Vakantie Engeland
donderdag 22 november 2012 om 09:53
Wij, 2 volwassenen en 2 kinderen van 4 en 2 jaar, zijn erover aan het denken om komende zomer op vakantie te gaan naar Engeland. Ik zit zelf te denken aan het Lake District en de Yorkshire Dales voor een week en dan nog een weekje ergens anders. Ik vind alleen de prijzen van de overtocht met de boot best duur. Wij zijn samen al enkele malen via de tunnel gegaan. De boot heeft dan weer als voordeel dat je niet ver en veel hoeft te rijden. Heeft er iemand misschien nog leuke tips voor gebieden die wij kunnen bezoeken?
donderdag 22 november 2012 om 10:06
donderdag 22 november 2012 om 10:21
Elk deel van Engeland heeft zo zijn charme. Ik ben er zelf nooit geweest, maar Cornwall en Devon schijnen prachtig te zijn. Ik heb zelf een zwak voor Yorkshire, de heuvels daar zijn zo mooi.
Het hangt er echt vanaf wat je wilt doen, denk ik. Houden jullie van de natuur, wil je ook af en toe de stad in, wil je iets speciaals voor de kinderen doen?
Het hangt er echt vanaf wat je wilt doen, denk ik. Houden jullie van de natuur, wil je ook af en toe de stad in, wil je iets speciaals voor de kinderen doen?
donderdag 22 november 2012 om 10:22
Tip voor goedkope boot: Transeuropaferries van Oostende naar Ramsgate. Daar hebben wij een paar weken geleden nog een retourtje geboekt voor 59 euro. Het is alleen geen Stena Line. Het is onwijs basic; ze hebben een grote en een kleine boot, veel truckers, zou ook niet op de boot eten. Maar goed, als je door de tunnel wil, is het ook niet ideaal.
Zelf vind ik Cambridge prachtig (niet echt op je route).
Veel plezier.
Zelf vind ik Cambridge prachtig (niet echt op je route).
Veel plezier.
donderdag 22 november 2012 om 10:30
Wij komen redelijk vaak in dat deel van Engeland omdat er familie woont. Het grootste voordeel van de oversteek met de boot is idd dat je niet heel Engeland doorhoeft. Ze bent heel snel op de plaats van bestemming. Verder zullen je kinderen de oversteek met de boot vast geweldig vinden. Wij nemen de boot vanuit Hoek van Holland naar Harwich. Je hoeft dan alleen nog M62 richtig Manchester.
Ik zou een week Yorkshire Dales en Lakedistrict doen en dan eventueel een stuk Wales (Snowdon) of Zuid Schotland.
Ik zou een week Yorkshire Dales en Lakedistrict doen en dan eventueel een stuk Wales (Snowdon) of Zuid Schotland.
donderdag 22 november 2012 om 10:42
Ik vind Engeland met kinderen ideaal, prachtig land, erg kindvriendelijk. Wij kopen altijd een Overseas Visitor Pass van English Heritage, met 3 bezoekjes heb je die er makkelijk uit en je kunt alle sites van EH onbeperkt bezoeken.
Wij zijn vorig jaar in de omgeving van Bath geweest, veel te doen met kinderen (zeker als je net onder Stonehenge gaat zitten), kun je je prima een week vermaken. De omgeving van Brighton was ook erg leuk.
Wij zijn vorig jaar in de omgeving van Bath geweest, veel te doen met kinderen (zeker als je net onder Stonehenge gaat zitten), kun je je prima een week vermaken. De omgeving van Brighton was ook erg leuk.
donderdag 22 november 2012 om 10:42
Wij houden erg van natuur en wandelen, natuurlijk is het leuk om af en toe een dagje stad te doen. Wales is fantastisch, maar daar hebben wij al een vakantie doorgebracht. Ik zit misschien te denken aan Northumberland, maar ik weet niet of dat wel mooi/ruig genoeg is voor een week vakantie.
Schotland willen we zeker ook nog een keer weer heen, maar dat is voor als de kinderen ouder zijn. Dan gaan we echt rondtrekken. Ik vind persoonlijk dat we de kinderen er geen plezier mee doen om dat dit jaar te gaan doen.
Ik zal eens kijken naar de boot vanaf Rotterdam. Het zal wel wat kosten, maar het scheelt ook een lange rit in de auto.
Schotland willen we zeker ook nog een keer weer heen, maar dat is voor als de kinderen ouder zijn. Dan gaan we echt rondtrekken. Ik vind persoonlijk dat we de kinderen er geen plezier mee doen om dat dit jaar te gaan doen.
Ik zal eens kijken naar de boot vanaf Rotterdam. Het zal wel wat kosten, maar het scheelt ook een lange rit in de auto.
donderdag 22 november 2012 om 11:32
donderdag 22 november 2012 om 13:19
Kijk eens op www.pharosreizen.nl Wij hebben inmiddels 4x een kinderondreis met de auto gedaan in GB en elke keer erg goed bevallen.
Je staat ook op leuke campings voor kinderen. Campings die voor mij als volwassene weinig aan is, maar mijn zoon vond het super leuk!
Je staat ook op leuke campings voor kinderen. Campings die voor mij als volwassene weinig aan is, maar mijn zoon vond het super leuk!
zondag 25 november 2012 om 11:57
Nou, we zijn eruit, komende zomer gaan we naar het Lake District en Yorkshire. In het Lake District heb ik inmiddels een stacaravan op een camping gevonden. Heeft er iemand nog tips voor Yorkshire? Yorkshire Dales of North York Moors?
Tips voor leuke plekjes om te verblijven in het Lake District of Yorkshire zijn natuurlijk ook welkom..
Tips voor leuke plekjes om te verblijven in het Lake District of Yorkshire zijn natuurlijk ook welkom..
zondag 25 november 2012 om 14:55
Ik heb nog een vraag: wat adviseren jullie: met je eigen auto op de boot of zonder auto en daar een auto huren? Wij zien een beetje op tegen het links rijden en het lijkt ons handiger om daarom een auto te huren, zodat het stuur vast aan de 'goede' kant zit. Wat zijn jullie ervaringen? Went het verkeer snel? Zit er veel verschil in de kosten? Bootovertocht zal zonder auto goedkoper zijn, maar weegt dit op tegen de kosten van een huurauto?
zondag 25 november 2012 om 18:54
Ik heb geen rijbewijs, maar man vind het links rijden geen enkel probleem. Sterker nog als we ooit in engeland zouden gaan wonen (grote wens ) dan ga ik direct rijles nemen, ik snap het verkeer daar veel beter dan hier, ik vind het linkse systeem vele malen logoscher.
Wat kosten betreft is een auto huren ook behoorlijk duurder denk ik, maar dat weet ik ne zeker.
Wat kosten betreft is een auto huren ook behoorlijk duurder denk ik, maar dat weet ik ne zeker.
donderdag 24 januari 2013 om 14:08
`T is al even geleden, maar ik wilde toch nog even laten weten waar we voor gekozen hebben. Wij huren aankomende zomer een cottage in Northumberland voor een week. Hierna rijden wij Schotland in. In the Highlands, Invergarry, huren wij een een week een huisje. Helemaal zin in! Iemand nog leuke tips en aanraders voor ons?