Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:wishmeluck schreef op 24 november 2012 @ 23:12:

Ik heb een collega die altijd ruimschoots voor ieders verjaardag begint met: wanneer ga je trakteren, wat is het, wel een lekkere taart he, zit er slagroom bij? Liefst pakt hij nog gauw een tweede stuk taart als er getrakteerd wordt.

Zelf had hij zijn verjaardag vorig jaar stilletjes voorbij laten gaan. Geen traktatie dus. Kreeg hij wel commentaar op, he Piet was jarig maar heeft niet getrakteerd.

Dus dit jaar werd hij daar door diverse collega's wel aan herinnerd. Dus hij kon er niet echt meer onderuit. Nou, met veel bombarie kondigde hij 2 weken van te voren aan dat hij ging trakteren. Jongens, wat waren we benieuwd. Op DE dag kwam de grote traktatie, heel verhaal erbij, hij was het speciaal wezen halen, heel bijzonder recept.... Wat kwam er uit de tas? Een oude wijvenkoek.... Hij is bijna in z'n geheel mee terug gegaan. Niemand hoefde Ik snap dat gedoe van gierige mensen omtrent je volvreten van andermans traktatie (en dus kosten) en daar geobsedeerd door zijn nooit zo...alsof er voedselschaarste heerst...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Gierige Vriendin: Ik ging eens met GV winkelen in een andere stad 80 km verderop. We gingen met haar auto. We parkeerden deze in een parkeergarage en hebben ons vermaakt in de stad. Op terras heb ik het drankje en gebakje betaald. In de avond zijn we ergens gaan eten en hebben de rekening gesplitst. Bij de parkeergarage heb ik de parkeer kosten betaald en zij heeft ons weer terug naar huis gereden.

Twee dagen later komt GV bij me. Ze had het uitgerekend, wie wat had betaald en er zat 2,35 euro verschil in haar nadeel. Goh, reageerde ik, dat hebben we netjes gedaan zeg HO FOUT! Of ik nog even 2,35 aan haar wilde geven, dan was het weer eerlijk!

quote:wishmeluck schreef op 24 november 2012 @ 23:12:

Ik heb een collega die altijd ruimschoots voor ieders verjaardag begint met: wanneer ga je trakteren, wat is het, wel een lekkere taart he, zit er slagroom bij? Liefst pakt hij nog gauw een tweede stuk taart als er getrakteerd wordt.

Zelf had hij zijn verjaardag vorig jaar stilletjes voorbij laten gaan. Geen traktatie dus. Kreeg hij wel commentaar op, he Piet was jarig maar heeft niet getrakteerd.

Dus dit jaar werd hij daar door diverse collega's wel aan herinnerd. Dus hij kon er niet echt meer onderuit. Nou, met veel bombarie kondigde hij 2 weken van te voren aan dat hij ging trakteren. Jongens, wat waren we benieuwd. Op DE dag kwam de grote traktatie, heel verhaal erbij, hij was het speciaal wezen halen, heel bijzonder recept.... Wat kwam er uit de tas? Een oude wijvenkoek.... Hij is bijna in z'n geheel mee terug gegaan. Niemand hoefde Maar denk dat hij nu helemaal nooit meer trakteert...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 24 november 2012 @ 16:12:

Ik heb zelf ook een verhaal!

Jaren terug, na ons eindexamen met 2 vriendinnen op vakantie naar een all-inclusive oord. Bleek de Gierige Vriendin maar 100 euro mee te hebben (voor 18 dagen!), want het was toch all-in en daarvan wilde ze perse op excursie. Andere vriendin en ik hadden een leuke gezien, maar die wilde zij niet, want te duur, dus uiteindelijk hebben wij die apart gedaan en meegegaan op de excursie naar keuze van Gierige Vriendin. Die tijdens de excursie ziek werd, waardoor er een speciaal vervoermiddel ons moest komen ophalen, kosten; 240 euro. Of ik die voor kon schieten. Niet dat ik een keuze had, het moest tenslotte betaald worden. Geld nooit terug gezien, maar madame had wel het lef om nog tijdens de vakantie mij een bonnetje onder de neus te schuiven voor de foto's die zij daar gemaakt had en laten ontwikkelen, zonder dat ik daarom gevraagd had. En dit later op de dag bij mijn andere vriendin te doen met hetzelfde bonnetje. Zo had zij dus haar foto's gratis en er zelfs aan verdiend.

Overigens had ze het niet van een vreemde. Op de heenreis brachten mijn ouders ons naar het vliegveld, haar ouders kwamen ons ophalen. Toen we eenmaal in de auto zaten draaide Moeders Gierig zich om en zei:' Dames, dat wordt dan 50 euro per persoon, als je wil kunnen we ook nog wel langs de pin.' Ik ben uitgestapt met de woorden dat als ik een taxi had gewild ik die wel besteld had en dat ik dus ook zou doen. Andere vriendin stapte ook uit en uiteindelijk heeft haar moeder ons opgehaald. Ging om een ritje van 3 kwartier overigens.

Ik hoef vast niet te vermelden dat wij geen van beiden ooit nog iets van Gierige Vriendin hebben gehoord.Wat een verhaal. Ik had echt die 240 euro terug geëist, hoe dan ook. En wat goed dat jullie uitgestapt zijn bij die ouders, 50 euro te man. Zijn ouders hielden hier nog benzine aan over als je had toegezegd. Bah, ik hou helemaal niet van dit soort mensen.
Eigenlijk had ik dat geld wel terug moeten eisen of er desnoods een incasso achteraan moeten sturen, maar om eerlijk te zijn was ik destijds zoooooooo blij dat ik haar nooit meer hoefde te zien. Ze was namelijk niet alleen gierig (helaas gaat het topic niet over idiote acties) en was ik haar echt kots en kotsbeu.

Mijn ouders hebben nadien overigens nog wel een hartig woordje met haar ouders gesproken vanwege die 50 euro voor het ritje, dat ze zich de ogen uit de kop moesten schamen.
quote:sprokkelientje schreef op 23 november 2012 @ 11:36:

[...]

Profiteren van andermans "leed" vind ik als ik eerlijk ben de allerslechtste eigenschap die een mens kan hebben. Nóg erger dan gierig zijn in het algemeen.mee eens... dat is gierig in de overtreffende trap
Wat een heerlijk topic... ook ik heb een goede vriendin met wat gierige trekjes. Een hele lieve meid verder, maar terwijl zij het meest geld heeft van iedereen (en daar ook mee pronkt) tegelijkertijd het gierigst. Zo legt ze standaard te weinig geld op tafel als er drankjes afgerekend moeten worden in een café. Ook heeft ze het voor elkaar gekregen om voor een groep vrienden te koken en 10 euro pp te vragen voor de boodschappen. Het jammerlijke was alleen dat ze niet eens boodschappen gedaan had, maar alles uit de voorraadkast van haar moeder haalde (waar ze toen nog woonde) en vol trots verkondigde dat ze een dessert had dat maar 10 cent pp was! Namelijk van die mega goedkope waterijsjes (van die zakjes).
quote:agsa87 schreef op 13 november 2012 @ 19:46:

jawel, maar het zit zo:

Netals laatst: ik zei dat ik mijn pinpas had en toen zei ze pin jij dan, dan betaal ik later. Ik zei toen nee, ik heb niet genoeg om het geheel te betalen. Toen keek ze raar en betaalde zij met die 50 euro.

Waar t mij om gaat is , waarom vraagt zij altijd eerst aan mij dat ik alles moet betalen? Zij weet dat ik weinig geld heeft en zij loopt altijd de shoppen blabla. En pas als ik zeg, nee ik heb weinig geld op de bank( dit was overigens een smoes, omdat ik t zat was en ik wilde weten wat dr reactie was) toen betaalde zij pas, nadat ik het had gezegd.

Dan is het misschien straattaal...ik dacht altijd dat het ABN was joh..Dat jij geen idee hebt wat ABN is was me naar aanleiding van je posts al meer dan duidelijk
quote:GiB schreef op 23 november 2012 @ 12:09:

Had hij een dure mercedes en een bordje met de letters T, A,X, & I op zijn dak staan?

Nee.
Ik heb ook een vrienden waarbij ik niet helemaal weet of ik er iets van moet zeggen. Zij woont in de randstad en ik in het oosten en een treinkaartje kost rond de veertig euro.

Om de zoveel tijd zegt ze ' we moeten weer eens wat afspreken' maar het kan nooit bij haar dus ze komt altijd deze kant op. De eerste paar keren had ik echt allemaal lekker eten in huis gehaald, drank, lekker ontbijt me eitjes en verse jus etc. Was een gezellig weekend, ze had niks meegenomen verder maar vond dat prima want ik dacht toen nog dat dat vanzelf wel een keer teruggedaan zou worden.

Toen ik dan uiteindelijk een keer bij haar ging logeren gingen we uit eten waarbij ik zelf betaalde en de volgende ochtend kon ik een boterham krijgen met een kop thee.

De keer daarna was het weer bij mij en gaf ze van tevoren al aan dat ze zich zo verheugde op mijn lekkere ontbijt en avondeten..

Tuurlijk, het treinkaartje naar hier kost ook veel geld. Maar ik merk dat ik toch steeds iets minder zin heb om echt moeite te doen voor het eten..
@tomatensoep, als je zo veel kwijt bent aan reiskosten vind ik dat ik als gastvrouw voor eten en drinken moet zorgen. Lekker koken en een lekker ontbijt. Uit eten kan gedeeld worden, ligt er een beetje aan hoe het evenwicht hierin is.

Als iemand zo ver moet reizen verwacht ik niet dat er iets meegebracht wordt.
Nou ja, andersom moet Tomatensoep ook naar die vriendin reizen en dat kost haar vast ook veel geld. Dan zijn de verhoudingen op het gebied van eten en drinken nogal scheef. Ik zou me dan voor zo een vriendin niet meer zo uitsloven.
Maar Tomatensoep, is dat gierigheid (om het geld) of gemakzucht/onvermogen (of gewoon te druk) om fatsoenlijk boodschappen te doen?

Sommige mensen zijn gewoon geen goede gastvrouwen/heren.
Eens met hitje, geen goede gastvrouw zijn / nooit wat meenemen ,ik ken ook zo iemand maar ze is niet gierig. Ze nodigt wel eens iemand op haar kosten uit in een restaurant, geeft ook fooi etc.
Jee, wat een verhalen allemaal. Snap die gierigheid nooit zo en vaak zijn het mensen die genoeg te besteden hebben. Akelig, brr, vreemde mensen zijn er toch.

@tomatensoep, 40 euro om naar jou toe te gaan is best veel en aangezien je zegt dat zij vaker bij jou is dan andersom, lijkt ze me niet gierig. Het is eerder onhandig dat ze niet weet wat ze voor ontbijt kan serveren. Ontbijtje is bij lange na geen 40 euro dus niet te vergelijken. En als ik jou was zou ik niet verwachten dat ze ook nog eens wat voor me meeneemt. Ze doet al moeite door de reis en het kaartje. Daar zou ik ook iemand voor in de watten leggen.
quote:hiltje schreef op 26 november 2012 @ 16:12:

Maar Tomatensoep, is dat gierigheid (om het geld) of gemakzucht/onvermogen (of gewoon te druk) om fatsoenlijk boodschappen te doen?

Sommige mensen zijn gewoon geen goede gastvrouwen/heren.Dat weet ik niet goed hiltje want ook op verjaardag 'vergeet' ze om iets mee te nemen bijvoorbeeld. Maar het kan ook idd zijn dat ze er gewoon niet aan denkt.
neigt toch wel naar gierig...Geen cadeau meenemen naar verjaardag.
Hier een gierig zus. geen cent te makken, kopen het mooiste spul op afbetaling, roken allebei als een ketter en hebben een raskat die alleen al aan voer 60 euro per maand kost! En dan ben ik gek als dr dochter in een te dunne jas loopt omdat ze geen goeie winterjas heeft om die dan voor haar te kopen. Om haar reiskosten voor dr te betalen als ze naar mn verjaardag komt. En aangezien ze weet dat ik zo gek ben krijg ik dus regelmatig mailtjes over versleten kinderschoenen, sinterklaasverlangens etc. Natuurlijk betaalt ze de kosten terug zegt ze dan. Ik denk dat ik ondertussen een leuke vakantie bij elkaar heb gespaard aangezien ik het allemaal nog moet krijgen... Maar eigenlijk ben ik gewoon boos op mezelf dat ik erin trap...
Ik doe altijd mn best om leuke verjaardagskadootjes te kopen voor de mensen die dicht bij me staan en vraag dan ook minimaal twee weken van te voren wat ze willen hebben zodat ik uitgebreid op zoek kan gaan. Heb het dit jaar maar eens expres niet aan zus gevraagd (ik krijg meestal niks van haar, er is altijd wel een smoes). Presteert ze het zelf om erover te beginnen: oh je hebt me nog niet gevraagd wat ik wil hebben maar hier zijn wat ideeen:...

Is ze nu zo dom of doen ze alsof? (hmmm kan t antwoord raden..)
Oh ik heb zo'n hekel gekregen aan kopen cadeaus. Zo tijdverspilling en twijfel ( is dit wel leuk?) . Vaak geef ik wijn ( vd wijnboer; heb ik nl al in huis), of geld , zelfs cadobonnen doe ik niet meer aan . Ik vind cadeaus ook niet zo belangrijk. Maar geen cado geven op een verjaardag kan natuurlijk niet. Ik heb dit jaar bij een kraamfeestje gewoon een envelopje met een geldbriefje erin gegeven. Iedereen kwam met cadeautjes aanzetten behalve ik. Ik schaamde me wel een beetje. Maar dat kwam ook omdat ik pas een paar dagen daarvoor besloot om te gaan...maar heb zo geen zin en tijd om moeite te doen.
quote:moekie76 schreef op 26 november 2012 @ 22:02:

Is ze nu zo dom of doen ze alsof? (hmmm kan t antwoord raden..)

Of ben jij dat omdat je het zo ver hebt laten komen?

(niet lullig bedoelt maar meer een soort wake up call)
quote:GiB schreef op 27 november 2012 @ 06:34:

[...]

Of ben jij dat omdat je het zo ver hebt laten komen?

(niet lullig bedoelt maar meer een soort wake up call)Je hebt gelijk, ikke! Ik ben gekke henkie die er steeds maar intrapt en zij lacht zich rot. (ben inmiddels wakker haha...)
@moekie76

Wat ontzettend vervelend dat je eigen zus van je wil profiteren. Ik denk wel dat je je moet beseffen dat jouw bijdrages nooit daadwerkelijk enig effect zullen hebben, want mensen die niet met geld om kunnen gaan zullen altijd krap bij kas zitten... Ook al betaal je dingen voor hun dochter etc, ze zullen dit denk ik nooit ervaren als meer financiële ruimte, omdat ze het toch altijd voor elkaar krijgen om alles er doorheen te jagen. Je lijkt je geld in een bodemloze put te stoppen. Maar ik snap heel goed dat het je aan het hart gaat als je nichtje niet eens een goede warme jas heeft voor de winter...
Ik denk niet dat je gek bent hoor Moekie, ik zou hetzelfde doen. Niet zozeer voor je zus, maar voor je nichtje dat anders in een veel te dunne winterjas loopt.

Wel zou ik er wat van zeggen, dat ik het van de zotte vindt dat ze haar prioriteiten duidelijk niet op een rijtje heeft. Maar daar kan je nichtje niets aan doen.
De winterjas als verkaardagskado voor het nichtje kopen en verder niets. Als jouw zus om n kado voor zichzelf vraagt niet geven omdat jullie het geven van kado's aan elkaar hebben afgeschaft aangezien jij ook nooit een kado van haar krijgt.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven