Logopedie volwassenen
maandag 26 november 2012 om 09:45
Hoi, iemand ervaring met logopedie voor volwassenen? Ik neem aan dat je daar een verwijzing voor nodig hebt. Ik krijg wel eens te horen dat ik te snel/onduidelijk/binnenmonds praat. Dat kan verdere loopbaanstappen in de weg staan, dus ik wil er iets aan doen. Ik woon in Utrecht, dus tips voor een goede praktijk daar (in de buurt) zijn ook welkom.
maandag 26 november 2012 om 10:11
Je hebt tegenwoordig geen verwijzing meer nodig voor een logopedist. Sinds een tijdje werken eerstelijns praktijken met directe toegankelijkheid, net zoals fysiotherapeuten. Dit betekend dat je een afspraak maakt en dat in het eerste gesprek je problemen in kaart worden gebracht. In dit gesprek worden ook een aantal zaken uitgesloten zodat de logopedist kan bepalen of je op de goede plek zit en er geen medische oorzaken spelen. In dat geval zal de logopedist je aanraden toch eerst naar de huisarts te gaan.
In jouw geval ben je prima op je plek bij een logopedist. Helaas kom ik niet uit die regio, dus ik kan je geen praktijk aanraden. Bel een logopedist op en leg je probleem voor. Wees kritisch tijdens het eerste gesprek en bekijk of de behandelmethodes bij je passen. Ben ervan bewust dat het niet alleen gaat om dat half uurtje therapie per week, maar dat je ook 'huiswerk' krijgt. Succes!
In jouw geval ben je prima op je plek bij een logopedist. Helaas kom ik niet uit die regio, dus ik kan je geen praktijk aanraden. Bel een logopedist op en leg je probleem voor. Wees kritisch tijdens het eerste gesprek en bekijk of de behandelmethodes bij je passen. Ben ervan bewust dat het niet alleen gaat om dat half uurtje therapie per week, maar dat je ook 'huiswerk' krijgt. Succes!
maandag 26 november 2012 om 10:28
Kijk, dat wist ik dus niet. Heb verder weinig last van dingen dus ben niet thuis in de zorg. Bij mijn zorgverzekering had ik al wel gezien dat het op zich vergoed wordt, als ik maar wel ga naar praktijken die in hun gidsje voorkomen. Ik was me al bewust van het huiswerk ... op de middelbare school was dat niet mij nsterkste kant dus nu maar hopen dat ik met het ouder ook wijzer ben geworden.
maandag 26 november 2012 om 10:29
dinsdag 27 november 2012 om 09:10
Ik heb in mijn 1e jaar voor de klas logopedie gehad (veel leerkrachten krijgen last van hun stem...). Heb hele goede ervaringen met deze logopedisten:
http://www.logopediepraktijk-utrecht.nl/
http://www.logopediepraktijk-utrecht.nl/