Leuke hondenrassen?

24-11-2012 00:00 58 berichten
Vriend en ik hebben het er al langer over om een hond te nemen, dus we zijn ons langzaam maar zeker een beetje aan het orienteren. Misschien hebben jullie leuke ideen voor rassen om ons verder in te verdiepen?

We zijn allebei min of meer opgegroeid met honden dus we weten heel goed wat het inhoudt, maar we zijn nieuwelingen als het gaat om het volledige opvoeden. We zoeken liefst een makkelijk/stabiel karakter, handelbaar energieniveau en moet met andere huisdieren kunnen. Een beetje een 'beginnershond' dus (voor zover dat natuurlijk bestaat...).

Grootte maakt niet zoveel uit. Voor het beeld: 3 rassen die we nu leuk vinden zijn de Havanezer, Duitse Dog en Schotse Collie dus dat loopt enorm uiteen, haha.

Hebben jullie nog leuke suggesties? Mijn dank is groot! En het is ook gewoon ontzettend leuk om mensen over hun trouwe huisdier te horen vertelen
Alle reacties Link kopieren
Een Shiba Inu. Prachtige beesten. Volgens mij geen.makkelijke beginnershond. Vrienden van ons hebben er zo een.

http://www.google.nl/sear ... CDIQsAQ&biw=320&bih=508#p=0
Ik snap niet dat er mensen zijn die rassen promoten die nog niet eens fatsoenlijk door hun neus ademhalen!

Als je werkelijk van honden houdt, zou je zulke rassen niet willen hebben zodat fokkers zich genoodzaakt zien om te fokken op langere ademhalingsweg.
BOBTAIL !

Heel erg gemoedelijk, heel erg goed te trainen, stabiel, wil alles voor je / de roedel doen.

Alleen veel onderhoud

Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ierse Setter! Lief, aanhankelijk, tikje eigenwijs en vooral een heerlijke vriend. )
Lekker laten leven...
quote:MagiC_ schreef op 25 november 2012 @ 17:55:

Ierse Setter! Lief, aanhankelijk, tikje eigenwijs en vooral een heerlijke vriend. )Schitterende en lieve honden. Maar ze hebben wel veel beweging nodig! Met ze aan het riempje wandelen langs de stoep in de stad voldoet niet.
Iones; klopt! Dus, lekker veel naar buiten!
Lekker laten leven...
Wat iones zegt... Dat probeerde ik dus ook te zeggen in mijn eerdere post. Ondanks dat mijn eigen hond ook tot de platneuzen hoort, vind ik haar al plat genoeg, terwijl ze gewoon een neus heeft. Ik snap de huidige rasstandaard dan ook totaal niet, hoe platter de neus, hoe hoger de honden scoren op shows... Als ik fokker was van mijn ras, zou ik juist met de honden zoals onze teef fokken, om de neus weer terug te krijgen. Maar dan krijg je geen prijzen...
quote:kleinepien schreef op 25 november 2012 @ 18:14:

Wat iones zegt... Dat probeerde ik dus ook te zeggen in mijn eerdere post. Ondanks dat mijn eigen hond ook tot de platneuzen hoort, vind ik haar al plat genoeg, terwijl ze gewoon een neus heeft. Ik snap de huidige rasstandaard dan ook totaal niet, hoe platter de neus, hoe hoger de honden scoren op shows... Als ik fokker was van mijn ras, zou ik juist met de honden zoals onze teef fokken, om de neus weer terug te krijgen. Maar dan krijg je geen prijzen... Dan ga je niet voor de prijzen, maar voor de markt die graag wel zo'n ras willen, maar dan wel een gezondere versie ervan. Als je als fokker je op een dergelijke manier profileert, zullen er veel mensen zijn die liever een pup van jou hebben dan van die kampioenfokker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven