Toch nog even: Sinterklaas
maandag 3 december 2012 om 14:49
Elk jaar in september al komen er hier topics over Sinterklaas en hoeveel geld je daaraan uit gaat geven. Toch lees ik nergens hoeveel jullie uiteindelijk daadwerkelijk kwijt zijn aan de cadeautjes (kan zijn dat ik niet goed kijk, natuurlijk...)
Ik heb uiteindelijk ¤ 75 per kind uitgegeven (we hebben 2 kinderen)inclusief schoencadeautjes. De voorgaande jaren lag dit bedrag een stuk hoger per kind, ik heb echt wat rustiger aan gedaan.
Hoeveel zijn jullie dit jaar kwijt aan Sintcadeautjes voor de kinderen?
Ik heb uiteindelijk ¤ 75 per kind uitgegeven (we hebben 2 kinderen)inclusief schoencadeautjes. De voorgaande jaren lag dit bedrag een stuk hoger per kind, ik heb echt wat rustiger aan gedaan.
Hoeveel zijn jullie dit jaar kwijt aan Sintcadeautjes voor de kinderen?
maandag 3 december 2012 om 14:58
quote:Orzoo schreef op 03 december 2012 @ 14:53:
Mijn vriend heeft een visie voor later met 2 volle zakken met lego, bestuurbare auto's, barbies, poppenhuizen, hijskranen, furby's noem maar op. Ik geloof dat hij geen idee heeft hoe duur speelgoed soms is
Ja, het is echt duur. Ik heb niet eens zoveel dingen en er zitten ook geen dure dingen tussen, ik had nog kortingsbonnen ook. Maar dan ben je nog zo meer dan 100 euro kwijt.
Mijn vriend heeft een visie voor later met 2 volle zakken met lego, bestuurbare auto's, barbies, poppenhuizen, hijskranen, furby's noem maar op. Ik geloof dat hij geen idee heeft hoe duur speelgoed soms is
Ja, het is echt duur. Ik heb niet eens zoveel dingen en er zitten ook geen dure dingen tussen, ik had nog kortingsbonnen ook. Maar dan ben je nog zo meer dan 100 euro kwijt.
maandag 3 december 2012 om 15:04
Knap hoor wat ik hier allemaal zie, Dat jullie het al voor 40 á 50 euro doen. Of minder
Ik heb zelf geen kinderen ,maar voor mijn petekindje heb ik uiteindelijk voor 80 euro aan cado's uitgegeven. Ik doe altijd een volle zak, en wat schoencadootjes erbij. Maar wat heb je nou voor 100 euro? in de winkel? Ook niet zo héel veel. Misschien doe ik het fout hoor, dat kan.
Ik heb zelf geen kinderen ,maar voor mijn petekindje heb ik uiteindelijk voor 80 euro aan cado's uitgegeven. Ik doe altijd een volle zak, en wat schoencadootjes erbij. Maar wat heb je nou voor 100 euro? in de winkel? Ook niet zo héel veel. Misschien doe ik het fout hoor, dat kan.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
maandag 3 december 2012 om 15:06
ik heb ook rustig gedaan. 1 kind, maar 2 keer vieren. Van ons krijgt hij altijd 1 (groot) stuk speelgoed, 1 boek, en 1 nuttig kado (dat keer twee dan). Dit jaar hebben we qua groot stuk speelgoed de duplo trein gegeven, die had ik vorig jaar al gekocht met de 3=2 actie van toysxl (in eerste instantie voor zijn verjaardag, maar daar vond ik hem destijds nog te klein voor). De boeken kocht ik in de boekenweek. De nuttige dingen waren een pyjama en een set wantjes. Al met al denk ik dat ik 75 euro in totaal heb uitgegeven? (maar dus wel valsspelen met iets uit voorraad, heb ik nu nul euro voor meegerekend).
maandag 3 december 2012 om 15:07
maandag 3 december 2012 om 15:08
quote:wished- schreef op 03 december 2012 @ 15:04:
Knap hoor wat ik hier allemaal zie, Dat jullie het al voor 40 á 50 euro doen. Of minder
Dat valt echt wel mee hoor, kleurboek bij de Action was 99 cent, een pakje dikke potloden was 69 cent, de bellenblaas was 50 cent. Daardoor hebben we wat meer pakjes. Het duurste uit de zak is 6,95. Dan kom je met 45 euro echt heel ver.
Dat valt echt wel mee hoor, kleurboek bij de Action was 99 cent, een pakje dikke potloden was 69 cent, de bellenblaas was 50 cent. Daardoor hebben we wat meer pakjes. Het duurste uit de zak is 6,95. Dan kom je met 45 euro echt heel ver.
Hallo?!
maandag 3 december 2012 om 15:09
maandag 3 december 2012 om 15:09
Ik heb ongeveer 50-60 euro per kind uitgegeven, inclusief schoencadeau's. Ze krijgen van ons op pakjesavond elk 1 cadeau, daarnaast van opa en oma 1 cadeau en van oom en tante 1 cadeau. Met kerst krijgen ze elk nog een aantal boekjes en spelletjes, totaal zo'n 20 euro per kind.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
maandag 3 december 2012 om 15:10
Per kind
- wens vervuld voor ruim 15 euro
- pyjama, handschoenen of ander stuk kleding van 10 euro
- fles doucheschuim van 1,40 (3 voor 4 euro actie)
- iets te snoepen voor 2,50
Kado voor het hele gezin 25,00 (draadloos toetsenbord voor bij de TV)
Sandtman en ik geven elkaar een foto op canvas als tweeluik in de huiskamer.
Daarnaast hebben de kinderen voor ons en ook voor elkaar allemaal iets gekocht. Bedrag pp 2 tot 2,5 euro.
- wens vervuld voor ruim 15 euro
- pyjama, handschoenen of ander stuk kleding van 10 euro
- fles doucheschuim van 1,40 (3 voor 4 euro actie)
- iets te snoepen voor 2,50
Kado voor het hele gezin 25,00 (draadloos toetsenbord voor bij de TV)
Sandtman en ik geven elkaar een foto op canvas als tweeluik in de huiskamer.
Daarnaast hebben de kinderen voor ons en ook voor elkaar allemaal iets gekocht. Bedrag pp 2 tot 2,5 euro.
maandag 3 december 2012 om 15:16
Oeps... Ik ben mezelf een beetje te buiten gegaan... ¤200,- bij elkaar voor 1 kind.
We vieren het twee keer, allebei de keren 4 cadeautjes. Een van de cadeaus was al 60 euro (hoewel dat cadeau niet op de lijstjes stond, kon ik het echt niet laten liggen... Ik was op slag verliefd) en er zat een schooltas van 30 euro bij.
Ik denk dat ik voor aanstaande woensdag 1 cadeautje op zolder ga laten staan. Het is wel weer mooi geweest.
Dan heb ik het snoepgoed, de pieten, de huiskamer versieringen etc. niet meegerekend...
We vieren het twee keer, allebei de keren 4 cadeautjes. Een van de cadeaus was al 60 euro (hoewel dat cadeau niet op de lijstjes stond, kon ik het echt niet laten liggen... Ik was op slag verliefd) en er zat een schooltas van 30 euro bij.
Ik denk dat ik voor aanstaande woensdag 1 cadeautje op zolder ga laten staan. Het is wel weer mooi geweest.
Dan heb ik het snoepgoed, de pieten, de huiskamer versieringen etc. niet meegerekend...
maandag 3 december 2012 om 15:21
Geen flauw idee meer eerlijk gezegd. De afgelopen tijd heb ik her en der wat gekocht. Even nadenken.
Oudste (5 jaar):
- Schaatsen: 20 euro
- Grote doos basisstenen lego: 30 euro??? (lang geleden in de aanbieding gekocht)
- Knutselspullen: 5 euro
- En nog iets dat ik nu ben vergeten.
Jongste (2,5):
- Grote Cars bestuurbare auto: 20 euro
- Cars puzzel: 15 euro?
- Cars Duplo: 20 euro???? (Tegelijk gekocht met de lego van zus)
- En ook nog iets dat ik nu ben vergeten...
Wat bedrag betreft allebei wel ongeveer hetzelfde, maar dat is meer toeval dan wijsheid.
Oudste (5 jaar):
- Schaatsen: 20 euro
- Grote doos basisstenen lego: 30 euro??? (lang geleden in de aanbieding gekocht)
- Knutselspullen: 5 euro
- En nog iets dat ik nu ben vergeten.
Jongste (2,5):
- Grote Cars bestuurbare auto: 20 euro
- Cars puzzel: 15 euro?
- Cars Duplo: 20 euro???? (Tegelijk gekocht met de lego van zus)
- En ook nog iets dat ik nu ben vergeten...
Wat bedrag betreft allebei wel ongeveer hetzelfde, maar dat is meer toeval dan wijsheid.
maandag 3 december 2012 om 15:23
quote:_Doortje_ schreef op 03 december 2012 @ 15:08:
[...]
Ja dat klopt, Bij zulke winkels kom ik niet veel. Dus het is me eigen schuld hahah. Ik ga er volgend jaar ook maar eens heen,
Ik heb nu een grote zak vol, ongeveer 13 cadootjes.. waar een paar wat duurdere bijzitten, ben 85 euro kwijt. Dus dat is toch, best veel geld eigenlijk hah.
[...]
Ja dat klopt, Bij zulke winkels kom ik niet veel. Dus het is me eigen schuld hahah. Ik ga er volgend jaar ook maar eens heen,
Ik heb nu een grote zak vol, ongeveer 13 cadootjes.. waar een paar wat duurdere bijzitten, ben 85 euro kwijt. Dus dat is toch, best veel geld eigenlijk hah.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
maandag 3 december 2012 om 15:23
O ja, wij vieren het twee keer met beide familie's. Beide keren dus twee cadeau's per kind van ons. Plus nog een heleboel van alle opa's, oma's, ooms en tantes.... En wij hebben dan weer cadeautje's gekocht (tussen 10-15 euro ongeveer) voor alle neefjes en nichtjes.
Als eerste schoencadeau kregen ze samen de Sinterklaas playmobil set. Daarna nog een keer wat lekkers en een keer een kaartspelletje en een klein autootje, beide en paar euro.
Als eerste schoencadeau kregen ze samen de Sinterklaas playmobil set. Daarna nog een keer wat lekkers en een keer een kaartspelletje en een klein autootje, beide en paar euro.
maandag 3 december 2012 om 15:24
Hier worden ze dit jaar schofterig verwend. Ik heb net weer een baan en dus ben ik een beetje los gegaan...Vind ik tenminste.
De oudste krijgt een bureau met ladekastje. Dat was al 125 euro. Maar dit had hij ook nodig. Verder nog een pyjama, dvd en 2 lego dingen. in totaal voor hem wel iets 175,-
Dochter krijgt een tafeltje met zo'n kaptafel spiegel en laatjes. Die hebben we gekregen van iemand (dus koste niks) en het tafeltje is een oud lack tafeltje van Ikea die ik nog had. Heb ik roze zeil overheen gedaan en klaar.
Verder krijgt ze een prinsessenjurk (25,-), veel kleine dingetjes voor de kaptafel en een dansmat (25,-) en 2 poppen van de zeeman (16). Dus een totaal iets van 80,-
De jongste is nog erg klein en zij krijgt wat dingen die bij elkaar, 40 euro hebben gekocht. En daar zitten ook echt dingen bij als een nieuwe slaapzak en jas.
De oudste krijgt een bureau met ladekastje. Dat was al 125 euro. Maar dit had hij ook nodig. Verder nog een pyjama, dvd en 2 lego dingen. in totaal voor hem wel iets 175,-
Dochter krijgt een tafeltje met zo'n kaptafel spiegel en laatjes. Die hebben we gekregen van iemand (dus koste niks) en het tafeltje is een oud lack tafeltje van Ikea die ik nog had. Heb ik roze zeil overheen gedaan en klaar.
Verder krijgt ze een prinsessenjurk (25,-), veel kleine dingetjes voor de kaptafel en een dansmat (25,-) en 2 poppen van de zeeman (16). Dus een totaal iets van 80,-
De jongste is nog erg klein en zij krijgt wat dingen die bij elkaar, 40 euro hebben gekocht. En daar zitten ook echt dingen bij als een nieuwe slaapzak en jas.