlers

al drie dagen zware hoofdpijn

21-11-2012 18:36 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen ik heb wel vaker hoofdpijn diagnose was volgens huisarts migrane afgewiseld met migrane.Echter migrane duurt bij mij een dag en meestal twee dagen om bij te komen van de aanval.Een spaninghoofdpijn,duurt ook maar 1 dag echter nu al drie dagen heel zware hoofdpijn pijnstilers van het zwaartse kaliber helpen zelf niet.Werken gaat lastig fietsen doet zelfs pijn.Word er ook miselijk van.En huilen staat me nader dan het lachen mocht het morgen niet over zijn dan bel ik de huisarts maar wie heeft er tips de avond door te komen en de nacht?

gr

ps ben laageleterd
Ga in je bed liggen, geen tv aan, maar alles pikdonker houden dat is het beste om de hoofdpijn stiller te houden.. Ook een lauw washandje op je voorhoofd wil weleens werken, en onder lekker warme lakens kruipen.. Verder, is het enorm vervelend! I know..

Morgen dokter bellen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Knuffel van mij.

Maar misschien helpt een lekkere warme kruik tegen je nek en/of schouderbladen, een lekker warm bad en/of douche (met een lekker ontspannend muziekje of geurtje als je dat verdragen kan) misschien wat nekoefeningen wanneer je nek en schouders warm zijn (langzaam van links naar rechts, en schuin naar voor en achter maar NIET te ver gaan). Of draai voorzichtig met je schouders. Wat mij vaak helpt zijn Yoga-oefeningen zoals handen achter de rug in elkaar vouwen en dan naar achteren buigen 5 tellen vasthouden en dan voorover buigen, armen omhoog en dat 15 tellen vasthouden. Ik weet niet of dit erg helder is, ik hoop het. Veel beterschap en succes.
dank mm slapen is geen goed idee dan word ik midden in de nacht wakker ga nu een kruik maken voor me nek. en thee drinken
Gember kan helpen. Beterschap
gember?
Heb wel eens gelezen dat magnesium kan helpen bij migraine (tis iig goed als je last hebt stress, ontspant je spieren enzo). Moet je wel de magnesium citraat variant hebben, want deze wordt het beste door je lichaam opgenomen.

En dan geloof ik minimaal 400-600 mg per dag (das hoge dosering maar bij dit soort klachten dan wel nodig en niet erg)

En geef het natuurlijk even de tijd om te laten werken....zal niet meteen werken maar pas na n paar dagen of een week denk ik dat je misschien wat merkt.

Magnesium oxide en magnesium stereaat moet je niet hebben. Dat doet niks (tenzij ze weer verbonden zijn met andere soorten of zoiets geloof ik) of is hetzelfde spul waar capsules van gemaakt zijn (puur soort bindmiddel of glansmiddel dus).
Als de full grown migraine er eenmaal is heeft het geen zin om pijnstillers te slikken aangezien je maag niets opneemt en alles op retour afzender zet.

Vraag je dokter naar die sprays, bij sommigen werken die heel goed.
quote:divafiary schreef op 21 november 2012 @ 18:56:

gember?

Heb ook wel eens gelezen dat dat helpt ja. Gember is best goed voor heel veel kwalen/ dingen. T werkt o.a. ook ontstekingsremmend.

Misschien gewoon zo'n potje met gemberblokjes halen bij de supermarkt?

Of van die kruidkoek gember, maar dat schiet weer minder op want daar zit ook weer heel veel suiker enzo in, en dat is juist niet goed (bij migraine) :P
Ja, verse gember of poeder en dat door water of thee doen. Het is niet echt lekker. Ook je voeten 45 minuten in koud water kan helpen en tegelijkertijd water of thee drinken.
ik heb migrane pijnstilers maar dit is geen migrane dat duurt 1 dag normaal en heb daarbij verlamingsverschijnselen.dat heb ik nu niet alleen zware hoofdpijn miselijk en emotieneel door de pijn.zo hoofdpijn buiten migrane nog nooit gehad
quote:divafiary schreef op 21 november 2012 @ 19:01:

ik heb migrane pijnstilers maar dit is geen migrane dat duurt 1 dag normaal en heb daarbij verlamingsverschijnselen.dat heb ik nu niet alleen zware hoofdpijn miselijk en emotieneel door de pijn.zo hoofdpijn buiten migrane nog nooit gehadHaha, een soort van gevoel alsof je arm slaapt he. Bij mij is het meestal mn linkerarm en linkerkant van mn gezicht.
mij begint het bij de benen dan armen dan gezicht en zie ook rare streepjes wat ik begrijpen heb heeft maar 1 op de zoveel mensen die vorm van migrane
Drie dagen zware hoofdpijn (geen migraine) waarbij de zwaarste pijnstillers niet werken? En dan bel je niet even je huisarts?

Zou morgenochtend meteen bellen als ik jou was. Dit is geen vraag voor een forum maar voor een huisarts.

Sterkte!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:martyr schreef op 21 november 2012 @ 18:59:

Als de full grown migraine er eenmaal is heeft het geen zin om pijnstillers te slikken aangezien je maag niets opneemt en alles op retour afzender zet.

Vraag je dokter naar die sprays, bij sommigen werken die heel goed.of zetpillen
quote:divafiary schreef op 21 november 2012 @ 19:07:

mij begint het bij de benen dan armen dan gezicht en zie ook rare streepjes wat ik begrijpen heb heeft maar 1 op de zoveel mensen die vorm van migrane

Klopt. Die 'streepjes' noemen de meeste migraine-lijers 'sterretjes zien'.

Als ik deze sterretjes zie is er nog niets aan de hand bij mij. Zodra ik ze zie moet ik meteen kappen met waar ik mee bezig ben, en heel snel met een washandje op mn ogen in een stille ruimte gaan liggen. Als ik in slaap kan vallen krijg ik die migraine aanval niet, val ik niet in slaap is de aanval ten minste niet zo heftig als wanneer ik gewoon doorga met bijv. sporten.

Wat voor symptomen heb je nog meer...? Zegt spraakgebrek tijdens een migraineaanval je iets?
quote:lilalinda schreef op 21 november 2012 @ 19:21:

[...]

of zetpillenIk zou jouw avatar nu opeens in een heel ander licht.
ja spraakgebrek ook kan meestal niet meer uit me woorden komen dan licht gaat ook niet goed
Nou ,wat in ieder geval helpt is niet achter je pc zitten!
oke gember zal eens proberen maar nu niet in huis en het is al avond maar ik ga proberen strakjes normale tijd te gaan slapen en hopen dat het morgen over is zo niet bel ik e huisarts. Heb nu al 1200 milgram iibrufen op mag dus nu niks meer pakken helaas
Chiropractor. Hoofdpijn komt bij mij vaak uit nek-schouders-rug. Als ik daar vandaan kom, gaat het echt een stuk beter. Maar daar heb je nu niets aan. Misschien kan je er wel eens een afspraak maken. Voor nu: Veel sterkte!
quote:divafiary schreef op 21 november 2012 @ 19:29:

ja spraakgebrek ook kan meestal niet meer uit me woorden komen dan licht gaat ook niet goed

Wat ladytruckster zegt dus. Geluid in de oren en licht in de ogen verzwaren migraine alleen maar. Ik raad jou dus aan om in een donkere en stille kamer te gaan liggen.

Zelfs dagen na de migraineaanvallen kan ik alleen met een zonnebril naar mn tv- of computerscherm staren.
quote:divafiary schreef op 21 november 2012 @ 19:31:

oke gember zal eens proberen maar nu niet in huis en het is al avond maar ik ga proberen strakjes normale tijd te gaan slapen en hopen dat het morgen over is zo niet bel ik e huisarts. Heb nu al 1200 milgram iibrufen op mag dus nu niks meer pakken helaasProbeer de emmer met koud water dan, met dat kruikje in je nek.
Soulcats, als het toch migraine is, zou het (helaas) best eens langer dan 3 dagen kunnen duren. Bij mij duurt een aanval vaak 5 dagen.

En TO: kan je niet wat gemberpoeder halen bij buren of laten brengen door familie?

Als ik migraine of "gewone" hoofdpijn heb neem ik een keer of 3 per dag een theelepel gember. Soms gaat de aanval weg, soms gaat het meest scherpe eraf.....Maar het doet altijd wel iets.

Sterkte!
Dat weet ik Venusss, heb helaas zelf ervaring met migraine.

Echter TO zegt zelf dit:

"ik heb migrane pijnstilers maar dit is geen migrane dat duurt 1 dag normaal en heb daarbij verlamingsverschijnselen.dat heb ik nu niet alleen zware hoofdpijn miselijk en emotieneel door de pijn.zo hoofdpijn buiten migrane nog nooit gehad"

Vandaar mijn advies
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven