Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:evelien2010 schreef op 06 december 2012 @ 10:01:

@betjebig, zuinigheid of gierigheid (daarover verschillen de meningen) zijn geen eigenschappen die je bij een eerste date al wilt zien. Deze man maakt dus een zeer slechte indruk. Ik vind er trouwens wel verschil in zitten of je gaat lunchen met collega's (waar je soms alleen een zakelijke relatie mee hebt) of met een date (waar je een andere band mee hebt of mee wilt krijgen). Met collega's (zeker in een bedrijfskantine) is het logisch dat iedereen zijn eigen eten gaat afrekenen. Maar een date is toch een heel andere situatie. Daarbij is het veel gebruikelijker om "niet mogelijk te doen". Dus gewoon de rekening door 2 delen of dat de man het eten betaald. Moeilijk doen over de rekening is voor heel veel mensen een afknapper (of in ieder geval geen gunstige indruk).

@cadeaulijst, dit is een wensenlijst waar je als gast uit KUNT kiezen. Het is niet verplicht. Als jij besluit om totaal iets anders te kiezen om welke redenen dan ook staat dat je volledig vrij! Je kunt gasten nooit verplichten uitsluitend van de lijst te kiezen. Laat staan dat de klachten kunt uiten over het cadeau of de hoogte van het bedrag!

Ik ga twee maal per jaar eten met een groep (ca. 10 p.) oud-collega's, al 13 jaar lang. Altijd delen we de rekening door het aantal eters.

Vinden we volkomen vanzelfsprekend. De ene keer neemt de 1 een iets duurder gerecht dan de ander. De volgende keer is het omgekeerd. Daar letten we echt niet op.
quote:grenada schreef op 06 december 2012 @ 12:33:

Laat ze alsjeblieft zelf beslissen hoe ze hun bruiloft willen doen. Wie ben jij om ze te veroordelen, alleen omdat jij het niet zou doen.

Dan moeten ze niet klagen dat het zo duur is en net zoals hierboven verteld wordt, alle gasten bijna de hongerdood laten sterven dat ze uit nood langs de supermarkt moeten.

Ik ben nog zo'n romanticus die denkt dat het om de liefde gaat en niet om de glamour van een designerjurk en een cadillac, ten koste van het comfort van de gasten.
quote:sprokkelientje schreef op 06 december 2012 @ 11:01:

[...]

Ook altijd zo'n miskleun...als je in je (schaarse) vrije tijd mensen vrijblijvend gaat helpen met klussen dan vind ik echt dat degene bij wie wordt geklust verantwoordelijk is voor de catering..en dat gaat verder dan een kop koffie of pak sap, zeker als je een hele dag of meerdere hele dagen bezig bent.

Destijds toen wij ons huis kochten en mijn vader wel wilden komen helpen met klussen (en dat kan hij ook goed, was jaren zijn werk).

Had ik ook voor van alles en nog wat gezorgd.

Frisdrank, koffie, thee, flesjes water, sapjes, verse broodjes, koekjes, beleg etc.

Wilde mijn vader niets hebben, eigen broodtrommeltje bij.

Aangeboden om eten 's avonds te halen of mee-eten bij schoonouders. Nope ook niet.

Pizza en friet laten bezorgen. Nope moest ie ook niet.

Nou enkele vrienden wel lekker zitten smullen en ik dacht moet ie zelf weten.

Krijg ik achteraf een rekening (já echt waar) van de bezinekosten + brood en beleg kosten en daarbij geschreven dat hij het avondeten als gunst aan ons niet zou berekenen.

Wel incl. bonnetjes van de benzine.

Na deze actie was ik er enorm klaar mee.

Wij waren van plan geweest om ouders een weekendje weg cadeau te doen met zakgeld.

Nu heb ik geld overgemaakt en klaar.
Die cadeaulijsten bij bruiloften zijn heel Amerikaans, was al toen mijn broer daar 20 jaar geleden trouwde heel normaal daar. Ik vind het idee niet slecht maar wel vind ik dat er meer goedkopere dan dure cadeaus op horen te staan. Of de mogelijkheid om mee te betalen aan een bepaald cadeau, dat je bijv. met 4 gasten samen 1 cadeau van 100 euro doet. Of dat je 1 of 2 onderdelen van een servies voor je rekening kunt nemen.
Wat raar Thasmo. Van dat benzinegeld kan ik me nog enigszins iets bij voorstellen maar dat je je eigen brood meeneemt en lunch die voor je geregeld is en aanbod warm eten afslaat vind ik echt vreemd.
Het idee achter cadeaulijsten is toch gewoon dat niemand dubbele dingen koopt? Volgens mij mag je ook gewoon iets anders kopen als je dat wil.
quote:thasmo schreef op 06 december 2012 @ 12:58:

[...]

Destijds toen wij ons huis kochten en mijn vader wel wilden komen helpen met klussen (en dat kan hij ook goed, was jaren zijn werk).

Had ik ook voor van alles en nog wat gezorgd.

Frisdrank, koffie, thee, flesjes water, sapjes, verse broodjes, koekjes, beleg etc.

Wilde mijn vader niets hebben, eigen broodtrommeltje bij.

Aangeboden om eten 's avonds te halen of mee-eten bij schoonouders. Nope ook niet.

Pizza en friet laten bezorgen. Nope moest ie ook niet.

Nou enkele vrienden wel lekker zitten smullen en ik dacht moet ie zelf weten.

Krijg ik achteraf een rekening (já echt waar) van de bezinekosten + brood en beleg kosten en daarbij geschreven dat hij het avondeten als gunst aan ons niet zou berekenen.

Wel incl. bonnetjes van de benzine.

Na deze actie was ik er enorm klaar mee.

Wij waren van plan geweest om ouders een weekendje weg cadeau te doen met zakgeld.

Nu heb ik geld overgemaakt en klaar.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:GiB schreef op 06 december 2012 @ 12:31:

[...]

eens ... dat betekent overigens wel dat als je meerdere mensen hebt op een dag, jij zelf praktisch weinig meer kan doen, want naast de catering ben je dan ook verantwoordelijk voor de aansturing van de mensen (aansturing klinkt misschien wat lullig maar daar komt het wel op neer).Dat klopt, maar het is wel handig als je zorgt dat je het juiste materiaal hebt. (Bouwmarkten waren toen nog niet op zondag open)

Laat ze alsjeblieft zelf beslissen hoe ze hun bruiloft willen doen. Wie ben jij om ze te veroordelen, alleen omdat jij het niet zou doen.

Als je geen feest / verjaardag / bruiloft kunt betalen moet je er geen geven of de activiteiten aanpasen op je situatie (budget). Je kunt niet (veel) mensen gaan uitnodigen die vervolgens op kosten jagen (reiskosten, dag vrij, cadeau etc) en dan achteraf ook nog gaan klagen. Ook kan je van anderen geen diensten verwachten omdat je er zelf het geld niet voor hebt.

Als jij mensen uitnodigd dien je ze ook te verzorgen. Of dat nu voor een bruiloft is of tijdens het klussen in je huis.

@sprokelientje, kan mij niet indenken dat iemand zoiets doet. Zeker niet als het om je eigen kind gaat!! Als je vader (of wie dan ook) kosten in rekening had willen brengen had hij dit vooraf moeten aangeven. Ik zou dan ook niets hebben betaald maar een pittige mail terug hebben gezonden en het contact op een zeer laag pitje. Jij hebt immers gezorgd voor voldoende eten en drinken voor de klussers. Je kunt iemand niet achteraf een rekening presenteren!
quote:sprokkelientje schreef op 06 december 2012 @ 11:01:

[...]

Ook altijd zo'n miskleun...als je in je (schaarse) vrije tijd mensen vrijblijvend gaat helpen met klussen dan vind ik echt dat degene bij wie wordt geklust verantwoordelijk is voor de catering..en dat gaat verder dan een kop koffie of pak sap, zeker als je een hele dag of meerdere hele dagen bezig bent.

Smiddags patat met iets en savonds chinees of pizza met bier.

Dat is gewoon het beste :D
Ik vind het zo jammer dat het topic iedere keer verzand in discussies. Het begon zo leuk.
OMG! Als mijn vader me had laten betalen voor alles wat hij in mijn leven voor mij had geklust, was ik failliet geweest en hij schatrijk Ik kan me er niks bij voorstellen dat je je eigen kind geld vraagt voor het klussen. En al helemáál niet dat hij je de kosten van het brood laat betalen dat hij thuis anders ook had gegeten (en dat terwijl je van alles had gehaald). Echt, dan ben je heel diep gezonken!

Als je mensen uitnodigt voor een bruiloft of een etentje of wat dan ook, dan hoor je gewoon te zorgen dat ze niks tekort komen. Natuurlijk kan het met een feestje zo zijn dat je niet goed rekent en het sneller op is dan gedacht, maar kom op, zo krenterig zijn en vervolgens ook nog serieus gaan zeuren over het cadeau? Te triest voor woorden.

En als je het niet kan betalen, dan doe je geen feest of nodig je minder mensen uit!
quote:Olivia1975 schreef op 06 december 2012 @ 13:07:

Wat raar Thasmo. Van dat benzinegeld kan ik me nog enigszins iets bij voorstellen maar dat je je eigen brood meeneemt en lunch die voor je geregeld is en aanbod warm eten afslaat vind ik echt vreemd.

Ik kan je vertellen dat de bezinerekening ruim 800 euro was.

Ja wij wonen 40min rijden heen en 40 min rijden terug.

Ja de bezineprijs is duur.

Maar als ik alle km bij elkaar op tel, daarnaast weet hoeveel de bezineprijs stond kom ik niet aan die 800 euro.

Echt niet.

En hij rijdt geen hummer

Ja hij heeft alle bonnetjes bewaard. Maar van elk bonnetje is maar de helft aan de bezine op gegaan door naar ons te rijden en weer terug.

De rest zal vast ook opegegaan zijn, maar niet naar ons.

Plus als je bezinegeld wil hebben dan deel je dat toch even mee, van joh ik kom voor jullie klussen, maar de reiskosten worden zo wel heel veel, die zou ik graag vergoed willen krijgen?

Dan is dat wel een andere insteek dan als je achteraf zegt: hier is de rekening.

Ikzelf heb van te voren gevraagd of ik iets moest betalen of iets, maar dat was volgens hem niet het geval.
quote:aaquamarine schreef op 06 december 2012 @ 13:31:

OMG! Als mijn vader me had laten betalen voor alles wat hij in mijn leven voor mij had geklust, was ik failliet geweest en hij schatrijk Ik kan me er niks bij voorstellen dat je je eigen kind geld vraagt voor het klussen. En al helemáál niet dat hij je de kosten van het brood laat betalen dat hij thuis anders ook had gegeten (en dat terwijl je van alles had gehaald). Echt, dan ben je heel diep gezonken!Ach ik kan nog hele verhalen vertellen, niet alleen over financieel vlak maar daar gaat dit topic niet over .
Thasmo, wat erg!!! En die honderden euro's benzinegeld, echt heel schandalig, van je eigen vader nog wel!

Dat je er goed klaar mee was kan ik me voorstellen, jemig wat een afzetterij.
Your luck's about to change, cher.
Thasmo, 800 euro aan benzinekosten? Wow, dat heb je toch niet allemaal betaald he??
het is wat het is
quote:nuevenwel schreef op 06 december 2012 @ 13:34:

[...]

En dat is je vader?

Mn moeder zegt van wel

Wow, dat is wel heel erg sneu zeg.Ja ik al heel wat meegemaakt met die man, maar dit viel mij niet goed
quote:ruiva schreef op 06 december 2012 @ 13:48:

Thasmo, 800 euro aan benzinekosten? Wow, dat heb je toch niet allemaal betaald he??

ja ik heb het overgemaakt met daarbij vermeld dat ik hoop dat ie er heel gelukkig van word.

Daarintegen mist hij nu inmiddels al wel 2 jaar alles van mijn leven, dat van mijn partner en dat van mijn kind.

En als dat dan 800 euro waard is bij hem dan kan ie het krijgen ook.
Een vriendin had haar bruidslijst bij de Bij, je kon daar geld aan overmaken en zij kregen een cadeaupas vd bijenkorf met een klein cadeautje.

Ik heb haar (vrouwen)weekendje weg gegeven, was toen enorm vrijgezel.

Jaaaaaaren daarna ben ik getrouwd en kreeg ik een weekendje weg van haar. Had niet gehoeven, dat wist ze. Omdat we nu niet meer trouwen doen we de volgende keer 50/50. Want het was veel te leuk!

Gierige actie: broer bood aan dat ik via zijn werk cadeau kocht. Hij kreeg korting, ik niet. Ging natuurlijk niet door.
Fijn dat jij het hier weer ontopic brengt, Madderijn! :D
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik werk bij een leuk bedrijf met leuke collega's. We gaan goed met elkaar om. Er is alleen iets wat mij steekt. Twee collega's hebben tegen mij gezegd dat ze me zuinig vinden. Ik schrok daarvan en heb gevraagd waarom. Blijkt dat ze het jammer vinden dat ik sinds kort een lagere bijdrage lever aan cadeaus voor collega's. Dat klopt overigens. Het afgelopen jaar zijn er collega's getrouwd, zwanger geworden, bevallen, gaan samenwonen en jarig geweest. Ik niet. Ja okee, het laatste wel! Ik ben echt veel geld kwijt geweest. Voor mijn verjaardag heb ik overigens wel iets leuks gekregen.

Die twee collega's nemen altijd het voortouw met het regelen van cadeaus. Het gaat dan om bedragen vanaf 15 euro pp. Ik vind dat veel geld. Ik vind het leuk om mee te doen, maar ik kan en wil niet elke keer 15 euro inleggen. Ik wil dat zelf bepalen. Ik vind 5 euro genoeg. Toen ik werd uitgenodigd voor een bruiloft, vond ik het een ander verhaal, toen gaf ik meer. Eerst dokte ik braaf die 15 euro voor alles waar maar iets voor gekocht moest worden, maar daar ben ik laatst mee gestopt. Ik woon alleen, heb het heus niet slecht, maar ik hou nou ook niet echt over per maand. Mijn collega's hebben twee inkomens en hebben gewoon meer te besteden. (Maar dan nog, steeds 15 euro!)

Maar goed, ik werd dus als zuinig bestempeld. Ik werd daar toch wel even verdrietig van. Ik ben dat totaal niet. Ik stond echter met mijn mond vol tanden.

Ik heb toen aangegeven steeds 5 euro in te willen leggen in plaats van 15 euro of meer, dus de groep weet dat. Ik heb ook gezegd dat ik dus geen 15 euro inleg pp verwacht bij mijn cadeau. Ik moet er misschien maar helemaal mee stoppen. Het gaat niet meer echt om het geven. Ik baal ervan!
Ik vind 15 euro voor cadeaus voor collega's ook absurd veel.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Als je op een grote afdeling werkt, is voor zoiets een lief en leed potje een idee. Vaste inleg, vaste bedragen voor vaste gelegenheden.
Ja toch, broedkippetje? En als er iemand zwanger is, wordt er een etentje geregeld waarbij de zwangere wordt vrijgehouden. Vaak nog een cadeautje. Daarna kraamcadeau. Het is echt belachelijk! Eerst was het niet zo hoor, maar sinds twee jaar loopt dit echt uit de hand naar mijn mening. Ik weet dat ik moet doen wat ík wil, maar voor je het weet beland je in een groepsgebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven