Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Even gekopieerd uit het modtopic, want daar wordt er overheen gelezen krijg ik de indruk:quote:ModeratorViva schreef op 26 november 2012 @ 07:36:

[...]

Dit kun je zelf aanpassen door naar het tabje Mijn Viva te gaan, vervolgens Profiel Wijzigen en dan naast de tekst Mijn Motto kun je je eigen motto invoeren.

Mocht het niet lukken, wil ik het er ook handmatig voor je inzetten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forumHet lijkt er op dat hier een bugje in zit. Ik kan mijn motto ook niet meer aanpassen. Tenminste, het wijzigt wel in mijn profiel maar onder mijn berichten op het forum staat mijn oude motto nog. En die wijziging heb ik 'n aantal dagen geleden al gedaan.
Ik ben bezig met het filmpje. Moet hem nu nog zien te mailen of posten. Ga het nu via photobucket proberen.
Ik heb wat gemaild, maar weet niet of jullie het kunnen bekijken.
quote:ModeratorViva schreef op maandag 26 november 2012 14:42 @Ivetje/Liselore/anderen met app problemen: Zou het eventueel lukken om foto's of een videootje (bijv. met een andere telefoon) te maken van alle foutmeldingen die je in de app tegenkomt?

Het probleem is nu dat het onwikkelingsbedrijf van de app het probleem niet kan reproduceren en ook in ons eigen team werkt de app bij iedereen zoals het hoort.

Een vijftal gebruikers hebben nu de problemen gemeld, maar ik moet dus iets van beeldmateriaal doorsturen zodat men concreet ziet wat er misgaat bij jullie. Hopelijk lukt het je iets te verzamelen, zou je dat dan aub willen sturen naar <a href="mailto:forum@viva.nl" class="link">forum@viva.nl</a>? Dan stuur ik het direct door!

Dank Test test test
quote:Liselore3punt0 schreef op dinsdag 27 november 2012 10:18 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ModeratorViva in "Centraal Bug topic"" class="messagelink">ModeratorViva schreef op maandag 26 november 2012 14:42</a></b> @Ivetje/Liselore/anderen met app problemen: Zou het eventueel lukken om foto's of een videootje (bijv. met een andere telefoon) te maken van alle foutmeldingen die je in de app tegenkomt?

Het probleem is nu dat het onwikkelingsbedrijf van de app het probleem niet kan reproduceren en ook in ons eigen team werkt de app bij iedereen zoals het hoort.

Een vijftal gebruikers hebben nu de problemen gemeld, maar ik moet dus iets van beeldmateriaal doorsturen zodat men concreet ziet wat er misgaat bij jullie. Hopelijk lukt het je iets te verzamelen, zou je dat dan aub willen sturen naar <a href="mailto:forum@viva.nl" class="link"><a href="mailto:forum@viva.nl" class="link">forum@viva.nl</a></a>? Dan stuur ik het direct door!

Dank </div></blockquote>Test test test Euh doet ie het nou ineens wel??
Mail verstuurd. Je kunt mij ook volgen met het loepje om te zien dat er quotes uit andere topics in willekeurige ander topics geplaatst worden
@Liselore: dank voor je melding en de mail. Het quoten van een quote is wel iets wat bij iedereen misgaat, dat is dus een algemene bug. De overige problemen die je meldt zijn we mee bezig.

@Ivetje: dank! We gaan het bekijken!

@Chartreuse: vervelend dat dat niet goed lijkt te werken. Zoeken we uiteraard uit, voor nu kun je motto/avatar in ieder geval ook naar forum@viva.nl mailen, dan passen we het even handmatig voor je aan.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Is mijn mail goed aangekomen en kunnen jullie het filmpje bekijken? Vroeg me af of dat goed zou gaan nl met de link die ik in mijn mail had gezet.
Ik heb een nieuwe avatar toegevoegd, deze staat weer netjes bij mijn profiel.. maar dus weer niet hier bij het forum. Kan wel een plaatje gaan e-mailen, maar aangezien ik niet de enige ben met dit probleem lijkt het me toch echt een bug die opgelost moet worden. Hoe staat het hiermee? een plaatje e-mailen lost het probleem namelijk niet op....
Ik kwam ook vragen over mijn avatar. Ik zie hem maar niet en ook mijn moto niet.
Ik zag het iemand anders ook al zeggen, ik kan Mijn Laatste niet meer bekijken, zonder "in te loggen". Maar ik ben de afgelopen 7 jaar niet meer uitgelogd geweest. Hoe zit dat?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
.
quote:Very__Cherry schreef op 28 november 2012 @ 10:49:

Ik zag het iemand anders ook al zeggen, ik kan Mijn Laatste niet meer bekijken, zonder "in te loggen". Maar ik ben de afgelopen 7 jaar niet meer uitgelogd geweest. Hoe zit dat?

Hier idem met reageren op de blogs. Niet dat ik die intentie had maar het viel me op dat het reactievenster weg is terwijl ik wel ingelogd ben op het forum. Als ik me dan op de blogs opnieuw inlog, verschijnt het reactievenster wel. Gebruik Firefox overigens (En nee Oddjob, ik wil geen andere browser of allerlei kunstgrepen gaan toepassen, ik meld dit zodat de technische afdeling van Sanoma weet wat er aan de hand is en ze het kunnen fixen voor hun gebruikers).

Al met al is er op gebruikersniveau best een hoop aan de hand momenteel, avatars en motto's wijzigen gaat niet, ingelogd blijven loopt niet zoals anders, met de app ook veel problemen. Tijd voor groot onderhoud?
.
quote:grabit schreef op 28 november 2012 @ 10:49:

Ik kwam ook vragen over mijn avatar. Ik zie hem maar niet en ook mijn moto niet.

Ik heb gemaild, hopelijk zetten de mods de avatars er snel bij.

Kale boel, zo zonder.
Your luck's about to change, cher.
Ik kan geen profielen meer bekijken. Krijg melding dat ik daarvoor ingelogd moet zijn, terwijl ik nooit uitgelogd ben.
Oddje, eh, browser? Gewoon, PC aanzetten en gaan

Ik geloof dat ik Windows Internet Explorer heb? Durf ik dat hier gewoon neer te zetten zonder op Wilma Flintstone te lijken ineens?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:ladydarbanville schreef op 28 november 2012 @ 12:04:

[...]

Ik heb gemaild, hopelijk zetten de mods de avatars er snel bij.

Kale boel, zo zonder.Nou, dit is niet de avatar die ik heb opgestuurd!
quote:oddjobx schreef op 28 november 2012 @ 12:02:

Chartreuse, als je op mij reageert, moet je wel goed lezen, anders schiet ´t niet op, hè?Ik reageer niet op jou, ik geef je bij voorbaat aan dat ik hier niet schrijf om van jou een mogelijke oplossing te horen maar om de techneuten van Sanoma op de hoogte te stellen. Zodat jij je de moeite kunt besparen. Over goed lezen gesproken...quote:Het is ook onzin het prompt bij een Technische dienst te leggen.Daar is dit topic voor, zoals je in de OP kunt lezen, om technische problemen te melden.quote:Ze weten nu trouwens nog niéts, want je vergat erbij te zetten welke versie van Firefox. Zelfs zeg je niet of ' t op Windows, Mac, of mobiel is.Als ze te weinig informatie hebben, dan hoor ik dat wel van ze.quote:En wb. kunstgrepen is ' t ook prematuur.

Bij mij gaat álles goed, al heel lang, probleemloos. Geen last van reclame.

En zonder kunstgrepen. Zelfs zonder adblocker.Gefeliciteerd. Koop een taart en ga het vieren.quote:Maar mocht iemand ergens mee zitten, dat heeft ook te maken met kennis van zaken, lijkt ' t me handig als iemand meedenkt.Jij hebt wellicht ICT-kennis, maar zonder toegang tot de systemen van Sanoma moet jij ook maar gokken naar wat er aan de hand is. Ik persoonlijk wacht liever af wat er daadwerkelijk aan de hand is dan mijn halve pc binnenstebuiten te keren om er dan achter te komen dat wat ik aangepast heb, niet geholpen heeft omdat het probleem ergens anders zit. Mag dat van jou?quote:En wb. dat van dat er veel aan de hand is, gooi je ook alles op een hoop.

De site werkt nu al heel lang perfect. Dacht juist gisteren dat te mailen.Fijn dat jij geen problemen ondervindt. Dat wil nog niet zeggen dat de problemen die anderen ervaren per definitie hun oorsprong op gebruikersniveau hebben. Daar kun jij je vermoedens over hebben, maar zonder toegang tot de systemen van Sanoma weet je dat dus niet zeker.quote:Als er dan even iets is met een avatar of motto, stel dat dat zo is, en waar en waarmee trouwens, is dat hooogstens een klein schoonheidspukkeltje, en kléin onderhoud.

Ook dat ingelogd blijven vergroot je nu erg. Waarmee, op wat, sinds wanneer? Schoonheidspukkeltje of niet, dat is aan eenieder zelf om te bepalen. Jij kunt niet voor anderen bepalen hoe irritant ze een bug vinden. En hoezo "stel dat dat zo is", trek je in twijfel dat sommige gebruikers die problemen ondervinden?quote:*make my day*

(not)I'm not here to make or break your day, I'm solely responsible for my own.
Terwijl als ik in mijn profiel kijk, dan zie ik de goeie avatar.

Raar.

Want wat ik nu zie is niet de avatar die ik wil.
quote:Very__Cherry schreef op 28 november 2012 @ 10:49:

Ik zag het iemand anders ook al zeggen, ik kan Mijn Laatste niet meer bekijken, zonder "in te loggen". Maar ik ben de afgelopen 7 jaar niet meer uitgelogd geweest. Hoe zit dat?Kon ik gisteren ook niet. Maar vandaag weer wel.
quote:oddjobx schreef op 28 november 2012 @ 12:02:

Het is ook onzin het prompt bij een Technische dienst te leggen.

Doe eerst je huiswerk.

Ze weten nu trouwens nog niéts, want je vergat erbij te zetten welke versie van Firefox. Zelfs zeg je niet of ' t op Windows, Mac, of mobiel is.

Joh wijsneus, er is al meerdere malen door meerdere mensen op meerdere manieren precies gemeld waar, wanneer, hoe en wat. En het ligt al maanden (zo niet veel langer) bij de technische dienst. Die moeten eens hun huiswerk gaan doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Goedemiddag,

Dank voor alle meldingen. Het klopt dat problemen zijn ontstaan na de update van het WordPress systeem (dat is onder andere gekoppeld aan je profiel en aan het bloggedeelte). De problemen zijn inmiddels bekend en er wordt aan gewerkt. Ik zal wel even uitleggen wat er misgaat:

Alles wat aan WP gekoppeld is moet doorgestuurd worden naar de forumsoftware. Die koppeling was altijd in orde, maar na de update lijkt daar vanalles mis te gaan. Dat heeft direct effect op een heleboel dingen, zoals de inlog voor het forum versus de inlog voor blogreacties, het wijzigen van avatars/motto's die dan in je profiel staan en doorgestuurd moeten worden naar het forum.

In ieder geval wordt er nu hard aan gewerkt dit op te lossen. Vervelend is dat het samenvalt met een ander groot probleem betreffende automatische mails die uitgestuurd worden (voor o.a. nieuwe registraties en wachtwoord wijzigingen). Enkele mailservers hebben daar ineens als het ware een soort begrenzer opgezet, waardoor de mails maar in kleine beetjes doorgelaten worden en er ontzettend veel in de wachtrij komen te staan. Dat probleem heeft prioriteit en wordt dus eerst aangepakt.

In ieder geval liggen alle problemen bij de technische dienst en wordt er hard aan gewerkt alles weer zsm volledig werkend te krijgen.

Excuses voor het ongemak uiteraard, het is extra vervelend dat er enkele grote problemen ook net samenvallen nu, terwijl ze niets met elkaar te maken hebben. [en wij maar steeds meer mails moeten beantwoorden, ook leuk ]

quote:Ivetje schreef op 27 november 2012 @ 17:28:

Is mijn mail goed aangekomen en kunnen jullie het filmpje bekijken? Vroeg me af of dat goed zou gaan nl met de link die ik in mijn mail had gezet.Ik was bijna vergeten te reageren, maar ik heb de mail niet terug kunnen vinden, ik ga nog kijken of hij misschien in de spam map terecht is gekomen...

quote:ModeratorViva schreef op 28 november 2012 @ 12:45:

[...]

Ik was bijna vergeten te reageren, maar ik heb de mail niet terug kunnen vinden, ik ga nog kijken of hij misschien in de spam map terecht is gekomen...

Arme Ivetje! Heb je zo je best gedaan....
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven