Entertainment alle pijlers

Cissy van Marxveldt-kenners?

29-11-2012 21:05 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst kwam ik iemand tegen die Reina heet. Dat vond ik nou echt een Cissy van Marxveldtnaam, alleen weet ik niet meer in welk boek ze een personage is.

Ik dacht dat het de tut uit Een zomerzotheid was maar die heet Ella. De treiterkop uit Joop ter Heul die ik ook verdacht, bleek Mies te heten. En ik heb Marijke doorgebladerd, maar daar kwam ik alleen een Lous tegen.

Dus bestaat die hele Reina wel? Of heb ik haar verzonnen?
Ik ken alle boeken die jij noemt (het is overigens zomerzotheid zonder s) , maar een Reina ken ik in geen van die boeken terug.

Misschien komt ze voor in Puck van Holten? Dat boek heb ik zelf niet gelezen.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Misschien in Pim de Stoetel? Die heb ik maar een keer gelezen.

(De extra -s- heb ik weggehaald).
Is het niet de zeurpietzus van Vicky die later met haar wiskundeleraar trouwt?
Reina is de oudste zus van Marijke toch?

Ik ga ff boven kijken, wacht
quote:Natonco schreef op 29 november 2012 @ 21:19:

Is het niet de zeurpietzus van Vicky die later met haar wiskundeleraar trouwt?Bedoel je de zeurietzus van Joop, die later met haar wiskundeleraar trouwt? Die is het dus niet, want die heet Julie.
Vicky is geloof ik niet van Cissy van Marxveld, maar wel uit dezelfde tijd. Zij had iig een zus die Reina heette.
En met haar wiskundeleraar trouwde. Populair thema. Ik kan wel even naar beneden om te kijken we de schrijver is. Even moed verzamelen om mijn warme bed weer uit te gaan...
quote:Natonco schreef op 29 november 2012 @ 21:22:

Vicky is geloof ik niet van Cissy van Marxveld, maar wel uit dezelfde tijd. Zij had iig een zus die Reina heette.Maar de wiskundeleraar die trouwde met de zus van, komt dus uit het boek van Joop Ter Heul door Cissy van Marxveldt.
@Klonkje: nee, de oudste zus van Marijke heet Gerda. En ze heeft ook nog een Fieke en een Emmy.

En Joch, de man van Julie (zus van Joop) gaf geschiedenis.

Aaaaah, jullie maken het erger, niet beter
oh ja is waar ook. En Jog gaf geen geschiedenis,, maar wis en natuurkunde!
Ik weet al wie Reina was, die degelijke vriendin van Babs, Kwikzilver geloof ik
Wacht er begint me iets te dagen, was Reina niet de naam van de strenge hoofdzuster in Marijke?
quote:Klonkje schreef op 29 november 2012 @ 21:28:

oh ja is waar ook. En Jog gaf geen geschiedenis,, maar wis en natuurkunde!ja precies!
Wat gaaf, een Cissy van Marxveldt topic!!! Ik heb helaas geen antwoord op de vraag (en ook de boeken niet en baal dat ze ze tegenwoordig in de bieb ook niet meer hebben...).
Ja, ik weet het zeker nu. Uit het boek Kwilkzilver, daar heb je zo'n verwende babs, man Harry en een zoontje en die degelijke Reina is een goede vriendin van haar.
quote:Kastanjez schreef op 29 november 2012 @ 21:30:

Wat gaaf, een Cissy van Marxveldt topic!!! Ik heb helaas geen antwoord op de vraag (en ook de boeken niet en baal dat ze ze tegenwoordig in de bieb ook niet meer hebben...).Je kunt ze vrij makkelijk in tweedehandsboekenzaken kopen en ik bestel ze ook via boekwinkeltjes.nl
Oh ja, Wis- en Natuurkunde. Ik heb die boeken duidelijk te lang niet gelezen.

En de strenge hoofdzuster uit Marijke heet Tonia, lees ik hier net.

Kwikzilver heb ik nooit gelezen, geloof ik. Of was dat die ene die naar Engeland ging?
Ik heb alleen de leukste/beste boeken; alle Joop Ter Heul-boeken (hoewel het 5e deel niet zo leuk is, maar ze zitten in een band), De Marijke-trilogie en Een zomerzotheid.
quote:Hanky schreef op 29 november 2012 @ 21:33:

Oh ja, Wis- en Natuurkunde. Ik heb die boeken duidelijk te lang niet gelezen.

En de strenge hoofdzuster uit Marijke heet Tonia, lees ik hier net.

Kwikzilver heb ik nooit gelezen, geloof ik. Of was dat die ene die naar Engeland ging?

Oja!

Vind ik wel een naam in dezelfde categorie als Reina.
Hanky, die naar Engeland ging is Puck van Holten.

Kwikzilver gaat over Babs van Vreede die eerst in rijkdom leeft, maar dan komen ze in financiele moeilijkheden en uiteraard slaat zij zich daar dapper doorheen
Volgens mij heette de oudste zus van Marijke Fieke (die trouwde met Chiel), daarna kwam Gerda (die trouwde met Han, de ziel), daarna kwam Emmy.

Jog van Julie was volgens mij leraar natuurkunde, want de klas moest de aloude telefoonproef doen met blikjes-en-een-draadje en hij werd uitgelachen door de amanuensis toen een natuurkundeproef mislukte omdat hij liefdesverdriet had toen Julie dwarslag.

Ik kan me geen Reina herinneren, maar dat zegt niks natuurlijk.

In Puck van Holten kwam ook geen Reina voor, ook niet in Pim de Stoetel, de Louteringkuur, Zomerzotheid (wel Ella), Arcadia of Kwikzilver. 'Zij maakten het ook mee' heb ik (nog) niet gelezen.
Het is me trouwens opgevallen dat de bad guys (Ella, Julie, Noor etc.) veel mooiere namen hebben dan de heldinnen.

Ik kon me als puber nooit voorstellen dat je je Joop zou laten noemen als je Josephine heette. En dan heb ik het nog niet eens over Dot, Pop of Pit. Brrr.
Er zitten meer kenner hier, leuk!

Ik heb het boek naast me liggen, de vriendin van Babs uit Kwikzilver heet echt Reina.
quote:Hanky schreef op 29 november 2012 @ 21:37:

Het is me trouwens opgevallen dat de bad guys (Ella, Julie, Noor etc.) veel mooiere namen hebben dan de heldinnen.

Ik kon me als puber nooit voorstellen dat je je Joop zou laten noemen als je Josephine heette. En dan heb ik het nog niet eens over Dot, Pop of Pit. Brrr.Echte jaren-20 namen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven