welke pannenset?

26-11-2012 20:05 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en in zijn aan het verbouwen in onze nieuwe woning. Over een week of drie wordt onze nieuwe keuken geinstalleerd. We willen daarom graag een nieuwe mooie pannenset kopen. Die we nu hebben dateert van net op mezelf gaan wonen en is een 2e handsje van een familielid. Koken nog prima maar toch wel aan vervanging toe inmiddels . Maar we hebben geen idee welk merk een beetje goed is voor een schappelijke prijs. Wel goede verhalen gehoord over BK,

Dus mijn vraag aan jullie is, welk merk pannen heb je, evt welk type en waarom wel/niet goed??

Ow en we gaan koken op gas, misschien handig om te weten.

Bedankt alvast voor het antwoorden
Ik heb alle pannen van BK, topkwaliteit! Ik heb of de "universeel" of de "gastronome" lijn, waren in ieder geval toen stukken goedkoper te sparen bij de C1000. Mijn moeder heeft ook BK en adviseerde me die. Gebruikt ze geloof ik al 30 jaar zonder problemen.

Succes met jullie nieuwe keuken, leuk lijkt me!

Oja: ik heb geloof ik eens bij een gebruiksaanwijzing van een nieuwe pan gelezen dat als je pannen eenmaal op gas hebt gebruikt, dat ze dan niet meer op een andere warmtebron gebruikt kunnen/mogen worden. Weet ik niet helemaal zeker meer maar misschien weet iemand anders dat dan weer.
Wat voor gasstel hebben jullie straks? Keramisch of op gas? Is ook van belang toch voor pannen? Verder geen nuttige bijdrage overigens
Ik heb al 1 set Bk pannen versleten, binnen 10 jaar. Was daar niet zo blij mee. Heb nu een pannenset bij de Sligro gekocht en die bevallen tot nu toe prima.

Ouders hebben een Gero-set die doen er al meer dan 45 jaar mee. Mankeert nog niks aan.
Ik heb de BK conical. Heel mooi, koken fijn en zó mooi! Blij mee
Wij koken met Herman pannen (gekocht bij de Blokker). Fijne pannen, betaalbaar en regelmatig ook nog in de actie. Het enige is dat de deksels nog wel eens vacuum trokken. Hebben we opgelost door klein gaatje in deksels te boren, kleine moeite = groot plezier! De handvatten blijven lekker koel (vond ik heel belangrijk)
Hier ook BK , doe er al 10jr mee. Toppannen.. Nu een dubbelset sinds 4 jaar. Partner had ook een andere lijn uit de BK die gaan al 15jr mee.

Ouders hebben Gero gehad op hun trouwdag , die waren binnen 8jr stuk en daarna hebben ze BK gekocht. Die gaan nu al 27jr mee.
Laat ik nu ook BK hebben.

Kook er nu meer dan 10 jaar op en bevallen prima.

Vond het toen best een aanschaf, maar wilde wel een goede serie. Welke is me ontschoten.
Ik heb de Sigg pannenset die bij de Albert Heijn in de aanbieding was. Nu hebben ze eens in de zoveel tijd de pannenset van Hackman in de aanbieding, is ook een goed merk. De koekenpannen van Hackman die we hebben gaan ook al een tijd goed mee.
Wij hebben een pannenset van Iitalla waar ik erg blij mee ben.
Ik heb zelf de BK apple set. Ik gebruik deze set nu 4 jaar en ben er ontzettend tevreden over! Ze zijn handig in gebruik, blijven mooi en zien er super uit!
Ik doe al 15 jaar met een pannenset van Kijkshop, geen idee welk merk, rond de 50 euro

Roestvrijstaal

Koekepannen doe ik wat minder lang mee, die koop ik gewoon bij Action
Ik heb pas geleden deze gekocht. Fijn die vergrendeling van de deksel bij het afgieten. Is tot 230 graden ovenvast. Geen idee waarom je een pan in de oven zou zetten eigenlijk

Oh ja, ook niet onbelangrijk, ze zijn mooi compact stapelbaar.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Herman pannenset! Blijven super mooi. Heb de set met de zwarte handvatten.
AH Prima pannen
Ik heb helemaal geen zin om 30 jaar met een pannenset te doen. Je wilt toch ook wel eens wat anders.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb al meer dan 20 jaar een BKset.

Nog net zo mooi!!!

Ik zweer erbij.

Ik heb wel een hele basic set,alleen metaal dus geen plastic handgrepen en glazen deksels enzo.

dit idee: (mijn set wordt geloof ik niet meer gemaakt )

quote:Nouschi schreef op 26 november 2012 @ 20:27:

Ik heb helemaal geen zin om 30 jaar met een pannenset te doen. Je wilt toch ook wel eens wat anders.

Niet?

Ik gebruik mijn pannen niet om naar te kijken maar om lekker in te koken Hoef echt geen andere.
@Tickel

Ik zat me laatst juist te bedenken dat dat wel handig is! Bijv als je risotto in de oven wilt maken. Even alles aanfruiten op het gas en dan de oven in. Scheelt afwas en geklooi met overgieten.

*bedenkt zich opeens weer dat ze nog even wilde uitzoeken hoe dat zat met haar pannen*
quote:NummerZoveel schreef op 26 november 2012 @ 20:30:

@Tickel

Ik zat me laatst juist te bedenken dat dat wel handig is! Bijv als je risotto in de oven wilt maken. Even alles aanfruiten op het gas en dan de oven in. Scheelt afwas en geklooi met overgieten.

*bedenkt zich opeens weer dat ze nog even wilde uitzoeken hoe dat zat met haar pannen*Mocht je een "grote" aankoop doen, het loont de moeite te mailen voor korting
@Tickel

Dank voor de tip. Ik stuur mr. Zoveel altijd uit op dat soort aanschaffen en die presteert het om overal op af te dingen. Ik vind het gênant, hij vind het een heel vermakelijke sport
Hier ook de Sigg pannenset van AH, is ook geschikt voor inductie. Geloof het of niet maar Ikea heeft ook goede pannen!
quote:NummerZoveel schreef op 26 november 2012 @ 20:34:

@Tickel

Dank voor de tip. Ik stuur mr. Zoveel altijd uit op dat soort aanschaffen en die presteert het om overal op af te dingen. Ik vind het gênant, hij vind het een heel vermakelijke sport Ik had een behoorlijke aankoop en kreeg 10% korting
Ik heb mijn koekenpannen trouwens gewoon van de HEMA, doen het al jaren prima! Goedkope (=dunne) pannetjes verslijten snel en op de een of andere manier laat ik dan opeens dingen aanbranden.
quote:Biebeliee schreef op 26 november 2012 @ 20:29:

[...]

Niet?

Ik gebruik mijn pannen niet om naar te kijken maar om lekker in te koken Hoef echt geen andere.Het oog wil ook wat toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven