Tasmania

24-11-2012 10:22 50 berichten
Begin volgend jaar zal ik ongeveer 'n weekje op Tasmania rondreizen. Iemand tips over wat niet te missen en waar op te letten?

Ook wat betreft accommodatie. Wil niet in dorms, maar heb ook weer niet 't budget voor heel duur, dus wil eigenlijk eenvoudige 1 persoonskamers, liefst met douche/wc ensuite. Mogen motels zijn, maar ook B&B's.

Is vanaf het airport een beetje relaxt verkeer, dit om te wennen aan 't linksrijden? Zal voor mij de eerste keer zijn

Waar kun je 't best Tasmaanse duivels zien? Liefst in beetje natuurlijke dierentuin ipv met allerlei ontsierende hekken/glas ervoor. Idem voor vogelbekdieren.
Met welke maatschappij vlieg jij en had je 'n goeie deal zo in de feestdagenperiode?

Daintree is idd echt gaaf. Van daaruit had ik 'n snorkeltrip (op 'n catamaran) en was het mooiste wat ik ooit heb gezien.

Eén tip: ook al is het bloedheet en is het water lekker van temperatuur, trek toch maar zo'n wetsuit aan als ze 't je aanbieden. Ik had 2 weken naderhand nog verbrande schouders en verbrande billen!
Ben je ook wel 'ns in Nieuw Zeeland geweest? Ze zeggen dat Tasmania vergelijkbaar is qua natuur. En omdat ik NZ fantastisch vond, lijkt 't me natuurlijk waanzinnig om ook naar Tas te gaan.

Met welke maatschappij vlieg je het goedkoopst in 't binnenland? Moet nog ff 'n vlucht van Hobart naar Sydney zien te boeken namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel met cathay, malaysia, singapore, korea airlines gevlogen. Nu weer met cathay; hadden ze de beste deal; ¤1200

Beste en goedkoopste binnenlandse vluchten zijn met Jetstar of Virgin (dat is een ozzie een soort easyjet hier).

Ik heb inderdaad ook zo'n trip met catamaran bij mijn daintree lodge package zitten, leuk! Ik hou ook van duiken dus wil wel kijken of ik nog een paar duikjes kan doen. Ik hoorde dat je in die tijd zowiezo full wetsuit moet dragen vanwege de boxjellies in die tijd. Die zijn niet zo grappig.

Was nog niet in NZ, staat ook nog op lijst (is wat lastiger te combineren omdat ik ook altijd naar zus wil, dus die zou dan ook daarheen moeten komen) maar hoor van veel ozzies dat tas een soort klein NZ is alhoewel je geen besneeuwde bergen hebt.

Je hebt genoeg van die lord of the rings mos bossen, heel mooi!
En verbranden, tell me about it..

Heb ik hier nooit last van tot ik in sydney even op boot zat te wachten, leek wel een kreeft
@nien ik ben daar 4 weken geweest, heb kleine bustours gedaan met onderweg bezichtigingen om van de ene plaats naar de andere te komen. Verder in backpackers hostels geslapen. Denk alleen dat je iets meer luxe wil dan dat ik nodig had toen Hier heb ik zelfs een hele week gezeten: http://www.thepickledfrog.com/

Oud en Nieuw in Syney is the place to be! Heb wel 2 maanden vt voren een bed moeten boeken, de prijzen waren schoftig duur maar het was het meer dan waard! De hele middag met koelbox incl drank en lekkers op Blues Point Reserve gezeten en om 12u snachts het vuurwerk! Zorg dat je op tijd smiddags een plekje hebt voor het vuurwerk
New Zealand vond ik groener en meer bergen (en gletsjers zul je niet vinden op Tazzie.... ) maar lijkt zeker op elkaar qua natuur!
quote:annavivaella schreef op 25 november 2012 @ 10:59:

Ja, heb ook superzin in oud & nieuw! Mijn zus heeft kaarten gekocht voor een feest bij de opera bar dus we staan vooraan!

.ik zie dit nu pas.... YOU LUCKY BASTARD whaaa superrrr
Koekie, mijn zus gaf aan dat je vanaf dit jaar geen eigen drank en eten meer mag meenemen naar die oud en nieuw picknickplekken in Sydney.

Vandaar dat we het nu weer bij de Opera bar vieren.
Ik was vorig jaar in Cairns met oud en nieuw. Daar mocht op straat en in de parken ook geen alcohol gedronken worden. Wel een beetje tam zo en enorme rijen voor de clubs. Maar goed, ik zat nog midden in mijn Jetlag, dus lag toch op tijd op bed.

De operabar vind ik normaal gesproken al zo gaaf, dus laat staan met oud en nieuw. Jaloers!!
manamana...tutuutududu
Ben ook echt benieuwd! Eerste keer in Sydney met oud en nieuw!

2 jaar geleden waren we in Melbourne, was ook leuk, eerst hele avond veel gangen menu bij 15 van jamie oliver, daarna vast glaasje champagne in de hotel bar en toen naar het plein.

Dat was ook super en ook bijzonder omdat het om 12 uur begon te stortregenen (het was de hele dag bloedheet) maar Sydney is natuurlijk helemaal speciaal.

Mijn zus was al vaak bij opera bar met NYE maar doet het nu nog een keer voor ons, lief toch? :-)
Lijkt me ook super om mee te maken. Alleen idd jammer dat je niet in de botanische tuin op het gras mag liggen 's avonds. Zal vast heftig druk zijn tussen Opera House en Harbor Bridge. De prijzen zijn er ook heftig. Vorige keer was ik er begin december en bij al die restaurants kon je het oudjaarsdiner reserveren voor echt heel veel.

Moet je nu voor Australie 'n visum? Kan 't me niet herinneren van 3 jaar geleden, maar had iets opgevangen over 'n ETA. Is dat gewoon online in te vullen?

Wat zijn in Tasmanie nog leuke plaatsen om te overnachten? Kom er tot nu toe nog niet echt uit eerlijk gezegd. Weet ook nog niet of ik beter 2 dagen zuidelijk van Cradle kan zitten of beter noordelijk bijv.

En is het noorden (wijngebied) de moeite voor 'n overnachting, of beter gewoon doorrijden naar de oostkust? Die lijkt me overigens prachtig!

Lauceston wil ik eigenlijk gewoon overslaan. Ben al niet zo'n stadsmens, dus heb niet echt 't idee dat ik daar wat aan mis.

In Hobart wil ik even naar die markt, Batterypoint en Mt Wellington.
Beetje late reactie, maar goed: ik ben alleen in/rond Hobart geweest aangezien ik geen auto had. Ik Ben inderdaad bij het Mona geweest, dat vond ik zeker de moeite waard. Ook als je niet zo van de musea bent, het is gewoon heel bijzonder. Het gebouw, de omgeving, de collectie. Dat laatste vonden de Amerikanen heel heftig, want er zat wat naakt bij, maar voor een Europeaan valt het reuze mee . Je kunt er heen rijden, met een bus, met de boot. Je kunt ook in de haven bij de steiger een fiets huren en er heen fietsen (met helm, heel Australisch). Is ongeveer 12 km, bijna helemaal fietspad, en behoorlijk vlak op het eerste stukje na. Echt een aanrader, zo zie je nog eens wat. Je kunt terug ook fietsen, of de fiets daar achterlaten en met de boot terug.

Naast het museum is er ook een wijngaard en een restaurant/wijnbar waar je uitgebreid kunt proeven en op de loungebedden liggen.

Verder ben heb ik een tour naar Richmond gedaan (leuk klein dorpje, maar niet iets om speciaal heen te gaan) en naar Bonorong wildlife park. Ik wilde heel graag devils zien, en in het wild is dat heel lastig. Dit park is onderdeel van het programma om deze dieren te beschermen tegen een besmettelijke ziekte die ze in het wild uit dreigt te roeien. De gids/verzorger gaf een hele leuke rondleiding, met echt veel info. Het park ligt ook heel mooi, met uitzicht op de heuvels. Het is niet heel groot, maar ik vond de rust en sfeer wel heel mooi. Ben overigens niet in andere parken geweest, maar kan deze zeker aanraden.

Hmm, ik wil weer terug....
Thanx Nausicaa!

Ik had via tripadvisor idd ook Bonorong gevonden en op de foto's ziet het er idd fotogeniek uit (i.t.t. dierenparken waar je overal tralies en hekwerk op de beestenfoto's ziet)

Ik ga wel 'n auto huren en het eiland rond rijden. Heb er 9 dagen voor, dus moet lukken!

Fietsen is niet mijn ding. Doe het hier al nooit, dus daar waag ik me in 't buitenland maar niet aan op de openbare weg
Welk hotel had jij trouwens?
Haha, het is gelukkig 200 meter over de weg, en dan 12 km over een apart liggend fietspad, dus dat is geen probleem. Maar als je fietsen vreselijk vindt, is het misschien niet zo'n goed idee. Blijft het museum overigens wel een aanrader!

Ik zat in het Leisure Inn, niks bijzonders maar prima, en op dat moment niet zo duur.

Het park heeft inderdaad foto opportunities, maar er zitten ook wel dieren in hokken. Je kunt opossums nou eenmaals niet zonder kooi houden, dan gaan ze er vandoor. Alle dieren daar zijn trouwens wel rescue dieren, dus achtergelaten door de moeder, moeder doodgereden etc. Zodra het kan worden ze weer vrijgelaten, dus wat er rondloopt verschilt nog wel eens (maar devils hebben ze dus altijd).
Grappig, ik heb ook Leisure Inn Waterfront geboekt voor m'n eerste nacht! Heeft ook 'n zwembad en niet zo duur.

Heb net voor de 2e nacht Rosie's Inn geboekt in New Norfolk.

En de nacht erna twijfel ik over Queenstown of Strahan...
Oja, visum moet ik ook nog regelen! Zo'n online ding voor een paar dollar. Vorige keer keken ze niet eens.

Ik vond alle dorpen en steden op Tas weinig aan dus zou proberen de kust of bij de nationale parken te slapen. Bij Strahan kon je ook met een boot maar ik vond het echt een beetje suf allemaal daar. Daarom zou ik alleen nog in de natuur blijven als ik nog een keer zou gaan en alle dorpen/plaatsen vermijden.
Ik ben alleen in Hobart geweest, dus andere hotels ken ik niet. Ik zat trouwens in de Leisure Inn Maquarie, echt in de stad. Zonder auto is dat toch echt wel een stuk handiger :p.

Wel grappg trouwens, jij was voor mij een grote Australië vraagbaak voor ik ging. Leuk om wat tips terug te kunnen geven.
Visum kun je online aanvragen, tot een paar dagen van tevoren en kost niks (tenminste, vorig jaar niet).
Oja, ik zou vanaf cradle naar het oosten doorgaan, ik vond het noorden echt het minst bijzonder.

Ik was ook een nacht in Launceton waar ik nog wel een mooie wandeling heb gemaakt in de natuur maar was niet bijzonder vergeleken bij de rest!
Die lodges in de NP's zijn alleen schrikbarend duur. Zit daarom wel liever in 'n dorp, dan kan ik ook nog wat te eten halen enzo en heb ik meer kans op internet/telefoonbereik.

Wat vond jij leuker? Queenstown of Strahan? Zal dus in 't dorp zelf weinig zien, want de bedoeling is die dag Lake St. Clair en dan gewoon doorrijden naar overnachtingsplaats.
quote:nausicaa schreef op 26 november 2012 @ 23:05:

Ik ben alleen in Hobart geweest, dus andere hotels ken ik niet. Ik zat trouwens in de Leisure Inn Maquarie, echt in de stad. Zonder auto is dat toch echt wel een stuk handiger :p.

Wel grappg trouwens, jij was voor mij een grote Australië vraagbaak voor ik ging. Leuk om wat tips terug te kunnen geven.Ja, grappig is dat!
quote:annavivaella schreef op 26 november 2012 @ 23:07:

Oja, ik zou vanaf cradle naar het oosten doorgaan, ik vond het noorden echt het minst bijzonder.

Ik was ook een nacht in Launceton waar ik nog wel een mooie wandeling heb gemaakt in de natuur maar was niet bijzonder vergeleken bij de rest!De kans dat ik dat doe zit er idd in. Kan die dagrit wel gewoon 'n rondje wijngebied doen natuurlijk, maar dan overnachten al aan de kust. Mij lijkt die Bay of Fires erg gaaf en sowieso die witte stranden.... *zwijmel zwijmel*
Dan zou ik Strahan doen, Queenstown was echt zo'n verlaten goudzoekersdorp, echt niet gezellig.

Bay of Fires was inderdaad echt waanzinnig mooi!
niennnnn.... hoeveel nachtjes nog??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven