Werk & Studie alle pijlers

Uitdaging?

24-11-2012 22:36 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Disclaimer: Om te voorkomen dat mijn verhaal verkeerd geïnterpreteerd zal worden, zet ik wat details neer die ik straks ivm herkenbaarheid weer ga verwijderen. Dus niet quoten aub:

Ik zit carrière-technisch even vast. Een half jaar geleden ben ik geswitcht omdat de baan die me eerst zo uitdagend leek, na 2 jaar geen enkele uitdaging meer bood; ik zat tegen een bore-out aan en besloot dat het anders moest. Via mijn netwerk werd me mijn huidige functie aangeboden. Eigenlijk zochten ze iemand met veel meer ervaring maar toch ben ik het geworden.

In het begin was het keihard werken, ik had het idee dat ik alles nog moest leren en me helemaal opnieuw moest bewijzen, vooral omdat ik 0,0 ervaring had in een dergelijke functie. Het klinkt misschien gek maar ik vond het heerlijk: eindelijk weer een uitdaging om mijn tanden in vast te bijten.

Nu zijn we een half jaar verder. Als ik eerlijk ben, is de uitdaging alweer verleden tijd. Ook mijn eerste beoordeling is achter de rug en was meer dan lovend. Mijn baas heeft opgeschreven dat hij van mening is dat ik meer talent in me heb en zo snel mogelijk een volgende stap moet zetten. Alleen, intern is er voorlopig geen kans om door te groeien.

Natuurlijk ben ik blij met deze goede beoordeling, maar ergens ben ik er ook door in de war. Wat moet ik nu: weer gaan solliciteren of nog even blijven zitten? En als ik ga solliciteren, waarop dan? Ik hoop dat het niet blasé klinkt, maar ik vraag me in stilte af: bestaat er wel een baan waar ik nu voor in aanmerking kom die me wel voldoende uitdaging biedt?

Herkent iemand zich in dit "luxe-probleem"?
Ik zou gaan zoeken naar traineeships! En misschien is een detacheringsbureau meer geschikt voor jou? Korte projecten, hard werken en daarna hóp weer iets nieuw. Succes!
Misschien past detachering inderdaad ook wel bij me.
Ik heb bij een aantal bedrijven gewerkt waar ze dus ook detacheerders hadden. Hele vlotte, snelle mensen, die het werk vlug oppikten, verbeteringen aanbrachten en met half jaar contracten enzo werkten. Soms bleven ze langer op een klus, soms was het na drie maanden niet meer nodig en werden ze weer ergens anders ingezet. Van Akkermans en ook van Yacht (weet niet of ik het hier mag schrijven, maar ik bedoel het als voorbeeld) liepen ze rond Succes!
Kan je niet voor jezelf beginnen? DE remedie tegen bore-out.
Op termijn zou ik dat wel willen, maar gezien de huidige economie en het feit dat in mijn "branche" veel zzp'ers in de problemen zitten, leek het mij verstandiger om daar nog een paar jaar mee te wachten.
Dus je doet je werk al helemaal perfect? Er is niets met wat je nog zou kunnen en willen leren?

Ga zelf eens op zoek naar een uitdaging, bijvoorbeeld in je eigen functioneren. Hoe goed ben je in het politieke spel? hoe efficiënt werk je? Hoe goed stuur je mensen aan? Al eens een 360 graden feedback ding gedaan?

En als je de uitdaging niet in jezelf kunt vinden, gaat alles in je werk nu goed? Nergens een proces om te optimaliseren? communicatie te verbeteren? Afstemming tussen afdelingen beter in te richten?

ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat weer zowel intern als extern helemaal niets te verbeteren valt. Alleen al het feite dat je je nu verveelt lijkt me en teken dat dat iets te doen is.
Ik heb een 360-graden feedback gedaan kaaatje, daar kwamen geen punten uit die minder dan "goed" gescoord werden. Natuurlijk valt er altijd wat te verbeteren, daarom heb ik een initiatief genomen (gesteund door mijn baas) om de werkverdeling op de afdeling anders in te delen en de overlegvormen op de schop te doen. Is na enig beraad overgenomen en loopt nu stukken beter. Daarna heb ik een "organisatiebreed" voorstel aan de directie gedaan om ea wat anders aan te pakken, ook dat is overgenomen. Ik wil zeker niet zeggen dat er niets meer te veranderen is, maar ik ben me er ook van bewust dat je niet alles tegelijkertijd kan veranderen en ik heb het idee dat "de rek er voorlopig wel uit is" organisatiebreed (ook besproken in de beoordeling, mijn baas beaamt dat en gaf daarbij op dat hij bang was dat de organisatie me in mijn verdere ontwikkeling zou afremmen).
Ik herken het. Jouw verhaal zou het mijne kunnen zijn.

Geen nieuwe tips verder. Detachering en op termijn voor jezelf beginnen is de meest bevredigende route, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven