Entertainment alle pijlers

Dickens Festijn Deventer

11-12-2012 18:31 37 berichten
Ik ben aan het overwegen om komend weekend naar het Dickens Festijn in Deventer te gaan.

Nu heb ik gehoord dat je lang in de rij moet staan om op het festival te komen en dat het erg druk is. Hierdoor twijfel ik of ik wel moet gaan.

Is het de moeite waard om er zo lang voor in de rij te staan? En krijg je wel iets van het festival mee door de drukte?

Wie is er in voorgaande jaren naar toe geweest en kan me er iets over vertellen?
Uurgh, ik zou het niet doen. Vorig jaar zag het er uit als de start van een marathon: heel veel mensen die achter een touwtje staan te wachten (trekken / duwen / koukleumen). Touwtje wordt naar beneden gelaten, mensen sjokken achter elkaar aan om alle etalages etc te bekijken, hup zo heel Deventer door, op naar de volgende fuik, en uiteindelijk wordt iedereen uitgespuugd op de Brink (de 'Grote Markt' zeg maar). Oh, en onderweg kan je voor 3 euro een glaasje Gluhwein kopen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Deventer gestudeerd en ben er nooit naar toe geweest, juist omdat het zo druk is.

Je moet echt rekenen op minimaal 1,5 uur in de rij staan.

Weet niet hoe het is als je binnen bent maar wat ik op tv zag was echt hutjemutje schuifelen.

Het lijkt mij ook echt heel leuk, maar al die drukte nee toch maar niet.
Zo ziet dat er uit:

Nou als ik to was wist ik het wel. Ik kroop in pyjama met deken en kop choco op de bank. Dvd van Christmas Carol op tv en klaar.

Sta je daar ik weet niet hoe lang in de rij om vervolgens nog niks te kunnen zien. De mensen kijken ook niet zo blij.
Jeetje, wat een rij! Daar word ik niet vrolijk van. En in het versierde straatje zelf lijkt het inderdaad hutjemutje schuifelen.

Ik moet het dus echt nog maar even overwegen.
Haha ja, met een dvd zie je inderdaad meer volgens mij.
Niet doen zou ik zeggen. Extreem lange rijen, filewaggelen en niets tot weinig kunnen zien... Ik zou je het geld en de tijd besparen en wat anders leuks gaan doen.
Ik ben weleens geweest, zeker geen 1,5 uur in de rij gestaan, dat hadden we er niet voor over, misschien 15-20 minuten. Vond het wel aardig, maar je kan ook op een andere dag een rondje Bergkwartier maken en dan is het ook leuk.
Ik woon in Deventer. Dickens is niet mijn ding maar er komen altijd enorm veel mensen op af, het is echt superdruk.

Heb voorheen altijd in het cetrum gewerkt, was een crime met Dickens.
quote:borderwalk schreef op 11 december 2012 @ 18:47:

Ik ben weleens geweest, zeker geen 1,5 uur in de rij gestaan, dat hadden we er niet voor over, misschien 15-20 minuten. Vond het wel aardig, maar je kan ook op een andere dag een rondje Bergkwartier maken en dan is het ook leuk.Nieuwe ava?? Even wennen hoor.....
quote:SeptemberGirl schreef op 11 december 2012 @ 18:50:

[...]

Nieuwe ava?? Even wennen hoor.....Ja, maar toch al wel weer een paar maanden denk ik. Werd vaak aangezien voor een man.
Dickens is op zich wel mijn ding, daarom lijkt het me zo leuk om het een keer te zien. Maar ik houd niet niet van drukte.

Dus als het zo druk is, vraag ik me inderdaad af of dit het leuke van het festival niet te niet doet.

In de horeca-gelegenheden is het dan natuurlijk ook superdruk!
Alternatief is Kerst in de Vesting in Elburg, 14 en 15 december, of Kerst in oud Kampen 21 en 22 december (Jawel, in Kampen).

Ook druk, maar niet zo mega als Deventer.
Bedankt voor de tips, adventure! Ik heb het even op google opgezocht, en dit zijn ook kerstmarkten uit de Dickens-tijd. Ik kwam er achter dat her en der in het land Dickens Kerstmarkten worden georganiseerd. Die vast veel minder druk zijn dan die in Deventer.
Wij zijn vorig jaar geweest, en wij vonden het geweldig! Ja, je staat lang in de rij (1,5 uur), maar de rij word vermaakt door straatartiesten, je kunt glühwein of koffie kopen en de sfeer is prima. Niets duwen of trekken, heel ontspannen.

Eenmaal binnen is alles prima geregeld. Ze laten niet meer mensen door dan leuk is, er is zoveel leuks te zien en te beleven!

Kortom, ik kan het je aanraden! Ga op tijd, en zonder kleine kindjes, da's zielig!
Ah, ook een positieve reactie! Het viel jou dus mee, sassafras. Dat van die straatartiesten klinkt leuk. En eenmaal binnen kon jij dus alles goed zien? En we gaan met alleen volwassenen. Kleine kinderen mee lijkt me inderdaad niet fijn voor die kinderen.
Graag gedaan! En bij bovengenoemde festivals zijn zeker ook straat artiesten hoor, naast de koren, kraampjes, optredens op wat grotere podia. Veel succes met het zoeken naar de voor jou leukste!
Jeuj, wat druk. Wij wilden het ook wel eens overwegen, maar als ik die foto's zo zie....laat maar. Moeten er ook nog eens 2 uur voor rijden.
quote:Boarn schreef op 11 december 2012 @ 20:44:

Jeuj, wat druk. Wij wilden het ook wel eens overwegen, maar als ik die foto's zo zie....laat maar. Moeten er ook nog eens 2 uur voor rijden.Zouden die rij-foto's ook niet gemaakt zijn, met het idee om zo mooi mogelijk de rij op de foto te zetten en dus gemaakt op het moment dat de rij het langst was?
je staat inderdaad in een rij te wachten totdat je de 'wijk' binnen mag. Ze laten de mensen in groepjes naar binnen zodat het in de dickensstraatjes niet te vol wordt.

Ja je staat een poosje in de rij, maar eenmaal binnen is er vanalles te zien.

Ik vond het leuk om eens een keer gezien te hebben.
Hallo Verana,

Ik woon zelf in Deventer en stond de afgelopen jaren op dickens en verkocht hot drink. helaas sta ik er dit jaar niet meer bij dus kan je helaas niet binnenlaten ;) maar het is wel ontzettend leuk om een kijkje te nemen. Als ik je een tip mag geven ga niet in de rij staan tussen 11 en 15 uur. Dat is het op ze drukst. Je kan bijv. heel vroeg komen rond een uur of 9/half 10 en bij Thea Rose (als je de wallstraat in loopt paar honderd meter verder aan de rechterkant bij oude vrouwengevangenis) wat gaan drinken en daar gaan zitten en 'wachten' dat het wat drukker wordt. Of rond 4 uur/ half 5 naar binnen gaan want dat is de rij ook niet zo lang.

Ik hoorde wel eens dat de meeste 3 uur in de rij hebben gestaan dus geen pretje.

Hoop dat je wat aan de tips hebt. en heeeel veel plezier!
Kelly, ik heb zeker wat aan je tips! Ik zag dat het festival om 11 uur begint. Als we dan zorgen dat we rond half 10 in de Walstraat zijn, zitten we dus voor het begint al in het betreffende gebied? Waardoor we dan dus helemaal geen last hebben van die rij?

En als we ervoor kiezen om pas rond 4 uur naar "binnen" te gaan, hebben we dan wel genoeg tijd om alles te zien? Omdat het festival om 5 uur eindigt.

We gaan morgen kiezen of we naar Deventer gaan of een andere kerstmarkt / festival nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven