Lasagne te vochtig
vrijdag 23 november 2012 om 14:38
Als wij hier lasagne maken volgen we altijd precies hoe 't op 't pakje staat. We hebben altijd de honig lasagnesaus tradizionale. Als de lasagne klaar is en we halen 't uit de oven is het echt kletsnat. Als je er een stuk uithaalt zakt alles in elkaar. Weet iemand hier een oplossing voor? Zo is het niet erg lekker om lasagne te eten
vrijdag 23 november 2012 om 14:41
Dit had ik ook altijd bij de Honig saus. Ook met groente en niets hielp. Nu maak ik het zonder zakje en nu lukt het wel. Dat is natuurlijk wel gek want m'n eigen saus gaat er ook dun in. Maar goed, ik herken dus je probleem. Wat wel altijd helpt; als ie uit de oven komt nog even 5 minuten laten staan voor je het aansnijdt.
vrijdag 23 november 2012 om 14:43
vrijdag 23 november 2012 om 15:18
vrijdag 23 november 2012 om 16:05
quote:smarties schreef op 23 november 2012 @ 14:43:
Dat 5 minuten laten staan is wel een goeie tip! Dat het nog wat dikker kan worden. We laten de saus ook altijd nog wel extra lang in de pan zodat het goed indikt, maar werkt ook niet..
Ik voeg overigens geen extra groenten toe
hoe maak je die saus zelf dan?
Ik heb gewoon de bladen van AH.
Dan maak ik een saus van gehakt, knoflook, Italiaanse roerbakgroente, 1 of 2 grote potten sugo picante, wat kruiden.
En dan maak ik laagjes met mozarella en geraspte kaas ertussen.Eventueel besciamelsaus. En dan op 180 gr. een half uurtje in de oven en dan nog 5 minuten uit de oven laten staan.
Dat 5 minuten laten staan is wel een goeie tip! Dat het nog wat dikker kan worden. We laten de saus ook altijd nog wel extra lang in de pan zodat het goed indikt, maar werkt ook niet..
Ik voeg overigens geen extra groenten toe
hoe maak je die saus zelf dan?
Ik heb gewoon de bladen van AH.
Dan maak ik een saus van gehakt, knoflook, Italiaanse roerbakgroente, 1 of 2 grote potten sugo picante, wat kruiden.
En dan maak ik laagjes met mozarella en geraspte kaas ertussen.Eventueel besciamelsaus. En dan op 180 gr. een half uurtje in de oven en dan nog 5 minuten uit de oven laten staan.