Werken in het weekend
zondag 25 november 2012 om 19:35
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken (en jullie partner).
Ik werk parttime gewoon tijdens kantooruren. Nu doet op het werk de mogelijkheid zich voor om voor vast in het weekend te werken. Gewoon kantooruren, 8 uur per dag. In het weekend krijgen we vannuit e CAO een toeslag dus 8 uur per weekenddag levert ongeveer 140 tot 170 euro netto op (afhankelijk of het een zaterdag of zondag is).
Lekker verdiend in mijn ogen. Man is dan thuis bij de kinderen dus dat is geregeld.
zouden jullie bv 2 dagen per maand in het weekend gaan werken (dus bv om de week een weekenddag) en hoe zouden jullie partners en/of kinderen dat vinden. En hoe zou je dat zelf vinden.
Toen ik met mijn werk begon was er geen sprake van weekendwerk (dus niet zoals wanneer je besluit verpleegster te worden, dan weet je dat je nacht/weekenddiensten moet draaien).
Zouden jullie het doen?
Ik werk parttime gewoon tijdens kantooruren. Nu doet op het werk de mogelijkheid zich voor om voor vast in het weekend te werken. Gewoon kantooruren, 8 uur per dag. In het weekend krijgen we vannuit e CAO een toeslag dus 8 uur per weekenddag levert ongeveer 140 tot 170 euro netto op (afhankelijk of het een zaterdag of zondag is).
Lekker verdiend in mijn ogen. Man is dan thuis bij de kinderen dus dat is geregeld.
zouden jullie bv 2 dagen per maand in het weekend gaan werken (dus bv om de week een weekenddag) en hoe zouden jullie partners en/of kinderen dat vinden. En hoe zou je dat zelf vinden.
Toen ik met mijn werk begon was er geen sprake van weekendwerk (dus niet zoals wanneer je besluit verpleegster te worden, dan weet je dat je nacht/weekenddiensten moet draaien).
Zouden jullie het doen?
zondag 25 november 2012 om 19:39
zondag 25 november 2012 om 19:40
Mijn man werkt bijna elk weekend. Ik vind het prima. Het verdient beter dan doordeweeks en voor opvang van kind, ben ik er. Ik vind een weekend dag niet belangrijker dan een door de weekse dag, maar ik heb nog geen schoolgaande kinderen.
Het kan wel lastig zijn met verjaardagen en avondje stappen met vrienden.
Het kan wel lastig zijn met verjaardagen en avondje stappen met vrienden.
zondag 25 november 2012 om 19:40
zondag 25 november 2012 om 19:43
Ik zou het niet doen als niet nodig. Hier geeneens kinderen maar wel blij dat vriend niet meer op zaterdag werkt. Vooral ivm quality time, dingen in huis doen, familiebezoek, verjaardagen en weekendjes weg is het heel onhandig. Samen de stad in om iets te bekijken/kopen kon niet bijvoorbeeld. Maargoed het zou bij jou weer niet ieder weekend zijn.
zondag 25 november 2012 om 19:43
quote:cupcakegirl schreef op 25 november 2012 @ 19:40:
Nee je krijgt er geen extra dag voor terug want het zijn extra uren omdat ik nu parttime werk. Krijg wel de weekendtoeslag.
Geld nodig? Niet direct maar wat extra geld zou mooi meegenomen zijn. Wanneer ik 2 keer per maand een zondag zou werken zou dat per jaar zo'n 4500 netto extra inkomen zijn.
Dat is een leuk bedrag.
Wees je er wel van bewust dat - zeker wanneer je kinderen naar school gaan en op zaterdag bijv. naar een sportclub gaan - alle bezoekjes aan opa's / oma's in die andere weekenden gepropt moeten worden.
Nee je krijgt er geen extra dag voor terug want het zijn extra uren omdat ik nu parttime werk. Krijg wel de weekendtoeslag.
Geld nodig? Niet direct maar wat extra geld zou mooi meegenomen zijn. Wanneer ik 2 keer per maand een zondag zou werken zou dat per jaar zo'n 4500 netto extra inkomen zijn.
Dat is een leuk bedrag.
Wees je er wel van bewust dat - zeker wanneer je kinderen naar school gaan en op zaterdag bijv. naar een sportclub gaan - alle bezoekjes aan opa's / oma's in die andere weekenden gepropt moeten worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 25 november 2012 om 19:44
Ik zou het niet ieder weekend willen, het heeft natuurlijk best gevolgen voor je gezin, maar bijv twee weekenden in de maand wel. Komt zo'n weekend werkdag dan in de plaats van een doordeweekse dag? Wanneer je man dan inderdaad bij de kinderen is en normaal gesproken op KDV/BSO of oppas, levert het natuurlijk nog veel meer op. Ik zou het dus doen, maar wat vind/wil je zelf en wat vindt je man ervan?
Ik werk gemiddeld 1 zaterdag per maand. Krijg er een andere dag vrij in de week erna voor terug. Ik vind het nu we een kleine hebben best vervelend eigenlijk. Doordeweeks is er al zo weinig tijd samen met het gezin en nu dus soms in het weekend ook nog. Aan die andere vrije dag doordeweeks heb ik weinig, want dan is mijn man niet vrij en zit ik in mijn uppie thuis, terwijl ik al 2 dagen vrij heb doordeweeks. Ik zit dan liever in het weekend gewoon thuis met man en kind dan alleen met dochter. Vind dat gezelliger
zondag 25 november 2012 om 19:46
Op vrijdagavond komen mijn schoonouders. die komen dan na schooltijd want ik werk dan s avonds. Dus dat bezoekje is al geweest. Eentje voetbalt op zaterdagmorgen maar mijn man gaat altijd mee want die is trainer. Poetsen en boodschappen doe ik op dinsdag want dat is mijn vrije dag.
Ik zelf vindt het geld vooral heel erg mooi meegenomen. Dus daarom zou ik het doen. Man vindt het geld ook mooi en zegt dat hij zich zal aansluiten bij wat ik beslis. Maar was gewoon nieuwsgierig wat anderen zouden doen.
Ik zelf vindt het geld vooral heel erg mooi meegenomen. Dus daarom zou ik het doen. Man vindt het geld ook mooi en zegt dat hij zich zal aansluiten bij wat ik beslis. Maar was gewoon nieuwsgierig wat anderen zouden doen.
zondag 25 november 2012 om 19:52
Ik heb het een tijdje gedaan. Om de week de zaterdagochtend, man was dan thuis met de kinderen. Omdat er bij ons op zaterdag een minimale bezetting was vereist kon je moeilijk vrij nemen, je moest dan ruilen met een ander uit de andere zaterdag ploeg. Bijvoorbeeld zaterdag in week 7 tegen zaterdag in week 14. Maar in mijn eigen rooster zaten dan wel week 13 en 15, dus kreeg ik het gevoel dat ik steeds maar werkte. En omdat man, toen nog, vijf dagen per week werkte liepen we wel tegen dingen aan. Even op een rijtje:
- Sportwedstrijden van de kinderen waar je dan als ouder voor moest rijden en dan hadden we toch weer oppas nodig voor de andere twee.
- De gewoonte van veel anderen om verjaardagen door te schuiven naar het weekend, lastig bij mensen die verder wonen om dan pas ná 14.00 uur te kunnen vertrekken.
- Even naar de stad, moest altijd gepland in het 'vrije' weekend, net als heel veel andere dingen. Het 'vrije' weekend werd in de praktijd een overvol weekend.
- Sportwedstrijden van de kinderen waar je dan als ouder voor moest rijden en dan hadden we toch weer oppas nodig voor de andere twee.
- De gewoonte van veel anderen om verjaardagen door te schuiven naar het weekend, lastig bij mensen die verder wonen om dan pas ná 14.00 uur te kunnen vertrekken.
- Even naar de stad, moest altijd gepland in het 'vrije' weekend, net als heel veel andere dingen. Het 'vrije' weekend werd in de praktijd een overvol weekend.
zondag 25 november 2012 om 19:53