VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Je hebt gezien hoe wij wonen. Onze tuin komt uit in een halve cirkel wat een speeltuin is en er wonen veel kindjes aan de speeltuin. Sinds dit jaar mag hij alleen in de speeltuin, maar dan kan ik hem dus wel zien als ik dat wil.

Hij wordt echt groot...

Bijna 4.
Wat hebben jullie mannen van (bijna) 4 allemaal grote voeten zeg. Boefje zit nu op 25, gaat heel langzaamaan richting de 26 inmiddels, maar heeft voorlopig nog geen nieuwe schoenen nodig.

Hier een paar relaxte dagen gehad. Boefje 2x gelogeerd bij eerst de ene en toen de andere opa en oma. Kwam ons vandaag goed uit, want Schurk heeft de waterpokken en niet zuinig ook. Kind zit he-le-maal onder en vergaat van de jeuk. Hij zal het ook eens niet 15x zo erg hebben als zijn oudere broer. Arm kind.

Wind, wat leuk dat KW al echt buitenspeelt. Hier vooral wat grotere buurkindertjes, dus dat zit er voorlopig nog niet in om hem helemaal zelf te laten gaan. Lijkt me wel ideaal als dat eenmaal een beetje begint te komen.

Drop, welkom terug!

Morrie, mooie jurk zeg!

En voor Peb een
Ik koop het meest Hema (voor de basics), H&M en Esprit, in de uitverkoop DuckyBeau (voor Mannie) en Bo Dean (voor Mini) en Eager Beaver. En verder krijg ik veel omdat ik de kleinste kinderen heb. Eén vriendin koopt veel RiverWoods en Ralph Lauren voor haar dochter en dat krijg ik dan. Overigens loopt hier de halve school daarin (kakdurrup )
hoi allemaal! Even snel aanwaaien na heerlijke vrije dagen. We zijn met vrienden spontaan drie dagen weggeweest, was echt leuk met 4 volwassenen en 5 kinderen. Druk, maar supergezellig. En nu moet ik mijn auto opruimen want ik moet hem morgen inleveren. Ik kom snel weer!
Valt me altijd op dat iedereen (hier) zoveel merken kent en soms ook koopt. Ik ben maar saai geloof ik, want slaag voor de jongens nog altijd het beste bij Mexx, soms esprit of WE en voor basics Hema en H&M.
Ah, water pokken, sielug!!

Hier heeft niemand nog de waterpokken gehad. Da's ook best apart toch?

Ze hebben al minstens 7 uitbraken op het kdv, overleefd.

En ik wilde ook nog zeggen dat ik de jurk van Morrie mooi vind!
ELy, hier hadden ze al 4 uitbraken overleefd en als ik nu zie hoe Schurk het met zijn 19 maanden te pakken heeft, dan ben ik maar blij toe dat ze het zometeen allebei achter de rug hebben.

Alleen lastig dat ik voor Schurk geen mentholpoeier mag gebruiken, dus de liters Calendulan vliegen erdoor.
Mexx vind ik voor meiden vreselijk saai, voor jongens wel leuk maar tis zo duur. Leuke broeken vinden voor een jongen vind ik sowieso een drama.

Elyane, ik dacht dat Mini nog geen waterpokken had gehad tot ze gordelroos kreeg vorig jaar. En je kunt geen gordelroos krijgen zonder ooit waterpokken te hebben doorgemaakt. Dat heb ik ergens gemist dus.

Jurk van Morrie is heel leuk!
Ah, ik lees nu iets beter hoe Wind woont en snap het alleen buitenspelen ineens ook beter. Begon me al bijna af te vragen of ik Boefje ook hier maar gewoon de straat op zou moeten schoppen. Maar nee. Voorlopig heeft hij genoeg aan de tuin. Daar staat sinds Koninginnedag (rommelmarkt) naast de beide glijbanen en zandbak + overige rotzooi een heuse peuterwip, dus hij doet het er maar mee.
Pammie, ik werk in het centrum van een grote stad en ben er met de uitverkoop dus altijd als de kippen bij om mijn slag te slaan. Zitten zowel een grote Mexx- als espritzaak en met die prijzen is het prima shoppen, want qua prijs dan vergelijkbaar met bijvoorbeeld Hema. En dan sla ik meteen ook grotere maten in.

Anders zou ik het er ook echt niet voor neerleggen hoor.
Groot Pebbeltje gaat bij ons de hele wijk door, maar die is ook wel heel kindvriendlijk met overal kleine speeltuintjes en autovrij of autoluw. Klein Pebbeltje heeft niet zulke duidelijke regels. Als hij met GP is mag hij mee, en alleen mag hij naar de twee speeltuintjes vlakbij en in de straat en achter het huis. Alleen is hij minder ondernemend dus dat aat wel goed.

Wind, ik dacht dat jij altijd poloshirtjes voor je jongens bij H&M kocht?

Hier dodenherdenking met stille kindertjes. Ging goed en ook summier uitleg gegeven.

Ik vind kinderen niet stom omdat ze stomme kleren aan hebben. Of smoezelig of armoedig er uitzien. Maar wel dat je dan denkt "als ze maar niet denken dat ik mijn kind zo slonzig er bij laat lopen", dat snap ik dan wel. Ben dan blij dat mijn Pebbeltjes er -over het algemeen- leuk uitzien. En vooral Klein Pebbeltje is in de loop van de dag wel smoezeliger, maar ziet er dan uit als een schoffie dus toch leuk . Pyjamabroek zonder onderbroek is wel heel ander verhaal hoor.
Ik kan dat dus écht niet... grotere maten inslaan.

Ik weet niet hoe het komt (ik heb volgens mij gemiddelde kinderen) maar ik kom nooit zo lekker uit.
Dat heeft Zen ook, een smoezelig schoffie is het dan, hihi.

Vuile kleren, hoogrode konen en bezwete haartjes. Opvretertje
quote:Pebbles schreef op 04 mei 2008 @ 21:46:

Wind, ik dacht dat jij altijd poloshirtjes voor je jongens bij H&M kocht?

Klopt! Ik heb ze nu ook weer voor allebei in alle kleuren.

Shit, kan ik hier nou niet eens een potje liegen?
Ik ben eens in het tuincentrum bij de ballenbak een jochie tegengekomen dat volgens mij door zijn moeder zo uit bed was geplukt en meegenomen. Kleren met vlekken, ongekamd haar, enorme hoeveelheden opgedroogd snot. Het was gewoon zielig. En later zag ik zijn moeder en die liep er precies hetzelfde bij. Vroeg me echt af of die mensen geen spiegel hadden thuis en het verschil met de andere kinderen niet zagen.
De echte merken koop ik ook in de uitverkoop (EB/DB/BD), bij Esprit online is het altijd sale, daar kijk ik regelmatig. Ik vind het niet zo erg om wat meer geld aan kleding uit te geven omdat ze er vreselijk lang mee doen, dan moet het wel wat betere kwaliteit zijn. En Esprit valt voor meisjes in ieder geval lekker smal, dat past mijn poppeke goed.
Van alles er tussen door... Pebbeltjes hebben toch nooit echt dure kleren. Ralph Lauren, Hilfiger, River Woods en weet ik veel wat ik nog meer las is hier voor hen nog nooit in huis geweest. Af en toe Mexx, shirtjes of een enkele skater, want lange broeken vind ik te duur. Maar ik hou erg van basic.

Ik weet de gewichten van mijn kinderen geloof ik ook niet echt.

Klein Pebbeltje is 4jr en 7mnd en 1.10 meter. Schoenmaat 28 en gewicht vermoed ik ergens tussen 18 en 20 kilo?

Groot Pebbeltje is zo ongeveer precies 6,5 jaar en ruim 1.30 meter. Schoenmaat 33 en gewicht 23 kilo ofzo.

Zal ze morgen eens nameten.
Als ze er aan het éind van de dag smoezelig en viezig en gekreukt uitzien, dat is goed maar niet aan het begin.. Ik ben een muts in die dingen.
quote:Wind schreef op 04 mei 2008 @ 21:48:

Ik kan dat dus écht niet... grotere maten inslaan.

Ik weet niet hoe het komt (ik heb volgens mij gemiddelde kinderen) maar ik kom nooit zo lekker uit.Voor Schurk doe ik het niet, ook omdat hij nog heel veel van Boefje kan dragen, maar voor Boefje zelf kan ik het inmiddels aardig gokken, omdat de groei niet meer zo hard gaat. En ik doe ook vaak shirts met korte mouwen aan over een shirt of romper met lange mouwen, zodat ik daarvoor niet per se aan de zomer gebonden ben.
Aan het eind van de dag kwam het buurmeisje van iets verderop van 2 jaar in haar blote niksie naar buiten lopen. Ik dacht dat ze ontsnapt was voor haar bad, maar opa kwam erachter aan en zette haar op haar fietsje. Dat vinnikgek. Later zat ze met haar blote gat op de schommel.
quote:Pammie schreef op 04 mei 2008 @ 21:50:

Ik vind het niet zo erg om wat meer geld aan kleding uit te geven omdat ze er vreselijk lang mee doen.Broeken gaan hier soweiso niet lang mee. En als kleren eens langer meegaan, dan ben ik er op uitgekeken. Da's dan ook wel weer heel decadent hè?
trouwens, ik had vandaag toch wat...

Had het met de buurvrouw over bruidsmake up (wist niet dat dat bestond, bruidsmake up )

Zegt ze, ja je moet wel een goede foundation hebben, om je sproeten weg te werken
Maar waar koop jij dan Pebbles?

Bijenkorf huismerk is ook leuk!
quote:Pammie schreef op 04 mei 2008 @ 21:53:

Als ze er aan het éind van de dag smoezelig en viezig en gekreukt uitzien, dat is goed maar niet aan het begin.. Ik ben een muts in die dingen.Hehe, hier duurt het soms een halfuur en dan zijn ze alweer in de tuin (lees: zandbak) gedoken en dus smoezelig. Kan ik soms ook wel even van balen, maar heb dan ook weer geen zin om ze de hele tijd te manen dat ze moeten opletten. Dus als nodig krijgen ze later op de dag een schoon shirt en/of broek. En soms laat ik het ook maar gewoon zitten, vooral als er 's middags toch lang geslapen wordt. Ontaard he .
quote:Pammie schreef op 04 mei 2008 @ 21:53:

Als ze er aan het éind van de dag smoezelig en viezig en gekreukt uitzien, dat is goed maar niet aan het begin.. Ik ben een muts in die dingen.Ik poets mijn kinderen aan het einde van de dag nog even op als we dan de deur uitgaan. En in geval van ergens op visite gaan (wat klinkt dat toch ouderwets) krijgen ze nog even schone kleren aan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven