Gezondheid alle pijlers

oorsuizen

25-11-2012 18:55 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Ik heb sinds een tijdje last van oorsuizen en een ontzettende druk op mijn oor ( vanuit binnen) . Ik voel ook pijn als ik druk op mijn wangen, onder mijn oogkassen. De huisarts dacht aan uitwendige oorontsteking en ik heb druppels meegekregen. Dit was woensdag. We zijn nu zondag en ik ben nog geen steek verder.En ik word gek van het oorsuizen !!

Wie hier heeft ook oorontsteking gehad met oorsuizen en hoe lang duurde het voordat het over was? Heb nl de neiging om morgen weer even te bellen met de huisarts maar wil ook weer niet te snel zijn...
Voor zover ik weet, maar ik ben natuurlijk geen arts, gaat de gemiddelde oorontsteking binnen 14 dagen vanzelf weer weg. Zelf heb ik dit ook ervaren.

Nogmaals, ik ben geen arts. Er kan met jou iets geheel anders aan de hand zijn.
quote:olifant78 schreef op 25 november 2012 @ 18:55:

Hallo iedereen

Ik heb sinds een tijdje last van oorsuizen en een ontzettende druk op mijn oor ( vanuit binnen) . Ik voel ook pijn als ik druk op mijn wangen, onder mijn oogkassen. De huisarts dacht aan uitwendige oorontsteking en ik heb druppels meegekregen. Dit was woensdag. We zijn nu zondag en ik ben nog geen steek verder.En ik word gek van het oorsuizen !!

Wie hier heeft ook oorontsteking gehad met oorsuizen en hoe lang duurde het voordat het over was? Heb nl de neiging om morgen weer even te bellen met de huisarts maar wil ook weer niet te snel zijn...Is een hele normale vraag om morgen gewoon even de huisarts voor te bellen, hoor. Sterkte!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik heb nu ook last van oorsuizen, maar dat komt miss door een prop in me oor.

Maar ga zeker langs de huisarts!
quote:downnnn schreef op 25 november 2012 @ 19:02:

Ik heb nu ook last van oorsuizen, maar dat komt miss door een prop in me oor.

Maar ga zeker langs de huisarts!

Ik heb vijf weken geleden mijn oor nog uit laten spuiten omdat ik ook regelmatig een prop heb. Maar de huisarts zei nog dat ze mijn trommelvlies niet goed kon zien omdat er weer wat voor zat. ( snel he!!)

Ze zag wel dat de gehoorgang geïrriteerd was en heeft daar dus die druppels voor voorgeschreven. Als dat nou ook zou helpen tegen dat oorsuizen maar nee, het verandert niks.

Die druk is vele malen minder erg dan dat suizen. Ik kan wel gek worden!!
olifant, ik zou er ook even neusdruppels bij nemen. En sterkte.
Toevállig zit er een audiciën naast me die roept dat je beter een doorverwijzing voor KNO arts kunt vragen als je al langer loopt te 'rommelen' met je oren.
Je hebt waarschijnlijk (weet het bijna wel zeker) tinnitus. Leer er maar mee leven. Dit gaat niet meer over. Ik heb het nu al zo'n 14 jaar lang.
Ik ga morgen inderdaad de huisarts even bellen, bedankt voor de sterkte wensen! ( ik laat nog even weten hoe het afloopt)
Nou ja Celine, er staat niet hoelang ze er al last van heeft en jij komt meteen met tinnitus? Even bellen met de huisarts morgen lijkt me handiger.
Niet iedereen met oorsuizen heeft meteen tinnitus hoor.
quote:celine2906 schreef op 25 november 2012 @ 19:50:

Je hebt waarschijnlijk (weet het bijna wel zeker) tinnitus. Leer er maar mee leven. Dit gaat niet meer over. Ik heb het nu al zo'n 14 jaar lang.

Aha, er is al een "deskundig"diagnose gekomen.

TO ga gewoon langs de huisarts!
Daar ben ik weer. Vanochtend naar de huisarts geweest en ze heeft me enigzins gerust kunnen stellen en meteen doorgepakt.

Ze heeft mijn oren bekeken en zag dat het nu nog onrustiger was als de vorige keer, er zat wittige troep ( pus?) in mijn oren.

Waarschijnlijk heb ik een middenoor ontsteking en zit er allemaal troep achter mijn trommelvlies.

Ze heeft me doorverwezen naar de KNO arts en die gaat volgens haar waarschijnlijk een gaatje maken in het trommelvlies zodat de troep weg kan vloeien en de piep in mijn oren waarschijnlijk weg zal gaan.

Ik ben benieuwd, ik kan morgen al terecht bij de KNO ( heeft de huisarts voor me geregeld, wat ben ik blij met haar!!)

Ik laat nog even weten hoe het morgen gegaan is!!
Sterkte olifantje. Dit zal echt wel helpen. Mijn zoon had ook een piep in zijn oren en zijn trommelvliezen zagen er ook erg slecht uit. Uiteraard was ik ook bang voor tinnitus maar na de neusspray gingen bij hem de klachten weg.

Oke, het heet tinnitus als je geluiden hoort die er niet zijn, maar om nou te zeggen dat je er nooit meer van af komt. Dat is gelukkig niet zo.
Dankje wel madamemicmac ( leuke naam trouwens)!

Stiekum was ik wel een beetje bang geworden door die opmerking over tinnitus, maar huisarts zei ook al dat dat het niet kon zijn. Morgen weet ik het in ieder geval zeker en ben ik hopelijk van het oorsuizen en die vervelende druk af.

Wat voor neusspray had je zoon gehad?
Nasonex, via de huisarts. Maar je kan ook gewoon een 1,0 xylo-huppeldepup kopen bij de drogist. Dat zorgt er voor dat je buis van eustachius opengaat/blijft.
Hoe is het olifantje?
Niet zo goed!! Het was geen ooronsteking, en ik stond binnen met een gehoortest binnen 5 minuten weer buiten met de mededeling: het is tinnitus en leer er maar mee te leven.

Ik word er knettergek van, en ik hoop maar dat het geluid nog af gaat nemen. Reis morgen naar Duitsland voor een second opinion van een KNO arts daar ( in Duitsland voeren ze wel behandelingen uit bij oorsuizen).

Daarnaast zat ik aan een soort antidepressiva voor stoppen met roken ( Zyban) en daar stond het ook in de bijsluiter dat oorsuizen voor kan komen. Maar ja daar was ik pas donderdag meebegonnen en het oorsuizen was woensdag al overdag te horen. Maar niet zo sterk als nu heb ik het idee. Dus ik heb nog de hoop dat het volume van het oorsuizen veel minder wordt. Het vreemde was ook dat ik maar heel weinig gehoorverlies heb, wat gewoon is eigenlijk voor wat bij mijn leeftijd past.

Dus onzeker onzeker onzeker hier. Voel me niet blij nu!!
Oh wat erg! Op de site van tinnitus kan je lezen dat die behandeling in Duitsland eigenlijk niet helpt. Je bedoeld zeker die infusen? Heb je al neusspray gebruikt?

En zorg dat je goed slaapt. Slaapgebrek en stress verergert het. ( Makkelijker gezegd dan gedaan).

Toch vind ik dit vreemd, helemaal omdat je niet een geluidstrauma er voor hebt gehad...
Ja precies, ik heb helemaal geen geluidstrauma gehad!!

Ik wil eerst weten wat die arts daar zegt en dan evt besluiten of ik wel of niet een infuusbehandeling onderga.
Welke site bedoel jij? Die van de vereniging? (NV nog wat)
Ik weet niet hoe die site heet. E is een heel tiniitus forum, even googelen. Maar van die verhalen wordt je niet blij. En vaak gaat het daar over geluidsschade.
Even een update, voor de mensen die in de toekomst informatie en hoop zoeken over oorsuizen;

ik ben gister naar duitsland, Leer geweest en daar ben ik bij de Tagesklinik geweest. ( dokter Sven Löewe)

Ik heb een gehoortest gehad en het blijkt dat ik helemaal geen gehoorschade heb! Dus daar kan die piep helemaal niet vandaan komen. Bij mij is het een gevalletje van stress en hoge bloeddruk en de piep zal in de nabije toekomst vanzelf naar de achtergrond verdwijnen of helemaal verdwijnen!! Goed nieuws dus!!
Fijn olifantje. Ik heb het ook gehad in een hele stressvolle periode. Ik hoorde bijv. sirenes of ineens de deurbel. Ook wel eens muziek, dacht ik dat de buren een feestje hadden. Is gelukkig ook weer overgegaan. Probeer veel rust te nemen en te slapen, dat helpt echt.
quote:olifant78 schreef op 01 december 2012 @ 17:27:

Even een update, voor de mensen die in de toekomst informatie en hoop zoeken over oorsuizen;

ik ben gister naar duitsland, Leer geweest en daar ben ik bij de Tagesklinik geweest. ( dokter Sven Löewe)

Ik heb een gehoortest gehad en het blijkt dat ik helemaal geen gehoorschade heb! Dus daar kan die piep helemaal niet vandaan komen. Bij mij is het een gevalletje van stress en hoge bloeddruk en de piep zal in de nabije toekomst vanzelf naar de achtergrond verdwijnen of helemaal verdwijnen!! Goed nieuws dus!!

Er zijn idd veel dingen die tinnitus kunnen veroorzaken (hoeft dus echt niet altijd door gehoorschade te zijn!): stress, hoge bloeddruk, maar ook door ontstekingen rond je hoofdholtes: ontstoken bijholte's/ voorhoofdholte en amandelen e.d.

En idd ook verscheidene medicatie-soorten kunnen als bijwerkingen tinnitus geven.

Ik heb zelf ook tinnitus (begon zomaar spontaan ineens keihard), komt ook niet door geluidsschade of zo.

Mijn gehoor valt ook nog redelijk binnen de grenzen voor mijn leeftijd volgens hooronderzoek.

Ik heb/had er ook andere klachten bij (hyperacusis achtig en dingen beetje raar horen, lang verhaal. Hoor mezelf ook heel nasaal).

momenteel is het gelukkig OF minder geworden (zowel de hyperacusis als de tinnitus) OF ik/ mn hersenen zijn eraan gewend geraakt.

Helemaal normaal is het nog niet, en de tinnitus is ook niet weg, maar let er eigenlijk nauwelijks op. Op sommige momenten is het weer even harder.

Wat ik ook heb is dat ik met koorts/ verhoogde lichaamstemperatuur altijd meer tinnitus krijg. Dat is soms wel een handige graadmeter: als ik het erg hoor piepen gaat er vaak een signaaltje branden van 'zie je wel, daarom voel ik me niet zo lekker, heb weer eens koorts/ verhoging' en dat is dan ook altijd zo als ik het check.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven