Mishandelde grensrechter overleden

03-12-2012 16:53 2114 berichten
Ik lees dit walgelijke bericht zojuist op internet:

"De 41-jarige grensrechter uit Almere die gistermiddag ernstig werd mishandeld, is in het ziekenhuis overleden. Hij was mishandeld na de wedstrijd van SC Buitenboys B3 (Almere) tegen sv Nieuw Sloten B1 (Amsterdam).

Voetballers van Nieuw Sloten schopten en sloegen hem, waarna hij op de vlucht sloeg. De jongens achterhaalden hem en mishandelden hem opnieuw.

Amulance

Een paar uur na het geweld werd de man onwel en zakte hij in elkaar. Daarna werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij vanmiddag"

Vind het echt shocking, ongelooflijk en verdrietig.

Deze jongens mogen van mij levenslang opgesloten worden, en agressie op sportvelden veel en veel harder worden aangepakt!!!

Toevallig vertelde vorige week een neef van mij, die ook fluit in het amateurvoetbal, dat hij steeds vaker overweegt daarmee te stoppen, omdat hij merkte dat de agressie laatste jaren steeds meer toeneemt. Ook hij heeft regelmatig met bedreigingen te maken.

Misschien dat het me daarom nu wel extra raakt..
Alle reacties Link kopieren
Palanja, ik lust geen erwtensoep.
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 11:39:

[...]

Er zijn genoeg positieve dingen over allochtonen te noemen. Maar je moet het willen zien.Mensen die weigerachtig zijn, moeten dit knotsgezellige filmpje maar eens bekijken, daar worden er random een aantal getoond:

http://www.youtube.com/watch?v=o74mjUU8HnE

Zelf vind ik het Turkse olieworstelen erg leuk.

Geheimtaal, jij weet dit vast aan te vullen.

.
quote:Twinkle1001 wrote on 07 December 2012 @ 19:19:

[...]

Juist. Dat is m.i. de kern van het probleem. Er wordt ze geen respect bij gebracht voor anderen. Integendeel, ze worden opgevoed met afkeer en haat. Alleen moslims verdienen respect, en de eigen etnische groep.En dan heb je die anderen die moslims bejegenen met afkeer en haat, want dat hebben zij weer van huis uit meegekregen. Het probleem ligt niet bij één groep en de oplossing ook niet...
quote:Ligeia schreef op 08 december 2012 @ 16:08:

[...]

En dan heb je die anderen die moslims bejegenen met afkeer en haat, want dat hebben zij weer van huis uit meegekregen. Het probleem ligt niet bij één groep en de oplossing ook niet...

Dit is veel te gemakzuchtig geredeneerd.

Nederland is van oudsher een multiculturele samenleving en staat ook van oudsher bekend om z'n tolerantie.

Alleen lukt het de laatste 40 jaar niet zo met de moslims. Zijn Nederlanders ergens in 1980 opeens hardcore racisten geworden?

Als je het linkse politieke establishment en de linkse mediabastions moet geloven, is het antwoord: ja.

Maar deze nonchalante conclusie/beschuldiging snijdt natuurlijk geen hout.

Want kijk naar al die culturen en nationaliteiten die al eeuwenlang traditiegetrouw welkom geheten zijn in Nederland. En WEL praktisch geruisloos in de Nederlandse samenleving zijn opgegaan.

Mensen die desondanks tóch steeds die racismekaart trekken verloochenen de Nederlandse geschiedenis. En het feit dat Nederland een lange traditie van tolerantie kent.

Zo moeilijk is het niet:

Het islamisme is een hardcore apartheids-ideologie.

Wij versus zij.

Niet als denkwijze of mening, maar uit diepe religieuze overtuiging!

Dus daar doe je nooit meer wat aan.

En wát botst er nu keihard en per definitie met een van oudsher tolerante samenleving?

Apartheid. Voilà.

.
Het is een beetje zoals in een relatie.

In sommige relaties weten partners echt het slechtste in elkaar naar boven te halen simpelweg omdat ze van geen kanten bij elkaar passen.

Met dat soort relaties wordt het nooit echt wat.
.
De dochter van mijn collegaatje is verkracht door een groepje Marokkanen.

Ze wilden naar de politie gaan maar die zei gewoon dat als ze aangifte deden ze niet meer voor de veiligheid van het meisje en het gezin konden instaan.

Ze hebben hun huis met verlies moeten verkopen en zijn verhuist naar landelijk gebied.
quote:kissmequick schreef op 08 december 2012 @ 14:18:

[...]

Zo gaat het in de maatschappij óók. Marokkanengroep zijn vergeten dat zij zich in een nieuw land - cultuur -religie hebben gevestigd. Met spelregels die anders zijn dan zij gewend waren. Dat gebeurt vanuit de wieg, op school, in de maatschappij.

Het lastige waar Nederland nu mee worstelt is, dat een grote groep Nederlanders dachten dat het uit zichzelf wel goed kwam /komt. Men zag de fouten wel, maar wilden die niet zien. Want het is knap lastig, ook vervelend om daar mee om te gaan. Dus roze bril op en dicht die luiken.

De hypocrisie is geboren.Klopt helemaal wat je zegt! En het probleem wordt alleen maar groter omdat mensen het probleem miskennen. Struisvogelpolitiek.
quote:Twinkle1001 schreef op 08 december 2012 @ 16:02:

[...]

Mensen die weigerachtig zijn, moeten dit knotsgezellige filmpje maar eens kijken, daar worden er random een aantal getoond:

http://www.youtube.com/watch?v=o74mjUU8HnE

Zelf vind ik het Turkse olieworstelen erg leuk.

Geheimtaal, jij weet dit vast aan te vullen.

.Weigerachtig?
quote:tamra1 schreef op 08 december 2012 @ 17:22:

De dochter van mijn collegaatje is verkracht door een groepje Marokkanen.

Ze wilden naar de politie gaan maar die zei gewoon dat als ze aangifte deden ze niet meer voor de veiligheid van het meisje en het gezin konden instaan.

Ze hebben hun huis met verlies moeten verkopen en zijn verhuist naar landelijk gebied.Wat schrijnend! En wat ene slechte instelling bij de politie!
quote:Twinkle1001 schreef op 08 december 2012 @ 16:23:

[...]

. Zijn Nederlanders ergens in 1980 opeens hardcore racisten geworden?

Als je het linkse politieke establishment en de linkse mediabastions moet geloven, is het antwoord: ja.

Maar deze nonchalante conclusie/beschuldiging snijdt natuurlijk geen hout.

Want kijk naar al die culturen en nationaliteiten die al eeuwenlang traditiegetrouw welkom geheten zijn in Nederland. En WEL praktisch geruisloos in de Nederlandse samenleving zijn opgegaan.

Mensen die desondanks tóch steeds die racismekaart trekken verloochenen de Nederlandse geschiedenis. En het feit dat Nederland een lange traditie van tolerantie heeft.

Zo moeilijk is het niet:

Het islamisme is een hardcore apartheids-ideologie.

Wij versus zij.

Niet als denkwijze of mening, maar uit diepe religieuze overtuiging!

Dus daar doe je nooit meer wat aan.

En wát botst er nu keihard en per definitie met een van oudsher tolerante samenleving?

Apartheid. Voilà.

.En waarom zou jouw mening juist zijn en de mening van de linkse media fout?
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 17:35:

[...]

En waarom zou jouw mening juist zijn en de mneing van de linkse media fout?Lees je wel?
quote:Twinkle1001 schreef op 08 december 2012 @ 17:36:

[...]

Lees je wel?

Ja hoor ik lees wel. Vraag blijft staan.

Want ik zie het namelijk heel anders. En jouw mening is niet dé juiste mening. Net zoals mijn mening dat niet is.

Jij zegt dat de linkse media fout zit. Lijkt me lastig te stellen waar het om visies gaat en persoonlijke ervaringen.
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 17:33:

[...]

Weigerachtig?Jij had het over 'mensen die het niet willen zien'.

(Het = positieve dingen over allochtonen.)

Niet willen zien = weigerachtig. Toch?
Bijvoorbeeld, jij zegt dat de Islam een aprtheidsideologie is.

Dat is jouw mening. Niet een feit.
quote:Twinkle1001 schreef op 08 december 2012 @ 17:39:

[...]

Jij had het over 'mensen die het niet willen zien'.

(Het = positieve dingen over allochtonen.)

Niet willen zien = weigerachtig. Toch?Ik noemde dat omdat het hier al vaker is gezegd. O.a. tegen mij. 'Je moet het wel wíllen zien'. Vandaar dat ik het nu ook gebruikte.
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 17:38:

[...]

Ja hoor ik lees wel. Vraag blijft staan.

Want ik zie het namelijk heel anders. En jouw mening is niet dé juiste mening. Net zoals mijn mening dat niet is.

Jij zegt dat de linkse media fout zit. Lijkt me lastig te stellen waar het om visies gaat en persoonlijke ervaringen.

Ik heb mijn mening inhoudelijk onderbouwd met argumenten. Je hebt dat ook gequote.

Jij 'onderbouwt' je antwoord slechts met:

1) Dat je het er niet mee eens bent. Punt.

2) En dat jij het anders ziet. Punt.

3) En dat niemand een juiste mening heeft. Punt.

4) En je vraag blijft staan: waarom is mijn mening juist en die van jou of de linkse media niet?

Ten eerste: welke mening van jou? Want je quote wél mijn tekst maar gaat nergens op in.

Ten tweede: voor het antwoord, moet je bij mijn onderbouwing zijn.

(Daarom vroeg ik of je wel las)
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 17:41:

[...]

Ik noemde dat omdat het hier al vaker is gezegd. O.a. tegen mij. 'Je moet het wel wíllen zien'. Vandaar dat ik het nu ook gebruikte.

Je vroeg: "Weigerachtig?"

Daar heb ik op geantwoord.
quote:Twinkle1001 schreef op 08 december 2012 @ 17:45:

[...]

Ik heb mijn mening inhoudelijk onderbouwd met argumenten. Je hebt dat ook gequote.

Jij 'onderbouwt' je antwoord slechts met:

1) dat je het er niet mee eens bent. Punt.

2) En dat jij het anders ziet. Punt.

3) En dat niemand een juiste mening heeft. Punt.

4) En je vraag blijft staan: waarom is mijn mening beter dan de linkse mening of de jouwe?

Ten eerste: welke mening van jou? Want je quote wél mijn tekst maar gaat nergens op in.

Ten tweede: voor het antwoord, moet je bij mijn onderbouwing zijn.

Daarom vroeg ik of je wel las.

Ik ken genoeg Moslims die vredelievend zijn, die behulpzaam zijn. Die positief in het leven staan . Die Moslims zijn gewone huis tuin en keukenmoslims die zich distantiëren van geweld, van aanslagen, van radicalisering. Moslims die ook gewoon willen dat het goed gaat met hun kinderen en liefdevol naar hun zijn.

Want er zijn moslims die heel radicaal zijn, maar het grootste gedeelte is dat niet.

Maar dit topic gáát niet over de Islam. Het gaat over vier jongens die een grensrechter hebben gedood.

Ik snap dan ook niet waarom jij steedfs over de Islam begint.
quote:Twinkle1001 schreef op 08 december 2012 @ 17:48:

[...]

Je vroeg: "Weigerachtig?"

Daar heb ik op geantwoord.Wel apart dat je er bij mij op reageert, maar de andere keren dat het gezegd is niet.
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 17:56:

[...]

Wel apart dat je er bij mij op reageert, maar de andere keren dat het gezegd is niet.Je quote een tekst van mij waarin ik je een vraag stel. Jij antwoordt met: 'Weigerachtig'?

Dat is geen antwoord, maar goed, ik leg je uit dat 'weigerachtig' hetzelfde is als 'niet willen zien' (de woorden die jij gebruikt).

Misschien dat je na al je geharrewar, nu even wél inhoudelijk kunt ingaan op de quote die je aanhaalt. Nogmaals: daar stond een vraag aan jou.
quote:Twinkle1001 schreef op 08 december 2012 @ 17:59:

[...]

Je quote een tekst van mij waarin ik je een vraag stel. Jij antwoordt met 'weigerachtig'? Dat is geen antwoord, maar goed, ik leg je uit dat weigerachtig hetzelfde is als 'niet willen zien' (de woorden die jij gebruikt).

Misschien dat je nu even wél inhoudelijk wilt ingaan op de quote die je aanhaalt. Nogmaals: daar stond een vraag aan jou.

Ik zie geen vraag staan hoor.

Of bedoel je 'Geheimtaal, jijweet dit vat aan te vullen'.

Noem je dat een vraag? Of zie ik iets over het hoofd?
quote:Twinkle1001 schreef op 08 december 2012 @ 17:59:

[...]

Je quote een tekst van mij waarin ik je een vraag stel. Jij antwoordt met: 'Weigerachtig'?

Dat is geen antwoord, maar goed, ik leg je uit dat 'weigerachtig' hetzelfde is als 'niet willen zien' (de woorden die jij gebruikt).

Misschien dat je na al je geharrewar, nu even wél inhoudelijk kunt ingaan op de quote die je aanhaalt. Nogmaals: daar stond een vraag aan jou.

Jij reageert op een post van mij waarin ik zeg dat men dingen niet wil zien. Daarop antwoord jij.

Bijzonder is dat in andere posts waarin men het had over mensen die negatieve dingen van allochtonen/Marokkanen/ Moslims noem maar op niet willen zien jij niet reageert.
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 18:01:

[...]

Ik zie geen vraag staan hoor.

Of bedoel je 'Geheimtaal, jij weet dit vast aan te vullen'.

Noem je dat een vraag? Of zie ik iets over het hoofd?

Ja? Of vlucht je nu de zijstraat in van zeggen dat je het vraagteken mist?

Je beweert dat er genoeg positieve dingen over allochtonen te melden zijn. Ik kan me voorstellen dat je dan zit te popelen om ermee voor de dag te komen.

Dus vertel, wie weet stellen er een hoop mensen hun mening bij.

.
quote:Twinkle1001 schreef op 08 december 2012 @ 18:05:

Ja? Of ga nu de zijstraat in van zeggen dat je het vraagteken mist?

Je beweert dat er genoeg positieve dingen over allochtonen te melden zijn. Ik kan me voorstellen dat je dan zit te popelen om ermee voor de dag te komen.

Dus vertel, wie weet stellen er een hoop mensen hun mening bij.

Les het topic eens even terug zou ik zeggen. Vanmorgen nog aangehaald.

En lees mijn post van tien minuten geleden even terug waarin ik zeg dat de meeste moslims zich distantiëren van geweld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven