Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
15 euro voor een collega vind ik ook veel. Op mijn vorige week gaven we ook cadeaus aan de jarige. Met ongeveer 6 man en dan voor zo'n 5 euro p.p. Dat vond ik ook meer dan genoeg.
quote:SeptemberGirl schreef op 07 december 2012 @ 14:17:

[...]

Bijenkorf.Ok ja dat dacht ik al. Maar wat is dan de clue? Dat zij niets van die lijst gekocht heeft maar een vrouwenweekendje gegeven heeft en dat die ander haar een weekendje weg teruggegeven heeft jaren later?
Ik vind 15 euro per cadeau ook erg veel geld.

Wat de bruiloften betreft; inderdaad gierig als je denkt dat je de gasten voor allerlei luxe kunt laten betalen. Wij hebben in de familie ook een bruiloft, waarbij we weten dat het bruidspaar moeilijk rond kan komen (ze wonen in één van de landen die door de Europese Unie financieel ondersteund moeten worden). Ze hebben de familieleden gevraagd om, als ze willen komen, mee te betalen aan het eten en drinken. Is allemaal heel netjes gegaan; niemand maakt er een probeem van. Het bruidspaar verwacht ook geen cadeaus omdat ze weten dat de familie al veel geld moet betalen om naar het buitenland af te reizen, het hotel te betalen en een bijdrage aan de bruiloft. Iedereen gelukkig.
Ik was begin dit jaar met mijn moeder naar de Huishoud Beurs geweest. In de trein terug zat een dame tegenover mij. Zij vroeg of ik een kortingskaart had. Ik antwoordde dat ik die had. 'Oke, dan mag ik wel op jouw kaart meereizen voor de korting'. Dus ik kijk haar aan en vraag waarom. Volgens haar waren de treinkaartjes zo duur en dat kon ze niet betalen, een kortingskaart ook niet. Dus had ze gewoon een kaartje met 40% korting gekocht want ze mocht vast wel met iemand meereizen. Dus ik zei haar dat ik het daar niet mee eens was, omdat ik wel gewoon voor de kortingskaart betaalde. Een man aan de andere kant vroeg haar waar ze was geweest. Op de Huishoud Beurs. Ging ze laten zien wat ze allemaal gekocht had. En vroegen wij of ze daar dan wel geld voor had....

We hebben allemaal de andere kant op gekeken en hoopten dat die conducteur zou komen...
Ik heb ik een cateringbedrijf gewerkt, best een luxe. En de buffetten koud en warm werden als de buffetten afgelopen waren ging alles grotendeels gewoon weer de koeling in van de keuken, om vervolgens in een buffet de daag erop te worden gebruikt. Dat vind ik best wel erg. Er wordt ook ruimschoots voor betaald door de gasten,het staat 2 uur op zo'n buffet, gasten zitten toch ook met hun handen aan dat eten, extra bacterieen door het niet koud houden van producten. En dat wordt dus gerecycled.
En ook echt in veel bedrijven gewerkt waar dit dus gebeurd.
Sorry, weekendjes waren off topic- ik heb bijenkorfservice niet gebruikt wilde ik ermee zeggen.
quote:meesmv3 schreef op 07 december 2012 @ 17:17:

Ik heb ik een cateringbedrijf gewerkt, best een luxe. En de buffetten koud en warm werden als de buffetten afgelopen waren ging alles grotendeels gewoon weer de koeling in van de keuken, om vervolgens in een buffet de daag erop te worden gebruikt. Dat vind ik best wel erg. Er wordt ook ruimschoots voor betaald door de gasten,het staat 2 uur op zo'n buffet, gasten zitten toch ook met hun handen aan dat eten, extra bacterieen door het niet koud houden van producten. En dat wordt dus gerecycled.

o getver ik moet er niet aan denken

Vandaag kreeg ik mijn eerste kerstkaart weer binnen.

Ik de envelop openen en tot mijn schrik zie ik dat het mijn eigen kerstkaart is die ik vorig jaar verstuurd heb alleen was de helft weg geknip waar onze namen stondent.Nu kan het dus een zuinige actie zijn.Maar dit famielid is soms te erg.Bij ons zich zelf volvreten,bij hun kan er dus nog geen koekje vanaf bij de koffie zelfs mijn kinderen vergeet men telkens drinken te geven als we op bezoek komen.De laatste keer heb ik zelf pakjes drinken meegenomen.

Ik zei al tegen mijn man zal ik ze opbellen en bedanken voor de kaart en erbij zeggen dat het een mooie kaart is en dat ik deze vorig jaar ook verstuurd heb alleen toen zat er nog een helft aan.Mijn man vindt dat ik het niet moet doen. Is het nou zuinigheid of gierig.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Hahaha...doen, dat van die kaart.

Dat je pakjes drinken voor je kinderen moet meenemen als je op visite bent....dieptriest.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Hahahaha, Jenny meen je niet. Zou bijna denken dat het een grap is!!
Je kan er nu zeker niks meer afknippen? Anders zou ik deze kaart terugsturen.
quote:sprokkelientje schreef op 07 december 2012 @ 20:19:

Hahaha...doen, dat van die kaart.

Dat je pakjes drinken voor je kinderen moet meenemen als je op visite bent....dieptriest.oe ja ik ben er zo voor in staat.Nu hebben wij de laatste tijd al wat afstand genomen van dit familielid.Scheelt een hoop ergenissen.
Ik zou de volgende kaarten sowieso dusdanig schrijven dat er niets bewaard of geknipt kan worden, zo ben ik dan ook wel weer
hahaha ster dat vind ik een goeie,laat ik mijn kinderen er een mooie tekening op maken.

Nee marilene helaas geen grap,als je er een kop thee drinkt moet je het met 1 theezakje doen,ook al drink je 4 koppen thee meer krijg je niet.
quote:VotesforLeo schreef op 07 december 2012 @ 20:22:

Je kan er nu zeker niks meer afknippen? Anders zou ik deze kaart terugsturen.Doen! Gewoon typexen desnoods
quote:Ster_ schreef op 07 december 2012 @ 20:29:

Ik zou de volgende kaarten sowieso dusdanig schrijven dat er niets bewaard of geknipt kan worden, zo ben ik dan ook wel weer Of de kaart aan snippers scheuren of knippen, in een oude gebruikte envelop doen (liefst met een van een andere envelop afgeknipt niet afgestempelde postzegel) en terugsturen....op de grootste snipper schrijf je dan de afzender...lijkt me echt lachen..
quote:jennie77 schreef op 07 december 2012 @ 20:32:

hahaha ster dat vind ik een goeie,laat ik mijn kinderen er een mooie tekening op maken.

Nee marilene helaas geen grap,als je er een kop thee drinkt moet je het met 1 theezakje doen,ook al drink je 4 koppen thee meer krijg je niet.Nou...dat levert een gezin al gauw een besparing op van EUR 5 per jaar aan thee (uitgaande van de goedkoopste thee van de Lidl), dat loont dus écht de moeite wat mij betreft..
ja typex is inderdaad ook een idee,dan komt de boodschap ook wel over.

Werkelijk bij de action heb je al 10 kaarten voor 59 cent,ik kan even niet begrijpen dat daar op bezuinigd moet worden.
quote:jennie77 schreef op 07 december 2012 @ 20:41:

Werkelijk bij de action heb je al 10 kaarten voor 59 cent,ik kan even niet begrijpen dat daar op bezuinigd moet worden.

Nou, een besparing van EUR 1,20 op jaarbasis (ervan uitgaande dat je 20 kaarten verstuurd) is een hele besparing hoorrrrrrr.

Wat denk je wat postzegels kosten (ervan uitgaande dat je de kaarten niet zelf op de fiets rondbrengt)

E-cards zijn altijd nog het goedkoopste (stroom niet meegerekend als je laptop aanstaat)

Conclusie: stuur je e-cards vanaf het werk, dat is helemaal gratis.

hahaha er zat nog wel een postzegel op.
Francisca21: wat erg van die Huishoudbeursvrouw! Ik zou zeggen: Als u geen geld hebt om te reizen met de trein, dan moet u thuisblijven maar blijkbaar valt het mee aangezien u de hele RAI leeggekocht hebt. Triest zulke mensen.
quote:Ster_ schreef op 07 december 2012 @ 20:29:

Ik zou de volgende kaarten sowieso dusdanig schrijven dat er niets bewaard of geknipt kan worden, zo ben ik dan ook wel weer

Of teken er een streepjeslijn op, met zo'n schaartje.

Om aan te geven waar het afgeknipt kan worden.
quote:Francisca21 schreef op 07 december 2012 @ 16:57:

Ik was begin dit jaar met mijn moeder naar de Huishoud Beurs geweest. In de trein terug zat een dame tegenover mij. Zij vroeg of ik een kortingskaart had. Ik antwoordde dat ik die had. 'Oke, dan mag ik wel op jouw kaart meereizen voor de korting'. Dus ik kijk haar aan en vraag waarom. Volgens haar waren de treinkaartjes zo duur en dat kon ze niet betalen, een kortingskaart ook niet. Dus had ze gewoon een kaartje met 40% korting gekocht want ze mocht vast wel met iemand meereizen. Dus ik zei haar dat ik het daar niet mee eens was, omdat ik wel gewoon voor de kortingskaart betaalde. Een man aan de andere kant vroeg haar waar ze was geweest. Op de Huishoud Beurs. Ging ze laten zien wat ze allemaal gekocht had. En vroegen wij of ze daar dan wel geld voor had....

We hebben allemaal de andere kant op gekeken en hoopten dat die conducteur zou komen...

wat een erg mens....

Dat had ze ook veel handiger aan moeten pakken. Gewoon ter plekke -met veel drama- erachter komen dat je 'per ongeluk' een kortingskaartje hebt gekocht. Ojee, ojee, wat nu? Dan zijn er vast wel aardige mensen met een kortingskaart in de coupé die aanbieden dat ze op hun kaart mee mag reizen
quote:jennie77 schreef op 07 december 2012 @ 20:41:

Werkelijk bij de action heb je al 10 kaarten voor 59 cent,ik kan even niet begrijpen dat daar op bezuinigd moet worden.precies. Als je dan echt wil bezuinigen stuur je gewoon geen kaarten.
Dit is een gierige actie van jaren geleden, ik ben benieuwd of dit bij anderen ook gebeurt.

Ik was op een kinderverjaardagsfeest, dolle boel, de kinderen kregen een glaasje fris maar waren zo lekker aan het spelen dat ze eigenlijk geen tijd hadden om hun glas helemaal leeg te drinken. Toen er een heleboel kinderen naar huis waren pakte pa de glazen van tafel, ging naar de keuken, pakte de limonadefles en goot de restjes frisdrank terug in de fles.

Ik heb maar geen limonade meer gedronken daar!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven