Geld & Recht alle pijlers

geldzorgen

28-09-2012 20:08 1289 berichten
Alle reacties Link kopieren
geldzorgen
quote:Janna- schreef op 26 november 2012 @ 13:52:

Haha, Nancy kan jou nou ook loepen, wie weet wat voor spannende dingen jij eerder geschreven hebt Natuurlijk heb ik eerst mezelf geloept voordat ik reageerde . Nancy's zus kent me beter, maar op het forum staat niks wat niemand mag weten. Al lange tijd reageer ik nauwelijks, maar in dit topic zat ik al een tijdje op mijn handen en toen ze wilde mailen dat 24 uur wel genoeg zou zijn vond ik dat ik niet stil kon blijven.
Ik wilde ook net schrijven dat ik net fijn heb gesproken met mijn collega :-) Ik heb het maar getroffen met zoveel lieve mensen om mij heen die met mij meedenken! Ik waardeer dat enorm en ook vooral dat mensen mij de waarheid zeggen. Ik denk blijkbaar nog steeds dat ik kan leven als een god in Spanje en dat moet veranderen anders komt het niet goed! In ieder geval zal ik mijn bestaan als Nancy_Weeds nog even voortzetten! :-)

Mijn ogen zijn wel open gegaan vwb mijn kwetsbaarheid. Ik moet nu beslissingen nemen maar eerst berekeningen maken. En zoals jullie weten ben ik daar geen ster... Gelukkig wil "collega" (nieuwe Nick met mij mee kijken.

Loepen, ik weet niet eens wat dat is en hoe dat moet? Ik ben echt nog maar een groentje hier waar zit de "loepknop".

Voor zover ik weet heb ik verder ook geen schokkende dingen neergezet hier. Ook niet in andere topics maar ik zal mijzelf even loepen als ik weet hoe dat moet
quote:MissMartine schreef op maandag 26 november 2012 00:32 Hoi Nancy, je kan ook je account laten anonimiseren, dan zijn al je posts niet meer met elkaar in verband te brengen maar blijven ze wel staan onder de naam van Anoniem. Dan kun je een nieuwe account aanmaken als Nancy_Weeds2 en hier verder praten maar dan beter opletten welke details je opschrijft. Stuur morgen even een mailtje naar de mods voor info over de mogelijkheden.Bedankt voor de tip!
quote:hvm schreef op maandag 26 november 2012 08:06 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="watervrouw2 in "geldzorgen"" class="messagelink">watervrouw2 schreef op 25 november 2012 @ 23:36</a>:</b>

[...]

Kwam deze tegen in topic

<a href="Hoe kunnen wij besparen?" class="link">Hoe kunnen wij besparen?</a> (voor de geduldige lezer...)</div></blockquote>

Dat is grappig, ik wilde het hier net posten. Ik heb ook 2 kinderen in de luiers en ik ben per maand ongeveer 55 euro kwijt aan luiers en billendoekjes (die van de action zijn het goedkoopst. 2 pakjes van 100 stuks voor 1,99) Wat ook erg handig is, in de bibliotheken zijn heel veel boeken te vinden over consuminderen. (Of misschien downloaden??) Vooral het boek consuminderen met kinderen vond ik erg handig. Daar staat bijvoorbeeld in om je kinderen vanaf hun eerste jaar te laten wennen aan de po. Niet dat ze direct zindelijk moeten zijn, maar alles wat in de po opgevangen wordt, zit niet in de luier. En dat scheelt toch weer. Er staan een heleboel tips in, en je zult misschien niet alles doen (hoeft ook niet) maar misschien dat er toch dingen in staan waar je wel iets aan hebt, en alle beetjes helpen.

Hvm Ik heb een bieb pas dus ik ga eens kijken naar die boeken. Bedankt!
Een loepje is een vergrootglas, middenonder het profielplaatje. Dan kun je zien waar een forummer eerder heeft gepost. Aangezien jij via je zus toch al mijn hele verhaal kent, zul je weinig nieuws zien.

Het was leuk om je weer te spreken en ik denk dat je inderdaad goede berekeningen en afwegingen moet maken. En kom maar een keer thee drinken, heet water is gratis bij me
quote:Spijk-er schreef op maandag 26 november 2012 10:22 Nancy, ik zou voortaan zo hier en daar een detail wijzigen. Dus de leeftijd van je kinderen net iets anders, of een zoon wordt een dochter. Telefoon; net het merk opschrijven dat vergelijkbaar is, maar je niet hebt.

Nou ja, dat soort dingen verdraai ik dus wel eens om niet al te herkenbaar te zijn. Of ik hou bepaalde details bewust vaag.

Verder; so what als ze je herkennen? Stel dat je ook nog tips zou willen over het organiseren van een gangbang, je irritante bemoeizuchtige collega, het kweken van wiet of het oplichten van de belasting, dan zou ik daarvoor even een nieuwe anonieme nick aanmaken ja.

Spijker, hahahahaha :-)

Gelukkig een andere Nick aangemaakt voor mijn Gangbang topic
quote:Lucebertha schreef op maandag 26 november 2012 14:27 Een loepje is een vergrootglas, middenonder het profielplaatje. Dan kun je zien waar een forummer eerder heeft gepost. Aangezien jij via je zus toch al mijn hele verhaal kent, zul je weinig nieuws zien.

Het was leuk om je weer te spreken en ik denk dat je inderdaad goede berekeningen en afwegingen moet maken. En kom maar een keer thee drinken, heet water is gratis bij me Was me nog nooit opgevallen dat vergrootglas. Ik wilde vooral mijzelf even loepen hoor ik loop snel bij je langs en nogmaals bedankt voor al je adviezen!
Dames, weten jullie of het klopt dat je maximaal een jaar als uitzendkracht ergens mag werken en dat ze je dan of een contract moeten aanbieden of moeten laten gaan?
Google beantwoord al je vragen

Wat zijn mijn rechten en plichten als uitzendkracht?

Het is belangrijk om wat te weten over het fasesysteem.

Beide cao's voor uitzendkrachten (van de brancheorganisaties ABU en NBBU) werken met een driefasesysteem. Als uitzendkracht begin je bijna altijd in fase A. Hoe verder je in de fases komt, hoe meer rechten je krijgt.

Wanneer zit je in fase A?

Uitzendperiode (ABU-cao tot anderhalf jaar, NBBU-cao tot twee en een half jaar)

Je zit in fase A tot je anderhalf jaar (78 weken) hebt gewerkt voor hetzelfde uitzendbureau. In de NBBU-cao duurt deze fase maar liefst twee en een half jaar of 130 weken. De meeste uitzendkrachten werken in deze groep. Het kan gaan om tijdelijke bijbaners, maar ook om 'gedwongen blijvers'. Zij willen wel doorstromen, maar krijgen de kans niet.

In deze fase mag je een onbeperkt aantal contracten na elkaar krijgen. Is het werk afgelopen? Dan loopt ook je contract af.

Wanneer zit je in fase B?

Contracten voor bepaalde tijd (ABU-cao maximaal twee jaar, NBBU-cao maximaal één jaar)

In fase B zit je maximaal twee jaar of krijg je maximaal acht contracten. Na twee jaar werken voor hetzelfde bureau ga je door naar fase C. Ook als je een negende contract tekent, schuif je door naar fase C.

In fase B zijn je arbeidsvoorwaarden wat beter en heb je meer rechten dan in fase A. Een uitzendkracht kan ook meteen starten in fase B. Maar dat geldt voor weinig uitzendkrachten.

Wanneer zit je in fase C?

Contract voor onbepaalde tijd

Als je na fase B nog steeds uitzendwerk verricht, kom je in fase C. In fase C kan een uitzendbureau alleen een contract voor onbepaalde tijd (vast contract) aangaan. Heel weinig uitzendkrachten stromen door naar fase C.

Recht op een arbeidscontract

Hoewel een schriftelijk arbeidscontract beter en duidelijker is, heb je ook bij een mondelinge arbeidsovereenkomst een erkende arbeidsrelatie met het uitzendbureau. Als je kunt laten zien dat je drie maanden lang elke week (of minimaal 20 uur per maand) voor dezelfde werkgever hebt gewerkt, is er toch sprake van een arbeidscontract.
Mijn man werkt vanaf februari 2012 voor dit uitzendbureau bij dezelfde werkgever voor 36 uur per week.

Begrijp ik dan goed dat hij nog in fase A zit?

Hij heeft wel al een contract dat dit dit zijn vaste werkplek/werkgever is.

Wanneer moet het bedrijf hem dan aannemen? Hoe lang kan hij nog voor dit salaris doorwerken?
Het bedrijf hoeft hem nooit aan te nemen als ze hem niet willen. Hij kan ook op een Fase C overeenkomst bij het uitzendbureau in dienst komen.

Je zou zijn contract/overeenkomst even na moeten kijken. Daar staat in wat de afspraken precies zijn. Ik gok dat hij Fase A zit, maar kan ook B zijn.
Ik denk ook dat het een fase A contract is. Let ook op dat het om gewerkte weken gaat, volledige vakantieweken tellen niet mee in de 76 weken (en ook daarna). De totale periode voordat je man naar de volgende fase gaat kan dus ook langer dan anderhalf jaar duren.
Mijn man heeft vanmiddag een gesprek met zijn leidinggevende .... Spannend. Dan kunnen we daarna weer knopen doorhakken. Ondertussen reken ik verder.
Hoera! Opslag voor mijn man :-) :-)

We weten nog niet hoeveel maar hij heeft ook een toezegging gekregen dat hij in het nieuwe jaar wordt aangenomen bij de werkgever.

Ondertussen solliciteert hij door...
Wat fijn Nancy!
Goed nieuws, Nancy!
quote:nancy_weeds schreef op 25 november 2012 @ 23:02:

Nog een reactie maar...ik dacht dat ik goed bezig was met weekmenu's een aanbiedingen en naar de Lidl gaan maar blijkbaar niet dus. Drogist is alleen luiers en doekjes en wat shampo's en zo. Maar altijd de aanbiedingen en niet te veel. Ik reken precies uit hoeveel luiers ik nodig heb. Nog voor de jongste twee kids.Luiers, doekjes, shampoo e.d. kun je ook bij de Lidl kopen. Juist naar de drogist geeft je extra verleidingen. De vraag is of je die kunt weerstaan.
Bellen en televisie via je router (internetprovider), scheelt een hoop!
quote:nancy_weeds schreef op 27 november 2012 @ 16:51:

Hoera! Opslag voor mijn man :-) :-)

We weten nog niet hoeveel maar hij heeft ook een toezegging gekregen dat hij in het nieuwe jaar wordt aangenomen bij de werkgever.

Ondertussen solliciteert hij door...Klinkt goed!! Ben benieuwd!!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Nancy, als je wilt kan je nog een keer de nieuwe bedragen opschrijven, dat we nog een keer met z'n alleen meekijken naar wat er nu nog lager/goedkoper kan?
Janna, bedoel je mijn vaste lasten? Wil ik best doen hoor...

Ik stel mijn definitieve besluit even uit omdat we nu in afwachting zijn van hoeveel opslag mijn man krijgt en of dat zoden aan de dijk zet.

Liever maar iets langer wachten maar dan wel in een keer de juiste. Ik kan niet blijven wijzigen

Ik heb ook eens op internet gekeken en daar een bugetcoach gevonden. In principe spreekt het me wel aan om alles nog eens even goed te organiseren en door te nemen. Maar de grap is dat het niet goedkoop is! En volgens mij ben ik al een eind op weg. Alleen erg onzeker nu ik knopen door moet hakken of mijn berekeningen wel kloppen. Straks denk ik een goed plaatje te hebben en klopt het uiteindelijk aan geen kant. Dat is m'n angst op dit moment.

Maar voor nu dus even werk man afwachten en er lopen ook weer 4 sollicitaties waarvan 2 op gesprek...duimen :-) :-)
Nancy, goed nieuws van je man! Jippie!!!
Nancy, ik zou nu niet geld gaan uitgeven aan een budgetcoach, hoor. Je vind het moeilijk om een beslissing te nemen en de knoop door te hakken, maar dat zul je toch zelf moeten doen.

En voor dat berekenen, daar ben je slim genoeg voor en zeker met hulp v/h forum lukt je dat best.

Bovendien. Het lukt je toch niet om alles op de cent nauwkeurig te berekenen en al lukt het je wel voor 2013, dan gaat er weer een boel veranderen in 2014.

Waar je wel rekening mee moet houden is jezelf niet rijk rekenen. Maar dat heb je al ervaren. Op papier klinkt 600 of 800 om van te leven goed en ruim, en in het echt kost alles altijd meer dan je had gedacht.
Ja, ik bedoelde dingen als tv/internet/zorgverzekeringen enzo. Waarbij de forummers misschien nog goedkopere alternatieven voor weten.
Ga ik straks doen Janna...

Dan weten jullie alles van me behalve m'n pincode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven