Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
-Teuntje- Om eerlijk te zijn snap ik jouw gevoel wel. Er word hier wel vaker soms meteen gezegd dat je niets moet verwachten als je iets geeft, en over het algemeen klopt dat ook, maar uiteindelijk is een (vriendschappelijke) (familie) relatie toch altijd geven en nemen. En ik merk dat het ook niet alleen afgelopen incident is, maar ook al dat ze bijvoorbeeld al veel eerder om die kleertjes gevraagd hadden.

Wat voor mij ook een verschil had gemaakt, is als je zwager wel duidelijk benoemd had waarom hij jullie liever niet in huis had gewild. Dan weet je in ieder geval dat ie zich nog herinnerde hoe gastvrij jullie waren maar had ie kunnen zeggen "We waren heel blij met hoe we door jullie opgevangen waren bij de geboorte van jullie kleine, maar het gaat ons helaas niet lukken jullie in ons huis te hosten". Dat had de lucht al erg geklaard denk ik.

Maargoed, iemand anders hierboven zei al, dit zijn blijkbaar mensen waar je niet teveel van moet verwachten, dus doe dat vanaf nu ook niet meer
quote:NummerZoveel schreef op 01 december 2012 @ 21:12:

Goh, wat prijs ik me dan gelukkig dat ik mij ook zonder cadeautjes of extra's gewaardeerd voel door mijn familie en vrienden. Ik vraag me alleen af: ligt dat dan aan mijn familie of aan mij?Waarschijnlijk komt dat omdat zowel jouw familie,vrienden en jij er zelf niks voor terug hoeven, het zien dat iemand geniet of blij is,is voor mij gelukkig ook genoeg.
@rm :puke:
Ik vind persoonlijk dat er een verschil zit tussen niet attent zijn en gierigheid. Niet attent zijn zie ik vaak als onbewust gedrag (vergeten, niet zo opgevoed etc) terwijl gierigheid volgens mij juist wel berekenend is (expres iets niet/wel doen).
quote:-teuntje- schreef op 02 december 2012 @ 17:39:

@rm :puke:Oeps je moet je wel heeeeeeeel erg aangesproken en rot voellen als anderen genoeg hebben aan het zien dat een ander geniet, als je daarvan over je nek moet gaan.
Ronniemitchel, wat een nare persoonlijkheid laat jij hier zien zeg. Bah.
Die nare persoonlijkheid van Ronniemitchel lees ik anders nergens terug, hoor. Ik weet niet zo goed hoe ik dit kan zeggen zonder dat het venijnig overkomt, want zo bedoel ik het helemaal niet, maar is het misschien niet zo dat de spiegel die ze je voorhoudt te confronterend is?

Iets geven en daar iets voor terug verwachten, is namelijk niet zo'n mooie eigenschap.
Nee hoor, ik kreeg namelijk niet het idee dat het over mij ging. Maar om -teuntje- nog even een steek onder water te geven vind ik erg flauw. Daarnaast wordt er meermaals geprobeerd mijn woorden te verdraaien. Ik heb namelijk nergens gezegd dat ik een concreet 'dankjewel' eis. Wel heb ik aangegeven dat ik ondankbaarheid een nare eigenschap vind. Dat mag ik vinden. Evenals het bewúst geen dankjewel willen zeggen uit principe, juist omdát het verwacht wordt. Mensen uitdagen noem ik dat.
Het gaat heel erg offtopic worden, maar je niet voegen naar andermans verwachtingen vind ik nu niet bepaald vallen in de categorie mensen uitdagen. Alleen heeft het nu al helemaal niets meer met gierigheid te maken.
Ik snap wat je bedoelt, maar dat is niet wat ik bedoelde.
Ik ben het helemaal eens met Teun
Ik geloof in leven voor de dood
quote:vrouwke_theelepel schreef op 24 november 2012 @ 16:12:

.' Ik ben uitgestapt met de woorden dat als ik een taxi had gewild ik die wel besteld had en dat ik dus ook zou doen. Andere vriendin stapte ook uit en uiteindelijk heeft haar moeder ons opgehaald. Ging om een ritje van 3 kwartier overigens.

Ik hoef vast niet te vermelden dat wij geen van beiden ooit nog iets van Gierige Vriendin hebben gehoord.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Wat bijzonder dat je logés in je huis vraagt als je net een baby hebt gekregen. Dat is echt heel erg gastvrij en attent, en zeker niet iets wat iedereen zomaar zou doen. Dat mag je dus ook niet van anderen verwachten. Ik vond het zelf al heel inspannend als er iemand een uurtje op kraambezoek kwam. Sowieso ben ik zelf ook niet heel geschikt als logé, dan ben ik constant aan het opletten of ik niet te veel (over-) last veroorzaak.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 02 december 2012 @ 19:46:

Die nare persoonlijkheid van Ronniemitchel lees ik anders nergens terug, hoor. Ik weet niet zo goed hoe ik dit kan zeggen zonder dat het venijnig overkomt, want zo bedoel ik het helemaal niet, maar is het misschien niet zo dat de spiegel die ze je voorhoudt te confronterend is?

Iets geven en daar iets voor terug verwachten, is namelijk niet zo'n mooie eigenschap.

De kortzichtigheid van mensen is onbegrensd.
quote:hamer schreef op 01 december 2012 @ 21:18:

Fame,

Zo moeilijk te bedenken is het niet om anderen te trakteren op taart/gebak/beschuit met muisjes etc. Zeker als je zelf als een vorst bent behandeld. In die zin ben ik het met Teuntje eens.

Schoonfamilie is gewoon niet zo attent.Bij mij destijds in het ZKH had ik ook niets lekkers voor mijn bezoek. Wel verzorgde het zkh beschuit met muisjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:vrouwke_theelepel schreef op 02 december 2012 @ 19:46:

Ach, en iets voor elkaar doen is wel normaal? Zelfs als de ander het als vanzelfsprekend vind. Nou, ik vind dat met verschillende maten meten.

Zo van: Als de ander zo gek is om dat voor een ander te doen dan hoef ik dat toch niet terug te doen. Nee, moet die ander maar niet zo gek zijn.

Nou, fors misbruik maken van de gastvrijheid en vervolgens zelf niets terug willen doen, omdat het teveel gevraagd is. Dat vind ik geen fijne eigenschap.

Dan maak je ook geen gebruik van de gastvrijheid bij anderen als je niet van plan bent om ooit iets terug te doen. Zo heb ik het geleerd.

Iets anders is het iets doen om de ander te verplichten om dan ook iets terug te doen. Daar zit het verschil. En dat is heel wat anders. Als je bij iemand gaat eten en je vraagt ze nooit terug dan neem je iets voor ze mee. Vraag je ze wel terug dan is het wat anders.
En kraamvisite in een ziekenhuis is nu eenmaal geen theekranjse. Ga dan op visite als ze thuis zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:hamer schreef op 01 december 2012 @ 21:18:

Fame,

Zo moeilijk te bedenken is het niet om anderen te trakteren op taart/gebak/beschuit met muisjes etc. Zeker als je zelf als een vorst bent behandeld. In die zin ben ik het met Teuntje eens.

Schoonfamilie is gewoon niet zo attent.

Serieus? Ik vind het al heel bijzonder dat het bezoek in het ziekenhuis iets te drinken krijgt. In heel veel ziekenhuizen mag er niets eens iets gegeten worden door het bezoek vanwege hygiene enzo.

Ik lees dat Teuntje erg veel verwachtingen heeft. Heel erg veel zelfs. En ja, dan moet je niet raar staan te kijken dat je teleurgesteld wordt. Een ander kan dit namelijk niet aanvoelen. Laat je verwachtingen los. Daar wordt je een veel leuker en gezelliger mens van.
Misschien snap ik het niet, maar zwager en schoonzus verwachtten toch ook dan Teuntje en man een bijzonder lang ritje maken op kraamvisite?
Kan het dan nu aub weer ontopic? Als jullie willen discussiëren, open dan een eigen topic. Dit gaat om anekdotes, niet om te discussie er om heen. Het topic wordt nu vervuild!
Ik krijg er een punthoofd van!
Je hebt gelijk. Ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen zijn anekdote hier meer wil neerzetten. Sinds een tijdje lijkt het een trend om elke post te becommentariëren in de trant van 'dit is heus niet gierig hoor. Je bent zelf ... (vul maar in)'. Niet leuk en niet nodig.
Dat viel me dus ook al op. Zit al paar dagen te kijken voor een nieuw verhaaltje maar helaas...
Nou on topic dan maar, want er schiet mij er ook nog eentje te binnen. Het was in mijn opinie geen gierige actie van mij, maar volgens een voormalige vriendin dus wel.

Een studievriend van man ging samenwomen. Zij had nogal een dure smaak en hij was nogal zuinig, nouja zij ook wel. We waren uitgenodigd voor een feestje ter ere van hun samenwonen oid. Ik was wel van plan om iets mee te nemen voor hun nieuwe huis, maar voordat ik kon vragen of ze nog wensen had stuurde ze een link rond met een cadeaulijst van een hele dure woonwinkel. Nou stonden er bijna allemaal zeer dure cadeau's op en de paar goedkopere waren al afgevink. Ik had niet zoveel zin om 100 euro of meer uit te geven voor een cadeau van de lijst en ben naar deze winkel gegaan voor een cadeaubon (25 euro) zodat ze zelf wat kon kopen.

Het feestje was karig te noemen, maar dat maakte niet zo heel veel uit want het was best gezellig. Totdat om 22.00 uur het drinken op was. Het bier was al eerder op. Hapjes waren er al helemaal niet.

Ook nog niet zo erg, want daarna nog even naar de kroeg.

Het ergste was dat ze ons later aansprak over ons cadeau. Ze had toch een cadeaulijst rondgestuurd en ze was uiterst verbolgen dat we ons niet aan de cadeaulijst hadden gehouden. Toen ik uitlegde dat ik geen 100 euro wilde uitgeven was ze diep beledigd. Ze is zelfs nog naar de winkel terug geweest om de bon te ruilen voor geld, maar daar begonnen ze niet aan.

De vriendschap is daarna verwaterd.
quote:okkervil schreef op 04 december 2012 @ 16:51:

Het ergste was dat ze ons later aansprak over ons cadeau. Ze had toch een cadeaulijst rondgestuurd en ze was uiterst verbolgen dat we ons niet aan de cadeaulijst hadden gehouden.

Wow, wat een lef.

Ik kan me voorstellen dat jullie geen vrienden meer zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven