Gezondheid alle pijlers

welke verzekering is goed ?

29-11-2012 13:26 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
haaj,

ik ben nou een tijdje aan het rondkijken naar verzekeringen en kom er niet echt uit..

ben nu zelf bij zorg en zekerheid met mijn vriend en dat kost ons 280 euro per maand .. ik denk zelf dat dat goedkoper kan... aangezien ik nooit "echt" ziek ben ( even afkloppen )

wel heb ik vaak last van m'n tanden dus daar zit ik wel wat vaker..

welke verzekeraar dekt er goed, want mijne betaald zelfs niet eens m'n pil ..

GR
Oh en als je erover denkt om aanvullende verzekering af te sluiten voor de pil zou ik wel even kijken of deze kosten opwegen tegen de daadwerkelijke kosten van de pil. Of het de moeite waard is om dit aanvullend te verzekeren.

Bij FBTO kun je trouwens maandelijks extra modules aan- en uitzetten als je bijv. een periode naar de fysiotherapeut moet kun je je daarvoor een periode extra verzekeren en daarna weer uitzetten. Alleen ik geloof dat bij sommige modules wel een wachttijd zit, maar dat zou je even moet nakijken dan.
Bij bv Ohra kan je een aparte tandarts verzekering afsluiten en daarnaast alleen een basispakket. Maar ook hier geldt trekken eerst uit wat je extra aan premie betaalt en kijk of je dat wel gebruikt. O, en iets breken valt onder de basis verzekering, dus daarvoor hoef je niet aanvullend verzekerd te zijn. Gaat wel van je eigen risico af dan.
tot nu toe vind ik zekur wel erg goed,

dekt genoeg en kost 116 euro per maand .. dat vind ik al een stuk beter klinken als 140 euro haha !
Ik zag afgelopen maandag een uitzending van Radar over de zorgverzekering. Was erg verhelderend. Daar lieten ze zien hoe je flink kunt besparen op je zorgverzekering met een aantal duidelijke rekenvoorbeelden: uitzending Radar
quote:Buzzybee schreef op 29 november 2012 @ 13:28:

Kijk eens op CZdirect. Redelijke premie voor goede dekking.Tandarts slechts 75% vergoeding
quote:izohvf schreef op 29 november 2012 @ 14:13:

[...]

Dan zou ik echt op zoek gaan naar een verzekering die hoge vergoedingen heeft voor tandartskosten. Ik weet zo niet welke dit kan zijn, maar inderdaad Independer.nl, kun je dat allemaal invullen en dan rolt er een mooi lijstje uit!Bij deze:

http://vergelijkmondzorg.nl/blog/s/14/O ... +2013.html

Independer zou ik achterwege laten is van Achmea en wij van Wc eend .................
Spammert.
.
FBTO sucks qua tandzorg, van collega's hoor ik dat Menzis hier beter scoort.

Overigens heeft FBTO nu wel een actie. Als je per 1 januari aanvullende modules afsluit, schijn je geen wachttijd te hebben.

Ons lidmaatschap van de Vereniging Eigen Huis levert ons zo'n 300 euro premiekorting op. (Collectiviteitskorting).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik ben erg tevreden over de CZ zorg-op-maat mét aanvullende verzekering 'gezinnen'.

Ik heb jarenlang de aanvullende verzekering 'jongeren' gehad, was ook prima, maar toen we aan kinderen wilden beginnen heb ik de verzekering overgezet naar 'gezinnen' in dec dat jaar.

Kind staat nu bij mij op de polis.

Wordt aardig veel vergoed en ben er heel tevreden over.

Ik betaal 146 euro per maand wel, dat wel.

Partner heeft CZ zorg-op-maat met aanvullende verzekering Plus en daarbij een aparte tandartsverzekering 'standaard'.

Betaald 140 euro per maand.

Kijk eens rond op internet en schrijf op wat je belangrijk vind aan vergoeding:

*tandarts

*fysio

*alternatieve geneeswijze

of

*de pil

*hulpmiddelen

*hoge vergoeding voor lenzen/bril

Elk pakket is anders, kijk even ook of je jullie niet via een collectiviteit kunt verzekeren? Via je werk, of die van je vriend. verenigingen etc doen dat ook vaak. Scheelt toch vaak!

Hier niet gedaan overigens omdat de verzekering namens de werkgever niet de deking geeft die wij graag willen.
Ik heb mijn bestaande verzekering voor volgend jaar aangepast, dit is namelijk de verzekering waar ik een collectiviteitskorting voor krijg. Ik heb mijn eigen risico omhoog gegooid en de meeste simpele basisverzekering genomen. Nu betaal ik nog maar iets van ¤ 75 per maand. Ik maak heel weinig gebruik van zorg, kan het hoge risico dragen (m.a.w. dat bedrag heb ik op mijn spaarreking staan) en als ik al iets van zorg nodig heb, ga ik naar de huisarts (die dus buiten het eigen risico valt). Het is en blijft een gok, maar afgelopen jaar ben ik welgeteld één keer naar de huisarts geweest waar één keer medicijnen voorgeschreven heb gekregen. Daar hoef ik niet elke maand een torenhoge premie voor te betalen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Snoesje666 schreef op 29 november 2012 @ 19:22:

FBTO sucks qua tandzorg, van collega's hoor ik dat Menzis hier beter scoort.

Overigens heeft FBTO nu wel een actie. Als je per 1 januari aanvullende modules afsluit, schijn je geen wachttijd te hebben.

Ons lidmaatschap van de Vereniging Eigen Huis levert ons zo'n 300 euro premiekorting op. (Collectiviteitskorting).Dat is altijd met die wachttijd, hoezo sucks qua tandzorg gewoon tot x bedrag toch?
Ik vond independer handig. Ik heb het advies van independer vergeleken met het advies van zo'n site van de consumentenbond of zo en daar kwam hetzelfde uit.

Je kunt precies aangeven wat je belangrijk vindt bij independer.

"De beste" bestaat niet, dat is maar net afhankelijk van de dekkingen die je wil. Ik vind 100% dekking van medicatie belangrijk (maar dat is duur), een ander heeft dat helemaal niet nodig.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ditzo is goed en redelijk goedkoop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven