Gezondheid alle pijlers

Is dit een allergie??

07-12-2012 21:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik kleur mijn haren zelf om de 10 weken. Vandaag gebruikte ik Garnier Nutrisse, een mousse. Ik heb deze al eens gebruikt, nooit last van gehad. Maar nu ik deze aanbracht begon m'n hoofdhuid echt enorm te branden, niet om uit te houden. Het goedje heeft er max. 5minuten op gezeten, dan heb ik het er gewoon helemaal weer uitgespoeld. Nu las ik op het internet de gekste dingen over zo een allergie, opgeblazen hoofd, coma, ... Weet iemand of ik er goed aan heb gedaan om het na 5 minuten uit te wassen of dat het dan al te laat is? Ben beetje bang!
Heb je nu nog klachten? Als je het goed hebt uitgespoeld en de klachten zijn weg dan hoef je je denk ik geen zorgen te maken hoor.

Laat je niet ongerust maken door allerlei verhalen op internet.
Een coma had je al wel gehad dan hoor.
Hooguit zijn er wat hersencellen weg gebrand.

Best lullig.
quote:Zusenzoo schreef op 07 december 2012 @ 22:08:

Hooguit zijn er wat hersencellen weg gebrand.

Best lullig.Ach, als je er genoeg hebt merk je het niet zo. Als je er te weinig had TO, zou ik maar tena's aanschaffen.
Haaruitval, zou ook nog kunnen. Nu meteen, of over een paar dagen...
Hoe ziet je hoofdhuid er nu uit?

Zoek anders morgen even een kapper op, voor zowel je hoofdhuid als je haarkleur
Of je oren vallen er af.
quote:louba schreef op 07 december 2012 @ 22:19:

Hoe ziet je hoofdhuid er nu uit?

Zoek anders morgen even een kapper op, voor zowel je hoofdhuid als je haarkleur Het lijkt me niet handig om een geirriteerde huid lastig te gaan vallen met een ander chemisch produkt. Ik zou eerst eens even een week of 2 afwachten totdat die huid weer hersteld is. En ik zou goed de verpakking in herinnering houden en niet meer het betreffende produkt gebruiken.
Heb je nog veel last? Als je nu geen of weinig last meer hebt, dan is het reactieve spul redelijk weg. Het is goed dat je het hebt uitgespoeld want het hoort geen pijn te doen.

Ik zou volgende keer even beginnen met een huidtest. Ik weet niet hoelang je zo'n test moet laten zitten eigenlijk. En dit spul niet meer gebruiken. Bij een test kun je zien of huid echt reageert en weet je ook of je het wel of niet op je hoofdhuid kan gebruiken.

Eigenlijk moet je zo'n test altijd even doen voordat je het spul in je haren smeert.

Ik zou verder even raad vragen hierover als je je er onzeker door voelt bij huisarts en anders eventueel kapper.

Het kan erg vervelend uitpakken als je inderdaad allergisch op bepaalde stoffen reageert zeker met haarkleuringen.
Tof: voor advies over hoofdhuid en haarkleur en wat te doen. Ik ben te kort door de bovht!
Hoi Loes, heb je nog last?
quote:

Ik zou volgende keer even beginnen met een huidtest. Ik weet niet hoelang je zo'n test moet laten zitten eigenlijk. En dit spul niet meer gebruiken. Bij een test kun je zien of huid echt reageert en weet je ook of je het wel of niet op je hoofdhuid kan gebruiken.

Eigenlijk moet je zo'n test altijd even doen voordat je het spul in je haren smeert.

Volgens mij staat er altijd in de gebruiksaanwijzing van haarverf hoe je zo'n test moet doen (op de binnenkant van je arm, dacht ik) en hoe lang je het dan moet laten zitten.

Eigenlijk wel gek dat kappers zo'n test nooit doen. Toch? Of hebben jullie dat weleens meegemaakt, dat een kapper eerst ging testen of een klant niet allergisch is voor de haarverf?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Kappers gebruiken sowieso een minder sterke oplossing, die van mij 6% ipv 12%. Weet ik toevallig na uitleg aan een andere klant, want ik verf ook zelf. Kappersspul pakt op mijn haar niet echt geweldig. Maar TO, misschien is dat wel een oplossing voor jou, om bij een kapperswinkel de minder sterke verf te kopen. Of in elk geval eentje zonder ammonia. Het kan zijn dat je dan kleurgroep 2 moet nemen, dat is er na ongeveer 2 maanden weer uit. Maar goed, hoef je je ook niet druk te maken over uitgroei.

Wel vervelend trouwens. Hopelijk is je haar verder niet beschadigd.
quote:Dana schreef op 07 december 2012 @ 22:55:

[...]

Volgens mij staat er altijd in de gebruiksaanwijzing van haarverf hoe je zo'n test moet doen (op de binnenkant van je arm, dacht ik) en hoe lang je het dan moet laten zitten.Eigenlijk wel gek dat kappers zo'n test nooit doen. Toch? Of hebben jullie dat weleens meegemaakt, dat een kapper eerst ging testen of een klant niet allergisch is voor de haarverf?Ja, en dat je die test 24 uur vantevoren moet doen. Ook staat er in dat aangebroken verpakking niet gebruikt mag worden,. Dus je moet 1 verpakking kopen om te testen en 1 om te verven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:louba schreef op 07 december 2012 @ 22:30:

Tof: voor advies over hoofdhuid en haarkleur en wat te doen. Ik ben te kort door de bovht! Je bent zeker te kort door de bocht, want wat denk je dat kappers voor een opleiding gedaan hebben? Haar kleuren kunnen ze wel (als het goed is), maar met een geïrriteerde hoofdhuid moet je niet naar de kapper maar gewoon naar de dokter natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven