Spekjes in snert

22-11-2012 17:03 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
HHmmm ik wil graag spekjes in de snert doen. Maar nu vraag ik me af, moet ik ze eerst aanbakken of kunnen ze er zo bij?
Ik zou ze aanbakken, maar dat is gewoon een kwestie van smaak en voorkeur.
Eerst aanbakken!
bakken anders krijg je van die grijze gekookte spekjes!
Zowel mijn moeder als mijn oma deden het spek er ongebakken in, en volgens mij is dat ook wel traditioneel.

Als je dat lekker vind kun je ze ook wel eerst bakken neem ik aan (zou ik ze er pas op het laatste moment indoen)

Zelf doe ik niet aan spek, dus weet niet wat het lekkerst is
Vroeger werd spek inderdaad vaak met de erwten meegekookt. Maar als je ze eerst uitbakt, ben je al wel veel vet kwijt. Mij persoonlijk lijkt uitbakken lekkerder, maar dat is mijn smaak.
Ik doe altijd speklappen in de soep, gelijk vanaf het begin. Hartstikke lekker.
Geen spekjes doen, maar een stuk rookspek van een paar ons. En dat kook je mee en snij je daarna in stukjes. Geeft echt een andere smaak.
Ik doe ook altijd ongebakken spekjes mee laten koken hoor....het kan trouwens allebei.
Ik ben ze aan het aanbakken vind ik denk ik wel lekkerder.
Ik heb een jeugdtrauma overgehouden aan ongebakken spekblokjes in de erwtensoep. Als ik er aan denk wordt ik al misselijk!
Oh, en zelf maak ik erwtensoep zonder spekjes, met karbonades! Veel lekkerder!
Ik kook ze bij de erwten en het vlees. Ik heb nooit last van vettige snotspekjes

Maar aanbakken ga ik wel een keer proberen, voor de 'bite' zoals chefkoks dat altijd zo mooi noemen.
Karbonades doe ik er ook bij hoor.

De truc is wat mij betreft het lang te laten pruttelen van de soep en het de volgende dag pas te eten. Dan merk je weinig meer van de speklappen.
quote:Tia.Dalma schreef op 22 november 2012 @ 17:16:

Geen spekjes doen, maar een stuk rookspek van een paar ons. En dat kook je mee en snij je daarna in stukjes. Geeft echt een andere smaak.

Oh? Meteen bij het maken van de soep?

Daarna er uit vissen?
Ben ik de enige die snert echt niet lekker vindt met vlees? Vegetarische snert is de enige lekkere snert wat mij betreft
Hoe doen jullie dat met de worst? In plakjes snijden, de soep in en het laatste kwartier voor opdienen erdoor doen of hem eerst warm maken in een pan met water volgens de bereidingswijze?
Worst in plakken snijden en in de soep warm laten worden.

Spekjes bak ik altijd eerst uit(als ik ze er al in doe).
quote:HelpBrand schreef op 22 november 2012 @ 19:06:

Ben ik de enige die snert echt niet lekker vindt met vlees? Vegetarische snert is de enige lekkere snert wat mij betreft Worst (en soms spekjes) mogen er van mij wel in maar al die flinke vleeslappen hoeven van mij ook niet.
Nee! Worst in z'n geheel warm laten worden en daarna pas in stukjes snijden. Anders trekt alle smaak uit je worst en heb je stukjes rubber.

En peterseliewortel er door, mmmhh krijg zin om dit weekend weer een pan te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven