Gezondheid alle pijlers

welke verzekering is goed ?

29-11-2012 13:26 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
haaj,

ik ben nou een tijdje aan het rondkijken naar verzekeringen en kom er niet echt uit..

ben nu zelf bij zorg en zekerheid met mijn vriend en dat kost ons 280 euro per maand .. ik denk zelf dat dat goedkoper kan... aangezien ik nooit "echt" ziek ben ( even afkloppen )

wel heb ik vaak last van m'n tanden dus daar zit ik wel wat vaker..

welke verzekeraar dekt er goed, want mijne betaald zelfs niet eens m'n pil ..

GR
Kijk eens op CZdirect. Redelijke premie voor goede dekking.
Zijn jij en je vriend toevallig studenten? Dan weet ik er wel 1 (ik heb zojuist mijn verzekering daar afgesloten met heel veel korting).

De pil zit niet meer in de basisverzekering, daar heb je een aanvullende verzekering voor nodig.
Nogal wiedes dat je verzekeraar je pil niet betaalt he, wat er in het basispakket zit is standaard en dus voor iedere verzekeraar gelijk. Het verschil is wel dat je bij sommige verzekeraars zelf je zorgverlener mag uitzoeken, en bij andere (goedkopere) een zorgverlener moet nemen waarmee zij een contract hebben.

Dit geldt natuurlijk niet voor huisartsen, je kan gewoon bij je eigen huisarts blijven en dat is ook altijd gratis.
Zeg maar Spijker.
http://www.rijksoverheid. ... gverzekering-in-2012.html
Zeg maar Spijker.
Ik moet nu even gaan, maar mochten jullie studenten zijn, dan: ZilverenKruis Achmea en dan meedoen met de collectiviteitskorting voor student via de LSVB.
Voor 140 euro p.p. heb je toch wel een aanvullende verzekering? Dus dat de pil dan niet vergoed wordt vind ik wel vreemd.

Je kunt ook basis verzekering doen met alleen aanvullende tandartsverzekering. Bij Interpolis, daar kun je ook evt. studentenkorting krijgen of collectiviteitskorting als je toevallig bij de Rabobank zit.
Het hangt allemaal nogal af van je achtergrond. Ik werk in een ziekenhuis. Voor mij is vanwege het collectief IZZ veruit het goedkoopst en verder ben ik er aardig tevreden over. Maar daar mag je je alleen verzekeren als je in de zorg werkt.

Hieronder bij de anderen lees je dat studenten weer andere collectief mogelijkheden hebben. Soms kan je ook collectief via een vereniging verzekeren. Kijk dus even goed rond.
Als je nooit ziek bent, moet je gewoon alleen de basis afsluiten.
Wij zitten bij Delta Lloyd en betalen samen 222 euro. Hier zit een aanvullende verzekering bij, die ook de pil vergoedt.
Afgelopen maandag was er in Radar een heel onderwerp over aanvullende verzekering en in heel veel gevallen gaat het over een risico dat je makkelijk zelf kun dragen. Met andere woorden je betaalt er meer aan dan je ooit op maakt. Zeker als je gezond bent en nooit wat declareert.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Vul gewoon e.a. in bij independer.nl.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Starshine schreef op 29 november 2012 @ 13:36:

Als je nooit ziek bent, moet je gewoon alleen de basis afsluiten.

+ evt. hoog eigen risico.

Maar even een vraag tussendoor, als ik hoog eigen risico heb, valt een extra afgesloten tandartsverzekering daar ook onder? Misschien domme vraag, maar ik zat me ineens te bedenken dat zo'n verzekering dan beetje overbodig is.
Aanvullende verzekeringen vallen niet binnen je eigen risico. Anders heeft het idd weinig nut om ze af te sluiten
Wat Belle zegt.
quote:florita schreef op 29 november 2012 @ 13:41:

Aanvullende verzekeringen vallen niet binnen je eigen risico. Anders heeft het idd weinig nut om ze af te sluiten Haha ja dat kwam ineens in me op, dacht dat ik het nu eindelijk een keer goed had afgesloten, dus ik wilde het even checken Bedankt!
quote:viva-amber schreef op 29 november 2012 @ 13:38:

Vul gewoon e.a. in bij independer.nl.Heb ik ook gedaan! Toen kwamen we dus bij Delta Lloyd uit, ik heb daarvoor jaren bij de Friesland gezeten.
Independer is van Achmea, niet onafhankelijk dus. Je moet wel kritisch blijven.
ik zit bij zekur

ik betaal 77,25 pm met de hoogste premie ding

met student en ik heb bijna nooit wat dus ;p
Anderzorg is goed en goedkoop.
bedankt voor de tips, wij zijn av-top verzekerd.. dit omdat mn vriend vaak naar de fysio toe moest in die tijd,

ben geen student meer dus dat gaat niet werken.. maar ik wil eigenlijk alleen goed verzekerd zijn voor m'n tanden.. en voor als ik egt wat breek ofso.. een antibiotica kuurtje kan ik best zelf betalen bijv.. dus daarvoor hoef ik niet aanvulend te zijn
en zelfs bij av-top krijg ik altijd rekeningen van de tandarts.. omdat die eikels maar 75% vergoeden .. pff ben gewoon elke x onwijs duur uit !
quote:m-ellisa91 schreef op 29 november 2012 @ 14:11:

en zelfs bij av-top krijg ik altijd rekeningen van de tandarts.. omdat die eikels maar 75% vergoeden .. pff ben gewoon elke x onwijs duur uit !Dan zou ik echt op zoek gaan naar een verzekering die hoge vergoedingen heeft voor tandartskosten. Ik weet zo niet welke dit kan zijn, maar inderdaad Independer.nl, kun je dat allemaal invullen en dan rolt er een mooi lijstje uit!
Wat bedoelen ze met die geen vrije zorg keuze bij cz? Hoe weet je naar welke zorgverlener je wel mag?
Dat hoort ook op de website te staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven