Duizelig en flauwvallen!

dinsdag 4 december 2012 om 21:03
Sinds ongeveer een week ben ik verschrikkelijk draaierig en duizelig en ben ik al een paar keer bijna flauw gevallen. Heel eng want ik had het vanmiddag met 2 kindjes op de fiets! Wel genoeg gegeten dus dat was het niet. Verder zie ik heel wazig/onscherp. Gister bij de opticien geweest en mn ogen waren wel erg achteruit gegaan (ben fulltime brildrager) en de ontspiegeling was uit mn bril. Nieuwe bril besteld maar vraag me af of er niet meer aan de hand is en of deze heftige aanvallen echt met mn ogen te maken kunnen hebben. Morgen maar even naar de dokter want dit is niet fijn. Iemand die dit herkent? Pas geleden nog bloeddruk gemeten en bloedonderzoek maar daar kwam niks uit. Ps ik ben ook zeker niet zwanger!!!

dinsdag 4 december 2012 om 21:09
Naar je huisarts inderdaad morgen, dat is het belangrijkste. Bedenk van te voren goed wanneer je het meest last hebt van duizeligheid: is dat bij inspanning, bij bewegingen van je hoofd, bij opstaan uit een stoel, in de douche enzo. Ben hè verkouden of net geweest? En hoe voelt de duizeligheid: licht in je hoofd of draait de hele wereld? Last van hartkloppingen? Allemaal dingen die voor je dokter handig zijn om te weten. Duizeligheid heeft een hoop oorzaken, maar je huisarts zal wel verder kijken naar de meest waarschijnlijke oorzaken op basis van je verhaal en lichamelijk onderzoek.
dinsdag 4 december 2012 om 21:23
dinsdag 4 december 2012 om 21:26
Oei, ik heb dat nu en dan ook. Maar ik ben nogal van 'gaat vanzelf wel weer over' en dat was ook altijd zo. Dus nooit naar de huisarts geweest. Beetje rekening mee houden: voorzichtig zijn met snelle bewegingen, niet te snel opstaan en desnoods een paar dagen niet fietsen. En dan ging het na een week of zo wel weer over.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.