Welke naam past bij....

09-08-2010 14:32 3624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.
Catoo: omdat Julia een veel voorkomende naam is en erg klassiek.

Jula is dus unieker en ook wat hipper.

Maar smaken verschillen.
Ja dat is wel waar, doremifa.

Rivka is ook een leuke naam, lang niet gehoord.
Ik schaam me bijna om voor de zoveelste keer naam advies te komen vragen.

We hebben de (roep) naam al. Dat wordt Ties. Omdat we graag een 2e naam willen, wilden we hem vernoemen naar mijn overleden broer. Echter stonden mijn ouders niet te springen hierom en kwamen met alternatieven aan, duidelijk dus. Maar nu zoeken we een nieuwe naam.

Wie heeft nog eenmaal zin om wat ideeën te opperen.
Ties Merijn

Ties Elias

Ties Hidde

Ties Hugo

Ties Melle

Ties Jesse

Ties Jonas

Ties Jurre

Ties Bastian

Ties Jelte

Ties Jelmer
Ties Marijn

Ties Isaac

Ties Jesper

Ties Rowan

Ties Leander

Ties Adrian

Ties Renze

Ties Sijmen

Ties Simon

Ties Laurent
quote:pippe schreef op 27 november 2012 @ 10:23:

Omdat we graag een 2e naam willen, wilden we hem vernoemen naar mijn overleden broer. Echter stonden mijn ouders niet te springen hierom en kwamen met alternatieven aan. Hier begrijp ik persoonlijk niks van. Het is toch prachtig en liefdevol om je kind te vernoemen naar iemand die je dierbaar is (geweest en nog steeds)? Bovendien met alle respect maar je ouders gaan daar natuurlijk niet over.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik begrijp je reactie Very_Cherry. En ik zou dat ook tegen ieder ander zeggen als ze dit mij vertelden. Ik had het gevoel alsof ik dit 'moest' overleggen met mijn ouders, of ze het ook zo'n mooi gebaar vonden. Helaas vielen de reacties erg tegen. En doordat er alternatieven werden geopperd, wilde ik niet meer. En ik weet niet waarom ik het niet gewoon doe. Het doet me wel pijn.

Cejo, Melle, Jurre en hugo gaan op het lijstje.

Sazzje, Renze gaat er ook bij!
Maar lieverd, het is júllie zoon, die je wil vernoemen naar jóuw broer. Het is jammer dat je ouders dat minder prettig vinden, maar jouw eigen gevoel speelt een minstens zo belangrijke rol. Ik zou nog eens overwegen of je de naam van je broer niet misschien toch graag zou willen gebruiken. En niet meer overleggen met anderen hoor, daar wordt je alleen maar verdrietig van. Succes met kiezen
Volkomen eens met Pantax, Pip. Ik zou er toch nog eens rustig over nadenken. Wellicht dat je ouders, als ze aan het idee gewend zijn, het achteraf ook juist fijn zullen vinden.

Bovendien, een tweede naam, wanneer worden je ouders daar in de praktijk mee geconfronteerd? Meestal toch alleen met initialen, post etc? En het geboortekaartje, dan.

Ik gun het jou van harte, dat je broer op deze manier herdacht kan en mag worden, in jouw eigen gezin.
quote:Very__Cherry schreef op 27 november 2012 @ 12:57:

Volkomen eens met Pantax, Pip. Ik zou er toch nog eens rustig over nadenken. Wellicht dat je ouders, als ze aan het idee gewend zijn, het achteraf ook juist fijn zullen vinden.

Bovendien, een tweede naam, wanneer worden je ouders daar in de praktijk mee geconfronteerd? Meestal toch alleen met initialen, post etc? En het geboortekaartje, dan.

Ik gun het jou van harte, dat je broer op deze manier herdacht kan en mag worden, in jouw eigen gezin.Helemaal mee eens. Mijn oom en tante hadden dezelfde kwestie, maar achteraf zijn ze heel blij dat ze de naam van hun overleden dochter toch terugzien bij hun nichtje (ook in de 2e naam). Het toeval wil dat ze ook nog sprekend op haar lijkt.
Ohh, jullie halen wel de waterlanders naar boven hoor.

En daarmee zetten jullie me ook weer met beide benen op de grond.
Pippe, doen hoor. Waarschijnlijk viel het gewoon even koud op hun dak en moeten zij ook even wennen. Je kan het eventueel over 2 weekjes nog eens op tafel gooien, waarom jij het graag wilt.
Romée en...

meisje: Merle, Julie, Feline, Magali, Elise, Loïs, Myrthe, Finette, Nerine, Isolde, Fabienne, Amaris, Yaël, Jasmijn, Maryse.

jongen: Fabian, Emile, Gideon, Jules, Maxim, Leander, Nathan, Yannick, Leon.
Thanks! Heb dikgedrukt welke op de lijst gaan!
quote:pippe schreef op 27 november 2012 @ 13:43:

Ohh, jullie halen wel de waterlanders naar boven hoor.

En daarmee zetten jullie me ook weer met beide benen op de grond.Je bent een lieverd
Romée en

Meisje:

Lente, Noor, Amélie, Noa, Loïs, Madou, Mila, Vita, Sterre, Tessel, Jooske, Merel, Jasmijn, Stella, Isa, Lisse, Linne, Anna, Ella, Aviva, Elena

Jongen:

Boaz, Joost, Beau, Milan, Nino, Finn, Stan, Olivier, Daan, Julius, Matthis, Faber, Jasper, Lasse, Mick.
Romée en

Felice, Manouk, Silvie, Annigje, Lara, Nanine, Britta, Chrissy, Tamar, Lila, Rosa, Svea, Niene, Linne, Jula, Linde.

Tom, Vince, Ruben, Pelle, Pepijn, Lars, Sam, Daan, David, Siebe, Jurre, Jelle, Casper, Marn, Marijn, Julian, Lucas, Sven.

Zelf vind ik bijvoorbeeld erg mooi: Romée, Linde en Julian of Romée, Niene en Sven.
Dankje wel Very__Cherry! Ik wil die knuffel graag terug geven, maar ik ken de toetscombinatie niet. Maar, bij deze.
quote:lettee schreef op 27 november 2012 @ 20:48:

Romée en

Meisje:

Lente, Noor, Amélie, Noa, Loïs, Madou, Mila, Vita, Sterre, Tessel, Jooske, Merel, Jasmijn, Stella, Isa, Lisse, Linne, Anna, Ella, Aviva, Elena

Jongen:

Boaz, Joost, Beau, Milan, Nino, Finn, Stan, Olivier, Daan, Julius, Matthis, Faber, Jasper, Lasse, Mick.Grappig, hier staan de namen van mijn beide kinderen tussen
Romée en...

Meisje:

Bo

Lise

Ize

Nova

Vere

Fenne

Flore

Jade

Elin

Liv

Fenna

Jill

Liva

Yente

Bente

Yara

Zoë

Linn

Jongens

Liam

Lyon

Roan

Levi

Gido

Revi

Vigo

Noud

Joas

Mels

Jorn
@ pippe

Ties Floris

Ties Steffan

Ties Elmar

Ties Lasse

Ties Ebian

Ties Fedde

Ties Jense

Ties Rense

Ties Menno

Ties Marnik

Ties Jesse

Ties Axel

Ties Jesper

Ties Pepijn
Ik spreek toch geen Chinees?!
@ hakketak

Romée en...

Ninouk

Amber

Sterre

Noa

Gwen

Mirre

Laure(n)

Jonne

Lenthe

Marthe

Jaline

Ella

Aline

Alies/Alice

Lize

Emma

Emmy

Lauran(ne)

Laurean

Dionne

Mironne

Fleur

Veere

Vera

Veerle

Carmen

Xante

Lizz

Linde

Elianne

Len

Jorn

Han

Floris

Christian

Florian

Jorg

Mart

Xander

Rune

Joppe

Ebian

Elmar

Marten

Abel
Ik spreek toch geen Chinees?!
m
Dan zou ik kiezen voor Liam.
Romée, Nova en Liam, zijn leuk samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven