Geld & Recht alle pijlers

Toch nog even: Sinterklaas

03-12-2012 14:49 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar in september al komen er hier topics over Sinterklaas en hoeveel geld je daaraan uit gaat geven. Toch lees ik nergens hoeveel jullie uiteindelijk daadwerkelijk kwijt zijn aan de cadeautjes (kan zijn dat ik niet goed kijk, natuurlijk...)

Ik heb uiteindelijk ¤ 75 per kind uitgegeven (we hebben 2 kinderen)inclusief schoencadeautjes. De voorgaande jaren lag dit bedrag een stuk hoger per kind, ik heb echt wat rustiger aan gedaan.

Hoeveel zijn jullie dit jaar kwijt aan Sintcadeautjes voor de kinderen?
Het scheelt wel hoe oud je kind is. Mijn oudste is 8. Dan komt je niet meer weg met een kleurboekje van de Action:-)
Dit jaar ben ik duur uit, wegens een ds xl voor mijn oudste zoon.

Jongste krijgt voor 140 euro ongeveer (inclusief cadeaus van de oma;s )

Oudste krijgt voor 250 euro ongeveer (inclusief cadeaus van de oma's )

Verschil zit dus in de DS, ik leg niet alles op de weegschaal. Waarde zegt ze nog weinig en jongste krijgt een andere keer wel weer wat meer.

Hier krijgen ze doorgaans spelletjes, playmobil en lego.

Die laatste 2 zijn natuurlijk vrij prijzig, maar gaan wel jaren mee. Ik kan me persoonlijk niks voorstellen bij een zak vol van 45 euro, met als duurtste een cadeautje van 6,95. Wordt daar echt mee gespeeld? (kleurpotloden etc daar gelaten) of is er over een maand of 2 niks meer van de sintcadeaus over?

Hier spelen ze echt alleen met playmobil, lego en spelletjes.

Dit jaar ben ik dus duur uit, normaal krijgen ze , net als nu, 3 cadeaus per kind, max 150 per kind, maar dat is dan inclusief de oma's
30 euro per kind en dan nog een pyama erbij. Ze hebben al zoveel speelgoed, dat ze bijna niet meer weten waar ze mee moeten spelen. Nu weer iets nieuws en kan er dus weer een hoop naar zolder.
Ik schaam me wel een beetje eigenlijk... Ik was ook al klaar en zag toen zoiets leuks voor zoon dat ik niet kon laten liggen... Tja, en toen moest zijn zus er ook nog wat bij....
quote:Noerie schreef op 03 december 2012 @ 15:25:

Het scheelt wel hoe oud je kind is. Mijn oudste is 8. Dan komt je niet meer weg met een kleurboekje van de Action:-)Nee, inderdaad. Bovendien worden de vriendinnen van mijn dochter schofterig verwend door de Sint. Gelukkig gelooft ze sinds dit jaar niet meer, ze snapt wel dat ik geen honderden euro's uit kan geven, maar vorig jaar vond ik dat echt lastig. Kreeg zij een stickervelletje in haar schoen en een vriendinnetje een lopend hondje van Furreal Friends van 20 euro of zo. Leg dat maar eens uit. En ik gaf al echt niet weinig uit.
quote:Noerie schreef op 03 december 2012 @ 15:25:

Het scheelt wel hoe oud je kind is. Mijn oudste is 8. Dan komt je niet meer weg met een kleurboekje van de Action:-)

Is dat zo? Mijn bedoeling is wel om Sinterklaas een echt feest te maken, maar wel met kleine cadeautjes. Dochter is twee maanden daarvoor jarig en ik vind het wel prima. Hopelijk zij ook

Overigens heb ik toen ik 7 was een knutselschaartje van Sint gekregen. Het is het enige cadeau dat ik me nog herinner. Man, uren heb ik kartelrandjes zitten knippen de volgende dag. Daar hou ik me maar aan vast
Hallo?!
quote:Noerie schreef op 03 december 2012 @ 15:27:

Ik schaam me wel een beetje eigenlijk... Ik was ook al klaar en zag toen zoiets leuks voor zoon dat ik niet kon laten liggen... Tja, en toen moest zijn zus er ook nog wat bij....Hoezo zou je je ervoor schamen? Als je kind er geen boterham minder eet kan af en toe verwennen best. Het is niet of hij een wii per maand krijgt neem ik aan.
Het enige cadeau dat ik me herinner is de furby. Maar een furby is natuurlijk ook het meest geweldige cadeau ooit!!
quote:aaquamarine schreef op 03 december 2012 @ 15:30:

[...]

Nee, inderdaad. Bovendien worden de vriendinnen van mijn dochter schofterig verwend door de Sint. Gelukkig gelooft ze sinds dit jaar niet meer, ze snapt wel dat ik geen honderden euro's uit kan geven, maar vorig jaar vond ik dat echt lastig. Kreeg zij een stickervelletje in haar schoen en een vriendinnetje een lopend hondje van Furreal Friends van 20 euro of zo. Leg dat maar eens uit. En ik gaf al echt niet weinig uit.

Hier kreeg een buurmeisje een briefje in haar schoen met de tekst dat ze maar in de tuin moest gaan kijken. Daar stond een nieuwe fiets...

Tja...zoon had breinaalden en een bol wol:-)

Wat jij zegt blijft wel lastig vind ik... Zoon kreeg vorig jaar een nieuwe fiets met 5 dec. Een tweedehands weliswaar, maar dat ziet hij niet. Maarja, ik vind zomaar even tussendoor een fiets geven ook niet echt ok.
quote:bloesem1977 schreef op 03 december 2012 @ 15:26:

Ik kan me persoonlijk niks voorstellen bij een zak vol van 45 euro, met als duurtste een cadeautje van 6,95. Wordt daar echt mee gespeeld? (kleurpotloden etc daar gelaten) of is er over een maand of 2 niks meer van de sintcadeaus over?

Hier spelen ze echt alleen met playmobil, lego en spelletjes.

Inhoud van onze zak:

-kleurpotloden

-bellenblaas

-poppenjurkje

-houten groente voor in het keukentje

-cd met peuterliedjes

-kleurboek

-memory van jip en janneke

-houten instrumenten van dille en kamille

-houten puzzel met cijfers

Ik zou niet weten waarom er over twee maanden niets van over zou zijn. En ik weet ook zeker dat ze met alles blij is. Veel is van de Hema en Kruidvat met korting, al op tijd gekocht. Niks mis mee
Hallo?!
quote:Orzoo schreef op 03 december 2012 @ 15:32:

[...]

Hoezo zou je je ervoor schamen? Als je kind er geen boterham minder eet kan af en toe verwennen best. Het is niet of hij een wii per maand krijgt neem ik aan.Nee dat is ook zo. Ze hebben nog nooit zovele gekregen zelfs. Ik heb er ook echt zin in. Wat zullen ze blij zijn
quote:[message=13495892,noline]Noerie schreef op 03 december 2012 @ 15:34[/

Maarja, ik vind zomaar even tussendoor een fiets geven ook niet echt ok.

Grappig dat dit blijkbaar zo'n anders wordt gezien. Als dochter toe is aan een grotere fiets krijgt ze die en dus per definitie niet met verjaardag of Sinterklaas. Ik vind een fiets een noodzakelijk iets en geen kado.

On topic: ik heb voor haar zo'n ¤ 200 uitgegeven aan kado's. Wij vieren het a.s. woensdag en hebben geen opa's en oma's meer, dus maar 1 viering.
quote:Noerie schreef op 03 december 2012 @ 15:34:

[...]

Maarja, ik vind zomaar even tussendoor een fiets geven ook niet echt ok.Dat vind ik nou juist wel iets om zomaar tussendoor te geven, het is toch iets wat ze echt nodig hebben. Geen dure overigens, ik koop ze altijd gewoon via Marktplaats voor een eurootje of 25.
Hier wordt wel een nieuwe gekocht en de vorige via MP verkocht ( niet voor ¤ 25!) maar nog steeds geen reden om die als kado te geven.
Ik heb de basisdoos Lego voor tien euro gekocht. Was een aanbieding, er ging hier een nieuwe Karwei open. Normaal is die doos bijna het dubbele. Kijk, dat scheelt gelijk!

Ik kijk ook al vanaf september naar cadeaus. Sommige dingen worden duurder als december dichterbij komt. Mijn vriend krijgt een Lego Volkswagen bus voor Kerst. Tot half november tachtig euro, nu negentig. Belachelijk.
Grappig...hier krijgen ze dat dan op hun verjaardag of op sinterklaas... Ik geef verder tussendoor ook niet echt cadeaus eigenlijk. Wel eens een nieuwe dvd of een puzzel maar dat is het dan wel.

Daarom vind ik het nu zo leuk dat ze veel krijgen.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 03 december 2012 @ 15:42:

Ik heb de basisdoos Lego voor tien euro gekocht. Was een aanbieding, er ging hier een nieuwe Karwei open. Normaal is die doos bijna het dubbele. Kijk, dat scheelt gelijk!

Ik kijk ook al vanaf september naar cadeaus. Sommige dingen worden duurder als december dichterbij komt. Mijn vriend krijgt een Lego Volkswagen bus voor Kerst. Tot half november tachtig euro, nu negentig. Belachelijk.Eigenlijk moet je in januari gaan kopen voor volgend jaar. Dat scheelt echt vaak de helft.
Ja maar dat vind ik ook wel weer lastig. Je weet niet wat ze leuk vinden, misschien is je cadeau in december alweer achterhaald.
17,50 besteed aan mijn lootje Is ook het budget, dus dat heb ik netjes gedaan
60 euro. Een watertafel en een boek met geluiden. Kon ook makkelijk, want opa en oma gaan weer helemaal los. Hoeft van mij niet, maar zie ze maar eens te stoppen .

Moet wel zeggen dat ik merk dat Purple uitgekeken raakt op zijn speelgoed en Sinterklaas wat dat betreft echt op het goede moment komt.

En dan over twee maanden zijn verjaardag. Moeten we daar iets voor verzinnen, ik vind het lastig.

Op dit moment is hij trouwens het meest blij met zijn wasco's en een kleurplaat van Sinterklaas. Moet nog twee worden, maar dat hij zelf uit alle wasco's mag kiezen dat is blijkbaar its heel bijzonders voor hem.
Oow dat was trouwens voor Purple. Verder doen we met Blue zijn familie pakjesavond en hebben de volwassenen lootje getrokken voor 25 euro per persoon.
Mijn dochter krijgt in haar schoen steeds een klein doosje Playmobil en daar strooi ik nog wat kruidnoten omheen. Ze heeft op andere momenten ook een paar keer een klein pakje gekregen, toen we in het huis van Sinterklaas waren had ik een pakje op het fietsstoeltje gelegd bijvoorbeeld. Haar grootste schoencadeau was de Playmobil Prinsessenbruiloft Adventkalender, maar dat is vooralsnog ook het meest teleurstellende cadeau, want er kwam een enorme doos tevoorschijn en ze mocht er maar één poppetje uithalen. Het wil er bij haar nog niet echt in dat ze maar één vakje per keer mag openmaken.

Mijn zoon krijgt kleine cadeautjes zoals een boekje of een spelletje, afgewisseld met chocola. Hij heeft autisme, het is moeilijk om geschikte cadeautjes voor hem te vinden en hij is wel heel dol op chocola. Hij is er ook erg keurig in, als hij 's morgens chocola vindt eet hij het bovenkantje eraf en bewaart de rest netjes tot na schooltijd. Op pakjesavond krijgt hij wel gewoon speelgoed, volgens mij ben ik aardig geslaagd.

Ik begrijp best dat mensen ook grotere cadeaus in de schoen doen, het is voor andere ouders lastig, maar je kunt denk ik niet verwachten dat mensen die het erg breed hebben daar rekening mee houden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Voor mijn neefje, 10 euro.

Chocoladeletter, 2 puzzels van Cars en een memospel van Cars.

En voor babyneefje een speelding van woezel en Pip voor 3¤.

Kinderen blij, mijn portemonnee ook nog.

Kwestie van letten op acties en slim inkopen
Wat bedoel je met Purple en Blue? Je man en kind ofzo?
quote:_Doortje_ schreef op 03 december 2012 @ 15:34:

[...]

Inhoud van onze zak:

-kleurpotloden

-bellenblaas

-poppenjurkje

-houten groente voor in het keukentje

-cd met peuterliedjes

-kleurboek

-memory van jip en janneke

-houten instrumenten van dille en kamille

-houten puzzel met cijfers

Ik zou niet weten waarom er over twee maanden niets van over zou zijn. En ik weet ook zeker dat ze met alles blij is. Veel is van de Hema en Kruidvat met korting, al op tijd gekocht. Niks mis mee

Dat is een leuk lijstje inderdaad! Helaas hebben we dat allemaal al, en kleurpotloden gaan hier erg lang mee, want het zijn niet zo'n kleurders. Bellenblaas, puzzels, kleurboeken etc heb ik nog (teveel) op voorraad. Had ik dat niet, was dat inderdaad een leuke zak vol voor relatief weinig!

Ik ga ze toch maar eens aan het knutselen en kleuren zetten Kan ik dat volgend jaar in de zak doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven