Gezondheid alle pijlers

plotseling duizelig door 1 oog?

01-12-2012 17:55 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Toen ik vanochtend opstond ging het helemaal goed met me. Maar opeens kreeg ik 's middags last van mijn linkeroog. Ik kreeg een beetje last van een tunnelvisie zeg maar; alles wat links gebeurde zag ik niet zo goed meer. Ik kon aan die kant niet meer focussen, als ik naar de klok keek dan kon ik de tijd niet aflezen. Ik werd duizelig en kreeg het gevoel alsof ik ging flauwvallen. Later ging dit weg, maar daarvoor in de plaats kreeg ik opeens vreselijke hoofdpijn! Ik heb denk ik nog nooit zo'n erge hoofdpijn gehad.Dit hield zo'n 2 uur aan en daarna ging het langzaam weg.

Nu voel ik me nog steeds een beetje slap en duizelig maar de hoofdpijn is helemaal verdwenen.

Heeft iemand misschien een idee wat dit geweest kan zijn? Het klinkt als migraine, maar ik heb nooit last gehad van migraine en dat is toch iets wat vaker terugkomt? Of kan het ook eenmalig voorkomen?

Alvast bedankt
Migraine.

Kan eenmalig zijn, kan jaarlijks zijn, kan maandelijks zijn enzovoort. Is niets van te zeggen. Misschien een voedingsmiddel dat het heeft getriggerd. Niets van te zeggen en niet te voorspellen.

Is de aanval weer over nu? Mocht het op korte termijn nog eens gebeuren de huisarts eens consulteren.
Ik heb een paar jaar geleden opeens een aanval van migraine gehad (de variant met gezichtsuitval zonder hoofdpijn). Dat kan wel eens voorkomen, vooral als je erg veel stress hebt. Ik had dat toen inderdaad. Jij misschien ook?
Migraine, het kan ineens komen, eens moet de eerste keer zijn niet?

Ik had het ook nooit, ondanks dat ik uit een echte migraine familie kom, maar werd er ook ineens door over vallen.
quote:Gravinnetje schreef op 01 december 2012 @ 17:57:

Migraine.

Kan eenmalig zijn, kan jaarlijks zijn, kan maandelijks zijn enzovoort. Is niets van te zeggen. Misschien een voedingsmiddel dat het heeft getriggerd. Niets van te zeggen en niet te voorspellen.

Is de aanval weer over nu? Mocht het op korte termijn nog eens gebeuren de huisarts eens consulteren.Ja het is nu wel over, ik voel me dus alleen een beetje slap. Vanavond helaas wel belangrijke dingen op de planning dus ik hoop niet dat het weer gebeurt..
quote:Natonco schreef op 01 december 2012 @ 17:59:

Ik heb een paar jaar geleden opeens een aanval van migraine gehad (de variant met gezichtsuitval zonder hoofdpijn). Dat kan wel eens voorkomen, vooral als je erg veel stress hebt. Ik had dat toen inderdaad. Jij misschien ook?Ik was de hele dag aan het werk, waar het super druk was. Maar ik denk niet dat ik zó slecht tegen drukte kan dat ik dit ervan krijg, haha..verder zit ik niet echt in de stress.
Ben ik de enige die denkt aan een TIA?

Ik zou de huisartsenpost bellen als ik deze klachten had.
Een vriendin van me die verstand heeft van ogen zegt: altijd naar een arts gaan als er iets mis is met je ogen. Er hoeft niets aan de hand te zijn maar het kan een symptoom zijn van iets anders. Als ik jou was zou ik even langs de huisartsenpost gaan, gewoon om zeker te weten dat alles oké is.
Idd liquorice..

Visusveranderingen/klachten zoals deze zijn altijd een reden om per direct een dokter te zien.

Het kan migraine zijn, het kan onschuldig zijn, maar het kan ook een symptoom zijn van iets heftigs.
quote:Ephina schreef op 01 december 2012 @ 18:18:

Ik zou de huisartsenpost bellen als ik deze klachten had.Als dit ook nog een optie is, hoop ik maar dat het 'gewoon' migraine was
Gewoon ff de huisartsenpost bellen met bovenstaand verhaal..
Zeker de HAP bellen hoor, niet te laconiek doen over zulke problemen.
quote:Ephina schreef op 01 december 2012 @ 18:18:

Ik zou de huisartsenpost bellen als ik deze klachten had.Nee, dacht ik ook meteen aan, maar ook aan migraine. Kan van alles zijn, dus naar de huisarts.
En was het migraine??
Lees dit toppic nu net.

Het kan best migraine zijn (heb ik zelf ook last van), maar dit soort klachten kan ook een ernstiger oorzaak hebben.

Ik denk wel dat het goed is om hierover met een arts te spreken.

ik heb eens uitval, tintelingen en spraakstoornissen gehad.

Hiervoor heb ik toch scans gehad, de neuroloog vond het toch belangrijk om te weten of ik geen bloeding of bloedpropje in mijn hersenen had gehad.

Bij mij was het inderdaad migraine, maar dat kan je aan de buitenkant niet zien en beoordelen.
.
En als het even duurt voor je langs huisarts/ oogarts e.d. kan, kun je natuurlijk altijd even een bezoekje brengen aan een opticien of optometrist morgen

Een opticien kan niet altijd ook je netvlies bekijken, maar een optometrist wel (al is dat vaak ook weer op afspraak). Maar je ergste zorgen kunnen ze daar denk ik wel wegnemen.

Ik denk zelf overigens ook gewoon aan migraine hoor...heb zelf ook oogmigraine -eens in de zoveel jaar/ tijd-, wat qua verschijningsvorm varieerde van beeld voor 3/4e zwart, tot gezichtsvelduitval en daarna wat golfjes in de bovenhoek van mn beeld, tot de echte oogmigraine die begint met gezichtsvelduitval en daarna overgaat in een knipperende driehoekjes-boog met allerlei kleurtjes.

Ik heb er overigens nooit hoofdpijn na (meeste mensen wel, maar soms komt het ook zonder migraine-hoofdpijn voor: migraine sans migraine).

Heb daarnaast ook nog ernstige visusklachten (24/7 gezichtsvelduitval zonder dat dit aan te tonen is, en die steeds erger wordt) maar artsen kunnen dit niet objectiveren of er de oorzaak voor vinden. Ik vermoed een verband met die migraine, alhoewel ik er nog nooit van gehoord heb, maarja...
En een optometrist kan aan een netvlies zien of TO (bijv) een TIA gehad heeft? Nee..

Sterker nog, als hij niets kan vinden terwijl de klachten blijven bestaan is dat geen opluchting, maar verwacht ik dat een goede optometrist haar per direct naar een arts stuurt.

@TO, laat je nog eventjes weten of je ok bent?
quote:gwenni schreef op 03 december 2012 @ 00:04:

En als het even duurt voor je langs huisarts/ oogarts e.d. kan, kun je natuurlijk altijd even een bezoekje brengen aan een opticien of optometrist morgen

Een opticien kan niet altijd ook je netvlies bekijken, maar een optometrist wel (al is dat vaak ook weer op afspraak). Maar je ergste zorgen kunnen ze daar denk ik wel wegnemen.

Ik denk zelf overigens ook gewoon aan migraine hoor...heb zelf ook oogmigraine -eens in de zoveel jaar/ tijd-, wat qua verschijningsvorm varieerde van beeld voor 3/4e zwart, tot gezichtsvelduitval en daarna wat golfjes in de bovenhoek van mn beeld, tot de echte oogmigraine die begint met gezichtsvelduitval en daarna overgaat in een knipperende driehoekjes-boog met allerlei kleurtjes.

Ik heb er overigens nooit hoofdpijn na (meeste mensen wel, maar soms komt het ook zonder migraine-hoofdpijn voor: migraine sans migraine).

Heb daarnaast ook nog ernstige visusklachten (24/7 gezichtsvelduitval zonder dat dit aan te tonen is, en die steeds erger wordt) maar artsen kunnen dit niet objectiveren of er de oorzaak voor vinden. Ik vermoed een verband met die migraine, alhoewel ik er nog nooit van gehoord heb, maarja...Dat is precies wat ik ook had!
Ik heb, ondanks jullie advies, niet naar de huisartsenpost gebeld. Mijn vriend heeft regelmatig last van migraine en hij zei dat het waarschijnlijk onschuldig is, wat ik eigenlijk zelf ook denk. De volgende keer ga ik zeker naar de dokter, maar voor nu voelt het voor mij toch een beetje overdreven. (ik weet het, eigenwijs..)
Als het migraine is ligt het trouwens niet aan je oog: als je je hand voor je linkeroog had gehouden had je waarschijnlijk nog steeds die afwijkingen aan de linkerkant van je gezichtsveld gezien. Althans, zo is het bij mij altijd.

Maar als het terugkomt voor de zekerheid toch maar de huisarts bellen, omdat je nooit eerder last had van migraine of iets dergelijks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven