wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2
woensdag 21 november 2012 om 17:14
Vooraf spinazie/feta taartjes die nichtje aan het maken is. Daarna biologische kippen gevuld met schijven citroen, verse rozemarijn, gehalveerde tenen knoflook, zout en versgemalen peper bovenop stukken wortel, bleekselderij, rode ui, drie kleuren paprika's met daar doorheen knoflook, zout/peper en olijfolie uit de oven die ik zelf gemaakt heb. Oudste maakt er deze aardappels uit de oven bij. En ik flans nog een salade in elkaar met veldsla, appel, geitenkaas, walnoten en een dressing van olijfolie, honing, mosterd, peper/zout en verse peterselie en bieslook. Toetje tarte tartin.
donderdag 22 november 2012 om 13:35
quote:yette schreef op 21 november 2012 @ 22:24:
Je link naar de taartjes klopt niet, Leentje!
Heb je een groentepakket, Marloes? Ik moest opzoeken wat choi sum was Weer wat geleerd dus!
Ikbenik, waarom eet je zo weinig?Slik nieuwe medicatie en heb zo weinig eetlust. Zit nu ook echt met tegenzin wat te eten. Wil vanavond wel echt wat gaan koken zit nog te bedenken wat dus zit dit topic te bekijken voor inspiratie.
Je link naar de taartjes klopt niet, Leentje!
Heb je een groentepakket, Marloes? Ik moest opzoeken wat choi sum was Weer wat geleerd dus!
Ikbenik, waarom eet je zo weinig?Slik nieuwe medicatie en heb zo weinig eetlust. Zit nu ook echt met tegenzin wat te eten. Wil vanavond wel echt wat gaan koken zit nog te bedenken wat dus zit dit topic te bekijken voor inspiratie.
donderdag 22 november 2012 om 17:45
Vanavond iets met gehakt en tacokruiden, ik heb zin in eens een ander smaakje. Ik blijf de laatste tijd wel erg rondhangen in nasi en pasta en salade. Nog even kijken hoe ik het ga aanpakken.
IBI, heel veel sterkte met de nieuwe medicijnen, ik hoop dat je je gauw beter voelt. Je moest eens weten hoeveel bewondering ik voor je heb en hoe ik met je meeleef!
IBI, heel veel sterkte met de nieuwe medicijnen, ik hoop dat je je gauw beter voelt. Je moest eens weten hoeveel bewondering ik voor je heb en hoe ik met je meeleef!
vrijdag 23 november 2012 om 00:13
Hè wat naar Ibi! Hoop dat je vanavond met meer smaak hebt gegeten
Ik had het makkelijk vandaag: roastbeefkliek, risottokliek, cherrytomaatjes, geraspte kaas en olijven. En voor De Vader een kom dikke tomatensoep van door de passe-vite gehaalde tomaten, pesto en mascarpone - vanwege een getrokken verstandskies.
Ik had het makkelijk vandaag: roastbeefkliek, risottokliek, cherrytomaatjes, geraspte kaas en olijven. En voor De Vader een kom dikke tomatensoep van door de passe-vite gehaalde tomaten, pesto en mascarpone - vanwege een getrokken verstandskies.
zaterdag 24 november 2012 om 19:42
zondag 25 november 2012 om 16:09
Oh lekker sri, lang niet gedaan, avocado lepelen. Binnenkort weer eens halen, en dan vullen met o.a. tonijn
Vandaag Adana kebab, haloumi, salade van gemarineerde favabonen, cherrytomaatjes (laatste oogst uit eigen tuin) en schapenkaas, dolma's, olijven, geroosterde ratatouille (aubergine, courgette, ui, paprika's en tomaat met knoflook) en wat zelfgemaakte crostini's van de overgebleven broodjes van vanmorgen.
Maar nu eerst gluhwein en gepofte kastanjes.
Vandaag Adana kebab, haloumi, salade van gemarineerde favabonen, cherrytomaatjes (laatste oogst uit eigen tuin) en schapenkaas, dolma's, olijven, geroosterde ratatouille (aubergine, courgette, ui, paprika's en tomaat met knoflook) en wat zelfgemaakte crostini's van de overgebleven broodjes van vanmorgen.
Maar nu eerst gluhwein en gepofte kastanjes.
zondag 25 november 2012 om 17:22
zondag 25 november 2012 om 18:08