heb een date via internet...

02-05-2008 10:25 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al.

Ik kon niet echt een topic vinden dat hierover gaat, maar ik wil gewoon eens weten wie dat ook heeft gedaan, wat was leuk, wat viel tegen, gewoon ervaringen.

Ik ken in mijn omgeving niemand die het heeft gedaan (datennnnn) , dus wat is handig, wat doe ik om niet tegen te vallen..

Het hoort misschien niet echt in de relatietopic, maar had geen idee waar het dan wel zou moeten.

Ik roep dus nu dat ik gewoon mezelf zal zijn, maar weet niet of ik dat ook volhou zaterdag, ik ben nogal een type dat anderen wil plezieren, en na mijn laatste relatie heb ik me juist voorgenomen dat niet meer klakkeloos te doen.

Maar ik ken mezelf en ben bang dat ik me weer ga voordoen zoals hij graag een vrouw ziet...

Ja, ik ben soms een rare....

We hebben ook afgesproken dat, mocht het van beide kanten tegenvallen, we dat eerlijk zeggen. Maar ook al zou het bij mij ook tegenvallen, als hij dat ook zou vinden zou ik toch weer gekwetst zijn.

Hoe ging het bij jullie?
Hoi Pearle, heb vorige week mijn tweede internetdate gehad. (De eerste dateert van ruim een jaar geleden.) Had nogal een rumoerige periode achter de rug en ik voelde dat ik nu klaar ben voor een relatie. Omdat ik nog geen halfjaar in mijn huidige woonplaats woon (kom uit een andere provincie) en mijn sociale kringetje is hier nog niet zo groot is heb ik mij ingeschreven op een datingsite. Vorige week dus mijn tweede internetdate ooit gehad. En het was leuk. Hij was LEUK. Ik was niet zenuwachtig, kwam ook doordat het nogal een impulsieve date was. Van beide kanten denk ik. Maar we hebben lekker gegeten in het zonnetje en ontdekten dat we veel gespreksstof hadden. Voordat ik er erg in had was het half tien en toen begon het wel wat frisjes te worden. We hebben adressen uitgewisseld (telefoonnummers hadden we al van elkaar, we hadden elkaar ook gegoogeld...) en sindsdien vlindert het behoorlijk. Dat heb ik nooit. En dan die onzekerheid: vindt ie me leuk of niet? Ik haat dat, ik weet altijd graag waar ik aan toe ben. De volgende dag heb ik hem een kaartje gemaild dat ik het heel gezellig vond. Kreeg direct een kort e-mailtje terug dat hij het ook heel leuk gevonden had en wilde een tweede afspraak met mij. Die is a.s. maandag op bevrijdingsdag. Ik vind een tweede afspraak eigenlijk nog veel zenuwslopender dan de eerste. Hoe denken jullie hierover?
Hey Pearl,

Ik zie niet hoe het afgelopen is met je date in maart??? Ik heb meegelezen en meegeleefd, want ik had ook een paar dates gehad via internet. Was leuk, maar verder helaas niets.

Laat je nog wat horen????

Groetjes Roos
Nou, daar ben ik dan weer.

De avond was heel gezellig.

Toen we elkaar ontmoeten op de parkeerplaats was ik niet direct onder de indruk, moet ik zeggen, maar goed dat hoeft ook niet. Eerst lekker in het zonnetje op een terras gezeten, gewoon gekletst, over alledaagse dingen.

Ik voelde me wel op mijn gemak, was niet zenuwachtig of iets.

Daarna richting centrum gelopen, weer onderweg een terrasje gepakt, ja het was ook heerlijk weer. Op dat terras kwamen wel de wat persoonlijker dingen los en ging het echt lekker lopen.

We zaten naast elkaar, onze armen kwamen tegen elkaar (ja het klinkt truttig ik weet het.... ), en tijdens dat gesprek, wat echt over prive dingen ging, voelde ik zelf een enorme spanning tussen ons hangen. Ja ik weet natuurlijk niet of hij dat ook zo voelde...dat is moeilijk in te schatten.

Daarna buiten lekker gegeten, weer veel gekletst, het ging gewoon makkelijk tussen ons.

Toen was het halverwege de avond en zijn we de bioscoop nog ingedoken, na de film, was rond 12 uur, zijn we weer richting auto gelopen.

Bij de parkeerplaats aangekomen was ik best zenuwachtig, eigenlijk voor het eerst, ik dacht, wat gaat er nu gebeuren. Ik ben ook geen held, ik had best willen zoenen, zeg maar

We stonden een beetje suf tegenover elkaar, en gek die ik ben, toen hij met zijn hoofd dichterbij kwam, geen idee wat hij wilde doen, gaf ik hem 3 zoenen op de wangen....Daar baalde ik zo van, misschien had hij me wel op de mond willen zoenen ofzo, maar goed, dat moment heb ik dus lekker om zeep geholpen...

Misschien was hij het niet van plan hoor, maar je weet maar nooit.

Ik heb wel 2 keer gevraagd wat hij van de avond vond, hij vond het heel gezellig enzo, maar verder kreeg ik er niet veel uit. Dus een derde keer durfde ik niet meer te vragen...

Maar goed, we hebben wel afgesproken contact te houden, maar hij woont zo'n 150km verderop, dus zal vooral via msn gaan.

Ik vind het gewoon heel moeilijk, voor mij ontstond er halverwege de avond echt wel een gevoel dat ik denk:Ja, het zou meer kunnen worden. Maar ik vind het moeilijk om te zien of dat speciaal voor hem was of om het feit dat iemand je de hele avond aandacht geeft. Wat dat was ook alweer lang geleden.

Hij logeerde vannacht bij vrienden, dus ik heb vanochtend de stoute schoenen maar aangetrokken en gevraagd of het hem leuk leek vandaag nog samen een eind te fietsen.

Kijk, zegt hij dan dat hij geen interesse heeft dan weet ik het, anders is het gewoon leuk om vandaag nog iets te doen.

Moet wel zeggen, ik heb nu een uur geleden die sms verstuurd, nog geen reactie gehad...dus dan heb ik het misschien toch allemaal verkeerd ingeschat...
Pearle, misschien slaapt tie nog? Het is per slot van rekening zondagochtend.....lekkere uitslaapdag toch?
Ja, Lafjoutwo, dat zou best kunnen.

Kijk dat ik nou vannacht om vier uur wakker werd en bedacht dat ik hem best nog eens wou zien, hoeft niet te zeggen dat hij niet uit mag slapen...
quote:muziekmeisje schreef op 03 mei 2008 @ 17:46:

Pearle, hoe was het? Dacht dat je je date vanavond had?

Ik heb vanavond ook een internetdate... Ben heel benieuwd, z'n foto's waren héel mooi, dus dat kan alleen maar tegenvallen . Straks nog even de mailtjes doorlezen, gespreksonderwerpen verzinnen, mocht het vastlopen, kan ik er dan doorheen knallen "en, jij houdt toch zo ongelofelijk van breien?". Of zoiets...

(off-topic: mylene, ik heb op m'n oude topic ook geantwoord. Gaat heel goed met alleen zakelijk contact... Ik ben een beetje afleiding aan het zoeken, enne, of dat nu werkt of niet, ik denk iig minder aan hém...)

Hoe was je date? Gezellig?

(offtopic; ik heb je ook nog even geantwoord op je eigen topic over het ene....)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dus je hebt zelfs een beetje onrustig geslapen door hem? Mmmhhhh lijkt me toch wel een teken dat je hem leuk vindt.

Heb je inmiddels al wat gehoord? Ik wacht met je in spanning af
geweldig om te lezen hoe vrouwen zoiets voorbereiden en beleven..
Zenuwslopend hè dat wachten pffff. Veel succes!!!
Mylene, wat is jouw topic waar je hebt geantwoord??
Misschien is hij nu uit aan het dokteren wiens fiets hij kan lenen , hoe dat zadel lager/hoger moet , hoe hij in jouw straat moet komen op die fiets ( onbekende plaats voor hem ) ....... hoe die fiets weer in de schuur komt ( want zijn vrienden zullen ook niet thuis blijven met dit mooie weer ) dat kan wel effe duren .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:pearle schreef op 04 mei 2008 @ 10:40:

Mylene, wat is jouw topic waar je hebt geantwoord??

Bedoel je op welk topic ik antwoordde op Muziekmeisje?

Dat is het topic, Steun gezocht om te stoppen met affaire. Of iets in die strekking. Bij Relatie pijlert.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hi!

Leuk om te lezen hoe andere hun internet date beleven! Ik heb gisteren een 2e date gehad. Het was weer super gezellig. Genoeg gesprekstof en van beide kanten toch wel uitgesproken dat we elkaar wel erg leuk vinden. Dus we gaan is kijken waar het heen gaat verder. Voel me echt heel erg op mn gemak bij hem. Wel raar dat je iemand pas twee keer hebt gezien, maar dat het nu al zo goed voelt. Had toch niet gedacht dat je zo'n gevoel kon krijgen bij iemand die je via internet kent.

Pearl, ben erg benieuwd of je nog wat van hem gaat horen. Maar zou inderdaad wel goed kunnen dat hij nog ligt te slapen.
Pearl, wat een leuk uitgebreid verslag... Het kan idd goed zijn dat hij gewoon lekker uitslaapt. Even afwachten...

Mijn date was wel gezellig, maar gaat niet meer worden, heb ik hem ook al gemaild trouwens. Ik kwam heel gemakkelijk aan de praat met hem, lekker gekletst, veel gemeenschappelijk. Maar hij "stuurde" het gesprek net iets te vaak richting sex, met vragen als "ochtend- of avondsex", en uitspraken als "op onze leeftijd weet je gewoon wat je wilt, dan hoef je niet zo eindeloos om elkaar heen te draaien". Ik vertrouwde het niet helemaal, ik heb niet het idee dat hij echt naar iets vasts op zoek is. Enne... puur een sexrelatie, been there, done that, dankjevriendelijk,. Vond het wel typisch dat ik dat niet uit z'n mailtjes en chats had gefilterd, maarja... No harm done.

Dus op zich best een leuke avond gehad, maar daar houdt het mee op.

Pearl, laat je horen hoe het verder gaat?
hoihoi

frist...sorry i can`t write wel nederlands..but i do talk&read it wel ...

i got last week one date,,it was the frist time i try this,,,we got to know each other from internet..we talked on msn...no phone calls...

when i saw her,,,in real..oppppppppps..this is not my type...she lied,,she told me that she is 42..but she is older..almost 49...we did talked...walked...but i felt that i can`t go more....when it started with lie....so no way....

wish you all most happy day
Muziekmeisje, nee daar hebben we het niet over gehad, over sex, gelukkig niet zeg. Zou voor mij wel een afknapper zijn.

Maar ik heb begin van de middag een sms teruggekregen dat hij nog even ging bijpraten met de vrienden en dan naar huis ging.

Jammer, maar ja.

Ik ga toch komende week vragen hoe hij het verder ziet, ik heb geen zin om weken te wachten op iets dat misschien niks wordt...

En ja, natuurlijk schrijf ik hier mijn verslag. Kijk, ik ben dit topic begonnen, ik vind het leuk om ervaringen en tips van anderen te lezen, dus schrijf ik ook mijn ervaringen op.

Ik vind daten wel heel leuk...als dit niets wordt, ga ik zeker nog eens verder rondkijken, want of het wat wordt of niet, het was een heerlijke, gezellige avond
Fijn dat je het leuk hebt gehad . Misschien moest ie het even allemaal laten bezinken. Ik zou zelf ook niet al te lang wachten met duidelijkheid vragen mocht je niets meer horen, eind van de week of zo. Heeft hij bedenktijd genoeg gehad .
Waarom denk je nou gelijk weer dat het misschien niets wordt?

Vind het wel een goed teken dat hij vanmiddag gezellig bij die vrienden blijft. Is het tenminste een sociaal iemand die tijd en aandacht voor zijn vrienden heeft ipv ze alleen te gebruiken als logeeradresje.

Kan hij tenminste ook rustig laten bezinken wat hij van jou vond ipv gelijk heel veel tijd met je door te brengen, te roepen dat hij je helemaal fantastisch vind om vervolgens daarna te bedenken dat hij iets te hard van stapel is gelopen en plotseling een aanval van bindingsangst krijgt.

Het kan ook zo zijn dat je in het echt een beetje tegengevallen bent maar dan was hij denk ik toch niet meer mee gegaan naar de bioscoop.

Kortom lekker op zijn beloop laten en niet meteen te hard van stapel willen lopen.
Oh ik kan me dat helemaal voorstellen, dat je gelijk gaat twijfelen haha, oh ik kan ook altidj alles en elk detail analyseren, hele irritante eigenschap. Nou ja gewoon even afwachten :-) Mijn date woensdag komt ook steeds dichterbij. Spannend hoor.

groetjes!
Ow Isabelle, dat heb ik ook. Ik heb tijdens mijn opleiding ook veel geleerd over nonverbale communicatie, dus toen hij zich steeds naar me toeboog dacht ik: Hij voelt zich op zijn gemak. In de bios sloeg hij zijn benen over elkaar en gooide die de andere kant op, toen dacht ik, is dit een soort wegdraaien van me?

Goh ja, nu ik dit opschrijf, ja die gedachtes zijn echt te erg, maar ja zo ben ik nu eenmaal.

Laat je ook nog weten hoe je date is geweest?? Veel plezier
Leuk topic. Ik heb in 4 jaar tijd heel wat dates gehad, sommige waren hylarische gespreksstof met vriendinnen, de meeste waren goed voor een avond of middag gezellig elkaar verkennen. Ik had als stelling dat ik mijn abonnementsgeld van de dating-site er minstens uit moest halen met betaalde etentjes. Dat is wel gelukt. Naar mate de ervaring hiermee vorderde was ik steeds meer van snel afspreken en geen energie investeren in msn-en, mailen en verwachtingen scheppen. Want tja...meer of minder, zo'n 14 keer wist ik vanaf de eerste blik dat dit hem niet zou worden. Dan kon het toch een gezellige date worden, maar wist wel dat er geen tweede zou volgen.

Twee keer volgden er meerdere dates, de ene werd een "relatie" van 6 weken, de andere van 4 weken.

Ondanks mijn best doen er niets van te verwachten en toch ook wel genieten om steeds een ander mens (man) te ontmoeten, groeide ook de frustratie dat de ware blijkbaar op deze manier niet te vinden was. Op het moment dat ik het bijltje er bij neer wilde gooien en mijn profiel van datings-sites weg ging halen, klikte ik er nog één aan uit mijn eigen woonplaats. Op hetzelfde moment las hij mijn profiel, stuurde een mailtje, we mailden die avond heen en weer. De volgende dag afgesproken...en wauwwww... vanaf het eerste moment klopte alles.... na twee weken (elke dag intensief contact) ging hij mee naar mijn jaarlijks familiefeest... het was ongelooflijk , maar waar, op alle fronten voelden we ons fijn bij elkaar en dat is nu na 8 maanden alleen nog maar meer.
Ook ik heb diverse dates gehad en ze waren allemaal hartstikke leuk, je moet er vanuit gaan dat het allemaal vriendschappelijk is en verders geen verwachtingen hebben.

Ook vind ik het erg belangrijk dat je een goede vriend of vriendin verteld WAAR je bent of zit ....je date wel via internet en je weet dus nooit of de persoon betrouwbaar is?.....het is afwachten

Daarom vond ik het gewoon beter dat iemand wist waar ik zat .

De laatste date was 4 jaar geleden ook ik raakte gelijk in vuur en vlam dus..........tja een relatie en binnen 3 maanden gaan samenwonen....heel erg snel zeiden de mensen om mij heen maar ik geloof niet in tijd.....relaties van 25 jaar gaan ook nog steeds uit!!

Als je gevoel zegt JA dan gewoon er voor gaan

Ik ben super gelukkig al 4,5 jaar en daar gaat het om en natuurlijk ook mijn kids zijn gek op hm
jup hier ook internetdate ervaring!

Gewoon tegen gekomen op een forum, of tijdens verveling op een chatbox o.i.d. Nooit met de bedoeling: ik ben opzoek, ik zoek nieuwe contacten etc... maar het klikt of het klikt niet

Afgelopen week heb ik 3 keer gedate (met dezelfde man uiteraard!) terwijl we 300 km van elkaar vandaan wonen. Het klikt gewoon superleuk! Weet niet waar dit op uit gaat lopen, zien we wel ;) Afspraakje nr 4 is in aantocht deze week!

Verder heb ik vooral zoiets van: vriendschappelijk ontmoeten, geen verwachtingen hebben van de ander. Dan is het meestal een meevaller en kun je lekker jezelf blijven!
Heej,

leuk om al jullie ervaringen te lezen! Ik vroeg me vandaag even wat af, ben benieuwd wat jullie daarvan vinden...

Vanaf dat ik me had aangemeld op een site, werd ik echt overladen met reacties. En daar zaten best leuke kerels bij. Dus ben ik nu met 3 mannen tegelijk aan het mailen, en ga ook binnenkort afspreken. Doen jullie dat ook? Want eigenlijk vind ik het "correcter" om dat niet te doen, maarja...

Dus: vanaf welk moment besluit je om monogaam te gaan daten?

Cinl: ik heb even via de berichtenservice geantwoord
Wat leuk, muziekmeisje, dat je zoveel reacties krijgt.

Lijkt me een lekker gevoel.

Ik heb daar ook over gedacht, omdat er op het forum waar ik date1 vandaan heb nog een hele leuke man zit, waar ik gewoon wel eens mee mail, geen msn.

Toch zou ik daar op het moment geen date mee willen, puur om het feit dat ik nog met date1 bezig ben.

Ik vind het niet kloppen om met diverse mannen tegelijk te daten, ik zou het ook niet leuk vinden als mijn date had gezegd dat hij nog andere dates had staan. Dat heeft hij trouwens niet.

Ik vind dat een beetje vreemd, ik zou me er niet lekker bij voelen. Zou voor mij zijn alsof ik diverse hengeltjes tegelijk uitgooi, om maar zo snel mogelijk beet te hebben.

Nee, voor mij alles op zijn tijd, 1 per keer en dat eerst afsluiten.

Maar goed, een ander heeft daar weer een andere visie op.

Cindy, ik heb eigenlijk geen interesse om mee te doen aan je onderzoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven