Vriend trouwt met ander om visa.. iemand ervaring?

06-05-2008 20:54 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames!

Na een tijd vooral mee te hebben gelezen wil ik nu dan graag mijn eigen topic starten..

Ik heb een jaar geleden een jongen leren kennen op vakantie in Tunesie, na eerste bezoek veel vlinders maar wou er niet aan toegeven. Toch maar terug om een lang verhaal kort te maken nu helemaal verliefd. Ouders en familie hebben me geaccepteerd en voelt allemaal goed.

Maar dan nu de twist, hij (24) is (met mijn toestemming) getrouwd met een andere europese vrouw (49). Dit omdat hij graag een betere toekomst wil en mij niet wil "gebruiken" voor een visa. Daarom zijn we dus niet getrouwd, en dat had ik ook niet kunnen doen. Nog steeds spoken de vooroordelen nl door mijn hoofd, en hem dan naar NL halen zou alleen maar voor twijfels zorgen.

Toeval wil dat wij binnenkort maar 1 uur van elkaar afzitten! Waardoor we elkaar dus kunnen gaan zien, en eindelijk beter leren kennen...

Ik kan door uren doortyppen en detail na detail beschrijven, maar ik denk dat dit wel even genoeg is.

Hier toevallig iemand die ervaring heeft met een soortgelijke situatie?

liefs,

Alina
quote:Alina schreef op 06 mei 2008 @ 22:23:

Ik heb hem gezegd dat ik wil dat hij met haar trouwt, om lekker ego dan dichter bij mij te zijn.. met als soort voorwaarde dat hij niemand zwanger maakt. Want daar wil/kan ik niet mee leven later.

Maar lieverd, dit is toch heel erg wat je schrijft? Vind je zelf niet? Ik hoop dat je deze relatie een beetje casual opvat en hem gewoon als pretvriendje beschouwt, niet als potentiële partner. Of je moet er geen moeite mee hebben dat hij zich prostitueert natuurlijk maar dat lijkt me toch wel heel erg moeilijk.
Ik reageer serieus! Vind het veel te heftig om jou de verdommenis (relationeel gezien) in te laten gaan.

Fleurtje, dat weet ik wel. Maar die vrouwen trouwen om de sex en om aanbeden te worden. Deze finse zogenaamd niet.
@prinses: ik weet dat ze zeker hoopt dat de relatie niet tijdelijk is . Ze weet het dus wel, maar hoopt anders..
quote:Alina schreef op 06 mei 2008 @ 22:30:

. Als er nog een serieuze reactie of vraag komt zal ik wel antwoorden, maar niet op ander commentaar.

.

Ik vind het je erop wijzen dat

- jij belazerd wordt waar je bij staat

- zij belazerd wordt

- de Finse staat belazerd wordt,

en dat allemaal door dat lieftallig figuur van je, anders vrij serieus.
quote:wuiles schreef op 06 mei 2008 @ 22:30:

Heeft hij dan nog bijvrouwen waar we niets van weten?Twijfel je daar aan dan?
Alina, waarom is zij volgens jou, na 3 dagen met hem getrouwd?
quote:Alina schreef op 06 mei 2008 @ 22:30:

goed, ik denk dat jullie hier verder heel goed zonder mij kunnen blijven doorpraten. Als er nog een serieuze reactie of vraag komt zal ik wel antwoorden, maar niet op ander commentaar.

Ik kan nog steeds begrijpen hoe veel van jullie reageren. Hoop voor jullie dat jullie eigen liefdesleven over rozen gaat want zo niet dat wil ik daar ook best even wat leuk commentaar op geven..

Mijn liefdesleven is op dit moment een beetje afwezig, ik ben lekker vrijgezel. En als ik dan lees dat sommige mensen in een rare relatie zitten waarvan ik denk dat ze er niet gelukkiger van worden, dan ben ik in ieder geval blij dat ik het niet ben. Hiervoor had ik overigens een hele fijne lange relatie, waarin ik en mijn ex als gelijken met elkaar omgingen en we zijn nog steeds goed bevriend. Maar zelfs al zou ik elke dag mishandeld worden door mijn vent, dan doet dat niks af aan de dingen die ik je hier heb gevraagd natuurlijk.

De tijd zal leren of ik inderdaad te naief ben geweest, ik heb er het volste vertrouwen in dat het allemaal goed komt. Hoe dan ook.Ik vind het fijn dat je vol vertrouwen bent, maar er bestaat ook nog zoiets als 'tegen beter weten in'. Als je mijn dochter was, liet ik je doen wat je wou omdat je volwassen bent, maar ik zou het vreselijk vinden om iemand zijn kansen te zien vergooien. ik hoop dat ik het mis heb.
quote:Alina schreef op 06 mei 2008 @ 22:06:

ik heb me eens verdiept in hoe en waarom hij dat kan, nou zoals het daar in het land aan toe gaat, is ruim 70% van alle jongens tussen de 20 en 30 jaar oud momenteel getrouwd me een buitenlandse of hier mee bezig. Het is dus bijna een vast onderdeel van het leven. Maarjah, de relatie met jou is natuurlijk heeeuuulll anders, das echte liefde
Oke, je had ook een tijdje naar Tunesie kunnen gaan om hem beter te leren kennen. Wij in NL hebben nou eenmaal de luxe om overal naartoe te gaan. Maar je schrijft dat je dat niet gedaan hebt, omdat dat uit zou draaien op een huwelijk om hem naar NL te halen.

Met andere woorden:

je wilt wel verder met hem, maar alleen in Nederland. Kennelijk was er geen optie om verder met hem te gaan in Tunesie.

Wat zegt dat over de liefde? Zou het niet zo zijn dat in het geval van ware liefde, je overal ter wereld met hem zou willen wonen? Dus ook in Tunesie?

(overigens: ik bedoel dit oprecht en niet cynisch)
@ siensien en elenora: het is zeker allemaal heftig en daarom opende ik dus in eerste instantie deze topic. Nu heeft het me in ieder geval een bijzondere avond opgeleverd haha. Denk dat ik iig genoeg materiaal heb om een boek te schrijven als het allemaal klaar is.. En siensien, het klinkt ergens allemaal idd onrealistisch en sprookjes/nachtmerrie achtig.

Ben nog steeds benieuwd hoe dit verder gaat en alleen de tijd zal het leren..
quote:Alina schreef op 06 mei 2008 @ 22:33:

@prinses: ik weet dat ze zeker hoopt dat de relatie niet tijdelijk is . Ze weet het dus wel, maar hoopt anders..Wat verschrikkelijk zielig voor die mevrouw. Ze heeft misschien in haar eenzaamheid hiervoor gekozen en dacht twee vliegen in een klap te slaan; de man geholpen aan een verblijfsvergunning en de hoop op een relatie en liefde. En ze weet dat jij als platonsche vriendin bestaat, ja logisch dat die gozer haar niet vertelt dat jullie het met elkaar doen natuurlijk, dat had hem zijn vergunnng gekost. En zijn familie vindt het ook ok dat deze vrouw voor dit doel wordt gebruikt en zij keuren dat goed?
quote:Alina schreef op 06 mei 2008 @ 22:38:

het klinkt ergens allemaal idd onrealistisch en sprookjes/nachtmerrie achtig.

Voor jou is het een sprookje meid, ik hoop dat het geen surrealistische nachtmerrie wordt voor je.
En wat levert het op: Twee vrouwen die tegen beter weten in hopen op de liefde van een vent die het wel mooi vind, zo'n Finse verblijfsvergunning en wat neuken hier en daar.....net wat de wereld nodig heeft...
Het verbaast me trouwens dat hij in Finland mag blijven. Hij heeft vast een vergunning voor een paar maanden gekregen en niet voor 'altijd'. Heeft hij al werk gevonden? Of is sexen de enige inspanning die van hem gevraagd wordt?

Sorry dat ik cynisch word, maar je reageert totaal niet op onze vragen.

Voor hoelang ben jij nog in Finland?
Sorry, kzie dat je inmiddels hebt geantwoord. Alleen nog niet op onze vragen.
Ik zie er trouwens het sprookje niet van in. Sprookjes-achtig voor wie? Voor hem? Eerlijk gezegd denk ik dat nog niet eens.
quote:siensien schreef op 06 mei 2008 @ 22:33:

Ik reageer serieus! Vind het veel te heftig om jou de verdommenis (relationeel gezien) in te laten gaan.

.

Eerlijk gezegd kan het mij niets schelen wat er met TO gebeurd en hoe ze zich voelt. Als het haar zo weinig interesseert hoe het met die Finse vrouw afloopt en zo naief is dan vind ik dat ze gewoon niet beter verdiend.

Ik verbaas mij slechts over hoe oerstom sommige vrouwen toch kunnen zijn. En ben heel benieuwd hoe die Tunesische man dat toch voor elkaar krijgt.
quote:siensien schreef op 06 mei 2008 @ 22:41:

Het verbaast me trouwens dat hij in Finland mag blijven. Hij heeft vast een vergunning voor een paar maanden gekregen en niet voor 'altijd'. Heeft hij al werk gevonden? Of is sexen de enige inspanning die van hem gevraagd wordt?

Ik ken ook een buitenlands (niet EU) meisje dat in Finland woont en ik geloof dat ze over een jaar of wat in aanmerking komt voor een fins paspoort. Weet het niet zeker.

Sorry dat ik cynisch word, maar je reageert totaal niet op onze vragen.

Inderdaad, ik had een heel rijtje serieuze vragen:

-wat zou je een vriendin met hetzelfde verhaal aanraden om te doen?

-wanneer weet je of het toch 'misgeschoten' is?

- Je zegt dat je weet dat het fout is, waarom ga je erdan mee door?

Dat zijn toch normale vragen?

@ SienSien: ze is dus met hem getrouwd nadat vooral de oom van hem op haar heeft ingepraat. Hij wil nl graag zijn neef in Finland hebben.

@ Elenora: zijn familie keurt dit goed, want ze zijn al lang blij dat hij nu meer toekomst heeft dan dat zij hebben gehad. en het is dus voor hun niet zo schokkend als voor ons NLers.

@ scarabee: ik heb het zelf verkeerd ingeschat, ik dacht trouw maar en dan ben je over 3 jaar Fins en is het allemaal koek en ei. Nu had ik veel liever de keus gemaakt om zelf naar Tunesie te gaan, maar dat vond ik toen nog te heftig. Dit trouw gebeuren is al heel snel na ons kennen in gang gezet. toen leek het voor mij beter, om zo iemand rustig te leren kennen etc.
quote:heejhallo schreef op 06 mei 2008 @ 22:40:

.....net wat de wereld nodig heeft...What the world needs now, is love, sweet love

Oh nee, dat is nou juist 't probleem, TO dénkt dat dit sweet love is.
Deze buitenlander heeft zeker Robert Redford achtige looks, want hij lacht zich rot vanuit de woestijn. Al die westerse vrouwen die zijn hielen willen likken! Is hij in Tuniesie ook getrouwd soms? Dat zou ik niet uitsluiten.

Ik ben benieuwd wat Willem1959 hiervan vindt.

Ik heb hier trouwens geen goed woord voor over, en ik sluit niet uit dat hij binnekort op jouw stoep staat omdat hij weer eens trek krijgt in een jonger poesje.

Zoek trouwens eens op de term Marokkaans triootje. Dat heeft niets met sex te maken maar alles met het dumpen van ekele van je vrouwen in het thuisland om in Nederland weer een nieuw huwelijk te sluiten. En jij maar in een grot wonen in Tuniesie, paspoort afgepakt, en jij kan een knal voor je kop krijgen als je het dorp uit wil, van een familielid.
sorry hoor, maar er valt zoveel te lezen dat ik tegen de tijd dat ik heb gepost alweer achter loop.

een viendin met hetzelfde verhaal zou ik aanraden om te doen wat haar hart haar zegt, als ze haar verstand maar mee laat beslissen. Ik weet wanneer het " misgeschoten" is wanneer blijkt dat ik of hem niet meer leuk vind, of deze situatie niet trek of misschien wel iemand anders tegenkom..

en ik weet dat hij fout bezig is, maar ik voel zoveel voor hem dat ik dit op dit moment goed kan keuren, en dat is zeker niet goed voor mn karma.
en hij heeft een 2 jarige vergunning, werk als postbode, 5x in de week finse les...
Idd een heftige keuze om naar Tunesie te gaan als je iemand net kent, en het is ook achteraf gepraat.

Je bent zelf natuurlijk ook niet gelukkig met hoe de dingen zijn gelopen. Soms wordt er iets in gang gezet en loopt het finaal uit de hand. Trouwgebeuren leek eerst de minst slechte optie, maar wordt complexer dan verwacht. Nog afgezien van hoe ethisch zo'n beslissing is.

Mss een dooddoener, maar als het ware liefde is, dan weet je dat diep van binnen. En ook als je het niet zeker weet, dan moet je er na verloop van tijd achter komen. Er worden je hier veel goedbedoelde wake-up calls gegeven maar je zult er zelf achter moeten komen.

Het lijkt me iig geen gezonde start voor een serieuze relatie, meid.
Alina, na 3 dagen?? Dan heeft ze denk ik heel wat geld gehad van de tunesische family. En dus is hij op de één of andere manier aan haar verschuldigd voorlopig bij haar te blijven.

Alina, mijn mening: de hele family zoekt al tijden naar een eega voor zoon/neef zodat hij het land uitkan. NL, GB, Dld, Finland, het maakt niet uit. Weg uit Tunesië en daar hebben ze heel wat geld voor over. Zodra hij eenmaal 'gesettled' is in het buitenland mag hij met een tunesische, liefst een meisje uit de familie, trouwen.

Geloof me alsjeblieft, jij bent er voor de lol voor hem, zeker niet als toekomstige vrouw. Ook al zou hij het willen, het KAN gewoon niet. Hij heeft nu verplichtingen naar zijn familie toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven