ontdooiende vriezer??

06-12-2012 13:57 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb een tijdje terug samen met mijn vriend de koelkast van mijn schoonzus overgenomen, een Liebherr van zo'n vijf jaar oud. Hij heeft een no-frost systeem (of automatische ontdooifunctie?) waardoor er geen ijs in het vriezergedeelte ontstaat. Nu is het probleem dat de vriezer af en toe helemaal ontdooit, in die mate dat het brood gewoon weer zacht is en ik niet weet of ik het vlees nog kan gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kunnen we eraan doen? Is hij anders gewoon kapot of is dit echt die no-frost functie?

Alvast bedankt voor de reacties!
Het lijkt mij niet dat hij volledig moet ontdooien. Dan is de functie van de vriezer toch weg? ik heb er 1 van bosch met een no-frost systeem, maar die doet dit niet zo.
Is hij goed schoongemaakt?

Als de deur een tijdje heeft open gestaan/niet goed gesloten (rubbers? )kan het voorkomen dat er ijsvorming (ja ijs in een no frost ) tegen je ventilatie/waaisysteem/koude lucht blaas systeem of zoiets zit.

Die zie je zitten als je alle lades eruit haalt aan de achterzijde.

Vriezer uitzetten, schoonmaken en dan weer aanzetten.

Hadden wij namelijk vorig jaar, wij dachten ook dat ie kapot was maar toen de monteur langs kwam bleek dat het te zijn.

Zou het kunnen dat de deur niet goed sluit?

Misschien nieuwe rubbers? (als dat van toepassing is..)
Waar hem je hem staan? Wij hadden een koelvriescombi in e schuur. Wilde ik met kerst een keer ijsjes eruit halen, was alles ontdooid! Bleek dat dat ding niet tegen buitenkou beneden de 5 graden oid kon, en dan gaan ze vanzelf uit met ontdooide spullen tot gevolg....
wat hoppa3 zegt

Een vriezer (welke dan ook) vriest niet goed wanneer hij in een bevroren omgeving staat.

Check daarnaast de rubbers inderdaad

Hij zou niet moeten ontdooien dat is dus niet de bedoeling
Dit is niet de no frost functie.

Als hij heel koud staat bijvoorbeeld in een onverwarmd schuurtje dan kan dat de oorzaak zijn, anders is er iets wat niet goed meer werkt.

Dus dan een monteur er bij of een nieuwe kopen.
Die van ons staat ook in de schuur (waar het ijs soms aan het plafond hangt) en doet het juist heel goed daar. Hij is nog nooit ontdooit en gebruikt in de winter ook veel minder stroom daardoor
Bedankt voor de reacties! Hij staat gewoon in de keuken dus aan de koud omgevingstemperatuur kan het niet liggen. Ook sluit de deur gewoon, er is niets mis met rubbers.

bedankt voor de tip thasmo, misschien moet ik eens achter de lades kijken of er daar iets vast zit!
quote:Ivetje schreef op 06 december 2012 @ 14:34:

Die van ons staat ook in de schuur (waar het ijs soms aan het plafond hangt) en doet het juist heel goed daar. Hij is nog nooit ontdooit en gebruikt in de winter ook veel minder stroom daardoor Heb jij een oude vriezer? Het schijnt dat de nieuwe vriezers het echt niet leuk vinden in een onverwarmde schuur. Er zit een ander koelmiddel in geloof ik. Een witgoedmonteur heeft mij dit eens verteld, ik luisterde echter maar half en heb dus niet het hele verhaal meegekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven