wasdroogcombinatie

25-11-2012 22:20 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien mijn wasmashine aan vervanging toe is ben ik aan het rondkijken voor een nieuw exemplaar.

Nu woon ik klein en heb dus geen droger, al lijkt me dat erg handig i.v.m het drogen van beddengoed en handdoeken ect.

Op internet zag ik verschillende wasdroogcombinaties, maar door de bomen zie ik het bos niet meer...

Heb jij zo'n combimachine?

Hoe bevalt deze?

Welk merk kun je me aanbevelen of juist niet?

Alvast bedankt voor de reacties!
Wij hebben ook plek voor maar 1 machine, maar hebben gisteren toch maar een gewone wasmachine aangeschaft.

Het schijnt dat een wasdroogcombi meer stroom en water gebruikt dan een duo opstelling. Daarnaast is ie altijd lang bezig om te wassen te drogen. Met alleen n wasmachine kun je tenminste meerdere wasjes doen in minder tijd. Dat gaf mij ook de doorslag. Dat drogen doet t wel als t hangt aan de droogmolen. Zo lang ik maar kan wassen.
Ik heb een combi; al 12 jaar en bevalt super! Ruimtebesparend en niet duurder als dat je wast in een wasmachine en droogt in een droger.

Drogen hoef je niet perse te doen, dus wassen achter elkaar draaien kan altijd als je je was ophangt.
Ik heb zelf een was/droog combinatie van siemens. Een top apparaat!! Ik droog ongeveer 2 a 3 wassen in de week. Dat zijn vooral de handdoeken, ondergoed, sokken en beddengoed. De rest wordt bij mij allemaal kort gewassen. Die draai ik meestal als eerste en daarna (laatste) de was die ook gedroogd moet worden. Meestal laat ik die 's nachts draaien.

Omdat ik zo weinig in de droger stop vind ik het zonde om een heel apparaat daarvoor aan te schaffen.

Over het meer stroom gebruik, ben ik het niet eens. Ik ben in het afgelopen jaar niet meer stroom en water gaan verbruiken sinds ik dit apparaat heb.

Ik ben er super tevreden mee. Koop overigens wel een goed merk en geen B merk dan heb je er lang plezier van en valt het stroom/water verbruik aanzienlijk mee.
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Vlienelien, mag ik vragen waar je je hebt laten adviseren?

Voor de tijdsduur maakt het in mijn geval niet uit, ik was maar een wasje of 5 in de week. 1 persoonshuishouden...
quote:Vlienelien schreef op 25 november 2012 @ 22:24:

Wij hebben ook plek voor maar 1 machine, maar hebben gisteren toch maar een gewone wasmachine aangeschaft.

Het schijnt dat een wasdroogcombi meer stroom en water gebruikt dan een duo opstelling. Daarnaast is ie altijd lang bezig om te wassen te drogen. Met alleen n wasmachine kun je tenminste meerdere wasjes doen in minder tijd. Dat gaf mij ook de doorslag. Dat drogen doet t wel als t hangt aan de droogmolen. Zo lang ik maar kan wassen.Maar dit kan natuurlijk ook met een combi, je hoeft niet na iedere was de droogfunctie te gebruiken. Ik heb er ook een (Zanussi) en meestal was ik alleen. Alleen handdoeken droog ik er in en soms andere dingen die ik snel nodig heb. Heb hem inmiddels 8 jaar en ben er heel tevreden over.
Heb ff de voor en nadelen op internet gezocht. Ben niet zo van die verkooppraatjes. Bij de Mediamarkt wilden z ons nog een Essent contract in de schoenen schuiven, dan kregen we ¤100 kortingop de aanschaf. Dankjedekoekoek.

Heb overigens niet op de plaatsingsdatum gelet. Van die reacties op i-net, dus ze zullen wel verouderd zijn als ik de ervaringsverhalen hierboven lees.
Maar 5 wasjes per week voor 1 persoon? Dat vind ik best veel. Wij (2p) hebben 4/5 wasjes in de week en ik draag vaak alles maar 1x... Kan best vaker...
1 met werkkleding (moet apart gewassen worden, want geeft gigantisch af)

1 handdoekenwas

1 bonte was

1 witte was

1 donkere was

1 keer per week het beddengoed

(en ja alleen volle mashines op de werkkledingwas na, maar meer shirtjes krijg ik niet)

Moet er wel bij vermelden dat ik 2 banen heb, met verschillende kledingvoorschriften en deze nooit schoon blijven.Daarnaast sport ik min. 2 keer per week en dat geeft ook was.

Dus 2 setjes kleding per dag verbruik ik wel op een dag...
Scheelt natuurlijk dat je werkkleding apart wast ja.

Ik spaar de bonte en witte was altijd 2 weken op. De ene week bont en de andere week wit. Dan snap ik t verchil ook wel.
Ik heb al een aantal jaren een Ariston Hotpoint en nooit een seconde spijt gehad van de aankoop en zou het ook iedereen met ruimtegebrek en een huishouden zonder kinderen aanraden. Zelf draai ik hoogstens 1 was in de week waarbij ik de droger ook gebruik, dat duurt dan bij elkaar wel 4,5 uur, maar ik kan het natuurlijk aanzetten voordat ik de deur uit ga of zo, je hebt er geen omkijken naar. Er pas 8 kilo wasgoed en 6 kilo drooggoed in die van mij, wat betekent dat ik mijn lits-jumeaux beddengoed samen met 2 of 3 handdoeken tegelijkertijd kan wassen en drogen. Het enige dat ik wel gemerkt heb, is dat de droogfunctie minder goed is dan die van een losse droger met afvoer. Maar aangezien ik mijn combi kocht toen het alternatief helemaal geen droger was, was ik al lang blij dat ik mijn beddengoed droog kreeg.
Ik gebruikte mijn combi zelden. Je moest de helft er uit halen voor het drogen, en daarna de droge helft er weer uit en de natte helft er weer in, en dat vind ik zoveel gedoe dat ik het dan net zo lief even ophang. Alleen als het koud en vochtig weer is dan is het wel fijn om snel te kunnen drogen.
quote:LadyPhoxy schreef op 25 november 2012 @ 22:40:

[...]

Maar dit kan natuurlijk ook met een combi, je hoeft niet na iedere was de droogfunctie te gebruiken. Ik heb er ook een (Zanussi) en meestal was ik alleen. Alleen handdoeken droog ik er in en soms andere dingen die ik snel nodig heb. Heb hem inmiddels 8 jaar en ben er heel tevreden over.Maar niet als je wel wilt drogen. Terwijl ik de eerste was in de droger heb zitten, zit de tweede in de wasmachine.
Ik ben een twijfelkont: was/droog combi of aparte droger? Nu ik dit allemaal lees gaat de wijzer toch naar de aparte droger . . . .
wij hebben er in het vorige huis eentje gehad en ik was er erg tevreden over. zoals ginevra zegt kan hij vaak minder drogen dan wassen dus moet je er dan wat uithalen (of een halve was draaien maar dat ik ook zonde). wij woondene echt heel erg klein dus ik had geen ruimte om het beddengoed op te hangen om te drogen. dit was ook eigenlijk het enige waarvoor ik de droogfunctie gebruikte, heel af en toe de handdoeken. maar kleding e.d. hing ik altijd gewoon op.
Hier ook een combi, 9 kg wassen en 6 kg drogen. Ik droog alleen de handdoeken en het beddengoed en vond het onzin daar een extra apparaat voor aan te schaffen. De machine bevalt na 3 jaar nog steeds prima.
Dansen is leuker dan lopen
Hebben we het hier over een combi met warmtepomp droger ?

Zeker diegene die er al 12 jaar ervaring mee heeft,heeft vast geen energiezuinig model staan.

Ik zou zeggen kun je geen droger kwijt geen droger.

levensduur van deze combiapparaten wordt er zo ook niet langer op. en eenpersoons huishouden 5 wassen in de week ???

Wil je echt een droger kijk naar de meest energie zuinige zijn wat duurder maar die heb je na jaartje er wel uit dmv minder stroomverbruik.
Ik gebruik sinds 6 maanden de was/combi van bosch. Ik woon heel klein en ophangen is geen optie, wij zijn met 2pers en gemiddeld 2 wasjes per week.

Wij hebben ook een optie snelle mix voor het wassen. Die duurt 35 min gebruik ik voor de minst vuile was. Hij wast dan op40 graden.

Bij mij kun je de droogtijd ook zelf bepalen. Van 10 min tot 2,5 uur. 70 min is de was is droog.

Voor beddengoed hanteer ik 90 min
quote:Saphira schreef op 26 november 2012 @ 01:59:

Ik heb al een aantal jaren een Ariston Hotpoint en nooit een seconde spijt gehad van de aankoop en zou het ook iedereen met ruimtegebrek en een huishouden zonder kinderen aanraden. Zelf draai ik hoogstens 1 was in de week waarbij ik de droger ook gebruik, dat duurt dan bij elkaar wel 4,5 uur, maar ik kan het natuurlijk aanzetten voordat ik de deur uit ga of zo, je hebt er geen omkijken naar. Er pas 8 kilo wasgoed en 6 kilo drooggoed in die van mij, wat betekent dat ik mijn lits-jumeaux beddengoed samen met 2 of 3 handdoeken tegelijkertijd kan wassen en drogen. Het enige dat ik wel gemerkt heb, is dat de droogfunctie minder goed is dan die van een losse droger met afvoer. Maar aangezien ik mijn combi kocht toen het alternatief helemaal geen droger was, was ik al lang blij dat ik mijn beddengoed droog kreeg.Hier een verbruik overzicht en dit is een energiezuiniger en nieuwer model.

http://www.greenem.nl/Was ... tpoint-Ariston-ARMXXF-149

Bijna 6,5 Kw/u per was/droogbeurt dat is van de zotte echt een energieverlinders deze was/droogcombinaties komt bij lange na niet in de buurt bij een zgn warmtepompdroger.

Oh, Kw kost ongeveer 23cent reken maar uit per was :(

Dus .......
Quote>

Nu woon ik klein en heb dus geen droger, al lijkt me dat erg handig i.v.m het drogen van beddengoed en handdoeken ect.

Droger neemt ook niet meer vloeroppervlak in je zet de droger erboven op
Heb je aandelen in drogers. slobberbone???
Droger erop is ook een optie! Maar dan bouw ik mijn badkamer zo vol haha
quote:Rara70 schreef op 26 november 2012 @ 09:37:

Heb je aandelen in drogers. slobberbone???

Nee,

Ik heb geen eens een droger hang alles voor 6 personen met handje op

Maar ja zo bespaar ik wel gauw 200 euro energie per jaar
Droger erop kan in mijn geval niet, daar zit een schuin dak, dus het is een combi of een nieuwe wasmashine. Meer smaken zijn er helaas niet.

200 Euro besparen op energie is leuk slobberone, alleen, vraag ik me af of ik dat wel bespaar, nu moet regelmatig de verwarming aanblijven i.v.m drogende was terwijl ik gewoon aan het werk ben.
quote:xsxaxmx schreef op 26 november 2012 @ 14:30:

Droger erop kan in mijn geval niet, daar zit een schuin dak, dus het is een combi of een nieuwe wasmashine. Meer smaken zijn er helaas niet.

200 Euro besparen op energie is leuk slobberone, alleen, vraag ik me af of ik dat wel bespaar, nu moet regelmatig de verwarming aanblijven i.v.m drogende was terwijl ik gewoon aan het werk ben.

Vreemd was is hier binnen 24 uur droog zonder verwarming, maak weinig verschil was droogt sneller met open raam en fris briesje.

Weet niet wat budget is maar mijn advies koop goede wasmachine,zijn veel beter dan die middelmatige energie verlinders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven