Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
20 euro. Poeh wat veel. 5 euro zou ik nog een keer doen, 20 niet dan kijk ik wel verder. Ik hoefde toen gelukkig geen geld te betalen, dit had ik.nl niet bij me. Het vroor vreselijk en door een flinke wolkenbreuk reden er geen treinen. Een aardige jongen had zijn vader zo ver gekregen dat hij hem zou op halen. Ze hebben speciaal voor mij om gereden via het dorp waar ik toen nog woonde. Zo aardig. Had ze best wat willen doeb, maar had niks . Sinds dien zorg ik wel dat ik altijd iets van geld heb want ik kon ook geen eten kopen, gelukkig kregen we een broodje van de NS.

Toch vind ik dat in geval van nood je elkaar gewoon moet helpen, uit sollidariteit en aardigheid en niet om er aan te verdienen.
O ja, wat het delen van een rekening betreft. Tegenwoordig zeg ik van te voren al dat ik de rekening wil splitsen. Als er dan gereageerd wordt met dat het lastig of flauw is. Dan zeg ik gewoon rustig tegen die ander dat we elkaar gewoon niet goed genoeg kennen en ik gewoon liever voor mezelf betaal. Het scheelt me echt heel veel geld. Is trouwens ook prettiger als je sneller weg wil dan de ander. Daar ben je dan gewoon vrij in. Ik lees hier dat mensen het vooral bij een eerste date doen. Ik heb wel eens van anderen begrepen dat ze opeens naar het toilet moeten en niet meer terug gaan. Dan doe ik dat liever op een nette manier door netjes voor mezelf af te rekenen. Dan zet ik die ander ook niet voor schut. Kan dan zeggen dat ik onverwacht weg moet of zo.
O ja, ik heb ook altijd een flesje water en wat brood bij me als ik de weg op ga.

En die 20 euro was best wel een flinke afstand en 's nachts 3:00. Er was alleen een 5 sterren hotel op loopafstand en die lieve portier liet me gratis bellen... Hé, nog eentje die wel aardig was. Ik mocht er zelfs gaan plassen. Had anders zeker in mijn broek gedaan. Er liepen zoveel vreemde figuren daar op straat. Meestal word je dan niet eens binnen gelaten. Ik mocht wel, maar had ook een flinke tas bij me. Dacht zeker dat ik kwam logeren.
Maar pumps: Eerder weggaan dan de ander, doe je dat ook met vrienden etc..?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Dat is afhankelijk van het soort vrienden en het soort van eten.

Ergens een kopje koffie drinken dat is natuurlijk niet zo'n probleem. Behalve als ze er een vreetfestijn aan vast koppelen.

Nee, het eerder weg gaan dat is bedoeld voor oppervlakkige kennissen die je nog moet leren kennen. Gaandeweg kan je dan afhankelijk van de avond nog veranderen.

Hoewel, soms heb je wel eens een afspraak gemaakt en dan vind de ander het wel erg gezellig en wil het rekken. Blijven plakken heet dat. Dan moet je gezellig worden, maar eigenlijk geen tijd.
quote:

Nellaaa schreef op 22 november 2012:

Vind het onverwachte aspect ook behoorlijk meewegen. Als ik bij iemand uitgenodigd wordt om te komen eten dan verwacht ik niet dat ik uiteindelijk in een restaurant beland en een etentje moet betalen. Voor hetzelfde geld past dat helemaal niet meer in het budget op dat moment!

Dat was het idd ook nog. Ik had het weekend ervoor mijn ouders getrakteerd op een etentje in een restaurant, en had er niet op gerekend een paar dagen later weer duur uit eten te moeten gaan. Als iemand je heeft beloofd thuis voor je te gaan koken...

Dat van die boerenkool vind ik trouwens ook een erg verhaal, haha.
Heel lang geleden strandden vriend ik op Sloterdijk: er was een wilde staking uitgebroken en in heel A'dam lag het openbaar vervoer plat. Aangezien we een tentamen hadden die ochtend wilden we toch wel graag op tijd op college zijn, maar dat zat er niet in want het was zeker een uur lopen.

Gelukkig stond daar een reddende engel: een keurige meneer in een gewone personenauto bood aan ons even een slinger te geven, en waar we dan naar toe moesten? Verheugd gaven we het adres op, waarop de meneer antwoordde: "dat is dat 25 gulden per persoon". Mijn ogen rolden nog net niet over de grond.

We hebben de meneer hartelijk uitgelachen en de eerste de beste trein terug naar huis gepakt, met dat tentamen zou het toch niks meer worden. Gelukkig was de prof een aardige baas en laste hij een week later een extra tentamengelegenheid in voor de slachtoffers van de staking.
quote:Lady-Voldemort schreef op 23 november 2012 @ 10:13:

Heel lang geleden strandden vriend ik op Sloterdijk: er was een wilde staking uitgebroken en in heel A'dam lag het openbaar vervoer plat. Aangezien we een tentamen hadden die ochtend wilden we toch wel graag op tijd op college zijn, maar dat zat er niet in want het was zeker een uur lopen.

Gelukkig stond daar een reddende engel: een keurige meneer in een gewone personenauto bood aan ons even een slinger te geven, en waar we dan naar toe moesten? Verheugd gaven we het adres op, waarop de meneer antwoordde: "dat is dat 25 gulden per persoon". Mijn ogen rolden nog net niet over de grond.

We hebben de meneer hartelijk uitgelachen en de eerste de beste trein terug naar huis gepakt, met dat tentamen zou het toch niks meer worden. Gelukkig was de prof een aardige baas en laste hij een week later een extra tentamengelegenheid in voor de slachtoffers van de staking.Pffft! Je zou bijna denken dat 'ie een slaatje uit de staking wilde slaan
quote:Lady-Voldemort schreef op 23 november 2012 @ 10:13:

We hebben de meneer hartelijk uitgelachen en de eerste de beste trein terug naar huis gepakt, met dat tentamen zou het toch niks meer worden. Gelukkig was de prof een aardige baas en laste hij een week later een extra tentamengelegenheid in voor de slachtoffers van de staking.Profiteren van andermans "leed" vind ik als ik eerlijk ben de allerslechtste eigenschap die een mens kan hebben. Nóg erger dan gierig zijn in het algemeen.
quote:sprokkelientje schreef op 23 november 2012 @ 11:36:

[...]

Profiteren van andermans "leed" vind ik als ik eerlijk ben de allerslechtste eigenschap die een mens kan hebben. Nóg erger dan gierig zijn in het algemeen.

Eens.

Dat je eventueel je daadwerkelijke kosten berekent (vanwege omrijden ofzo), o.k. Maar er lekker aan verdienen.. belachelijk.
en dan bood hij het nog eens zelf aan...meneer had erover nagedacht. Walgelijk
Had hij een dure mercedes en een bordje met de letters T, A,X, & I op zijn dak staan?
We hadden vrienden uitgenodigd voor een etentje. Wij alles betaald. Een paar maanden later vroegen die vrienden of we bleven barbecuen. Wij moesten meebetalen! Het bonnetje werd van boven gehaald en door tweeen gesplits. Er stond niet alleen vlees op maar ook een krat bier en frisdrank. De helft van het vlees is niet opgegaan en werd in hun vriezer gestopt. Een krat was ook niet opgegaan. Er waren maar 6 flesjes opgedronken.. En al dat frisdrank was natuurlijk ook niet opgegaan, we waren maar met 4 personen in totaal!
Ik snap dat gewoon ook écht niet, dat mensen dat kennelijk zomaar doen, wel bij de een komen eten en dan vervolgens zelf wel vragen of de ander meebetaalt aan de kosten voor een etentje...

Wat zou de achterliggende gedachte van al die gierige acties zijn? Zelf meer geld overhouden voor andere dingen? Waarom, denk ik, waarom???
NYC, het kan zijn dat het stel waar het om gaat het financieel niet zo breed heeft, echter, je kunt bij zoiets natuurlijk ook van tevoren voorstellen als je iemand uitnodigt om een deel van de kosten te betalen.

Ik zou ook heel gek staan kijken als ik bij mensen zou gaan eten (die eerder ook bij mij hadden gegeten met alles erop en eraan) en ik zou een bonnetje onder mijn giechel geschoven krijgen met het verzoek even te knip te trekken, je verwacht zoiets namelijk niet.
Ik sta er vooral van te kijken dat zoveel mensen het bonnetje willen splitsen terwijl er allerlei boodschappen op staan die helemaal niet voor het etentje gebruikt zijn.

Eerder was er ook al zo'n voorbeeld van een bonnetje voor een ontbijt, waarbij er allerlei heerlijke luxe ontbijtproducten op de bon stonden terwijl er slechts oud brood met hagelslag geserveerd.

Dat je zo krap bij kas zit dat je de kosten van het etentje (/ontbijtje/whatever) graag wil delen kan ik ergens nog bij inkomen.

Maar je gaat je gasten toch niet laten meebetalen aan dingen die gewoon in je eigen voorraad verdwijnen?

Heel erg apart.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Broedkippetje schreef op 23 november 2012 @ 20:11:

Ik sta er vooral van te kijken dat zoveel mensen het bonnetje willen splitsen terwijl er allerlei boodschappen op staan die helemaal niet voor het etentje gebruikt zijn.

Eerder was er ook al zo'n voorbeeld van een bonnetje voor een ontbijt, waarbij er allerlei heerlijke luxe ontbijtproducten op de bon stonden terwijl er slechts oud brood met hagelslag geserveerd.

Dat je zo krap bij kas zit dat je de kosten van het etentje (/ontbijtje/whatever) graag wil delen kan ik ergens nog bij inkomen.

Maar je gaat je gasten toch niet laten meebetalen aan dingen die gewoon in je eigen voorraad verdwijnen?

Heel erg apart.

Ja, dat is aso ja..alsof jij verantwoordelijk bent voor andersmans boodschappen.

Typisch voorbeeld van profiteren over andermans rug...BAH!!!!
Vooral apart dat mensen daarin mee gaan. Waarom betalen?
quote:Nikki1973 schreef op 23 november 2012 @ 22:54:

Vooral apart dat mensen daarin mee gaan. Waarom betalen?Ik denk dat mensen vaak zo verbaasd staan dat ze het maar doen en pas achteraf in gaan zien hoe achterlijk het was. Of soms hebben mensen geen zin in ruzie en gedoe.
Ik zou het echt niet raar vinden als iemand tijdens (vooraf aan) een etentje zegt; 'Ik zit op het moment wat krap bij kas, dus straks reken ik gewoon af wat ik heb genomen. Hoop dat jullie dat niet raar vinden, maar het kan even niet anders'. En als je bijv al eerder met een paar profiteurs te maken hebt gehad: 'Jongens, ik betaal alleen mij deel hoor, wat ik zelf heb gehad, anders wordt het me te gek'. Is toch heel normaal?
Ik heb zelf ook een verhaal!

Jaren terug, na ons eindexamen met 2 vriendinnen op vakantie naar een all-inclusive oord. Bleek de Gierige Vriendin maar 100 euro mee te hebben (voor 18 dagen!), want het was toch all-in en daarvan wilde ze perse op excursie. Andere vriendin en ik hadden een leuke gezien, maar die wilde zij niet, want te duur, dus uiteindelijk hebben wij die apart gedaan en meegegaan op de excursie naar keuze van Gierige Vriendin. Die tijdens de excursie ziek werd, waardoor er een speciaal vervoermiddel ons moest komen ophalen, kosten; 240 euro. Of ik die voor kon schieten. Niet dat ik een keuze had, het moest tenslotte betaald worden. Geld nooit terug gezien, maar madame had wel het lef om nog tijdens de vakantie mij een bonnetje onder de neus te schuiven voor de foto's die zij daar gemaakt had en laten ontwikkelen, zonder dat ik daarom gevraagd had. En dit later op de dag bij mijn andere vriendin te doen met hetzelfde bonnetje. Zo had zij dus haar foto's gratis en er zelfs aan verdiend.

Overigens had ze het niet van een vreemde. Op de heenreis brachten mijn ouders ons naar het vliegveld, haar ouders kwamen ons ophalen. Toen we eenmaal in de auto zaten draaide Moeders Gierig zich om en zei:' Dames, dat wordt dan 50 euro per persoon, als je wil kunnen we ook nog wel langs de pin.' Ik ben uitgestapt met de woorden dat als ik een taxi had gewild ik die wel besteld had en dat ik dus ook zou doen. Andere vriendin stapte ook uit en uiteindelijk heeft haar moeder ons opgehaald. Ging om een ritje van 3 kwartier overigens.

Ik hoef vast niet te vermelden dat wij geen van beiden ooit nog iets van Gierige Vriendin hebben gehoord.
Ik had haar een incassobureau op haar nek gestuurd voor die 240 euro. Niet om het geld maar om het principe.
quote:Tinkeldel schreef op 17 november 2012 @ 09:19:

Met een groepje collega's gingen we bij verjaardagen geen taart eten, maar met z'n alleen in de kantine eten. Het groepje zocht dan voor zichzelf een broodje met een snackje uit en een sausje. De jarige trakteert.

Iedereen koos altijd een frikadel, omdat dat het goedkoopste was voor de jarige. Op collega X na, die deed altijd een bal gehakt met saté saus...wat veel duurder is.

Daarmee hadden we niet zo'n probleem, beetje wereldvreemd...dus ach, laat maar. Tot collega X zelf jarig was. Ik was er die dag zelf niet, dus ik kon later nog wat uitzoeken. En ik deed dus een broodje met frikadel en mayonaise.

Krijg ik later van het groepje te horen: wij mochten alleen een frikadel pakken van hem, zonder broodje of saus. Hij had er met z'n neus boven op gestaan. Maar ik was zo snel, dat hij er niks meer van kon zeggen, was dus niet de bedoeling dat ik zo veel pakte. We hebben er echt om in een deuk gelegen.

Ik kan het mij bijna niet voorstellen, dat hij nooit iets gemerkt heeft van bepaalde blikken/ opmerkingen. Zoiets valt toch op dat hij de enige is die wat anders neemt.

Is er echt niemand die wat gezegd heeft dat men alleen een akle frikandel mocht, terwijl hij altijd een bal nam.

Ik neem aan dat men hem na zijn verjaardag wel heeft duidelijk gemaakt, dat hij geen bal met saté saus meer mocht.
Ik heb een collega die altijd ruimschoots voor ieders verjaardag begint met: wanneer ga je trakteren, wat is het, wel een lekkere taart he, zit er slagroom bij? Liefst pakt hij nog gauw een tweede stuk taart als er getrakteerd wordt.

Zelf had hij zijn verjaardag vorig jaar stilletjes voorbij laten gaan. Geen traktatie dus. Kreeg hij wel commentaar op, he Piet was jarig maar heeft niet getrakteerd.

Dus dit jaar werd hij daar door diverse collega's wel aan herinnerd. Dus hij kon er niet echt meer onderuit. Nou, met veel bombarie kondigde hij 2 weken van te voren aan dat hij ging trakteren. Jongens, wat waren we benieuwd. Op DE dag kwam de grote traktatie, heel verhaal erbij, hij was het speciaal wezen halen, heel bijzonder recept.... Wat kwam er uit de tas? Een oude wijvenkoek.... Hij is bijna in z'n geheel mee terug gegaan. Niemand hoefde
oh, ik had het wel opgegeten hoor. Lekker, ouwewijvenkoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven