Vriend slaat - in zijn slaap
woensdag 21 november 2012 om 08:01
Goedemorgen dames,
Zit hier brak achter de computer. Weer een vervelende nacht achter de rug.
Mijn vriend slaapt onrustig. Hij snurkt, trekt de deken van mij af (en rolt zichzelf er lekker in ) en slaat in zijn slaap.
Als ik merk dat hij begint in te slapen, vraag ik hem om te draaien zodat hij in ieder geval mij niet gaat slaan. Maar dan slaat hij tegen het bed, wat mij ook wakker maakt.
En dan zit ik nog met het gesnurk en het tekort aan deken.
Het gesnurk valt nog wel wat te proberen, en ben er ook aan het denken twee dekens te halen. Ik heb er ook al aan gedacht eerder dan hem te gaan slapen, want als ik eenmaal slaap hoor ik hem ook niet meer.
Wie heeft er misschien een betere tip voor ons? Vriend baalt uiteraard ook als een stekker en ik word er maar labieler op.
Bedankt alvast!
Het kan dat ik pas vanmiddag reageer i.v.m. werk.
Zit hier brak achter de computer. Weer een vervelende nacht achter de rug.
Mijn vriend slaapt onrustig. Hij snurkt, trekt de deken van mij af (en rolt zichzelf er lekker in ) en slaat in zijn slaap.
Als ik merk dat hij begint in te slapen, vraag ik hem om te draaien zodat hij in ieder geval mij niet gaat slaan. Maar dan slaat hij tegen het bed, wat mij ook wakker maakt.
En dan zit ik nog met het gesnurk en het tekort aan deken.
Het gesnurk valt nog wel wat te proberen, en ben er ook aan het denken twee dekens te halen. Ik heb er ook al aan gedacht eerder dan hem te gaan slapen, want als ik eenmaal slaap hoor ik hem ook niet meer.
Wie heeft er misschien een betere tip voor ons? Vriend baalt uiteraard ook als een stekker en ik word er maar labieler op.
Bedankt alvast!
Het kan dat ik pas vanmiddag reageer i.v.m. werk.
woensdag 21 november 2012 om 10:18
ik sluit me bij commotion aan. Ten eerste twee dek bedden. dan heb je in ieder geval je eigen deken. Daarnaast gewoon twee dezlfde hoezen kopen zodat het wel hetzelfde uitziet.
Hoewel het voor de nachtrust bevorderlijk is om apart te slapen kan ik me ook wel voorstellen dat de intimiteit uit de relatie verdwijnt. Probeer eens op zoek te gaan n aar de oorzaken van zijn slaapproblemen. Wellicht dat zo iemand hem en jullie verder kan helpen.
Hoewel het voor de nachtrust bevorderlijk is om apart te slapen kan ik me ook wel voorstellen dat de intimiteit uit de relatie verdwijnt. Probeer eens op zoek te gaan n aar de oorzaken van zijn slaapproblemen. Wellicht dat zo iemand hem en jullie verder kan helpen.
woensdag 21 november 2012 om 10:28
ik hou niet van apart slapen. Maar, nu mijn dochter vaak 's nachts wakker wordt, mijn vriend ziek is en ik zwanger, doen we het wel. Niet elke nacht maar wel "vaak". Ik heb mijn slaap heel hard nodig en word al genoeg wakker van mezelf, door de hormonen of omdat ik moet plassen. Als ik daarbij ook nog wakker wordt van dochter die huilt, van partner die hoest, omdraait, snurkt, en de katten die gezellig op bed komen liggen, en ik ook nog eens niet meer in slaap kom door de hormonen, hou ik geen nacht meer over. Dus ik vlucht de logeerkamer in, al dan niet met "dochterdienst" waarbij ik dan de babyfoon meeneem. En echt, ik ben zoveel leuker overdag als ik goed geslapen heb.
Ja, ik mis wel het tegen elkaar aan kruipen, knuffelen. maar ik ga nu toch eerder naar bed dan hij, en dan kan ik maar beter echt goed slapen.
Ja, ik mis wel het tegen elkaar aan kruipen, knuffelen. maar ik ga nu toch eerder naar bed dan hij, en dan kan ik maar beter echt goed slapen.

woensdag 21 november 2012 om 10:53
Mocht je zijn slaapproblemen willen aanpakken: het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam heeft een slaapkliniek. Dan moet hij een nachtje daar slapen en analyseren ze hoe hij slaapt. Mocht er een probleem zijn (bv dat hij niet goed in de remslaap komt) dan zijn daar medicijnen voor.
Agressie in je slaap (dat slaan) vinden zij een indicatie om onderzoek te doen.
Agressie in je slaap (dat slaan) vinden zij een indicatie om onderzoek te doen.
woensdag 21 november 2012 om 15:00
Het is echt iets van de laatste twee maanden. Eerder kon ik hem nog porren en ging hij op zijn zij van me afliggen. Dan hield het snurken op en kon hij niet richting mij slaan.
Nu is het zo dat hij ook op zijn zij en op zijn buik ook aan het snurken is. En ik vind het nu niet prettig dat wij tegen elkaar in slaap vallen, ik voel mij er niet comfortabel bij nu hij zo hard slaat. Hij heeft eens tegen het (houten) hoofd van het bed geslagen, dan schrik je je dood natuurlijk.
Ik heb helaas geen plek voor een ander bed en het bankstel is echt te klein voor ons beiden om nachten achter elkaar op te slapen. Ik vind het idee van apart slapen ook niet fijn, maar dat liever dan een mep krijgen.
Vanavond ga ik in ieder geval lekker warm douchen en vroeg het bed in, en mag vriend er een uur later er bij komen liggen. Hij krijgt zijn eigen deel van het dekbed. Dan hebben we er wel twee tweepersoonsdekbedden op liggen, maar dat moet maar even (heb pas weer twee nieuwe overtrekken gekocht, wordt een beetje een dure hobby).
Ik ga hem wel eens vragen of er wat speelt (direct op de oppervlakte is hij gelukkig, maar misschien is er wat waar hij ook direct geen weet van heeft), hij moet dan niet meer drinken nu en ga hem stimuleren weer meer te sporten (dat doet hij heel graag).
Flauwegeit: dank voor de tip, mocht het zich nu niet oplossen dan gaan we dat wel uitproberen.
Ik denk overigens niet dat het slaapapneu is. Hij ademt juist goed door en snurkt daarbij niet heel hard, maar wel constant helaas.
Nu is het zo dat hij ook op zijn zij en op zijn buik ook aan het snurken is. En ik vind het nu niet prettig dat wij tegen elkaar in slaap vallen, ik voel mij er niet comfortabel bij nu hij zo hard slaat. Hij heeft eens tegen het (houten) hoofd van het bed geslagen, dan schrik je je dood natuurlijk.
Ik heb helaas geen plek voor een ander bed en het bankstel is echt te klein voor ons beiden om nachten achter elkaar op te slapen. Ik vind het idee van apart slapen ook niet fijn, maar dat liever dan een mep krijgen.
Vanavond ga ik in ieder geval lekker warm douchen en vroeg het bed in, en mag vriend er een uur later er bij komen liggen. Hij krijgt zijn eigen deel van het dekbed. Dan hebben we er wel twee tweepersoonsdekbedden op liggen, maar dat moet maar even (heb pas weer twee nieuwe overtrekken gekocht, wordt een beetje een dure hobby).
Ik ga hem wel eens vragen of er wat speelt (direct op de oppervlakte is hij gelukkig, maar misschien is er wat waar hij ook direct geen weet van heeft), hij moet dan niet meer drinken nu en ga hem stimuleren weer meer te sporten (dat doet hij heel graag).
Flauwegeit: dank voor de tip, mocht het zich nu niet oplossen dan gaan we dat wel uitproberen.
Ik denk overigens niet dat het slaapapneu is. Hij ademt juist goed door en snurkt daarbij niet heel hard, maar wel constant helaas.
woensdag 21 november 2012 om 17:04
lijkt wel of het over mijn man gaat!
wij hebben nu dus 2 2-pers dekens, een voor hem en een voor mij! ideaal. sinds hij zijn eigen deken heeft, en zich daar inrolt op de manier waar een marmot nog wat van kan leren, geen klappen meer gekregen. wat misschien ook wel helpt is een groter bed. wij hebben 180*220, zodat we allebei genoeg ruimte hebben...
wij hebben nu dus 2 2-pers dekens, een voor hem en een voor mij! ideaal. sinds hij zijn eigen deken heeft, en zich daar inrolt op de manier waar een marmot nog wat van kan leren, geen klappen meer gekregen. wat misschien ook wel helpt is een groter bed. wij hebben 180*220, zodat we allebei genoeg ruimte hebben...
donderdag 22 november 2012 om 08:17
Aan het snurken moet nog gewerkt worden, maar voor vannacht heb ik veel beter geslapen dankzij de twee dekbedden. Vriend heeft zich er lekker in kunnen rollen, met zijn armen in het dekbed. Geen klappen gehad. En ik heb ook heerlijk ingerold geslapen, net of ik het bed voor mijzelf had.
Dank voor de tips dames - en heer -, ga ze in mijn achterhoofd houden voor de toekomst.
Dank voor de tips dames - en heer -, ga ze in mijn achterhoofd houden voor de toekomst.
donderdag 22 november 2012 om 18:15
Wij hebben ook aparte dekbedden, maar in mijn geval is dat omdat mijn vriend nu alweer sinds september onder een dubbel dekbed + sprei slaapt. Ik zweet me de tandjes, krijg er gewoon nachtmerries van als ik dat ook ga proberen! Maar ik vind het ook wel fijn, ongestoord kunnen woelen! Wij hebben trouwens wel eenpersoons dekbedden.
zaterdag 24 november 2012 om 06:55
In mijn huidige relatie slaap ik apart van mijn vriendin. Op haar verzoek; zij kan gewoon niet slapen als er iemand bij haar in bed ligt. Ik vond het helemaal niet leuk en ik moest erg wennen. Nu vind het het eigenlijk wel O.K., ik slaap zelf ook beter en 's ochtends kruipen we gezellig bij elkaar met een kop koffie...

~ Hoe moeilijk kan dat zijn? ~