Mishandelde grensrechter overleden

03-12-2012 16:53 2114 berichten
Ik lees dit walgelijke bericht zojuist op internet:

"De 41-jarige grensrechter uit Almere die gistermiddag ernstig werd mishandeld, is in het ziekenhuis overleden. Hij was mishandeld na de wedstrijd van SC Buitenboys B3 (Almere) tegen sv Nieuw Sloten B1 (Amsterdam).

Voetballers van Nieuw Sloten schopten en sloegen hem, waarna hij op de vlucht sloeg. De jongens achterhaalden hem en mishandelden hem opnieuw.

Amulance

Een paar uur na het geweld werd de man onwel en zakte hij in elkaar. Daarna werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij vanmiddag"

Vind het echt shocking, ongelooflijk en verdrietig.

Deze jongens mogen van mij levenslang opgesloten worden, en agressie op sportvelden veel en veel harder worden aangepakt!!!

Toevallig vertelde vorige week een neef van mij, die ook fluit in het amateurvoetbal, dat hij steeds vaker overweegt daarmee te stoppen, omdat hij merkte dat de agressie laatste jaren steeds meer toeneemt. Ook hij heeft regelmatig met bedreigingen te maken.

Misschien dat het me daarom nu wel extra raakt..
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je dan om statistieken cijfers etc? Zijn de feiten je niet bekend? Dan kan jij je daar beter eerst eens in verdiepen. Kijk even naar herhaling P & W. Hans Werdmöler.
quote:Marla_Singer schreef op 08 december 2012 @ 00:38:

[...]

Beantwoord mijn vraag dan: hoe noem je mensen die niet geholpen hoeven te worden door de samenleving?is er een naam voor dan? weet jij het? wat een onzin dit
quote:lavan568 schreef op 08 december 2012 @ 00:44:

[...]

is er een naam voor dan? weet jij het? wat een onzin ditJij maakt het onderscheid. Jij hebt blijkbaar normen die zeggen dat personen in een status terecht mogen komen waarin ze geen recht hebben op hulp.

Jij labelt die personen daarmee impliciet, en ik vraag je om een historisch gangbare term hiervoor te verzinnen. Het is geen goed/fout spelletje. Er is geen juist antwoord voor.

Als jij dat onderscheid maakt, dien je je bewust te zijn van het effect op de samenleving daarvan.
Had het maar laten staan hoor, het stoort niet. quote:Nou, dat je totaal niet te volgen bent en daarmee een ontinteressante gesprekspartner, daarvan hoef ik me niet te overtuigen, miss America.
quote:kissmequick schreef op 08 december 2012 @ 00:48:

Had het maar laten staan hoor, het stoort niet.

[...]

Als jij begint met zinnige dingen zeggen, lullen we verder.
quote:Marla_Singer schreef op 08 december 2012 @ 00:46:

[...]

Jij maakt het onderscheid. Jij hebt blijkbaar normen die zeggen dat personen in een status terecht mogen komen waarin ze geen recht hebben op hulp.

Jij labelt die personen daarmee impliciet, en ik vraag je om een historisch gangbare term hiervoor te verzinnen. Het is geen goed/fout spelletje. Er is geen juist antwoord voor.

Als jij dat onderscheid maakt, dien je je bewust te zijn van het effect op de samenleving daarvan.
anoniem_132361 wijzigde dit bericht op 08-12-2012 01:01
Reden: laat maar
% gewijzigd
quote:Marla_Singer schreef op 07 december 2012 @ 23:35:

[...]

Het probleem met hypermorele mensen is dat ze doorgaans niet op mogen houden van zichzelf met zich schuldig voelen.

Psychiatrisch onderzoek toont aan dat zelfverwijt en zelfhaat de minst effectieve strategieën zijn om tot verbetering te komen.

Oh ja, je bereikt wel iets, maar dat is de bekende "beter-mens-methode" die we als samenleving collectief proberen te hanteren. Terwijl het maar de vraag is of de rest van de wereld erop zit te wachten.

De rest van de wereld zit meer te wachten op eerlijke, redelijk-zelfkritische landen die weten wat er is gebeurd maar nuchter naar de toekomst kijken.

Geen landen die zichzelf vooral trots tonen in hoe schuldig ze zich tonen. In 2001 steunde Nederland een land dat ergens anders op de wereld overwoog vier miljoen mensen om te brengen in een tijd van enkele weken. Dit omdat een kleine groep mannen daar een misdaad tegen de menselijkheid had begaan waar de bevolking niet verantwoordelijk voor was omdat ze zelf onderdrukt werden door die groep. Je hebt wel een idee waar dat was.

Vier miljoen mensen. De grote vier steden bij elkaar.

Het is niet gebeurd, maar Nederland heeft het niet tegengehouden.

Daar gaat het helaas erg weinig over. Maar monumenten onthullen voor de koloniale misdaden. Daar voelen we ons goed over.

Zo heb ik het nog nooit bekeken. Terwijl we koloniale misdaden in ere houden en kicken op het eindeloos 'betreuren', geven we rustig onze steun aan nieuwe misdaden. Je hebt gelijk. Ongelofelijk hypocriet.

Die schuld over koloniale misdaden koesteren is een verslaving aan een schuldcomplex.

Zoals sommige mensen verslaafd zijn aan een probleem, omdat het ze identiteit geeft, zo is Nederland verslaafd aan een schuldgevoel, dat is onderdeel van onze Hollandse identiteit.

Desnoods veranderen we de geschiedenis ervoor en vergroten we ons eigen aandeel tot in detail uit. (Kruistochten bv.)

Trouwens, dat afschaffen van Zwarte Piet hoort ook bij die schuldcomplex-verheerlijking.
quote:Psychiatrisch onderzoek toont aan dat zelfverwijt en zelfhaat de minst effectieve strategieën zijn om tot verbetering te komen.Doe wat zegt Marla en kom nu ook even met cijfers, statistieken etc.
quote:Twinkle1001 schreef op 08 december 2012 @ 00:59:

[...]

Zo heb ik het nog nooit bekeken. Terwijl we koloniale misdaden in ere houden en kicken op het eindeloos 'betreuren', geven we rustig onze steun aan nieuwe misdaden. Je hebt gelijk. Ongelofelijk hypocriet.

Die schuld over koloniale misdaden koesteren is een verslaving aan een schuldcomplex.

Zoals sommige mensen verslaafd zijn aan een probleem, omdat het ze identiteit geeft, zo is Nederland verslaafd aan een schuldgevoel, dat is onderdeel van onze Hollandse identiteit.

Desnoods veranderen we de geschiedenis ervoor en vergroten we ons eigen aandeel tot in detail uit. (Kruistochten bv.)

Trouwens, dat afschaffen van Zwarte Piet hoort ook bij die schuldcomplex-verheerlijking. Welke groep valt daar volgens jou onder? Hebben we het dan over figuren zoals Van Agt?
quote:kissmequick schreef op 08 december 2012 @ 01:08:

[...]

Welke groep valt daar volgens jou onder? Hebben we het dan over figuren zoals Van Agt?

De linkse zelfhaters.

Het is nog een Christelijke erfenis: boete en schuld. Dus ja, Van Agt zal zich ongetwijfeld ook heerlijk schuldig voelen over van alles. Al is het alleen al omdat ie het vroeger gewaagd heeft zomaar pro-Israël te zijn. Als Hamasknuffelaar komt ie veel beter uit de Christelijke verf.
Dus komen we nu bij de opportunisten aan, de zogezegde "Gutmenschen". Daar wordt Nederland toch al jaren door gedomineerd. Wilders wordt verguisd, maar is wel een van de eerste die aan de bel trekt. Dat zou de politieke eens moeten oppakken.

Moet je eens een poosje in New York L.A. etc. gaan wonen, daar zijn ook integratie problemen, zeker. Maar de mensen zijn toch niet te vergelijken met al die geknuffelden in Nederland. In Nederland wordt men niet geactiveerd om zelf te gaan denken. Er wordt voor hen gedacht. Dankzij de politiek.
POSITIEVE TOLERANTIE

Door: Ronald Kaatee

"Zoals tolerantie betekenisloos is, als deze niet geldt voor het onverdraaglijke, moet burgerschap politiek ongewenste uitkomsten kunnen hebben." aldus hoogleraar Bestuurskunde Paul Frissen in een opinieartikel in de Volkskrant van 23-11-2012.

Als rechtgeaarde rechtspopulist zag ik mij genoodzaakt het artikel over de noodzaak van een kloof tussen politiek en burger te lezen, maar mij viel vooral dit ene zinnetje op. En dan vooral het eerste deel: 'zoals tolerantie betekenisloos is, als deze niet geldt voor het onverdraaglijke'.

Vanzelfsprekend is er bij tolereren sprake van iets waar je niet gelukkig mee bent of van een (voor sommigen) kwetsende of anderszins schurende opinie. Maar moet ook het 'onverdraaglijke' worden getolereerd en wat is onverdraaglijk op maatschappelijk niveau?

Moeten we tolereren dat onze vrouwen, moeders, grootmoeders, dochters en (schoon)zusters worden uitgescholden voor 'hoer' als ze normaal gekleed over straat gaan? En maakt het dan nog iets uit of degene die scheldt vrouwen als minderwaardige wezens beschouwt? Moeten we straks het legaliseren van kinderhuwelijken gaan tolereren? Moeten we tolereren dat er voorbereidingen worden getroffen voor een Tweede Holocaust? Moeten we tolereren dat belastinggeld van ons zo goed als failliete land wordt gebruikt om in een SIRE-reclamecampagne te doen alsof alles wat van buiten komt per definitie goed is? Moeten we tolereren dat we onze eigen ondergang financieren?

Volgens Frissen moeten we dat allemaal tolereren (of heb ik zijn protest tegen de voorbereidingen van de Tweede Holocaust gemist? Ach, je moet het gewoon niet zo noemen, dat zal het zijn). Anders is tolereren namelijk betekenisloos. Het komt op mij over als hetzelfde onzinnige beleid van de positieve discriminatie. Als het maar de immer zielige en uitgebuite (ook door onze voorvaderen!) immigrant en de immigratie-industrie eromheen ten goed komt. Die ons komt verrijken met boerka's, halalwoningen, clitorale verminkingen, gezeik over films, gezeik over cartoons, gezeik over cabaret, gezeik over kwetsende opmerkingen, gezeik over islamofobie, gezeik over discriminatie, gezeik over Wilders, gezeik over de PVV, gezeik over enzovoort.

Toch denk ik dat Frissen net als zijn partijgenoot Frans Timmermans een ding niet te tolereren vindt. En dat is de PVV. Zou eigenlijk verboden moeten worden. En een rechtspopulistische omroep? Die wordt nog niet eens repressief getolereerd.

Ronald Kaatee, voorzitter Populistische Omroep Nederland

http://www.amsterdampost.nl/positieve-tolerantie/
Moslima vertelt over islamitische indoctrinatie: YouTube (link begint vanzelf bij het betreffende fragment)
Pat Condell: Islam and Europe - YouTube
quote:Marla_Singer schreef op 07 december 2012 @ 20:48:

Het hele probleem is de illusie van tolerantie. Een illusie, omdat de groepen die 'tolerantie' voorstaan en voorstonden (die we allerlei labels kunnen geven die niet relevant zijn aangezien we wel weten om wie het gaat) intolerantie juist aan hebben gewakkerd.

Laten we voor het gemak even het volgende aannemen. 1) Als er in een maatschappij onwenselijk gedrag aanwezig is dat van constante intensiteit is, geeft tolerantie daarvan bestaansrecht aan het gedrag. 2) Als bekend is in de samenleving dat een vorm van onwenselijk gedrag aanwezig is dat toeneemt in intensiteit, is tolerantie daarvan gelijk aan aanwakkeren. Je staat immers de toename ervan toe, en wat effect betreft is dat niet te onderscheiden van faciliteren en dus stimuleren.

Want 'tolerantie', wat doen we eigenlijk als we 'tolerant zijn'? Die vraag lijkt misschien volslagen overbodig, maar wat dóen we als samenleving dan precies? Corrigeren we mensen die meningen hebben die als onwenselijk of verwerpelijk worden geacht? Als rel-Marokkanen (ik weet wederom dat de term controversieel is maar ik denk dat we precies weten wat we bedoelen; generalisatie-argumenten leg ik bij dezen per definitie naast me neer) uitingen van haat geven over de samenleving, denigrerend zijn over gezag, lovend spreken over, ik citeer "hun dochters neuken, hun (sic) doodmaken", wat dóen we daarmee?

Als homo's geslagen, gepest, vernederd worden, meisjes nagesist, wat doen we hiermee als samenleving als we 'tolerant willen zijn'?

Anders dan hoe we ons uiten over wat tolerantie is?

Tot nu toe hebben de voorstanders van tolerantie altijd hun signaal (voornamelijk veroordeling en gedwongen herformulering) gericht jegens Nederlandse mensen die intolerant gedrag vertonen, waarmee ze een aantal signalen geven: 1) we moeten tolerant zijn 2) jouw intolerantie is van een andere orde dan intolerantie van minderheden zelf 3) de intolerantie van minderheden is een gevolg van jouw intolerantie.

Immers, de intolerantie van minderheden wordt vrijwel niet besproken. De permanente afleidingsmanoevre is het spreken over de intolerantie van Henk en Ingrid, en wat ze wel en niet moeten vinden, maar die intolerantie is blijkbaar minderwaardig.

Verder wordt, wat de achtergronden van etnische intolerantie vaak gerationaliseerd naar achtergronden zoals opvoeding, sociaal-economische status, enzovoorts. Dit zijn blijkbaar taken van de overheid. Weer begint de redenatie bij de samenleving zelf. Er moeten maatregelen genomen worden. Dus moeten we weer toleranter worden, al was het maar door te aanvaarden dat we na sociologische studies en proefballonnen in de wijken mogen hopen dat het beter wordt.

Hoop vereist behoorlijk wat tolerantie.

Zolang wij goede gastheren zijn, haalt niemand het hotel overhoop.

Waar rel-Marokkanen het hotel overhoop halen, wordt door de tolerantie-predikers wel degelijk 'ingegrepen'. Buurtvaders, thee drinken, de Job Cohen-methode.

Dit heeft echter een heel vervelend gevolg: voor Henk en Ingrid is het niet zichtbaar wat er gebeurt, wat het effect ervan is, en daarnaast beschikken ze over de cijfers die aantonen dat rel-Marokkanen oververtegenwoordigd zijn.

Henk en Ingrid, die willen meer politie op straat. Misschien wel de Marechaussee of het leger. Ik zeg niet dat ik dit de beste oplossing vind, maar als dit zou gebeuren zouden ze wel zien dat er intolerant opgetreden wordt. En dat is wat ze willen.

En ze zijn niet alleen. De tolerantie die wordt gepredikt door links geeft autochtone Nederlanders het gevoel dat ze moeten hopen op succesvolle praatsessies met jongeren die in alles laten zien dat praten niet hun weapon of choice is, uitschelden en haattwitteren daargelaten. Eigenlijk moeten ze maar hopen.

Rel-Marokkaantjes, ze zien Wilders, ze haten hem, maar ze zijn niet bang voor de maatregelen die hij voorstaat. Die mogen namelijk niet, want ze zijn zich zelf heel erg bewust van de idealen van onze samenleving, zelfs al treden ze ze zelf met voeten. 'Racist' is immers hun standaard reactie op kritiek, politie-optreden inbegrepen.

Wie intolerantie tolereert, of selectief veroordeelt, jaagt intolerantie aan. Dat is geen tolerantie. Dat is lafhartigheid.

Is dit een vrijdagavond overpeinzing of heb je, om met je eigen woorden te spreken,

Kun je dat beargumenteren? Met cijfers?

Cijfers, feiten, uitspraken.

Verder moet er volgens velen hier de allochtoon meer respect hebben voor zijn medemens. Ze worden opgevoed met haat tegen.....................

Alleen al dit topic is een grote haatzaaierij tegen Marokkanen.

Iets met splinter en balk enzo.

Verder vind ik dat de daders flink gestraft moeten worden, niet omdat ze Marokkaan zijn maar omdat ze een man hebben doodgeschopt.
quote:Maylea schreef op 08 december 2012 @ 08:31:

[...]

Is dit een vrijdagavond overpeinzing of heb je, om met je eigen woorden te spreken,

Verder moet er volgens velen hier de allochtoon meer respect hebben voor zijn medemens. Ze worden opgevoed met haat tegen.....................

Verder vind ik dat de daders flink gestraft moeten worden, niet omdat ze Marokkaan zijn maar omdat ze een man hebben doodgeschopt.

Wil je nu cijfers joh?

Volg je het nieuws niet?

bericht 2001... lees vooral de derde en 5e alinea.

http://www.heemland.nl/hl ... eit_onder_allochtonen.htm

cijfers 2012:

http://www.nrcnext.nl/blo ... e-jeugd-ooit-aangehouden/

niet alle misdaad word opgelost en zeker het straatterreur van marokkanen word niet aangegeven altijd:

http://www.bnr.nl/program ... rijven-slechts-18-procent

daar heb je dus je cijfers.

Het is toch vrij frappant dat noord-afrikanen van spanje tot scandinavie gehaat worden door de bevolking, of de bevolking nu inheems is of van aziatische origine.

Maar je hebt gelijk het valt allemaal wel mee.

Elders verven vrouwen hun haar zwart zodat ze niet verkracht worden door agressieve apen.

http://www.hln.be/hln/nl/ ... t-voor-verkrachting.dhtml

Nog meer cijfers nodig, of liever foto's van verkrachte en in elkaar gemepte vrouwen die zonde hoofddoekje over straat liepen?
quote:Twinkle1001 schreef op 08 december 2012 @ 01:18:

[...]

De linkse zelfhaters.

Het is nog een Christelijke erfenis: boete en schuld. Dus ja, Van Agt zal zich ongetwijfeld ook heerlijk schuldig voelen over van alles. Al is het alleen al omdat ie het vroeger gewaagd heeft zomaar pro-Israël te zijn. Als Hamasknuffelaar komt ie veel beter uit de Christelijke verf.

Ik heb nu een aantal Islamtopics gezien waarin jij reagert en ik vind jou behoorlijk radicaal overkomen. Behoorlijk zwart/wit waar ook veel grijs is.

Maar waarschijnlijk wuif je dit weg of zeg je dat het niet waar is. Ik widle het alleen maar gezegd hebben.

Ik haal deze post maar even aan, maar het had ook een andere kunnen zijn.
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 09:29:

[...]

Ik heb nu een aantal Islamtopics gezien waarin jij reagert en ik vind jou behoorlijk radicaal overkomen. Behoorlijk zwart/wit waar ook veel grijs is.

Maar waarschijnlijk wuif je dit weg of zeg je dat het niet waar is. Ik widle het alleen maar gezegd hebben.

Ik haal deze post maar even aan, maar het had ook een andere kunnen zijn.

Sommige mensen willen het niet zien.

Ik gun het de linkse gutmensch om zelf in een marokkanen pauperwijk te wonen. Hoe hun dochter huilend thuis komt omdat ze door 6 leuke marokkaanse jongens is aangerand.

Hoe oma beroofd is toen ze 20 euro pinde voor de boodschappen die week.
quote:samantatje schreef op 08 december 2012 @ 09:35:

[...]

Sommige mensen willen het niet zien.

Ik gun het de linkse gutmensch om zelf in een marokkanen pauperwijk te wonen. Hoe hun dochter huilend thuis komt omdat ze door 6 leuke marokkaanse jongens is aangerand.

Hoe oma beroofd is toen ze 20 euro pinde voor de boodschappen die week.Johan Derksen kan er ook over meepraten .

Die is uiteindelijk gevlucht voor de terreur.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:samantatje schreef op 08 december 2012 @ 09:14:

[...]

Wil je nu cijfers joh?

Volg je het nieuws niet?

bericht 2001... lees vooral de derde en 5e alinea.

http://www.heemland.nl/hl ... eit_onder_allochtonen.htm

cijfers 2012:

http://www.nrcnext.nl/blo ... e-jeugd-ooit-aangehouden/

niet alle misdaad word opgelost en zeker het straatterreur van marokkanen word niet aangegeven altijd:

http://www.bnr.nl/program ... rijven-slechts-18-procent

daar heb je dus je cijfers.

Het is toch vrij frappant dat noord-afrikanen van spanje tot scandinavie gehaat worden door de bevolking, of de bevolking nu inheems is of van aziatische origine.

Maar je hebt gelijk het valt allemaal wel mee.

Elders verven vrouwen hun haar zwart zodat ze niet verkracht worden door agressieve apen.

http://www.hln.be/hln/nl/ ... t-voor-verkrachting.dhtml

Nog meer cijfers nodig, of liever foto's van verkrachte en in elkaar gemepte vrouwen die zonde hoofddoekje over straat liepen?Respect moet van 2 kanten komen, joh
quote:Maylea schreef op 08 december 2012 @ 08:31:

[...]

Heb jij er een inhoudelijk tegenantwoord op, behalve een algemene veroordeling van hoe dit topic in elkaar zit?

De cijfers over oververtegenwoordiging in criminaliteitsstatistieken zijn hier al meer dan voldoende geleverd.

Ik heb het niet over respect. Ik heb het over tolerantie. Wie tolerantie voorstaan, wie tolerant dienen te zijn, wie intolerant mogen zijn. Van sommigen. Hoe denk jij daar eigenlijk over?

Het is mijn mening, het is hoe ik over de farce van de tolerantie denk. Het staat je vrij het er niet mee eens te zijn, maar nogmaals, heel veel lijk je er niet tussen te kunnen krijgen.
quote:Maylea schreef op 08 december 2012 @ 10:17:

[...]

Respect moet van 2 kanten komen, joh

Nee, natuurlijk. Als ik morgen in elkaar getikt word komt dat om wat ik hier op het forum heb geschreven. Om ergernis die ik geuit heb.

Dat is volslagen logisch en proportioneel. Je bent nog erger dan Peter R. de Vries jij. Eerder heb ik een overzicht van zijn tweets gepost.

Onmacht. Dát is jouw thema. Onmacht.

[...]

Respect moet van 2 kanten komen, joh Wat dat respect precies inhoudt, kun je al jarenlang op straat, op televisie, in de kranten en noem het verder maar op ervaren. Gek toch dat veel mensen dit geleuter over respect al lang zat zijn omdat het inhoudsloos is.
quote:malu3 schreef op 08 december 2012 @ 10:46:

[...]

Wat dat respect precies inhoudt, kun je al jarenlang op straat, op televisie, in de kranten en noem het verder maar op ervaren. Gek toch dat veel mensen dit geleuter over respect al lang zat zijn omdat het inhoudsloos is.Inderdaad. Het is alsof de Titanic zinkt en sommige mensen lopen te krijsen dat het verkeerd is om in de reddingsboten te springen.

[...]

Respect moet van 2 kanten komen, joh

respect moet je verdienen.

maar goede reactie op mijn post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven