wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2

28-12-2011 17:13 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zet je vandaag op tafel??

Schrijf hier op wat je eet vandaag, en doe meteen ideeën op voor een andere maaltijd!

Eet smakelijk!

het vorige topic: Wat eten we vandaag *telegramstijl*
Vooraf spinazie/feta taartjes die nichtje aan het maken is. Daarna biologische kippen gevuld met schijven citroen, verse rozemarijn, gehalveerde tenen knoflook, zout en versgemalen peper bovenop stukken wortel, bleekselderij, rode ui, drie kleuren paprika's met daar doorheen knoflook, zout/peper en olijfolie uit de oven die ik zelf gemaakt heb. Oudste maakt er deze aardappels uit de oven bij. En ik flans nog een salade in elkaar met veldsla, appel, geitenkaas, walnoten en een dressing van olijfolie, honing, mosterd, peper/zout en verse peterselie en bieslook. Toetje tarte tartin.
Macaroni
Vandaag wordt het stamppot boerenkool met spekjes/ui en rookworst. Niet teveel want ik moet mijn buik nog vrij houden voor nacho's bij de bios ;)
Vanavond groentetaart uit de oven met o.a. wortel, pastinaak, ui, prei, choi sum, paksoi en heel veel kaas.

Gister heb zelf kiploempia's gemaakt met een salade van winterporstelein.
Kip-broccoli wokken met rijst
Yoghurt met kleine banaan. Misschien straks nog een cracker.
Koolvisfilet, bestreken met een beetje roomkaas en verse bieslook, ingepakt in bladerdeeg. Met sla en ovenfrietjes.
Je link naar de taartjes klopt niet, Leentje!

Heb je een groentepakket, Marloes? Ik moest opzoeken wat choi sum was Weer wat geleerd dus!

Ikbenik, waarom eet je zo weinig?
quote:yette schreef op 21 november 2012 @ 22:24:

Je link naar de taartjes klopt niet, Leentje!Nu wel. Had per ongeluk twee keer de link naar die aardappels geplakt.
@Marloes Die groentetaart klinkt lekker! Heb je een recept misschien?
Vanavond moet ik echt iets met m'n paprikastoplicht gaan doen (nu ¤0,99 bij AH). Ik denk een omelet met paprikareepjes en stukjes gekookte aardappel die ik nog over heb van gisteren. Met kaas of spekjes. En geroosterd brood.
quote:yette schreef op 21 november 2012 @ 22:24:

Je link naar de taartjes klopt niet, Leentje!

Heb je een groentepakket, Marloes? Ik moest opzoeken wat choi sum was Weer wat geleerd dus!

Ikbenik, waarom eet je zo weinig?Slik nieuwe medicatie en heb zo weinig eetlust. Zit nu ook echt met tegenzin wat te eten. Wil vanavond wel echt wat gaan koken zit nog te bedenken wat dus zit dit topic te bekijken voor inspiratie.
Vanavond iets met gehakt en tacokruiden, ik heb zin in eens een ander smaakje. Ik blijf de laatste tijd wel erg rondhangen in nasi en pasta en salade. Nog even kijken hoe ik het ga aanpakken.

IBI, heel veel sterkte met de nieuwe medicijnen, ik hoop dat je je gauw beter voelt. Je moest eens weten hoeveel bewondering ik voor je heb en hoe ik met je meeleef!
stoofpeertjes met schnitzel
Hè wat naar Ibi! Hoop dat je vanavond met meer smaak hebt gegeten

Ik had het makkelijk vandaag: roastbeefkliek, risottokliek, cherrytomaatjes, geraspte kaas en olijven. En voor De Vader een kom dikke tomatensoep van door de passe-vite gehaalde tomaten, pesto en mascarpone - vanwege een getrokken verstandskies.
Vanavond lekker makkelijk: pasta met spinazie en spekjes
Frietjes met shoarma, sla en een grote klodder knoflooksaus.
Varkenshaas, aardappeltjes uit de oven en warme sperzieboontjessalade. En vooraf een retro gevulde avocado.
Pasta ovenschotel met cherrytomaatjes, courgette en pijnboompitjes. Receptje van de appie site. Was niet overweldigend maar wel lekker, helft gaat zo de vriezer in. Receptje kan misschien voor een volgende keer nog wat opgeleukt worden met wat kruiden of wat pesto. Was wel een beetje saai zo.
Drumsticks uit braadstoomzak met maiskolven en rozemarijnaardappeltjes.
Oh lekker sri, lang niet gedaan, avocado lepelen. Binnenkort weer eens halen, en dan vullen met o.a. tonijn

Vandaag Adana kebab, haloumi, salade van gemarineerde favabonen, cherrytomaatjes (laatste oogst uit eigen tuin) en schapenkaas, dolma's, olijven, geroosterde ratatouille (aubergine, courgette, ui, paprika's en tomaat met knoflook) en wat zelfgemaakte crostini's van de overgebleven broodjes van vanmorgen.

Maar nu eerst gluhwein en gepofte kastanjes.
Kipfilets met rode pesto en coburgerham uit de oven met opgebakken aardappeltjes en een salade met appel, honing-geitenkaas en pijnboompitjes.
Ik heb zoveel keuzes voor avondeten dat ik niet meer weet wat ik nou eens zal gaan eten.

- Tomatensoep met bagels

- Boerenkoolstampot

- Groenteprutje met rijst/couscous

- Boontjes met aardappelballetjes en een kaasschijf

- Salade met bulgur en feta

Keuzes keuzes!
Tomatencrèmesoep met mascarpone en zelfgemaakte pesto. Schouderkarbonades met citroen/knoflook/tijm uit de oven, krieltjes met olijfolie/knoflook/zout/Provençaalse kruiden ook uit de oven, ratatouille, focaccia met olijven, zelfgemaakte kruidenboter en de rest van de pesto. Snelle tiramisu.
Hmm, ratatouille! Komt op het lijstje!

Wij eten spagetti met gehaktballetjes in tomatensaus, zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven