Gezondheid alle pijlers

Anticonceptie

06-12-2012 16:31 31 berichten
Ik mag de pil niet meer gebruiken en ben daarom op zoek naar een andere vorm van anticonceptie.

Er werd mij geadviseerd na te denken over een hormoonbuisje, een spiraal of een prikpil.

Met alle drie de anticonceptiemiddelen heb ik geen ervaring. Ik heb inmiddels wat informatie opgezocht op internet maar zou ook graag wat persoonlijke ervaringen horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kate1980 schreef op 06 december 2012 @ 16:31:

Ik mag de pil niet meer gebruiken en ben daarom op zoek naar een andere vorm van anticonceptie.

Heb je eigenlijk een vaste partner en regelmatig seks?
Cerazette?, dat is een pil met alleen progestageen .

Zelf geen ervaring mee.

Volgens mij werkt deze pil volgens hetzelfde principe als Mirena en Implanon
Met de Cerazette pil was ik constant ongesteld. Het hield niet op, en heb 'm een half jaar gebruikt.
quote:elninjoo schreef op 06 december 2012 @ 17:09:

[...]

Ik vind het onzin om maandelijks ziek te moeten worden, dus voor mij is de pil (of alternatief) in de eerste plaats 'n medicijn om ongesteldheid te voorkomen/verminderen.

Een koperspiraal lijkt mij dus vreselijk, omdat ik, voor ik aan de pil begon, altijd een hele week strontziek was. En ik verdom het om 25% van mijn leven ziek te zijn door 'n orgaan wat ik als bewust kindvrije kan missen als kiespijn. Dan kan ik me voorstellen dat je liever zo weinig mogelijk ongesteld bent en voor hormoniale anticonceptie kiest
Microgynon 30 pil: kwam ik enorm van aan

Yasmin pil: tevreden maar na een aantal jaar kwam het mn strot uit er elke dag aan te denken.

Spiraaltje: Mirena gekozen, ging dood van de pijn een jaar lang en toen mocht hije r van de dokter eindelijk uit omdat ik het "geprobeerd had".. Overigens ken ik nog 3 mensen met "spiraal" verleden. 1 raakte zwanger, de andere had net als ik pijn en de 3e moet morgen naar de gyn omdat'ie kwijt is.

Nuvaring: Kreeg ik een BEREN eetlust van en ik kwam 8 kg aan.

Yasminpil: Dan toch maar weer de yasmin en elke dag een pilletje slikken. Ook geen last meer van PMS achtige praktijken.
Nuvaring, prima ding! Alles wat Fame zegt klopt. Al had ik na langer gebruik veel last van een 'te droog' gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven