Caravan pimpen
vrijdag 23 november 2012 om 17:39
Wij hebben voor komend jaar een seizoensplaats op een mooie camping. Nu zijn we op zoek naar een tweedehands caravan maar die zijn vaak zo oubollig. Ik wil de caravan straks gezellig pimpen!
Is er iemand die ook haar/zijn caravan gepimpt heeft? Wat heb je gedaan? Welke kleuren/prints heb je gebruikt? Iemand tips?
Ik twijfel ook of ik "gezellige" polkadot stofjes zal gebruiken of het juist wat rustiger zal houden...
Wie helpt me op weg
Is er iemand die ook haar/zijn caravan gepimpt heeft? Wat heb je gedaan? Welke kleuren/prints heb je gebruikt? Iemand tips?
Ik twijfel ook of ik "gezellige" polkadot stofjes zal gebruiken of het juist wat rustiger zal houden...
Wie helpt me op weg
vrijdag 23 november 2012 om 17:43
Kijk hier even .... echt, geweldig wat er allemaal mogelijk is.
http://http://www.caravanity.nl/tag/caravan-pimpen/
http://http://www.caravanity.nl/tag/caravan-pimpen/
vrijdag 23 november 2012 om 21:49
Ik heb er een!
Een oud ding, met een mooie vorm gekocht via MP. Caravan is echt superklein, weegt maar 300 kg, en is zooo leuk.
De hele buitenkant geschuurd - takke klus - en in een speciale coating gezet. De buitenkant is grotendeels wit vanwege de warmte met een grote gekleurde vorm er op. Heb er whitewalls ondergezet (van die witte randen op de wielen, voor de classic look) en de velgen in dezelfde kleur als de kleur op de caravan gespoten.
De binnenkant was helemaal -ikhouvanhollandenvanXenos- dat heb ik er zo snel mogelijk uit gehaald.
Stof gezocht en uit de VS laten komen. Supermooie gordijnen gemaakt, met van die bolletjes er langs. Nu is de gehele stijl tropical/tiki.
We hebben voor baby een bedje gemaakt van een kringloopbox, werkt perfect.
De binnenkant van de deur, daar heb ik van dat mexicaanse tafelzeil op geniet.
Het houtwerk, een soort fineer laat op sommige plekken wat los, het is immers ook al bijna 50 jaar oud. Wellicht dat ik die nog ga aanpakken. We hebben de kastjes in de oorspronkelijke kleur gelaten.
De 2 tafeltjes in de caravan die ga ik overspuiten met laces.
Er ligt op de vloer (nou vloerTJE) heel lelijk laminaat, daar moet nog wat anders voor.
En wat nog moet gebeuren -voor dat we naar Engeland oid gaan - Het hemeldak - zo'n opklapdak zegmaar- daar zitten wat scheurtjes in.
Het is een superieur ding, we krijgen ook hele leuke reacties. Alle campingeigenaren wilde afgelopen zomer de caravan op de foto zetten. En we zijn aangesproken door mensen in Belgie, die ons in Spanje ook al hadden zien rijden, en het toch zo'n leuk caravannetje vonden. We hebben ook wel eens een bod gehad.
Een oud ding, met een mooie vorm gekocht via MP. Caravan is echt superklein, weegt maar 300 kg, en is zooo leuk.
De hele buitenkant geschuurd - takke klus - en in een speciale coating gezet. De buitenkant is grotendeels wit vanwege de warmte met een grote gekleurde vorm er op. Heb er whitewalls ondergezet (van die witte randen op de wielen, voor de classic look) en de velgen in dezelfde kleur als de kleur op de caravan gespoten.
De binnenkant was helemaal -ikhouvanhollandenvanXenos- dat heb ik er zo snel mogelijk uit gehaald.
Stof gezocht en uit de VS laten komen. Supermooie gordijnen gemaakt, met van die bolletjes er langs. Nu is de gehele stijl tropical/tiki.
We hebben voor baby een bedje gemaakt van een kringloopbox, werkt perfect.
De binnenkant van de deur, daar heb ik van dat mexicaanse tafelzeil op geniet.
Het houtwerk, een soort fineer laat op sommige plekken wat los, het is immers ook al bijna 50 jaar oud. Wellicht dat ik die nog ga aanpakken. We hebben de kastjes in de oorspronkelijke kleur gelaten.
De 2 tafeltjes in de caravan die ga ik overspuiten met laces.
Er ligt op de vloer (nou vloerTJE) heel lelijk laminaat, daar moet nog wat anders voor.
En wat nog moet gebeuren -voor dat we naar Engeland oid gaan - Het hemeldak - zo'n opklapdak zegmaar- daar zitten wat scheurtjes in.
Het is een superieur ding, we krijgen ook hele leuke reacties. Alle campingeigenaren wilde afgelopen zomer de caravan op de foto zetten. En we zijn aangesproken door mensen in Belgie, die ons in Spanje ook al hadden zien rijden, en het toch zo'n leuk caravannetje vonden. We hebben ook wel eens een bod gehad.
vrijdag 23 november 2012 om 21:52
http://www.bol.com/nl/p/m ... 007144978/#product_images
Dit is een leuk boek, er is ook een camper editie van.
Dit is een leuk boek, er is ook een camper editie van.
vrijdag 23 november 2012 om 22:58
quote:Gatti schreef op 23 november 2012 @ 22:43:
Ik vind dat pip-gehalte dus juist weer heel leuk
Wel een goed idee van die box /babybed
In de caravan zitten 2 zitstukjes met tafels. Zo'n tafeltje kun je weghalen om er een bed van te mallen. Op de box hebben we een haakje gemaakt die precies in de rail van het tafeltje past. Box klemt tussen die rail/wand en een kastje.
Kind heeft er t/m 2 in kunnen slapen. Ideaal en heeft 7,50 bij de kringloop gekost.
Ik vind dat pip-gehalte dus juist weer heel leuk
Wel een goed idee van die box /babybed
In de caravan zitten 2 zitstukjes met tafels. Zo'n tafeltje kun je weghalen om er een bed van te mallen. Op de box hebben we een haakje gemaakt die precies in de rail van het tafeltje past. Box klemt tussen die rail/wand en een kastje.
Kind heeft er t/m 2 in kunnen slapen. Ideaal en heeft 7,50 bij de kringloop gekost.
zaterdag 24 november 2012 om 14:19
Ik vind de PIP stijl ook wel leuk maar ik weet het gewoon echt niet! Kitch Kitchen vind ik ook leuk, maar toch denk ik dat ik het wat rustiger hou. Beige/wit/grijs met ijs (pastel) blauw, groen en zacht roze. Of.... Toch maar lekker knal?! Nou ja... We hebben nog even! Op Pinterest heb ik al heel veel leuke voorbeelden gezien ook!
Rodina, ik ben heel benieuwd naar jouw caravan En dat boek... Die is jammergenoeg niet meer te bestellen! Maar ik ga er wel naar op zoek!
Rodina, ik ben heel benieuwd naar jouw caravan En dat boek... Die is jammergenoeg niet meer te bestellen! Maar ik ga er wel naar op zoek!