Mishandelde grensrechter overleden

03-12-2012 16:53 2114 berichten
Ik lees dit walgelijke bericht zojuist op internet:

"De 41-jarige grensrechter uit Almere die gistermiddag ernstig werd mishandeld, is in het ziekenhuis overleden. Hij was mishandeld na de wedstrijd van SC Buitenboys B3 (Almere) tegen sv Nieuw Sloten B1 (Amsterdam).

Voetballers van Nieuw Sloten schopten en sloegen hem, waarna hij op de vlucht sloeg. De jongens achterhaalden hem en mishandelden hem opnieuw.

Amulance

Een paar uur na het geweld werd de man onwel en zakte hij in elkaar. Daarna werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij vanmiddag"

Vind het echt shocking, ongelooflijk en verdrietig.

Deze jongens mogen van mij levenslang opgesloten worden, en agressie op sportvelden veel en veel harder worden aangepakt!!!

Toevallig vertelde vorige week een neef van mij, die ook fluit in het amateurvoetbal, dat hij steeds vaker overweegt daarmee te stoppen, omdat hij merkte dat de agressie laatste jaren steeds meer toeneemt. Ook hij heeft regelmatig met bedreigingen te maken.

Misschien dat het me daarom nu wel extra raakt..
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 07 december 2012 @ 17:01:

[...]

Oja en waar dient de ME dan voor bij wedstrijden? Die zie ik bij geen enkele andere sport.Dat is waar, maar er zijn ook duizenden wedstrijdjes die wel goed gaan. Natuurlijk zijn er voetbalhooligans, maar bij de plaatselijke voetbalclub gaat het gewoon goed. En 99% van de jeugd voetbalt op amateurniveau, dus daar zit het probleem niet.
Daarmee wil ik gewoon aangeven dat er bij elke sportclubje en volwassene aanwezig zou moet zijn die weet hoe je met jongeren omgaat om zo dingen in goede banen te leiden, die zijn er gewoon veel te weinig. En ja, dat mag wat mij betreft ook een buurtvader zijn. Maar goed, jongeren moeten het maar zelf uitzoeken, vinden de ouders, maar ook de maatschappij (wij). Totdat het misgaat...
quote:geheimtaal schreef op 07 december 2012 @ 17:03:

[...]

Dat is waar, maar er zijn ook duizenden wedstrijdjes die wel goed gaan. Natuurlijk zijn er voetbalhooligans, maar bij de plaatselijke voetbalclub gaat het gewoon goed. En 99% van de jeugd voetbalt op amateurniveau, dus daar zit het probleem niet.ongelooflijk wat je zegt. Waar denk je dat dit gruwelijke voorval met de grensrechter gebeurd is???
quote:geheimtaal schreef op 07 december 2012 @ 17:03:

[...]

, maar bij de plaatselijke voetbalclub gaat het gewoon goed.

Koekkoek! Waar hebben we het nu over?

Ken je de cijfers van de KNVB ?

En 99% van de jeugd voetbalt op amateurniveau, dus daar zit het probleem niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca wrote on 07 December 2012 @ 16:52:

[...]

Wat had je met al die pedagogen willen doen, dan?

Als mensen niet zien dat hun kinderen - zij zelf eigenlijk - een probleem hebben danwel zijn, zitten ze ook niet te wachten op een pedagoog.Zij hoeven dat ook niet zelf te zien. Elke sport- of hobbyclub moet gewoon geleid worden door iemand met verstand van zaken én jonge mensen. Haalbaar? Nee, niet in een land als Nederland waar iedereen liever lui is dan moe en vooral de andere kant opkijkt zodra het mis dreigt te gaan, maar wel weer vooraan staat om wanneer het dan ook echt mis is gegaan de heleboel te veroordelen...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 december 2012 @ 16:48:

Grensrechter voortaan een betaalde baan laten zijn. Doen we ook nog aan positieve discriminatie.

Werkeloosheidsprobleem en agressie op de velden in één klap opgeklost.

Dan heb je voortaan grensrechters die betaald worden gemolesteerd.

Heb je al nagedacht over de kosten ?

30.000 wedstrijden per weekend, dat is 60.000 grensrechters.

90.000 als we de scheidsrechers ook gaan betalen.

Maal minimaal 2 uur per wedstrijd (incl. pauze, excl. reistijd)

Tegen uurkosten 20 euro zit je dan op ruim 3,6 miljoen per week.

Ofwel ruim 150 miljoen per jaar.

Exclusief de kosten om pakweg 150.000 mensen een opleiding te geven tot scheids- of grensrechter.

Waar gaat dat geld vandaan komen ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:lavan568 schreef op 07 december 2012 @ 17:06:

[...]

ongelooflijk wat je zegt. Waar denk je dat dit gruwelijke voorval met de grensrechter gebeurd is???Dus dan gebeurt dit bij álle voetbalclubs?
quote:Ligeia schreef op 07 december 2012 @ 17:04:

Daarmee wil ik gewoon aangeven dat er bij elke sportclubje en volwassene aanwezig zou moet zijn die weet hoe je met jongeren omgaat om zo dingen in goede banen te leiden, die zijn er gewoon veel te weinig. En ja, dat mag wat mij betreft ook een buurtvader zijn. Maar goed, jongeren moeten het maar zelf uitzoeken, vinden de ouders, maar ook de maatschappij (wij). Totdat het misgaat...

Dus een betaalde, tot pedagoog opgeleide - Marokkaans ook nog? - kracht voor elk wat? Elk team? Elke vereniging? Elke zoveel kinderen?

En moet dat ook bij de souting en bij ballet? Of alleen waar jongens/ Marokkanen/ voetballers samen komen om hun vrije tijd op een sportieve manier door te brengen in competitieverband?
quote:Donkeyshot schreef op 07 december 2012 @ 17:07:

[...]

Dan heb je voortaan grensrechters die betaald worden gemolesteerd.

Heb je al nagedacht over de kosten ?

30.000 wedstrijden per weekend, dat is 60.000 grensrechters.

90.000 als we de scheidsrechers ook gaan betalen.

Maal minimaal 2 uur per wedstrijd (incl. pauze, excl. reistijd)

Tegen uurkosten 20 euro zit je dan op ruim 3,6 miljoen per week.

Ofwel ruim 150 miljoen per jaar.

Exclusief de kosten om pakweg 150.000 mensen een opleiding te geven tot scheids- of grensrechter.

Waar gaat dat geld vandaan komen ? Sorry, DS. Voor JOU zal ik er voortaan bijzetten wanneer ik iets cynisch bedoel.
quote:lavan568 schreef op 07 december 2012 @ 16:51:

@ Donkeyshot, ditzelfde artikel had ik net ook geplaatst. Ik vind het ook een goed artikel, en geeft exact weer wat het probleem is.

Er is te lang gedaan alsof er geen probleem was, want bang om van discriminatie beschuldigd te worden?

Maar nu kunnen we er niet meer onderuit, er moet iets gedaan worden.

Weet ik, en bedankt voor de link.

Ik vond het zo'n belangrijk artikel dat ik de tekst ook nog integraaal heb geplaatst, dan krijgt het hopelijk wat meer aandacht.

Dit is wel een heel belangrijke oorzaak, en een oorzaak die jarenlang niet mocht worden genoemd.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 december 2012 @ 17:11:

[...]

Sorry, DS. Voor JOU zal ik er voortaan bijzetten wanneer ik iets cynisch bedoel.

Dat is sowieso een goeie gewoonte op een forum.

We kunnen hier alleen op lettertjes afgaan weet je, niet op gelaatsuitdrukkingen of lichaamstaal.

Een bijpassende smiley helpt al veel.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 07 december 2012 @ 17:01:

[...]

Oja en waar dient de ME dan voor bij wedstrijden? Die zie ik bij geen enkele andere sport.

Nee, er zijn ook weinig sporten waar iedere week zoveel duizenden bezoekers naar toe gaan, dus dat is appels met peren vergelijken. Ik ga regelmatig naar eredivisiewedstrijden en zie, zeker de laatste jaren, geen grote rellen meer (bij "mijn" club althans). Bij Ajax-Feijenoord wil nog wel eens de vlam in de pan gaan. Of ligt dat dan aan de Amsterdammers/Rotterdammers?

Het incident had overal kunnen gebeuren. Ook bij blanken en ook bij andere sporten. Ik ben echter wel van mening dat Marokkaanse jongens vaker problemen hebben met gezag. Dat heb ik zelf binnen het amateurvoetbal meerdere malen meegemaakt en zeker ook daarbuiten.
quote:blijfgewoonbianca wrote on 07 December 2012 @ 17:09:

[...]

Dus een betaalde, tot pedagoog opgeleide - Marokkaans ook nog? - kracht voor elk wat? Elk team? Elke vereniging? Elke zoveel kinderen?

En moet dat ook bij de souting en bij ballet? Of alleen waar jongens/ Marokkanen/ voetballers samen komen om hun vrije tijd op een sportieve manier door te brengen in competitieverband?

Och, als het maar iemand is die weet van wanten i.p.v. de zoveelste alpha male gone coach. Marokkaans? Waarom?

Maar doe maar moeilijk, BGB, je weet best wat ik bedoel.

Kinderen worden door volwassenen aan hun lot overgelaten, daar gaat het me om. Op verenigingen en clubs is er te weinig kennis van zaken. Ik ben al blij als iedereen eens begaan is met het lot van hun eigen kind. Om mee te beginnen...
quote:Donkeyshot schreef op 07 december 2012 @ 16:37:

[...]

[...]

[...]

Goh. Ga je nu ook jezelf staffen ? Ik speel niet zo laf op de vrouw als MrsStanley omgekeerd wel doet. En dat zou een stafje verdienen, als ik van het staffen was.
Am Yisrael Chai!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 07 december 2012 @ 16:55:

[...]

Inderdaad, dat is het eerste waaraan ik dacht: KUTvoetbal en Mason gaat onder geen beding ooit onder die KUTsport.

Heeft hij daar zelf ook nog iets in te kiezen ?

Mijn zoon gaat al vanaf zijn vijfde elke week naar die kutsport en hij beleeft er enorm veel plezier aan. Ik trouwens ook.

Ik rijd niet voor mijn verdriet elke week 150 km v.v. om de wedstrijden bij te wonen. En bij zijn club (en de bezoekende clubs) is gelukkig zelden iets aan de hand. Er wordt gewoon gevoetbald.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 december 2012 @ 16:24:

[...]

In elk voetbalteam zit wel een rotte appel. Sommige hebben er drie of vier.

Mochten die rotte appels nou vaker Jonagolds blijken te zijn dan Goudreinetten, dan móet je daar toch wat mee, of niet?

Ja, dat ben ik met je eens. Ik betoog slechts dat hetgeen men verstaat onder ' er iets mee moeten' , niet hetgeen is wat zoden aan de dijk zet.

Ik heb zelf verschillende ideeen over wat men ermee zou kunnen, of zo je wil, moeten, en met mij vele andere allochtonen. Ik heb echter niet de indruk dat 'men' een dialoog wil, of zelfs maar op een constructieve manier naar het probleem wil kijken. Men wil vooral roepen dat het zo erg is met die goudreinetten.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 07 december 2012 @ 17:16:

[...]

Ik speel niet zo laf op de vrouw als MrsStanley omgekeerd wel doet. En dat zou een stafje verdienen, als ik van het staffen was.

Zij zei dat die grensrechter nog geleefd zou hebben als hij Marokkaan was geweest.

JIj vond dat dat een stafje verdiende.

En vervolgens zei je dat die doodgeschoten jongen op HS nog zou leven als hij een blank huidje had gehad.

Leg nog eens uit waarom het een wel een stafje verdient en het ander niet ?
quote:geheimtaal schreef op 07 december 2012 @ 16:54:

[...]

Dat geldt eerder voor jou.

Ik wil wel anders zien. Ik denk echt niet dat ik discrimineer, en zo wil ik ook niet zijn. En ik weet ook wel dat er beschaafde allochtonen zijn waaronder marokkanen. Ik zal ze ook niet generaliseren.

Maar ik blijf wel het feit onder ogen zien dat er significant meer problemen zijn binnen deze bevolkingsgroep.
quote:geheimtaal schreef op 07 december 2012 @ 16:56:

Ik vind het nogal onzin om voetbal als een kutsport te zien en te denken dat dit de standaard is na deze dramatische gebeurtenis.

Relschoppen en situaties die dusdanig uit de hand lopen dat er ME aan te pas moet komen, is wel inherent aan voetbal hoor! Ik zie het bij geen een andere sport.

En ga ook bij de plaatselijke amateurtjes eens luisteren bij de zijlijn wat ouders naar hun voetballende kids roepen "SCHUP hem dan tegen zijn schenen aan!".
quote:fashionvictim schreef op 07 december 2012 @ 17:20:

[...]

Ja, dat ben ik met je eens. Ik betoog slechts dat hetgeen men verstaat onder ' er iets mee moeten' , niet hetgeen is wat zoden aan de dijk zet.

Ik heb zelf verschillende ideeen over wat men ermee zou kunnen, of zo je wil, moeten, en met mij vele andere allochtonen. Ik heb echter niet de indruk dat 'men' een dialoog wil, of zelfs maar op een constructieve manier naar het probleem wil kijken. Men wil vooral roepen dat het zo erg is met die goudreinetten.

In de jaren dat ik elftalleider was heb ik me altijd sterk gemaakt voor zg. gemengde teams. Naar mijn ervaring wordt de kans op trammelant groter als teams samenklitten op afkomst (het "wij tegen zij" effect).

En ik ben een groot voorstander van de zg. "oranje kaart"" waarmee een scheids een speler die zich verbaal of fysiek misdraagt, voor 10 minuten het veld uit kan sturen. Hopelijk komt die er nu eindelijk.
quote:Ligeia schreef op 07 december 2012 @ 17:15:

[...]

Och, als het maar iemand is die weet van wanten i.p.v. de zoveelste alpha male gone coach. Marokkaans? Waarom?

Maar doe maar moeilijk, BGB, je weet best wat ik bedoel.

Nee, ik vraag het me oprecht af hoe je het bedoelt. En hoe je dat voor je ziet.

Kinderen worden door volwassenen aan hun lot overgelaten, daar gaat het me om. Op verenigingen en clubs is er te weinig kennis van zaken. Ik ben al blij als iedereen eens begaan is met het lot van hun eigen kind. Om mee te beginnen...

Zou leuk zijn, ja.

Wat ik door de jaren heen gezien heb is dat het wel veel vaker ouders zijn met een niet-Nederlandse achtergrond.

Als we het over voetbal hebben; hoe dat zit met andere sporten weet ik niet.
quote:Donkeyshot schreef op 07 december 2012 @ 17:24:

[...]

In de jaren dat ik elftalleider was heb ik me altijd sterk gemaakt voor zg. gemengde teams. Naar mijn ervaring wordt de kans op trammelant groter als teams samenklitten op afkomst (het "wij tegen zij" effect).

Ik geloof je direct. Ik denk dat ze hier zouden kunnen ingrijpen. En dat voetbalclubs elkaar onderling hier zouden kunnen helpen.
quote:Donkeyshot schreef op 07 december 2012 @ 17:20:

[...]

Zij zei dat die grensrechter nog geleefd zou hebben als hij Marokkaan was geweest.

JIj vond dat dat een stafje verdiende.

En vervolgens zei je dat die doodgeschoten jongen op HS nog zou leven als hij een blank huidje had gehad.

Leg nog eens uit waarom het een wel een stafje verdient en het ander niet ?Nee, ze zei dat IK vast heel anders gereageerd zou hebben als het een Marokkaan was die dood was geslagen, na vlak daarvoor ook al iets geinsinueerd te hebben over dat seksisme bij mij thuis begon, in reactie op een artikel over Marokkaanse jongens die meisjes op straat terroriseerden. Dat verdiende wat mij betreft een stafje, mijn gezin heeft geen bal met deze discussie te maken.
Am Yisrael Chai!
quote:iones schreef op 07 december 2012 @ 17:23:

[...]

"SCHUP hem dan tegen zijn schenen aan!".Jeetje. En agressief én een spraakgebrek.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 december 2012 @ 17:29:

[...]

Jeetje. En agressief én een spraakgebrek.Tsja, het een en ander gaat hand in hand he. Het zegt al iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven