Naam veranderen

27-11-2012 19:44 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar plaats ik dit? Kinderen, relaties, doe maar bij 'thuis', het betreft mijn huisdier.

Hoe is het mogelijk! Twee maanden geleden hebben we onze nieuwe aanwinst opgehaald, een prachtige beaglepup die we de naam **** hebben gegeven. De naam als inspiratie van de plaats waar mijn vader vandaan (Canada) komt en een plek waar ik zelf hele fijne herinneringen aan heb.

Nu wil het geval, gisteren sprak ik een vriendin aan de telefoon, even bijkletsen na lange tijd. Zij is vijf maanden zwanger, dat wist ik al ... nu blijkt van een dochter. Dat vertelde zij mij toen ze hoorde van mijn aanwinst ****. Dat blijkt precies de naam te zijn die ze aan haar dochter wil geven. Door de telefoon konden we nog lachen om dit 'toeval'. Onze moeders zijn vriendinnen (zo kennen wij elkaar, via onze moeders). Nu heeft haar moeder mijn moeder gebeld en wel met het verzoek en de verwachting dat ik de naam van mijn hond ga veranderen. Dit verzoek ook namens haar dochter.

Ik ben dat niet van plan (zo denk ik er nu over)

Maar wat vinden jullie hiervan?

(Naam heb ik weggehaald, niet zo handig inderdaad). Lees er maar "Lara" voor in de plaats
@Hamer, voor een update moet je nog even wachten. Ik kon haar vandaag (nog) niet bereiken.
Ik ben ook zo nieuwsgierig
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ok, we wachten geduldig af.....niet
Ik ben ook wel erg benieuwd hoe dit 'drama' zich verder ontwikkeld.
Ik zou die oma adviseren haar kleindochter Zembla of Nieuwsuur te noemen. Zijn tenslotte ook actualiteitenprogramma's...........
Vriendin belde me vanmiddag zelf en het speet haar dat het via haar moeder bij mijn moeder terecht was gekomen omdat ze me dus hier zelf over wilde bellen. Nadat ze eergisteren met mij het telefoongesprek had beëindigd vond ze het dus niet zo'n grappig toeval meer en had haar moeder gebeld om van gedachten te wisselen ... moeder was toen een beetje op de zaken vooruit gelopen. Dat ze dit liever dus met mij besproken had. Ze is wel serieus over het veranderen van de naam van mijn hond, en kwam zelfs al met suggesties.

Waarop ik haar vertelde dat ik zelf het probleem niet zo zag, dat ik niet van plan was om de naam van de hond te veranderen maar dat ik ook geen probleem zag in dat zij de naam gebruikt voor haar dochter.

Ook dat ik het een beetje onzin vind omdat we elkaar toch niet zo vaak zien. Hoogstens 4x per jaar...

Uiteindelijk verzuchtte zich, heel duidelijk geëmotioneerd en een beetje gepikeerd dat zij dan maar op zoek moest naar een andere naam. Ze wil een bijzondere naam die niemand in haar vrienden/familie-kring heeft.

Uiteindelijk nog over koetjes en kalfjes gesproken maar toch beetje met een raar gevoel opgehangen. Geen idee of dit nog een staartje krijgt.
Fijn dat dit gesprek er is geweest. Zij reageert en denkt vooral uit emotie. Wellicht hormonaal bepaald? Ze wil graag de controle houden, zo klinkt het voor mij in ieder geval.

En daar zou ik me als hondeneigenaar niet door laten leiden eerlijk gezegd.

Welk staartje denk je dat het gaat krijgen? Ruzie o.i.d.?
Staartje in de zin van dat nog moet blijken of ze boos is, hoe lang ze boos is. In het verleden wel eens gebeurd dat ze achteraf toch ergens boos over is.
Ik snap die drang naar een 'bijzondere' naam niet zo goed. Zelfs als jij de naam van je hond zou veranderen, misschien bevalt drie weken later de buurvrouw wel van een dochter die ze ook zo noemt. Of het meisje komt later met een naamgenootje in de klas. Wat dan? Je hebt nou eenmaal niet het alleenrecht op een naam, en eens zal de eerste keer zijn dat je 'jouw naam' ergens anders hoort.

En nu een andere naam kiezen lost dat niet op. Is het niet jouw hond, dan wel iemand anders parkiet die zo heet. Tja, dan blijf je bezig met veranderen.

Ik begrijp heus wel dat ze onder invloed van volle zwangerschapshormonen het nu even een beetje jammer vind, maar verder vind ik het een enorm dramatisch gedoe om niks. Wel fijn dat jullie hebben gepraat, hopelijk kan ze het een beetje loslaten.
Netjes dat ze zelf belde. Dat gedoe via die moeder was natuurlijk helemaal niets.

Ik blijf het vreemd vinden dat ze denkt dat omdat zij iets wil, jij je maar moet aanpassen. Gelukkig heb je dat niet gedaan. Het balletje ligt nu bij haar.

Ze heeft nog vier maanden om de meest originele naam te verzinnen....en te ontdekken dat ook die niet zo origineel is.
quote:polala schreef op 29 november 2012 @ 21:14:

Ik snap die drang naar een 'bijzondere' naam niet zo goed. Zelfs als jij de naam van je hond zou veranderen, misschien bevalt drie weken later de buurvrouw wel van een dochter die ze ook zo noemt. Of het meisje komt later met een naamgenootje in de klas. Wat dan? Je hebt nou eenmaal niet het alleenrecht op een naam, en eens zal de eerste keer zijn dat je 'jouw naam' ergens anders hoort.

En nu een andere naam kiezen lost dat niet op. Is het niet jouw hond, dan wel iemand anders parkiet die zo heet. Tja, dan blijf je bezig met veranderen.

Ik begrijp heus wel dat ze onder invloed van volle zwangerschapshormonen het nu even een beetje jammer vind, maar verder vind ik het een enorm dramatisch gedoe om niks. Wel fijn dat jullie hebben gepraat, hopelijk kan ze het een beetje loslaten.

Helemaal eens.

Mijn kinderen hebben top 10 namen en ik kom ze toch echt niet zo vaak tegen. Daarentegen hoor ik de zogenaamde 'speciale, unieke' namen steeds vaker.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wat een vreemd verzoek. Ik zou er hartelijk om lachen. Gaat ze nu daadwerkelijk op zoek naar een andere naam? Dan vond ze de eerste optie ook niet zo bijzonder neem ik aan.quote:Rubine schreef op donderdag 29 november 2012 20:49

Geen idee of dit nog een staartje krijgt. Sorry, maar ik moest een glimlach onderdrukken bij deze zin...
Ik vind het een beetje kinderachtig van je vriendin, net alsof jij haar naam hebt gestolen. Maar ik vind dat je het netjes hebt afgehandeld.
Wel goed dat ze je zelf gebeld heeft, maar wat een belachelijk verzoek zeg. Ik snap dat een kindje uniek is voor de ouders in alle opzichten, maar dat betekent nou eenmaal niet dat de hele omgeving aan die uniekheid moet meewerken.
De vriendin maakt zich ook wel illusies met haar 'unieke' naam. Ik ken alleen hier in de buurt al twee kinderen die **** (zie oorspronkelijke OP) heten. Zo uniek is-ie dus niet. Wel mooi trouwens, dat dan weer wel.
"Uiteindelijk verzuchtte zich, heel duidelijk geëmotioneerd en een beetje gepikeerd dat zij dan maar op zoek moest naar een andere naam. Ze wil een bijzondere naam die niemand in haar vrienden/familie-kring heeft. " --> uitspelen van de "schuld"kaart!

Dus nu gaat zij naar haar man/vriend: boeheoeoeoe, de hónd van Rubine hééét al Flubber!! boeheoeoeoe! We moeten op zoek naar een andere náám! Ehhh... ik hoop dat man/vriend sterk in zijn schoenen staat

Jij hebt overigens helemaal gelijk en laat je niets aanpraten.
Geen nieuwe acties van de aanstaande moeder/aanstaande grootmoeder?
quote:Rubine schreef op 29 november 2012 @ 20:49:

Uiteindelijk verzuchtte ze, heel duidelijk geëmotioneerd en een beetje gepikeerd dat zij dan maar op zoek moest naar een andere naam.

Dit vind ik je reinste emotionele chantage. Hoe durft ze jou hierdoor zo'n schuldgevoel aan te praten? Blijf bij je standpunt, jouw hond gaat **** heten!

Ze moet zich niet zo verschrikkelijk aanstellen en gewoon haar kind ook die naam geven, als zij dat zo'n mooie/leuke naam vindt.
quote:Rubine schreef op 29 november 2012 @ 20:49:Ze is wel serieus over het veranderen van de naam van mijn hond, en kwam zelfs al met suggesties.Zò dan. quote:Uiteindelijk verzuchtte zich, heel duidelijk geëmotioneerd en een beetje gepikeerd dat zij dan maar op zoek moest naar een andere naam. Ze wil een bijzondere naam die niemand in haar vrienden/familie-kring heeft.

Háár probleem en háár oplossing Rubine.

Schouders ophalen en laten gaan hoor.

Deze bijzondere naam is 'taken' en dus vist ze achter het net.

Bummer.
Truffel wijzig je eerdere post ff. Daar staat de naam nog steeds in.
....
Here I am - now what are your other two wishes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven