Sinterklaas 'diner'

30-11-2012 21:22 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan jullie eten met pakjesavond?

Ik heb de tent vol en zet een buffet neer: stamppot, vega erwtensoep, rookworst (zowel vlees als vega), spekjes, stoofvlees, tafelzuren, versgebakken brood, gezouten roomboter en katenspek.
Wij gaan morgen sinterklaas vieren en eten dan bij mijn vriend zijn ouders. Geen idee wat we gaan eten maar daar wordt altijd wel lekker gekookt
Waarschijnlijk wordt bij de ouders van mijn vriend Chinees gehaald, zoals ieder jaar. Jakkes
Op Sinterklaasavond aten wij altijd een stamppot. Voor een grote groep mensen vind ik dat ook altijd makkelijk: verschillende soorten en er is altijd wel iets dat je lekker vindt. En anders eet je je maar vol met pepernoten en ander snoepgoed.

Wij vieren het dit jaar ergens anders, dus ik ben benieuwd wat er op tafel komt.
Wij vieren het ook morgen. Met hapjes. Toast, stokbrood, salades e.d.
Wij vieren het pas woensdag, beide families samen bij ons thuis. De ervaring heeft ons geleerd dat we dankzij alle pepernoten e.d. weinig trek hebben voor/tijdens/na sinterklaas vieren. Ik maak een pan verse kippensoep en een pan zuurkoolsoep.
Tussen de middag warm eten (pan macaroni of zo) en 's avonds broodje knakworst
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Wij eten ook hapjes op pakjes avond, stokbroodjes, salade, komkommertjes, tomaatjes, gehaktballetjes, gevulde dadels enz. Dat zetten we op tafel en dan kunnen de kinderen af en toe een hapje nemen terwijl de cadeautjes uitgepakt worden.
Hier Ook buffet; kippenvleugeltjes,gehaktballetjes,gevuldepuntpaprika,s met walnootenkruidenkaas,bladerdeegflapjes met kaas,courgettehapjes,zalmsalade,garnalensalade,gevulde snacktomaatjes met krabsalade en vers gebakken brood.als toetje sinterklaastrifle alles zelf gemaakt natuurlijk!
Die hapjes klinken ook goed! Misschien iets voor volgend jaar.

Wij gaan vroeg eten, dus dat wordt licht lunchen. Anders zitten we tot middernacht cadeaus uit te pakken.
Wij gaan gourmetten.
Wij vieren 7 december en gaan lekker gourmetten!
Gourmetten
Mensen die tijd hebben om te gourmetten hebben vast geen kleine kinderen?
Wij zorgen altijd voor een pan stevige soep (linzensoep, pompoensoep, erwtensoep) en stokbrood met kaasjes.

Kan iedereen pakken op het moment dat hij/zij daar zin in heeft.
Hier vieren we het vandaag met vrienden. Ik heb met Sinterklaas afgesproken dat hij om 16.00 langs komt met pieten (en de zak). Na het bezoek zullen er wat cadeaus uitgepakt worden en dan patatjes eten (het lievelingseten van de kinderen).

Woensdag zullen we ook hier gourmetten en dan zal er voor ieder van ons nog een cadeau komen.
Wij gaan ook gourmetten,beginnen vroeg,zo rond 16.15u.

Rond 17.00u komt de buurman op het raam kloppen en kan Uk beginnen met uitpakken.

Playmobile heb ik al in elkaar gezet zodat hij meteen kan beginnen met spelen.
Ik `vier` het dit jaar om 23.00 uur op het forum met ons kletsgroepje. We doen alleen gedichten, we hebben laatst al lootjes getrokken.

Dus ik maak wat lekkere hapjes en een flesje rose erbij en dan zal het wel heel gezellig worden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik kook niet dit jaar. En moet gaan gourmetten.
quote:daneli schreef op 30 november 2012 @ 21:28:

Waarschijnlijk wordt bij de ouders van mijn vriend Chinees gehaald, zoals ieder jaar. JakkesWat is daar zo jakkes aan... ?
quote:Cher78 schreef op 30 november 2012 @ 23:44:

Mensen die tijd hebben om te gourmetten hebben vast geen kleine kinderen?Juist wel. Maar een peuter die wel begrijpt dat Sinterklaas kado's brengt maar nog niet oud genoeg is voor de spanning. Ik denk dat we, tegen de tijd dat ze wel in de Sinterklaas stress schiet, we na de kado's gaan gourmetten.
Al die sippe gezichten bij het gourmetten. Ik vind dat juist zo heerlijk gezellig. Ik hou van lang tafelen, gezellig kletsen, heerlijk eten wat niet mis kan gaan want je doet het zelf , wijntje erbij.

Ik vind het jammer dat ik nu geen partner heb want dan zou ik het echt zo nu en dan doen. In mijn eentje vind ik dan weer net een beetje te zielig .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Cher78 schreef op 30 november 2012 @ 23:44:

Mensen die tijd hebben om te gourmetten hebben vast geen kleine kinderen?Want? Wij gourmetten maar 1x per jaar, met Sinterklaas! Reuzegezellig, vinden de kids ook, dus ja hoor, dat kan prima. Daarna de kadootjes!
Wij vieren geen sinterklaas, maar maken het wel erg gezellig.

We gaan gourmetten. Chocoladeletters als dessert.

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 december 2012 @ 10:43:

Al die sippe gezichten bij het gourmetten. Ik vind dat juist zo heerlijk gezellig. Ik hou van lang tafelen, gezellig kletsen, heerlijk eten wat niet mis kan gaan want je doet het zelf , wijntje erbij.

[...]

Tja, ik houd ook van lang tafelen, maar dan met een goed diner, met een aantal gangen van lekkere gerechten.

Gourmetten wordt nooit echt lekker. Die pannetjes verdommen het altijd om écht warm genoeg te worden om vlees lekker te krijgen. Verder wordt het altijd loeiwarm aan tafel met die gourmetsets aan. Halverwege zit ik te knikkebollen van de warmte hoor.

En het gaat me gewoon echt te langzaam. Dingetje in pannetje, wachten-wachten-wachten, en dan en stukje vlees eten dat niet écht lekker is.

Nee niks voor mij. Ik kook liever echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven